Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 19:35:51 GMT 1
"Dans og musik og mange lig i gyderne indtil jeres cleaners får dem fjernet," sagde Augustin tilbage som han med et ryk fjernede sin hånd fra Gabriels kind, da tåren ramte ham. Han måtte ikke blive blødsøden, fortalte han sig selv. "Det kan umuligt være en tilfældighed at der forsvinder folk fra omkring Møllen hver anden dag," sagde han overvejende, som om han mest snakkede med sig selv. Han vidste at Gabriel Darklighter arbejdede eller hængte ud på Moulin Rouge ofte. Så meget havde deres overvågning af stedet da fundet frem til.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 19:45:49 GMT 1
"Jeg ved ikke hvad du snakker om," svarede Gabriel og fulgte ham med blikket som han trak sig tilbage. "Møllen er et sted hvor liv og død mødes i en farlig cocktail. Ved du hvor mange der dør dagligt i trafikken? Så burde du måske mere være færdselsbetjent hvis du vil redde flere end at holde dig omkring Møllen med mindre," hans smil bredte sig en smule. "Du gerne vil ind men ikke tør? Hva'? Eksotisk dans er måske din genre, men du vil ikke opdages??" Gabriel grinede. Det var sikkert ikke rigtigt men han kunne godt lide at drille ham. "Og du har ikke engang fortalt Isobel om det? Sikke trist hun bliver når hun finder ud af din hemmelighed!" han lo over billedet af Augustin savlende over nogle dansere i Møllens prime time.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 19:50:31 GMT 1
Augustin rystede på hovedet af ham. Han kunne tage mange drillerier uden at blive hidsig, så Gabriels ord prellede af på ham. Han sukkede og slukkede de sørgelige rester af sin cigaret under læderskoen på gulvet. Enhver anden torturbøddel ville nok have slukket cigaretten på Gabriel, bare for sjov, men det faldt slet ikke Augustin ind. "Du er ikke særlig samarbejdsvillig, er du, Gabriel?" spurgte han nonchalant og overvejede stærkt at overlade vampyren til Ingrid, ligesom han havde overladt Angelique til Ingrid.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 8, 2020 20:08:55 GMT 1
Det var ikke fordi hun havde planlagt at komme ned til slummen. Tværtimod, det var det sidste i verden hun ville, men hun vidste at Matthew savnede lidt intell på Inkvisitørernes planer, og Rachel havde nævnt noget om at Gabriel havde haft i tankerne om at tage derned. Hun havde forholdt sig udenfor i en kåbe der dækkede det meste af hende så man ikke kunne se hverken hår eller tøj. Smykkerne havde hun ladt blive hjemme ellers var hun et veritabelt bulls eye for alle der boede dér. Men mens hun havde cirkuleret området for at tage den faldefærdige bygning i betragtning havde Gabriels svage forsøg på telepati nået hende. Han havde aldrig mestret det til fulde, så det var mere blink eller glimt af hans følelser og ikke så meget direkte budskaber, men hvad hun fik var nok til at hun forstod at noget var galt. Hun forsøgte at styrke sig selv med en tår fra en hjemløs men blodet var så klamt at hun måtte lade ham være før hun var færdig. Heldigvis var det nok til at farve hendes hud mere olivengylden og hun nærmede sig hovedkvarteret hvor hun efterspurgte Augustin. Hun blev vist ind og blev mødt af en kæmpemæssig hærdebred kvinde, ved navn Ingrid. Hun pegede uden et ord, som var hun stum, mod en trappe der førte nedenunder og hun tog turen ufortrødent og trådte ind i et lokale i en lang gang, trods vagternes protester. Synet der mødte hende truede med at flå hendes hjerte ud. Gabriel sad bundet til en stol, et lille mærke under hans øje var nok til at hun kunne se at han var blevet skadet. Tårer var der også tegn på at det var en sjældenhed. Hun så fra Gabriel til Augustin med et overrasket ansigt, de bløde læber formet i et lille "o". "Augustin...?" hun så på ham som om han var skyld i fangens smerter, hvilket teknisk set ikke var tilfældet, men hun ville ikke lade ham slippe for at udsætte sine fanger for tortur. Det var jo imod alle moralske og etiske regler. Hvad Matthew lavede... ja, hun vidste godt han var værre, men han var jo også vampyr. Hun havde regnet med at et menneske i det mindste... var... godt?
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 20:17:11 GMT 1
Augustin vendte sig om så hurtigt at han næsten skvattede i sine egne fødder. Isobel. Hvad i alverden lavede hun her? Og hvorfor var hun blevet vist ned i kælderen? Det var ikke normalt at 'udefrakommende' kom herned og selvom mange af inkvisitørerne vidste at deres leder havde noget kørende med en smuk kvinde, ville Isobel stadig blive set som en af de 'udefrakommende'. "Isobel," sagde han overrasket og glemte alt om Gabriel. Hendes blik mod ham gav ham helt ondt i maven. "Hvad laver du her?" spurgte han og gik et par skridt imod hende. Han ville ikke omfavne hende foran Gabriel, det ville være dumt, hvis Gabriel skulle finde på at komme herfra. Faktisk burde han slet ikke vise ømhed overfor hende, men det var umuligt for ham at lade være. "Skat, du skal ikke være hernede..." sagde han med det lille kælenavn smidt ind for at vise, at han ikke var så ond, som hun troede lige nu.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 8, 2020 20:23:26 GMT 1
"Har du..." hun så forbi ham, hendes øjne blanke og fjerne mens hun så på Gabriel og forestillede sig hvad Augustin ville gøre mod ham. "Er han..." hun tog en indånding for at genvinde fatningen og fik sit blik fokuseret tilbage på Augustin. Hun rakte ud med sine hænder og greb hans i et lidt desperat greb. Hun sank en klump af det dårlige blod men det blev en teatralsk understregning af hendes frustration. "Jeg ville herned for at sige hej, en kvinde pegede mig herned til kælderen, men jeg kunne aldrig forestille mig," hun dæmpede nærmest sine egne ord med en hånd for hendes læber inden hun vendte sig om og gik ud med faste skridt, en vred demonstration til Augustin over det han gjorde, men et tydeligt tegn til Gabriel at hun havde hørt ham og ville sende besked til Matthew.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 20:28:13 GMT 1
"Hør, Iso, - Det er ikke mig," sagde Augustin desperat og lod Gabriel være alene i rummet, som han gik efter hende, "Jeg kunne aldrig," fortsatte han, men han vidste jo godt, at selvom han ikke havde gjort noget, var det stadig ham, der havde befalet det skulle ske. Ingrid var rimelig sadistisk og det vidste han, han kunne jo bare have ladet være med at lade hende få Gabriel. "Isobel, du må ikke bare gå, please," tryglede han. Han ville opgive det hele for hende. Han ville lade Gabriel vandre ud af deres midlertidige hovedkvarter dette minut, hvis hun bad ham om det. Det overraskede ham, at han tænkte sådan, for han havde aldrig oplevet en større og mere dyb følelse end hævn. Men den var der nu. Det var vel kærlighed.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 8, 2020 20:43:42 GMT 1
Hun vendte sig da de kom op i det område der var entréområde og så mod Augustin der kom op imod hende. Hendes øjne var fyldt at tårer, både over synet af hendes elskede nevø og over tanken om at et menneske var så... ja, så hjerteløst. Hun kunne leve med vampyrerens grusomheder, hell, hun kunne leve med sig selv, hun vidste bedre end at tro at vampyrer kunne være menneskelignende, men at et menneske som hun elskede for at være netop det han var kastede alt til side og lod sig blive ligeså grusom. Det var ikke engang fordi han behøvede at være den der begik forbrydelsen. Bare det at han bistod, at han overværede, at han gav ordren... Hun havde levet gennem krige og set mennesker når de var værst, og det var som regel i denne position at mænd altid var, ja, værst. "Uanset hvem og hvad han er, så rør du ikke den dreng igen," sagde hun prompte. "Han er jo bare et barn. Et barn, Augustin!" Hun mærkede en bedrøvet tåre glide ned ad kinden og hun så over skulderen mod døren. Hun var splittet. Hun ønskede at redde Gabriel mere end noget som helst, Augustin var ligegyldig nu, men hun måtte holde fast mens hun kunne. Hun elskede ham jo. Elskede mennesker for deres skrøbelighed og deres æreskodekser.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 21:02:26 GMT 1
Han var glad for at hun aldrig havde set Angelique og den skade de havde forvoldt på hendes lille pigekrop. Han følte en enorm skyldfølelse. Han vidste jo godt at Gabriel Darklighter mest bare var kendt som party-vampyren og ikke var som sin far. I hvert fald ikke på overfladen. "Isobel, jeg... Jeg vil bare beskytte dig og andre uskyldige mennesker fra dem," sagde han og rakte ud efter hende, "Du må ikke græde, det kan mit hjerte ikke holde til," Augustin fik fat i hendes ene hånd og trykkede den med al den varme han kunne give hende. "Isobel, hvis der skete dig noget og det var Darklighternes skyld. Jeg ville ikke kunne leve med mig selv,"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 8, 2020 21:08:24 GMT 1
Hun stod lidt med en bedrøvet mine og ville ikke møde hans blik mens han holdt hendes hånd. Hun trak den til sig, stædigt, ihærdigt men ikke voldsomt. "Hvor mange har du... har I... tortureret? Andre på hans alder? Yngre?" hun hævedet slutteligt blikket til ham og så på ham med et ansigt der viste en knusthed indeni der ikke kunne måles på nogen skala. Hun vidste hun måtte fortælle Matthew alt og han ville flippe skråt. Nej, ikke bare det. Han ville eksplodere. Gabriel var hans øjesten. Fuck hende, fuck Angela, der var ikke nogen i verden han satte før sig selv udover Gabriel. Det var ikke noget der gjorde ondt, Isobel havde lært at leve med det, Angela havde kinda prøvet at udfordre det, men der var ingen der kunne ændre Matthews behandling af sin søn. Han var hans kæreste eje, hans kærlighed, og så snart han fandt ud af at Augustin havde gjort ham ondt ville himmel og jord falde sammen. Men... muligheden var der også for ikke at sige noget. Ihvertfald ikke til at starte med. Men Isobel vidste også at det ikke ville være en rar afslutning hendes stilhed ville få. Hun måtte snakke med Matthew så snart hun kunne. Hun skuttede sig og slog armene omkring sig mens hun så rundt og håbede han ville tage dem ind et sted der var lidt mere privat end et åbent rum hvor alle de eksisterende inkvisitører kunne se deres dramatiske samtale.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 21:15:21 GMT 1
"Kære," Han havde inderst inde godt vidst, at hun måske ville reagere således og det havde jo kun været et spørgsmål om tid, før hun fandt ud af, hvilke metoder inkvisitørerne brugte. At vampyrerne brugte værre metoder var ingen undskyldning, det var han godt klar over. "Kære, Isobel," prøvede han igen og mødte hendes blik med øjne fuld af sårbarhed, som han kun turde vise hende. "Hør, skal vi ikke..." Han ville have inviteret hende ind på sit kontor, men med regnen udenfor og det sammenfaldne tag, var det måske ikke det bedste sted. I stedet kiggede han rundt og bestemte sig for at rydde den sølle undskyldning for en kantine, de havde fået flikket sammen. Her var der ikke hul i taget i det mindste. En hurtig ordre fik de få inkvisitører, der sad der til at fordufte til et andet sted. Han kiggede tilbage på hende. "Jeg kan ikke ... afhøre, det ligger ikke til mig. Det ved du. Men jeg vil ikke lyve for dig," sagde han, "Der har været mange. Men vi giver dem altid en hurtig død,"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 8, 2020 21:23:56 GMT 1
Hun havde fulgt med ham ind i kantinen, der mest var borde og bænke og en lille niche hvor der var et køkken til tilberedning af mad. Hun ventede til de fleste inkvisitører var forladt mens hun lyttede til hans ord, men det sidste ord, ramte hende. "Død?" hun spærrede øjnene op men hvad havde hun egentlig forestillet sig. Hendes hånd blev slap i hans som om hun var ved at besvime og hun støttede sig til det nærmeste bord uden at se på ham. "Bare..." hendes stemme var lavmælt. "Han må ikke lide mere skade. Det kan mit hjerte ikke bære." Hendes hånd gled mod hendes kraveben der var blevet blottet da hendes kåbe var gledet lidt fra. Hætten var ligeledes faldet og afslørede hendes bølgende hår af en flod af rubiner, messing og kobber spundet som krøller om hendes ansigt og skuldre. Hendes olivengrønne øjne mødte hans med et bedende blik. Hun turde ikke bede om mere da det ville være for risikabelt. "Er jeg... er vi i fare?" spurgte hun afsluttende. Ordet "vi" kom lidt bag på hende, men hun vidste ikke hvordan hun ellers skulle inddrage ham igen i sit univers. Hun havde så svært når hun vidste hvad Matthews planer var. Hjertesorgen var som en ond orm om hendes hjerte. Det pressede og gjorde ondt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 21:30:54 GMT 1
Et frustreret suk undslap ham. Han var ikke vred på hende, men på sig selv. På alle andre end hende. Han ville bare have lov til at have et liv med Isobel, med Thor, med Elouise. Det kunne have været så nemt, hvis han havde levet i uvidenhed. "Jeg lover, at han ikke kommer til at lide mere overlast," sagde han, selvom han vidste det var dumt. Han ville kunne få så meget god info ud af Gabriel, hvis han havde lov til at gøre ham lidt ondt. "Du er så smuk," kom han til at sige, da han fik set på hende i lyset fra de enkelte elpærer der hang ned fra loftet i deres ledninger. Det var ikke meningen, at han ville sige det højt, men tanken var så høj i hans hoved, at den simpelthen kom ud. "Og jeg lover aldrig at lyve for dig, du fortjener bedre. Du og jeg... Vi, ja. Vi er i fare. Jeg har mødt ... En farlig vampyr, der kender til din eksistens," fortsatte han sin tidligere sætning.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 8, 2020 21:37:40 GMT 1
Isobel slog blikket ned. Hans kompliment rørte hende knap nok. Normalt ville det være som pollen for en honningbi og hun ville have slynget sig om ham og kysset ham til han knap kunne trække vejret, men nu var det svært. Det var virkelig svært. Hun kunne næsten føle sit hjerte revet i to stykker af kyndige hænder. På den ene side Augustin der i sin egen tilstand repræsenterede menneskene og alt hun kunne lide ved dem, og på den anden side Matthew, vampyrerne, hele hendes eksistens. Hun rankede sig og rakte ham sine hænder for at tage hans inden hun gled ind i en omfavnelse af ham. Hendes arme omsluttede hans brede skuldre og hun holdt ham tæt imod sig, som om hun ønskede hans bankende hjerte gled ind i hende og tændte for hendes menneskelighed igen. Men hun vidste det var spildte kræfter at forsøge. Hun havde prøvet igen og igen før i tiden og alle hun havde formet et bånd med af menneskelig karakter var endt med at sygne hen og dø, enten af naturlige årsager eller ved hendes hånd. "Hvem?" spurgte hun stille og trak sig lidt ud fra ham for at se på hans ansigt. Hun følte sig tåbelig, naiv og dum, men hun ville ikke køre sit bebrejdelseskorstog endnu. Hun skulle nå hjem først og være i Matthews arme før hun kunne bryde sammen ordentligt. Han havde den effekt på folk.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 21:42:36 GMT 1
"Matthew Darklighter," Han sagde navnet med så meget had, at han knap mærkede hendes omfavnelse i præcis det øjeblik. Men vreden lagde sig hurtigt som han følte hendes arme om sig. Grådigt lagde han også sine om hende, glad for at mærke hende i sin favn. Når hun var hér, kunne han da beskytte hende personligt. Alle andre tidspunkter var hun nødt til at passe på sig selv. Han ville gerne have sat et par inkvisitører på opgaven om at beskytte hende døgnet rundt, men han vidste hun ikke ville bryde sig om det. "Han havde et billede af os i Le Havre. Jeg er så ked af det, Isobel. Det er min skyld, at han har fået øje på dig. Han truer med det værste... At forvandle dig," Hans talestrøm stoppede først, da han uden forvarsel pressede sine læber mod hendes. Han havde trods alt savnet hende.