Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 19, 2020 18:41:21 GMT 1
Aisling lænede sig mod ham som han forklarede. Hendes lange rødblonde hår var efterhånden faldet ud af hendes frisure og ned omkring hendes skuldre. Hun kune ikke fordrage de røde udgroninger, de mindede hende om hendes dårlige sociale arv, hendes forældre hjemme i Irland og hendes brødre. Alle som var uvidende om hendes situation. Hendes far havde hentet hende med det samme. Hendes brødre have tæsket Raoul. Hun havde lyst til at sukke, men lod istedet Gabriel tale ud. ''Jeg elsker dig, Gabriel'', svarede hun efter en god pause imellem dem. Hun puttede sig ind mod hans side og tog en slurk af whiskeyen. ''Og det er ikke det her som snakker. Du er virkelig min bedste ven. Er det mærkeligt at sige sådan?'', hun så op på ham med sit fregnede ansigt og blændende smil, hun mente det. Havde han ikke altid været der for hende? Lige fra den dag i opgangen på det gamle rottebefængte kollegie til nu. Om end ikke kærlighed, måtte hun da også betyde noget for ham et sted.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 19, 2020 18:53:04 GMT 1
Hendes ord ramte ham som varmt vand over hele kroppen. Det sitrede næsten lidt i ham og han fangede et suk i halsen inden han fugtede sine læber og så ned på hende med et mildt blik. Det var inderligt, det var ømt, der var noget så sødt over hende som han bare måtte beskytte og tage sig af. Alle de gange de havde gået på kanten af Pont Neuf og han havde holdt hende i hånden nede fra jorden for at hun ikke drattede i Seinen, alle de gange de havde faret rundt i byen men han altid havde holdt sig lidt bag hende for at følge hendes færd og være klar til at gribe ind hvis noget skete. Den måde han havde lært hende hvad blod var og hvordan man drak, fordi hendes røv af en skaber ikke havde forklaret hende det selv. Det hele kulminerede mens de sad der. Hans hånd listede sig ind i hendes og hans anden hånd gled bag hendes nakke for at nusse hende i håret. "Jeg... jeg tror også jeg elsker dig," sagde han mens det gik op for ham hvad han sagde. "Det er sjovt," han grinede lidt, "jeg har aldrig, aldrig haft sådan en følelse for en pige som jeg har for dig, er det mærkeligt?" Han grinede lidt over at han endte med det selvsamme spørgsmål som hun havde endt med.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 19, 2020 19:01:20 GMT 1
Den milde klokkeklare latter forlod hendes strube ved hans spørgsmål og hun satte glasset på natbordet. Hvorfor var de så lig hinanden? Hun nød hans selskab og ikke mindst hans bramfrihed. Hun følte sig endda flatteret over at han ligeså elskede hende. Det fik hendes kinder til at rødme og hun sænkede kort blikket da hun blevet genert. Hvad skulle hun dog svare? At det ikke var underligt når de var venner? Det var ihvertfald det hun tænkte, men hendes krop drog hende imod noget andet. Hans blide kærtegn af hendes nakke og de fine klare øjne mod hendes ansigt, hun gled selv sin ene hånd bag hans nakke og lod den anden hvile på hans kind imens hun lod deres blikke mødes. Det sugede i hende, som hun lod sig forsvinde, men trykkede sig da mod ham for at placere et kærligt og udefra lignende intimt kys på hans læber. Han smagte sødt og bittert på en og samme gang. Som jern og whiskey med honning. Hun brød selv kysset, og lænede sin pande mod hans som hun begyndte at fnise. ''Nu er vi ægte venner''.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 19, 2020 19:10:26 GMT 1
Hendes kys kom ikke helt bag på ham men det fyldte ham med en glæde og varme han ikke havde forventet. Præcis som den samme hungrende fornemmelse han fik når han var alene med Matthew i en kort intim stund mellem møder og forpligtelser. Der var noget mere end bare den simple intimitet et kys kunne give, og det var ikke fordi han kyssede særlig mange hvis han skulle være ærlig. Godt nok brugte han sin mund til en del, men kys var ikke noget han normalt gav ud til alle og enhver, med mindre man snakkede om det traditionelle kindkys. Han havde altid haft svært ved at bedømme hvad man gjorde i såden en situation, men her havde han ikke noget besvær. Det var som om naturen guidede ham. Han lagde armene om hende både forsigtigt og inderligt for at passe på maven mens han holdt hende til sig og deres kys ophørte og efterlod et vacuum som fortalte at der sagtens var plads til mere af det og måske endnu mere af noget andet. Han grinede lidt ved hendes ord og betragtede hendes øjenvipper sitre blidt. "Det kan man vel godt sige," sagde han smilende. "Men..." han rettede sig lidt op uden at slække sit greb. "Hvad med Raoul?" spurgte han lidt eftertænksomt. Det var jo ikke fordi hun var fri af ham endnu. Der var lang vej til... ja, til hvad? De kunne jo ikke bare stikke af og gifte sig, det ville han ikke. Men hvad ville han så...?
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 19, 2020 23:55:09 GMT 1
Hans milde latter, efterlod hende med en lettet følelse. Det var som at stenen, der havde bundfældet sig i hendes mave, stille trillede ud og efterlod hende frisk, som vågnede hun for første gang af sin dybe lur. Istedet for blot at rødme over kinderne, rødmede hun snart i hele ansigtet så at fregnerne blev mere tydelige. Hun rystede på hovedet over hans spørgsmål og tog ham i hænderne. ''Hvad med Charles?'', spurgte hun istedet, hun orkede ikke at snakke mere om Raoul. Det virkelige spørgsmål handlede om hvordan hun kunne få sin søn tilbage. Men hvordan skulle deres fremtid se ud? Hun havde ikke lyst til at gifte sig igen lige umiddelbart. Derfor kiggede hun på ham, en anelse indgående og vædede sine læber. ''Jeg vil altså ikke giftes igen, ligenu'', sagde hun som hun så på ham, som om hun ikke var sikker på at han forstod hende. Efter hendes opfattelse, var alle ældre vampyrer konservative, så hvorfor skulle Gabriel ikke også være det? ''Kan vi bare tage det sådan.. Lidt afslappet måske?''.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 20, 2020 10:31:18 GMT 1
"Nej nej, vi tager det fuldstændig chill," sagde han smilende og hans fingre fortsatte deres kærtegn bag hendes nakke og den anden hånd gled kærligt over hendes håndryg. "Bare rolig, vi må finde ud af noget med Charles. Jeg gætter på at min far nok godt kan hjælpe men så skal vi nok spørge ham," han trak på skuldrene. Og velvidende hans far, var der garanteret en pris at betale af en eller anden art. Men den kunne de altid tage til den tid. Var Matthew mon available? Der var så mange ting på bordet disse dage, så han havde haft svært ved at følge med i hans dagsorden. Men de kunne vel godt forsøge at finde ham. "Er det noget du har brug for at få en afklaring på med det samme??" spurgte han. "For så kan vi vel godt prøve at finde min far."
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 20, 2020 21:49:24 GMT 1
Hans berørelser føltes som små elektriske stød. Hun bed sig blidt i læben som hun sænkede blikket mod hans håndryg, buksekanten, med mere. Det lange hår faldt fra hendes skuldre og dinglede legende i luften. Et fnis undslap hende og hun gled hurtigt sin frie hånd om bag sin nakke for at fjerne sit hår fra ansigtet. ''Er det ikke lidt tidligt at møde din 'Papa'', spurgte hun nu en anelse genert. Med Raoul havde der knapt gået et sekund inden hun stod ansigt til ansigt med Ricahrd og Madeleine. Det var trods alt Madeleine som havde reddet hende, og Charles, fra ikke at blive slagtet ved første blik. Vil det være det samme med Gabriels far? Hun lagde da sine hænder på sin mave og hævede sine gyldne grønne øjne mod hans. ''Irriterer det dig, at jeg er gravid?'', spurgte hun så, hun elskede allerede sit ufødte barn, men tænk hvis det var et problem?
Post by Gabriel Darklighter on Aug 20, 2020 21:57:29 GMT 1
"Hva'? Nej da," sagde han med et skævt smil. "Du skal bare være gravid alt det du har lyst til da! Det er ikke noget jeg skal bestemme," han trykkede hendes hånd forsikrende inden han rejste sig og trak hende lidt med op og stå. "Hell, jeg skal nok hjælpe hvis du får brug for noget. Du siger bare til," han strøg hende kærligt over kinden. "Du er smuk som gravid," sagde han og kyssede hendes næsetip og smilede drillende. "Og hvis det kan hjælpe med at få Charles tilbage er det vel næsten nærmere for sent," sagde han og så lidt mere alvorligt på hende. "Jeg tror han er på kontoret. Kom med, please. Forklar sagen og så skal han nok kunne gøre.. et eller andet!"
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 20, 2020 22:06:24 GMT 1
Idet hun rejste sig gav hun sig straks til at knappe sin skjorte pænt på plads og rette på skørtet imens hun lyttede til Gabriel. Det glædede hende, at det ikke var noget problem, men fremst også at han faktisk vil hjælpe hende. Hun nikkede derfor med et smil, og tørrede sig under øjnene. ''Ser jeg okay ud så? Ingen mascara på kinderne? Og hvad med tøjet? Er det for gammeldags?'', hun nåede at lave en hurtig piruette som for at vise ham inden hun trådte sig selv over foden og måtte gribe fat i ham for ikke at skvatte. Det betød vel nærmere NOGET for hende at se pæn ud foran fyrsten, men nok mest fordi at det var Gabriels far. ''Hvad med min accent, er det for meget?'', hun forsøgte at lyde ordentligt engelsk, noget Raoul havde påbeduttet hende, selvom hun ofte blot måtte give op.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 20, 2020 22:11:51 GMT 1
Han grinede af hendes lille stunt og hjalp hende til at rette sig op og med en fugtet tommelfingerspids fjernede han de værste rester af mascara fra hendes kinder. "Såååådan dér," sagde han og trådte lidt tilbage som en maler der betragter og vurderer sit maleri. "Du ser nydelig ud. Altså, jeg har nok ikke noget du liiige sådan kan smutte i med den mavse, men du skal ikke spekulere på min far. Han plejer at se igennem folk selv hvis de er i deres stiveste puds, såeh," han gav hende sin arm så hun kunne tage den og følge med ud af hans værelse. Inden de smuttede ud ad døren tog han whiskeyflasken med, denne gang ligeglad med glassene og tog en slurk mens de gik inden han rakte den til hende. "Du skal bare være dig selv og fortælle hvad der er brug for at vide," sagde han i et mildt tonefald imens de gik i retning af det store kontor i tårnet.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 20, 2020 22:20:32 GMT 1
Aisling slog drillende ud efter ham med en knyttet næve, som et bredt smil formede sig. ''Hej!'', udbrød hun leende. ''Du har da selv noget af en mave!''. Det havde han ikke, men det skulle ikke stoppe hende fra at tage på hans muskler som var de deller. Hun så sigende på ham, imens hun gled sin hånd over hans arm. Det var befriende, at kunne drille og være nærgående med ham, at kunne sige sin mening og ikke mindst føle sig elsket uanset hvad hun gjorde. Gabriel forstod hende, mere end nogen anden. Hvilket var mærkværdigt for de havde ikke altid snakket så dybt. Alligevel, følte hun et bånd med ham som hun knapt kunne sætte ord på. Imens de gik mod tårnet sneg hun ligeså stille sin hånd længere og længere ned af hans arm for til slut, at tage ham i hånden. Inden de nåede trappen, nåede hun sågar at flette sine fingre med hans. Det var betryggende.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 20, 2020 22:29:36 GMT 1
Han grinede af hende og lod hende drille. Hendes fjollerier var en af de ting han elskede ved hende. Barnlighed og legesyghed, som en kåd lille hvalp der altid var ude på ballade, og han elskede det. Det var underligt når man tænkte på deres venskab havde været kortere end mange af hans andre venskaber, men alligevel var det som om de havde tilbragt evigheder sammen. Han lod hende flette fingre med ham. Det var ok, hvis det gjorde hende tryg i denne uvante og uventede situation, og de var nu kommet til det lille venteværelse foran kontoret. De var standset foran døren. Han smilede beroligende ned til hende. "Here goes nothing," sagde han og skubbede døren op til kontoret. Indenfor var der stilfærdigt. Ilden knitrede i pejsen og holdt det kølige palæ tempereret. Matthew havde siddet stille og arbejdet, nogle papirer spredt ud foran ham og så op da dørens lås gled op og Gabriel trådte ind med en pige i hånden. De isblå øjne gled til fingrene der var flettet sammen til deres måske lidt fårede smil og hvor tæt de gik. "Far?" spurgte Gabriel lidt usikkert. "Jeg har én du skal møde," de gik længere ind i kontoret. Afstanden til hans skrivebord virkede som flere kilometer. Han strammede grebet lidt om Aislings hånd. Det skulle nok gå.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 20, 2020 22:42:18 GMT 1
Det var tydeligt, at Aisling var genert som de trådte ind i det let oplyste kontor. Hendes knoer var hvide som hun trykkede Gabriels hånd i sin og nervøst gled tomlen over hans lidt for hurtigt. Hendes blik fløj rundt i lokalet, fra billederne, til skrivebordet, til Matthew men kun hurtigt, inden de fløj tilbage på hendes sko og så på Matthew igen. Der var noget mærkeligt ved hans smil. Som var han et rovdyr, klar til at æde dem begge med hud og hår. I det øjeblik, bestemte huns ig for at hun egentlig ikke brød sig om ham, men vil gøre sit bedste for at Gabriel skulle være glad. Derfor tog hun mod til sig og tog en dyb menneskelig indånding. ''Hej'', begyndte hun som hun tog et skridt tættere på skrivebordet og rakte sin ledige hånd ud mod vampyrfyrsten med al mod samlet i hende. Gabriel, havde hun nærmest med på slæb som hun sprang frem. ''Jeg hedder Aisling Mortem ó Caoimh, og jeg er fra Dublin, rart at møde dig'', hun smilte venligt, og de grønne øjne forsøgte tappert at skjule hendes generte væsen som de mødte Matthews lyseblå blik kort inden de istedet lagde sig på hans kinder og næse. Det lignede ikke Aisling at være så nervøs.
Post by Darklighter (admin) on Aug 20, 2020 22:51:50 GMT 1
Det var ikke ofte at noget kunne vække en følelse i Matthew, faktisk var det noget af det mest sjældne der skete, at han reagerede med følelser på noget, men han kunne mærke et tydeligt stik et sted i brystet hvor hans hjerte ikke bankede længere, da han så Gabriel og Aisling, hånd i hånd. Det var tydeligt der var noget imellem dem, følelser, hengivenhed, måske endda kærlighed. Tanken om at hans søn havde kastet sin kærlighed på en anden, og det virkede så inderligt og oprigtigt... han måtte tage sig selv i det, men han mærkede både vrede, jalousi og måske også frygt. Frygt for at miste det kæreste han havde i sit liv. Selvom det var meget tydeligt at han følte disse ting var det ikke noget der kom til udtryk på overfladen. Han var mester i skuespil og han tog Aislings hånd med et fast tryk og et smalt smil. "Mortem?" han hævede et slankt øjenbryn og så fra Aisling til Gabriel. "Velkommen, mademoiselle," han gestikulerede til den ene af de to stole der stod foran hans skrivebord så hun kunne sidde. Hendes graviditet var tydelig. Var det her Gabriels værk? Han kunne mærke vreden boble og syde lige under overfladen og han måtte aktivere hænderne for at de ikke begyndte at vise tegn på hans temperament. Han samlede papirerne foran sig i en lille stak, bankede dem på plads og lagde dem i en indbakke inden han foldede hænderne og så på Aisling. "Hvad kan jeg gøre for dig?" spurgte han med en stemme så silkeblød at den virkede unaturligt venligt. Hans blik gled kort til Gabriel, der havde stillet sig bag Aisling med en hånd på hendes skulder. Han kunne læse alle tingene der foregik i Matthew, og han ønskede intet andet end at fare frem og kysse ham og hviske at alting nok skulle være i orden. Men han ville heller ikke være alt for "in your face" med deres forhold overfor Aisling. Specielt ikke nu hvor de lige havde delt deres første, sarte kys, og han stadig kunne smage hende på sine læber.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 20, 2020 23:05:57 GMT 1
Hun kom til at holde hans hånd en anelse for længe. Sekunderne strakte sig og hun mærkede straks rødmen som skød frem i hendes kinder. Hun håbede ikke, at han skulle finde hende mærkværdig allerede. ''Tak, her'', svarede hun erbødigt som hun en anelse klumpet fik sat sig i stolen. Vampyrens elegance havde endnu ikke nået at sætte sine spor i hendes stadigvæk vældig menneskelige gestik. Hun lænede sig tilbage og holdt af ren automatik hånden for sin mave, som hun begyndte at kærtegne i runde cirkler. Ved Matthews spørgsmål, gled hun hovedet tilbage for at kigge op på Gabriel i et øjeblik. Hans smil beroligede hende straks, og hun smilede ligeså kærligt tilbage. Øjeblikket mellem dem, syntes at strække sig mindst ligeså længe som det akavede håndtryk. Men hun fandt en ro i sig selv, som hun endnu engang flyttede blikket tilbage på fyrsten. Det var ikke første gang, hun havde set ham. Tværtimod havde hun været til bal med Raoul, holdt ham i armen og blevet bedt om at holde kæft så længe hun ikke talte fransk. Introduceret som den mystiske orientalske pige i de smukke klæder som om hun var døvstum. Hun huskede ham fra tværs gennem rummet, i snak med en af guvernanternes sønner. ''Jeg ønsker at se min søn, Charles Raoul Mortem'', begyndte hun, usikker på præcis hvordan hun skulle formulere sig. Hun hævede sin hånd for at møde Gabriels' på sin skulder. Hun nussede den fraværende imens hun så på fyrsten. ''Familien vil aldrig lade mig få ham at se igen''.