Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 11:23:45 GMT 1
Gabriel skar en grimasse. Det ville blive værst for Augustin selv, det vidste han, og han stolede på at Matthew ville hævne sig hvis han nogensinde fik fat i sin søn igen. Hans blik gled fra Augustin til kvinden med den rødglødende jernpløk. Hvad fuck ville hun med sådan en? Hvis hun ville jage den i huden på ham kunne hun da bare varme en kniv. Med mindre hun ville bruge den... "Du får ingenting at vide, uanset hvad du gør," knurrede han mellem sammenbidte tænder og så tilbage på Augustin igen. "Du vil fortryde det bittert."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 17:48:24 GMT 1
Augustin ville meget gerne forlade lokalet, men vidste, at Gabriel ville se det som en svaghed. Det var vel en svaghed. Han kunne dræbe vampyrer til højre og venstre, men var ikke meget for tortur. "Vi kan vel komme til en overensstemmelse, hvor du fortæller mig, hvad jeg vil vide, og din far får sin søn tilbage?" spurgte han. Ingrid slukkede for ilden og uden et ord satte hun den varme jernstang op mod Gabriels ansigt, tydeligvis med kurs mod hans øjne. Augustin vendte ansigtet væk.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 17:55:46 GMT 1
Gabriel sad stille og roligt og så jernpløkken nærme sig. Han så ikke på Ingrid, kun på manden der stod bag. "Afhænger af hvad du vil vide," sagde han sukkersødt uden at røre sig ud af flækken. Han vidste at kroppen ville regenerere. Det ville blive hårdt, det ville tage lang tid, men fordi han var et direkte produkt af Matthews egen genetik var han prisgivet at magien, energien, hvad end det fucking var der gjorde ham til det han var, var så stærk i ham. Han fnøs og lod blikket glide til Ingrid. "Øjnene? Really?! Er du bange for at se dine ofre i øjnene mens den slavepisker står bag dig og dirigerer din hånd?" sagde han syrligt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 18:04:32 GMT 1
Augustin rettede sig mere op. Han måtte jo virke som en mand og ikke en mus. "Jeg vil vide hvor hans palæ ligger. Jeg vil vide hvad, der kan slå ham ihjel. Jeg vil vide hvor mange I er." sagde Augustin så. Det var kun et par af de ting, han ville vide, men han kunne jo heller ikke forvente, at få svar på det hele. "Og så vil jeg vide om han har skadet Isobel Corona," afsluttede han med en grimasse. Det var ikke fordi han ikke stolede på Isobel til at fortælle sig, hvis der var sket noget, men han vidste at vampyrer havde deres måder at fucke med folk uden at folk egentlig opdagede det. Ingrid lod til at være hærdet nok til ikke at være påvirket af hans ord. Hun fortsatte og jernpløkken nærmest kærtegnede Gabriels kind lige under øjet, som en slags forvarsling mod at lyve eller undlade at svare på Augustins spørgsmål.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 18:15:09 GMT 1
Den rødglødende jernpløk svitsede huden med en sydende lyd. Gabriel skreg mens han mærkede varmen riste hans ansigt. "JEG SIGER INTET FØR DEN HER KÆLLING SKRIDER!" skreg han så hans hals føltes laset og hans øjne fyldtes med smertens tårer mens han holdt sig blik rettet stift mod Augustin. Det var ikke det mest kreative han havde oplevet fra en torturafhøring. Han kunne tænke på et par ting den jernpløk kunne gøre det var langt mere smertefulde, men fair nok, hver sin stil. "Des mere du skader mig," han stønnede af smerte, "des mindre får du ud af mig."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 18:20:53 GMT 1
Augustin løftede en hånd og Ingrid gik et par skridt tilbage, men blev stadig i rummet. "Så fortæl," kommanderede han. Han var ikke god til afhøringer, det var absolut ikke hans forte, men han måtte vide svar på sine spørgsmål. "Fortæl mig om din far, Gabriel," sagde han lidt blidere, som om han havde ondt af ham. Augustin gik tættere på den fastspændte vampyr. Han rakte ind i sin jakke og fremdrog en cigaretpakke, som han åbnede og tændte for en smøg fra. Nej, det var ikke ofte han røg, men med hænder, der nærmest rystede efter Gabriels udbrud af smerte, var det vidst tid til en nu.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 18:28:17 GMT 1
Gabriel knurrede men ingen ord var mærkbare i strømmen af smertensstøn. Han fulgte Ingrid med sammenknebne øjne som hun bakkede væk og spyttede på gulvet foran hendes fødder inden han vendte opmærksomheden tilbage mod Augustin. Et lille stik af glæde over hans dirrende hænder bebudede et smil på hans læber. Augustin var ikke andet end lakajer og et ønske om at dø i kamp mod vampyrer inden hans egen sygdom tog livet af ham. Huden under Gabriels øje var allerede næsten helet. Han lagde hovedet lidt på skrå. "Hvis jeg skal give noget, så skal jeg også have noget," han nikkede mod Ingrid. "Hun går, vi to snakker." Hans stemme var mere fast mens han overvejede hvad han kunne fortælle som de ikke allerede havde informationer om, og som han kunne give af nye oplysninger.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 18:33:36 GMT 1
Ingrid forlod rummet efter et nik fra Augustin og døren smækkede bag hende. "Så, nu er vi alene," sagde Augustin ved lyden fra døren, der gik i. Han kiggede ikke væk fra Gabriel og var i sit stille sind imponeret over hvor hurtigt skaden healede. Et kort øjeblik tog han sig selv i at overveje hvordan det ville påvirke hans sygdomsforløb selv at blive forvandlet. Men tanken var hurtigt væk, for han ville hellere dø. "Men hun kan hurtigt komme tilbage," truede han.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 18:42:25 GMT 1
Gabriels smil forblev uforandret. Manden var alt for nem at modelere. Hvordan i alverden var han nogensinde blevet inkvisitørernes leder hvis han ikke selv fik blod på hænderne eller var in action med sine "gæster". Han lænede sig tilbage i stolen og holdt sit blik på Augustin. "Du siger du vil vide hvor palæet ligger?" sagde han med et let hævet øjenbryn. "Jeg vil sige det er ikke helt forkert at man kan komme dertil via katakomberne i Paris' undergrund. Og ud fra dine kort," han trak lidt på skuldrene men lænkerne strammede mere om hans hænder end han havde regnet med, "vil jeg sige du ikke er langt fra. Men adressen er ikke registreret i noget system I mennesker har. Så jeg kan ikke engang pege på et kort eller give dig et vejnummer. Jeg ville kunne føre dig derhen men," han så bagud på lænkerne, "jeg er ligesom lidt optaget af andre ting." Han skævede sigende til Augustin men regnede ikke med at han ville springe på den mulighed at lukke Gabriel ud. Chancen for at han flygtede var alligevel reel. "Hvad angår din kæreste," Gabriel fortsatte stille, "så ved jeg ikke så meget om hende, andet end at Matthew har researched hende og haft agenter til at følge efter hende. Så," han hævede blikket op. "Jeg kunne godt forestille mig at hvad der end sker med mig kan ende med at gå ud over hende også. Bare så du ved det."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 18:48:30 GMT 1
Augustin tog et hiv af cigaretten før han svarede. Hans hjerte bankede hårdt og fast efter at have hørt nyheden om Isobel og hans kinder fyldtes med blod i en rødmen, da Gabriel kaldte hende for hans 'kæreste'. Det var fandme som at være en teenagedreng igen. "Hvor mange er I? Hvor mange folk har han?" Han prøvede at få sin hjerne til at ignorere alt om at Isobel var i fare, men det var tydeligt at se på hans ansigt, at han følte sig særdeles ukomfortabel med Gabriels ord. "Hvorfor spurgte du om sommerfestivalen? Planlægger han noget?"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 18:53:35 GMT 1
Gabriels øjne blev til smalle sprækker mens han overvejede hvad han skulle sige. "Hvor mange er vi? Mener du vampyrer generelt eller hvem min far har under sin kontrol? For vi er mindst 200, og det er et meget lavt estimat," forklarede Gabriel med rolig, myndig stemme. Han sad og studerede Augustin og smilede fortsat. "Jeg ved ikke noget om sommerfestivalen, ved du noget?" spurgte han med et smørret grin.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 18:59:15 GMT 1
Overraskelse bredte sig på Augustins ansigt. Det var derfor han var rådden til at afhøre. Han havde intet pokerfjæs. "200?" spurgte han. Tallet var efter branden i hovedkvarteret til at lukke op og skide i. Han ville aldrig kunne nedlægge 200 vampyrer med den organisation han havde tilbage nu. En tanke faldt på en hydra - når man huggede hovedet af én Darklighter voksede to mere frem fra mørket. Han hadede dem. "Nej. Sommerfestivalen er som jeg sagde et udsat punkt og jeg går stærkt ud fra at din far har tænkt sig at deltage,"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 19:07:27 GMT 1
"Aww, sååå," Gabriel smilede smalt, "du afviste Isobels invitation til sommerfestivalen?" spurgte han med et let hævet øjenbryn. "Vores bedste fotograf fik ellers sådan et fint billede her den anden dag af jer da hun fortalte dig det," han trak lidt på skuldrene. "Skulle jo nødig gå hen og blive seriøse under en festival," han så lidt til siden som om han var komplet ligeglad med manden men indeni kæmpede han for at finde de bedste måder at provokere uden at udsætte sig selv for alt for meget fare. Kinden var helet komplet. Selvom han var badet i UV-lys var hans regnerereing alligevel bedre end han selv havde regnet med.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 8, 2020 19:14:20 GMT 1
"Hold din kæft," bed Augustin af ham. Han havde ikke sagt nej til Isobel, men det behøvede hans modstander jo ikke at vide. Han havde tværtimod været som et lille barn, der nærmest havde ventet på en invitation. Men det var vel bare hans menneskelighed. Han var jo forelsket. Han rakte en hånd frem mod Gabriels kind for at mærke om det virkelig kunne være helet helt. Han vidste det krævede kræfter at hele for vampyrer og i UV-lysets skær ville vampyren blive svækket af sin regenerering. Og med ingen tilførsel af blod ville det blot blive værre. "Noget helt andet, du kan fortælle mig om; Hvad sker der på Møllen?"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 8, 2020 19:30:22 GMT 1
Gabriel grinede lidt af Augustins klare afvisning af hans ord. Hvis han kunne telepatere ville han have sendt alle tanker han kunne i retning af den nærmeste vampyr, men han vidste ikke om der var nogen insidere i inkvisitørernes rækker. Han sad stille og lod Augustin røre sin kind. Tårerne i hans øjne var der stadig og han holdt blikket mod Augustin mens en enkelt af dem strøg ned ad hans kind og ramte hans finger hvor han rørte hans hud. Hans mine ændrede sig lidt og smilet falmede mens han så med våde øjne på sin fangevogter. "Møllen? Der er dans og musik," sagde han med blikket kastet til siden. "Der sker ikke noget?" en fure i panden formede sig. Troede Augustin virkelig at Møllen var et hotspot?! Hvor inkompetent havde man lov til at være!