Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 19:21:20 GMT 1
Vladimirs informationer havde ledt Gabriel i retning af en klynge huse der var opført forholdsvist nødtørftigt. Blikplader, spånplader og træpæle bar konstruktionerne og det lerstampede gulv dannede et underlag man kunne gå på. Der stank, syge mennesker overalt og folks moral hang i tynde tråde. Gabriel var vandt til en anden form for fattigdom. Den emotionelle fattigdom, som han kunne berige for penge. Men det her var noget andet. Det var elendighed der ikke engang kunne reddes med penge. Flygtninge og kriminelle der huserede i de skæve huses klynger.
Han pressede sig igennem en sprække og holdt hættetrøjen over hovedet mens han nærmede sig inkvisitørernes hovedkvarter. En vagt stoppede ham men han viste et billede med brændte kanter af et forhørslokale hvor der stod en stol søbet ind i aske og spurgte efter Augustin. Vagten nikkede tavst og førte ham ind i det lille kompleks, der for de omkringboende nærmest var et palads.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 19:27:50 GMT 1
En kakkerlak kravlede henover kortet som han havde foldet ud på bordet. Det var et forfærdeligt sted det her og Augustin var ellers ikke forfængelig. Men det havde været det mest skjulte og det første og det bedste efter branden havde ødelagt hans forrige investering. Ikke at han manglede penge til at genopføre det, men branden havde været påsat, så meget var han da inde i, så at genopføre det samme sted var nok ikke særlig smart. "Gerald," hilste han høfligt på manden, der blev ført ind på hans kontor. Han havde aldrig fået rapporten fra Gerald om hvad Angelique havde at sige og han vidste hun var død. Han havde set den lille klat aske, der havde været tilbage fra barnevampyren i bunkeren efter branden. "Så fandt du os alligevel,"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 19:37:20 GMT 1
"Det tog sin tid," Gabriel lod stemmen være brysk, lidt ligesom når han imiterede Vladimir, og så sig omkring. Der var ikke meget tilbage af det ellers ret fint indrettede kontor han havde været på i lagerhallen. Det her var et make-shift sted. "Jeg ville høre om De har nogle opgaver," spurgte han med en henkastet mine. "Eller om De måske planlægger noget til Sommerfestivalen, eventuelt at holde opsyn i tilfælde af at der skulle komme vampyrer og angribe i offentligheden?" Han stod stille og varsom. Normalt ville han måske have bevæget sig mere dovent, casual rundt i rummet, men han valgte at bibeholde en persona der var kold, stålsat og tålmodig for at bevare mystikken.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 19:45:29 GMT 1
"Hmm," Augustin sukkede lidt. Sommerfestivalen havde været på hans tanker længe, men han anede simpelthen ikke hvor han skulle få mandskab til at beskytte de mange ofre, der ville være på en sommernat som den. Det var nemt, selv for nye og kluntede vampyrer, at få føde. Fulde mennesker betød som regel påvirkede vampyrer og det var ikke kun alkohol, der blev indtaget til festivalerne. Påvirkede vampyrer var om muligt endnu mere trælse at have med at gøre. "Ja, Gerald," sagde han så, "Du gjorde jo et godt stykke arbejde med den lille rotte," anerkendte han, "Og vi kan i hvert fald altid bruge gode mænd i rækkerne på nuværende tidspunkt," Han holdt en lille pause og kiggede på kortet foran sig for at give sig selv tid til at tænke. "Vi har erfaring med, at der kommer mange til sådan en festivitas - både mennesker og vampyrer. Men i år er der rygter om, at nogle vampyrreder vil jagte i flok,"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 19:49:04 GMT 1
Gabriel lyttede opmærksomt og nikkede blot til svar. "Vampyrreder?" svarede han med en smal fure i panden og en lavere tone for at indikere sin undren. Det var vigtigt ikke at afvige for meget. Han holdt sig selv i kort snor og var for engangs skyld næsten pinligt upåvirket på nær en fuld mands blod som han havde taget inden han havde begivet sig ind i slummen. Aldrig ville han drømme om at drikke fra folk der boede derinde. "Regner De med at være der?" spurgte han og lagde hovedet lidt på skrå, dog uden at rummets skygger afslørede alt for meget af hans ansigt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 19:54:29 GMT 1
"Vampyrreder er især en trend vi ser her i slummen, undergrundsvampyrer, der samler sig og jagter sammen, fordi de ikke er stærke nok selv," Augustin nikkede til hans spørgsmål om festivalen og et lille smil bredte sig på hans ellers alvorlige ansigt. "Min kære- Min veninde har faktisk inviteret mig rent civilt til festivalen, men jeg vil selvfølgelig også være klar til, hvis - når der sker noget," Han vidste ikke helt hvad han skulle kalde Isobel. De var for ham mere end blot venskabelige, men han kunne ikke lide ordet 'kæreste' om hende, fordi det han følte var så meget dybere. Havde han mødt hende noget før, kunne han havde forestillet sig en familie med hende, et livslangt forhold og et lille hus ved havet. Han fik styr på sit smil med et undskyldende blik til Gabriel.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 19:59:24 GMT 1
"Vampyrreder i slummen?" Gabriel stod lidt og så undrende på Augustin. "Jeg har tilbragt en vis tid i slummen men af min erfaring er det nærmere katakomberne hvor der er reder overalt," bemærkede han tørt mens han lod sit blik glide over de sparsomme dokumenter der var at se på kontorets bord. Ikke noget specielt. Isobel havde haft mere held hjemme i hans lejlighed. Måske var hans tilstedeværelse frugtesløs? "Jeg kan stå til rådighed," sagde han med et kort nik. "Hvis De ønsker det. Jeg er også klar til at overtage et vist ansvar hvis De mangler folk til at lede og fordele arbejdet. Jeg skal blot bruge lister med navne," han gik et par skridt til siden og satte sig i en semi-vakkelvorn stol foran Augustins skrivebord. Hans ben var alt for lange og han måtte strække sig for ikke at sidde alt for samme krøbet.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 20:05:30 GMT 1
Augustin slog en lille latter op. Lister med navne. Ja, hvor ville han ønske sig, at han selv havde det. Mange af hans nærmeste inkvisitører var omkommet og mange af dem, der var nye var flygtet med halen mellem benene, da de hørte om, hvad der var sket i det gamle hovedkvarter. "Gerald, jeg vil være ærlig," sagde han, "Vi har absolut ikke folk nok til at dække festivalen. Du ved det sikkert, men at dræbe eller indfange en vampyr i en menneskemængde kræver særlig træning og den træning har vi knap folk, der kan lære fra sig. Så det falder tilbage på mig," Han sagde det absolut ikke for at få medlidenhed eller være selvhøjtideligt, men mere som et faktum. "Kender du til Matthew Darklighter?" spurgte han, "Jeg mødte ham den anden dag og han ... Ja, han ved mere end vi lige sådan går og tror,"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 20:12:39 GMT 1
Gabriel lagde hovedet lidt på skrå. Lyset slog ind over hans ansigt og hans blik mødte Augustins ved lyden af Matthews navn. Måske var det skuespilleren i ham men han mærkede samtlige frustrationer han ejede overfor sin far boble op til overfladen ved lyden af hans navn i denne kulisse. "Om jeg kender ham," knurrede han bistert og rettede sig op. Han lænede sig tættere mod skrivebordet og satte en albue i bordpladen. "Det... monster skal dø. Han skal lide. Han skal udsættes for alle de ting han nogensinde har gjort mod andre, og så skal han leve længe nok til at mærke smerten før han tager sit sidste suk." Han knyttede hænderne som tegn på indestængt vrede. "Hvad ved han som vi ikke ved? Eller..." Han trak sig lidt bort. "Er der noget vi ved som han ikke ved?" han lod en tommelfingernegl glide over underlæben i en eftertænksom mine.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 20:19:30 GMT 1
"Jeg ville have dræbt ham, da jeg mødte ham, tro mig. Men han er ikke for en enkelt forkrøblet mand, som jeg," sagde Augustin undskyldende. Vreden var til at fornemme fra Gabriel, men han havde til vane ikke at spørge om folks motivationer for deres had mod vampyrerne. Det var som regel en ret personlig ting, der ikke behøvede blive rodet i. "Han ved i hvert fald hvem jeg omgås," Augustin kørte en hånd gennem håret, som ellers havde siddet så fint indtil nu. Han var sjældent frustreret, men Matthews trusler mod Isobel kunne få ham til at blive gal, bare ved at tænke på det, "Han truede med at gøre mine kære til vampyrer - og det var ikke bare tomme trusler, for han havde -" Augustins vrede blev nu så udtalt, at han bankede i det vakkelvorne bord foran sig. "Undskyld mig, Gerald, jeg vil bare have ham død,"
Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 20:25:30 GMT 1
Et smalt smil bredte sig på Gabriels læber mens han betragtede Augustin. Det var sjældent at han, ligesom sin far, nød andre folks smerte, men det var tydeligt at se at Augustin var oprørt over Matthew. Det var svært at balancere de to modstridende følelser af og til, men det gik i dette tilfælde. Smilet formede sig mere bredt. "Jeg kan prøve at finde ham, monsieur," sagde han ihærdigt og knyttede næven i en hul håndflade. "Hvad end det tager. Hvad end der er tæt på ham. Har De noget bestemt jeg kan gå efter som De ved kan lede mig på sporet??"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 20:31:32 GMT 1
Augustin nikkede. Gerald virkede som en mand med ben i næsen. Bag sig stod et tilsodet kabinet med filer, som de havde taget med fra det gamle hovedkvarter. Det var heldigvis brandsikkert (hvilket var et rent tilfælde, for Augustin havde aldrig forudset en brand). Han bladrede lidt i mapperne og filerne, som var i et sirligt system. "Her er hvad jeg har på ham," sagde han og rakte Gabriel mappen, der var noget tykkere end den han havde haft på Angelique. Der var masser af billeder af vampyrfyrsten i Paris, nogle rapporter og et enkelt udsnit af at kort, der viste cirka-området hvor palæeet kunne ligge. Det var ikke helt ved siden af, den info de havde om Matthew, men også meget mangelfuld. Der var bare ikke ressourcer til at indsamle flere.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 20:35:03 GMT 1
Gabriel bladrede tingene igennem. Ikke sådan nødtørftigt som hvis han var ligeglad, men for en gangs skyld meget opmærksomt mens han granskede hver side nøjsomt. Han studsede ved kortene og så op på Augustin. "Har du noget materiale med billeder indefra palæet?" spurgte han undrende. "Jeg har nemlig hørt at det nærmere skulle være en bygning nedsunket under jorden og netop kun kan kommes til via katakomberne."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 6, 2020 20:38:46 GMT 1
"Nej," svarede Augustin interesseret i Gabriels udlægning, "Forbundet til katakomberne siger du?" Han sukkede lidt. Det var længe siden han havde været dernede - det var ikke et sted for sarte sjæle. "Vi har ingen billleder indefra palæet, for vi har aldrig været dér. Vi har sporet diverse beboere på palæet og andre vampyrer, men deres spor ender altid før vi når til bygningen selv. Har du været dér?" Han lød overrasket, men også med en syg glæde i stemmen. Måske dette var det gennembrud han havde ledt efter.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 6, 2020 20:42:50 GMT 1
"Ja," Gabriels stemme blev til en hæs hvisken mens han lænede sig frem mod Augustin. "Det var en enkelt aften, en eneste chance jeg havde dengang. Jeg nåede via nogle gange til deres kolde kælder-kompleks. Det er i flere etager, det nederste forbundet med katakomberne. Derfra kan man komme længere op. I nogle rum bor der vampyrer der ikke har set dagens lys i flere århundreder. Jeg ville undersøge hvad Vampyrfyrsten ville men jeg nåede at blive opdaget inden jeg kom så langt. Jeg flygtede og vejen tilbage blev spærret da jeg smed en granat bag mig og fik tunnelen til at styrte sammen." han bøjede sagtmodigt hovedet. "Om der er åbent igen ved jeg ikke..." hans stemme døde hen til en mystisk stilhed.