Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 21:03:14 GMT 1
"Gerald, for fanden, hvor har du været hele mit liv?" spurgte Augustin med mørk humor i stemmen. "Har du nogen idé om hvor det ligger på et oversigtskort?" Han klappede kortet over området foran sig. Det var virkelig et gennembrud. Hvis de bare kunne vide hvor Darklighter-reden var, så ville alting være en del sikrere, fordi de kunne sætte spioner i området. Ja, de kunne endda når de havde vokset sig lidt større igen som organisation angribe stedet fra alle sider.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 7, 2020 12:38:20 GMT 1
Gabriel lænede sig ind for at nærstudere kortet men hans mine bekendtgav af han tvivlede stærkt på beliggenheden af palæet. Han måtte give fortabt og rystede langsomt på hovedet. "Jeg kom ind via undergrundstunnelerne," svarede han og trak sig tilbage i stolen igen. "Al form for stedsans forsvinder dernede i mørket," hans tonefald var dystert. "Og jeg nåede ikke langt nok til at jeg kunne se ud. Men," han skævede til Augustin, "der findes væsner nede i de tunneler under palæet som man ikke har lyst til at løbe ind i. Vilde vampyrer der er sygnet hen og ikke bare drikker blod men også spiser kød, så der ligger skeletter i krogene, og man skal træde varsomt for ikke at tiltrække sig deres opmærksomhed." Det var ikke helt forkert at palæets undergrund husede nogle af de vilde vampyrer, hvis skæbne var uvis når de var gået i blodrus i offentligheden. Darklighteragenterne tog sig som regel af at hente dem og fragte dem til en uspecifik lokation, hvor deres skæbne blev bestemt. Hvad der skete med dem vidste ingen, men Gabriel vidste at Matthew før i tiden, tilbage i 40'erne og et par årtier frem, havde brugt dem som forsøgsdyr. De var også i skovene omkring palæet så folk der prøvede at forcere muren risikerede at blive mødt af dem, som var de vagthunde der blindt styrede efter duften af levende menneske. Vampyrer var ikke ligeså udsat men de kunne stadig finde på at angribe hvis de var desperate nok. Hvordan Augustin nogensinde havde tænkt sig at komme i nærheden af palæet var en gåde.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 7, 2020 22:02:45 GMT 1
Augustin nikkede. Han var ikke skuffet, for Gabriels informationer var faktisk brugbare, trods de var mangelfulde. Han kendte godt til de sygnede vampyrer i tunnelerne, men som sagt var det længe siden han havde været der selv, til at se omfanget af dem. Han brød sig ikke om at være klemt inde i de fugtige og mørke tunneler. Nej, det var for modsat af hans kærlighed til frisk luft. "Hvordan gik det med vores lille barnevampyr?" spurgte Augustin så. Han havde faktisk næsten glemt Angelique igen, for hun var ikke så vigtig for ham. Hun var bare en til vampyr, der nu var død og borte.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 7, 2020 22:32:18 GMT 1
"Hun var ikke til meget nytte," svarede Gabriel med et suk og rejste sig som for at få uro ud af kroppen. Det var svært at blive længe in character, og Augustin spillede på nogle tangenter som var svære at få hans vrede til at dulmes. "Vampyrfyrsten har hjernevasket hende så hun var ikke glad for at fortælle noget som vi ikke allerede vidste," han vendte sig om mod Augustin og sukkede. "Jeg er ked af det, men hun var en blindgyde." I samme øjeblik mærkede Gabriel en dråbe vand dryppe ned fra loftet og til hans kind. Det var ikke mere end måske noget kondensvand der havde samlet sig på blikpladerne på indersiden af inkvisitørernes nye hjem, men ikke desto mindre var det dér og det faldt og ramte hans makeup. Fordi Rachel valgte at bruge nogle produkter der var 100% økologiske, besad de ikke de samme vandfaste evner som andre syntetiske makeup produkter, og langsomt gled hans foundation af og afslørede hans marmorblege kind.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 7, 2020 22:39:40 GMT 1
Augustin skulle lige til at svare på Gabriels nedslående bemærkning, da han så striben af make-up, der forsvandt og dryppede ned på Gabriels skjorte. Den hvide hud under laget af maling på Geralds ansigt gjorde ham med det samme mistænksom. "Du har noget dé-" begyndte han, idet taget brasede sammen over Gabriel og gjorde ham gennemblødt med regnvand, der hev make-uppen af med sig. "Gerald?" spurgte han måbende og tog øjeblikkeligt en hånd indenfor jakken, hvor flasken med benzin hvilede.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 7, 2020 22:45:09 GMT 1
Blikpladerne og brædderne der var nødtørftigt smækket sammen knækkede og vandet fossede ned over ham som stod han under et vandfald. Den mobiltelefon kunne han godt vinke farvel til. Det værste var dog da han så ned ad sig selv og så farven vaskes ud i hans hættetrøje. Der var ikke tid til at sige eller gøre noget. Han så hurtigt op fra sine hænder til Augustin inden han satte i spring mod døren, der var halvt åben fordi det ikke var muligt at lukke den helt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 7, 2020 22:52:56 GMT 1
Augustin satte efter ham med det samme som han begyndte at flygte. Han vidste ikke om Gabriel var vampyr eller ej, men der var et eller råddent over ham, hvis han var i forklædning og dette skulle undersøges. Han råbte af sine lungers fulde kraft at hans folk skulle gribe Gabriel og meget hurtigt var der en cirkel af inkvisitører omkring Gabriel, med Augustin, der gik mod Gabriel i midten. "Hvem er du?" spurgte han tørt og holdt pistolen imod ham. Gabriel ville ikke kunne slippe nemt væk herfra. "Er du en af dem?" fortsatte han, "Gerald, please, giv mig én eneste grund til ikke at skyde dig lige nu,"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 7, 2020 23:11:16 GMT 1
Gabriel vidste løbet var kørt og han var spænet væk, men nåede at blive omringet. Han sukkede og vendte sig om mod Augustin og lod skuldrene sænke sig. "Ok, you got me," han holdt hænderne op for at vise at han ikke ville igang med et større slagsmål. Han tog sit ærme og kværnede det over ansigtet så vandet kunne vaske makeuppen bort. Han stirrede vast på Augustin. "Jeg kan kun råde dig til ikke at røre mig hvis du vil have noget brugbart ud af mig. Min far vil næppe være glad for at se arvingen til Darklighteremperiet skadet på nogen måde." Han vidste at det var ligegyldigt. Heldigt for ham at tortur og den slags vækkede hans masochistiske side.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 7, 2020 23:20:39 GMT 1
"Gabriel Darklighter," introducerede Augustin sin modstander til cirklen omkring sig. Få gisp og et enkelt irriteret suk blev frembragt fra cirklen. Alle kendte til Gabriel Darklighter, som en af deres leders mål. "Er den lille vampyrrotte så også i live?" spurgte han med en vis hævngerrighed i stemmen. Hun skyldte ham trods alt to fingre på hans venstre hånd. Han kredsede lidt om Gabriel, som om han var en rovfugl, der havde udset sig sit bytte. Han havde aldrig været så tæt på at kunne slå en Darklighter ihjel. Men Gabriel havde ret. Matthew ville ikke se godt på det. Måske en gidseludveksling ville være bedre. Eller at bruge Gabriel som lokkemad. En eller anden form for kærlighed måtte Matthew da føle for sin søn.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 7, 2020 23:27:34 GMT 1
Det var lidt som at være placeret i en dårlig James Bond film, og Augustin var den åbentlyse skurk der ikke gjorde det af med protagonisten inden det var for sent. Gabriel stod roligt og fulgte ham med blikket men uden at røre sig men samtidig også var på spring hvis der skulle ske en pludselig ændring i hans mimik. "Jeg er mere værd for dig levende end død," sagde han uden at svar på hans spørgsmål. Det var ikke påkræevet at han bekendtgjorde noget som helst om Angela eller andre. Han kendte faren ved at opsøge inkvisitørerne og Rachel vidste at det var dér han var endt hvis han ikke kom hjem da det trods alt var hende der havde lagt makeuppen igen. "Hvis du rør mig vil det skade din sag, og det ved du."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 7, 2020 23:32:51 GMT 1
Augustin nikkede diskret til en af sine kvindelige inkvisitører, som tog fat i Gabriel med en kraft, der var meget overraskende for hendes størrelse. Augustin havde ikke lyst til at lægge sig i kamp med Gabriel personligt, for han vidste, at han ville tabe. "Går du med frivilligt eller skal vi gøre det på den hårde måde?" spurgte han så med påtaget høflighed. Der var en kælder under deres lille kompleks her i slummen, hvor de havde indrettet noget lignende den celle Angela havde været i. Der sad allerede en vampyr dernede, men denne kunne slås ihjel, tænkte han. Gabriel var langt mere værdifuld.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 7, 2020 23:54:13 GMT 1
"Tag mig som du vil have mig," sagde Gabriel udfordrende og prøvede at rive sig fri af kvindens tag. Hun var en mastodont på 2 meter, dvs. 10 centimeter mere end han selv men hun var væsentligt mere hærdet end hans danser-krop. Så selvom han var stærk var det svært at udfordre hende, og han lod sig med et suk læne tilbage i hendes greb mens hun tog ham med sig ned til kælderen.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 0:01:43 GMT 1
Augustin fulgte efter med et par udpegede folk, der skulle hjælpe med at sikre Gabriel i kælderen. "Din far," sagde han, mens de lænkede Gabriel til en stol, "Har truet mig med, at udslette eller forvandle mine kære," Han tændte for den stærke UV-lampe, der dækkede hele loftet i kælderen. Den ville kontinuerligt lyse og svække Gabriel. "Fortæl mig, Gabriel, kender du til Isobel Corona?" spurgte han og gik tæt på vampyren. Vreden stod op i ham igen og hans øjne flammede op. "For det er dit liv, jeg vil bytte mod hendes,"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 0:08:21 GMT 1
Gabriel mærkede UV-lyset dulme hans evner og han kunne fornemme hvordan han sank mere sammen i stolen hvor lænkerne greb om hans håndled i en uvenlig stramning. "Hvorfor skal jeg fortælle dig noget som helst?" spurgte han drillende og lænede sig tilbage som om han nød lænkernes gnaven i armene. Han skød hofterne lidt op for at vise han ikke var bange og nærmere så frem til hvad der ville ske med ham. "Behold mig for din deal, men lad være med at gøre mig noget ondt, ellers ender det værst for dig selv!"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 0:16:47 GMT 1
Augustin tog det som om Gabriel kendte til Isobel og så et kort øjeblik rimelig vred ud, før han fik lagt ansigtet i de rette folder. "Så lad det være som du ønsker," Han ville ikke selv stå for afhøringen. Det var faktisk kvinden, der havde fulgt Gabriel herned, der ville det. "Ingrid, vil du være så venlig?" spurgte han lettere sarkastisk og gav plads for Ingrid til at komme til. Han stillede sig selv op af dørkarmen. Han viste det ikke, men han havde en sløv desperation i hjertet over Isobels sikkerhed. Han havde ikke fortalt hende, at de var flyttet herned i slummen og han ville absolut ikke udsætte hende for at skulle herned. Det var vidst en del under hendes standard. Ingrid fandt hendes lille blowtorch frem, samt en jernpløk, som hun varmede spidsen op på, til den var rødglødende. Augustin lukkede øjnene med et suk. Han kunne ikke lide, hvad der skulle til at ske, trods Gabriel bare var en gemen vampyr.