Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 12:25:56 GMT 1
Det var med en vis gru, at Aisling havde taget denne beslutning. Hun stod med hånden hvilende på den fremtrædne mave. Hun var halvvejs gennem graviditeten og hungeren såvel som humøret var hende unægteligt i modgang. Raoul havde holdt hende under stærk supervision siden de opdagede det spirende barn i hendes mave, været overbeskyttende og kostet rundt med hende. I dagens anledning havde han dog haft arbejde på teateret og havde parkeret hende på museet så hendes lunefulde humør ikke skulle forstyrre ham. Det var perfekt. Hun havde straks skrevet til Gabriel for at han skulle komme med den gamle Nokia hun havde formået at holde hemmelig for sin mand. Det var ikke fordi at hun ikke elskede ham, at hun gik imod hans vilje. Hun kunne bare ikke lade være. Det lange skørt dansede om hendes strømpebuksebeklædte ben som hvert et skridt i de måske lidt for høje hæle slog en genlyd gennem det store museumslokale. Han havde iklædt hende tøj af ældre dato, en god lang nederdel og tilhørende silkebluse med flæser. Hun var ved at brække sig. Men havde ikke gjort nogen modstand. I hånden holdt hun en termokop, en menneskevenlig form at kunne indtage sin konstante føde.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 12:35:55 GMT 1
Han havde ikke set hende siden den skæbnesvangre aften på Møllen hvor hun var blevet revet bort fra ham. Siden var der hændt meget, han havde været taget til fange af Inkvisitørerne, han var kommet tilbage, nu var han måske storebror, og han havde stadig intet hørt fra Aisling. Endelig var beskeden dukket op på hans mobil og han havde smidt alt i hænderne for at komme til hende så hurtigt som muligt. Han havde lånt en motorcykel fra garagen og var gledet gennem natten med kurs mod Louvre hvor han parkerede og gik ind. Han var kendt af personalet som Isobels nevø og han kunne derfor komme ind via personaleindgangen hvis han var heldig at det var den rigtige receptionist med det kønne ansigt der sad der. Det var det heldigvis idag og han fandt vej gennem det enorme kompleks til deres mødested. Han så hende på lang afstand men det var næsten svært at genkende hende i den mundering. "Aisling??" kaldte han som han nærmede sig hende. Han kunne mærke hvordan hans hjerte hev efter hende, som tråde der var koblet til hende. Den imponerende mave var ikke helt et syn han havde regnet med men han var da glad på hendes vegne.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 12:42:13 GMT 1
Hans stemme skar gennem de tomme værelser. Det gav et ekko som ligeledes lod sig ryste hendes hjerte. Hun smilede stort idet hendes øjne faldt på Gabriel og hun udbrød et pigeskrig som kun kunne betyde at hun havde savnet ham, idet hun løb gennem hallen og kastede sig i hans favn. Der var noget hjemmelavet ved ham, hans dugt og hans arme. Hub gispede nærmest efter været som hun smed termoflasken på gulvet for at ligge armene nærmere ham, mærke hans krop tæt imod sin. Det var da det brast for hende, som verden kunne falde sammen og hun kunne ånde lettet op i hans favn. Hun kunne forsvinde fra den lukkede have, måske endda arbejde med Gabriel? Hun hikstede imens hendes hænder grådigt greb omkring ham som var hun bange for at han skulle forsvinde. Hun vidste ikke have hun skulle sige istedet lod hun blot tårerne strømme, inden hun endelig lænede sin pande mod hans, som et kærestepar.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 12:58:36 GMT 1
Han følte næsten luften blive slået ud af ham og tæppet hevet væk under ham som hun ramte ham. Han strøg hende blidt over håret og lod hendes følelser vælde ud som han stod der og rokkede hende lidt frem og tilbage. Det var vel hårdt at være gravid, men så hårdt? "Såååå," trøstede han hende og placerede et venligt kys på hendes pande. "Shhhyy, rolig," han krammede hende om skuldrene for at undgå at komme for meget i karambolage med hendes mave. "Hvad så? Hvad sker der??" spurgte han og forsøgte at møde hendes tåreblanke øjne. Der var mange flere spørgsmål end det, men det var det eneste han lige kunne finde. Hans hjerte gjorde ondt over at se hende sådan her.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 13:11:26 GMT 1
Det var tårer i stride strømme der gled ned af hendes ansigt. Mascaraen var ødelagt og det fine kinderød var mixet i en ugenkendelig maske af noget abstrakt. Hun vidste egentlig ikke rigtig hvorfor hun græs, det havde hun normalt ikke gjort. Men måske det var tanken og ønsket om en normal hverdag som nu slog pusten ud af hende. Hun gled en finger under øjet og tørrede tårerne bort som hun nu mødte Gabriels lysende blik. Hun elskede ham, det vidste hun, han var hendes bedste ven og den eneste hun følte at hun rigtig kunne stole på udover Raoul. “Jeg har bare ikke set dig længe”, svarede hun som hendes tårer snart blev afløst af en perfid latter. “Og så vil jeg gerne have at du sniger mig væk herfra. Jeg kan arbejde på Møllen? Som dig?”, hun talte hurtigt, tog ikke en eneste pause mellem ordene og så snart hun var færdig knækkede hendes ansigt igen som et krakeleret spejl i en pudderdåse. Hun slog endnu engang sin krop mod hans.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 13:16:05 GMT 1
"Hva-" han nåede knap at svare hendes ord inden hun atter slog armene om ham og græd mere. Mascara sad som sorte pletter på hans lyse skjorte men han var ret ligeglad. "Har han gjort dig ondt?" spurgte han alvorligt mens han strøg hende over håret igen for at berolige hende. Han tog hende lidt med sig over til siden til en bænk hvor han kunne sætte hende ned overfor sig så han kunne tage hende ordentligt i øjesyn. Hans stemme var heldigvis ikke så hæs længere som den havde været men han måtte stadig rømme sig af og til. Hans stemmebånd var slidt af hans skrig i Augustins kælder, og han gik heller ikke helt balanceret endnu, om end der var god progress. "Hvorfor vil du væk?? Jeg troede han var din, du ved, et og alt og sådan?" Hans pande var en dyb fure og han havde mest af alt lyst til at finde manden og slå ham ind i næste uge.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 13:23:53 GMT 1
Aisling lod sig sætte, hun gned sig om øjnene hvilket blot forudsagede lange sorte streger på hendes kinder som var hun en fastelavns kat. Hun så på Gabriel, og lod da blikket falde på hans skjorte. “Eej”, sukkede hun som hun slikkede sig på tommelfingeren og gav sig til at gnide de sorte pletter så de blot blev til større grå plamager. “Han er okay”, svarede hun da, som hun ihærdigt forsøgte at få pletten bort. “Bare kontrollerende, du ved”, han havde jo set ham. Blikket, tøjet, kontrollen. Han styrede hende og hun fulgte efter fordi hun vidste at det var det som var forventet af hende i den familie. Det slog i hende da han spurgte om ikke Raoul var hendes et og alt og hun havde da lyst til at græde igen, men holdt følelsen inde i sig selv. Hun nikkede blot, og slog nu armene om sig selv som hun gav op på hans skjorte. “Han vil have at jeg bliver hjemme, klæder mig pænt og betér mig som en ægte hustru”, hun gned sine hænder over sine skuldre som hun sænkede blikket så det blonde opsatte hår med tydelige røde udgroninger faldt omkring hendes ansigt. “Jeg kan ikke leve sådan”.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 13:28:31 GMT 1
"Nej, nej det kan du ikke," sagde Gabriel med stemmen fuld af forståelse. "Du er jo ikke en husmor, altså!" han så medlidende på hende og mønstrede et opmuntrende smil. "Vil du med mig hjem?" spurgte han så. "Du kan få et par dage hos min familie. Min kusine Paris er hjemme fra turné, jeg er sikker på at du vil kunne lide hende! Og jeg er lige blevet storebror," indskød han som en ekstra ting ud af det blå inden han rejste sig og tog hendes hænder i sine så han kunne hjælpe hende op fra bænken. "Jeg har en motorcykel der står udenfor, vi kan springe på den og køre hjem til palæet??"
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 20:42:11 GMT 1
Du er ikke husmor, ordene ringede i hendes ører. For det var hun jo, slet og ret. Hun sænkede sit blik og med bævrende læbe nikkede hun. Hun havde ikke forventet at komme hjem til ham, men nærmere at han havde installeret hende med et job på Møllen. Men det her var bedre og selv Paris lød sjov. “Jo tak”, svarede hun forsigtigt som hun nu så på ham under sine mørkebrune vipper. Det var en mærkelig følelse hun hvad som ham, en glæde og kærlighed. Dybere end venskab men forskellig fra Raoul. Hun rejste sig da, og tog i hans hænder for at trække ham op. “Kun hvis du lover at køre stærkt”, svarede hun kækt med sin triste stemme. Hun vidste ingenting om hvad som var sket med ham.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 20:46:23 GMT 1
"Jeg vil køre som vinden!" forsikrede han hende med et skævt smil, samlede hendes termokop op og satte kurs med hende ud ad Louvre. Han gik en smule besværet ved siden af hende men ville ikke lade sig påvirke af det mens det var hende der var i fokus. Måske kunne hun mærke det på ham? Han havde ingen anelse. Hun var vel også begravet nok i sin egen tilstands sørgelighed. Der var stille i museet og de kom ud under den åbne himmel og hen til hans motorcykel. Han havde ikke hjelm, men hvad skulle han også bruge den til hvis han alligevel healede sig selv igen hvis han kørte galt? "Hop op," han klappede sædet og hans lidt arrede håndryg kunne ses kortvarigt i lyset fra projektørerne der oplyste museets facade om aftenen.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 20:59:20 GMT 1
Aisling fulgte med ham i ly af hans store skygge. Hun kiggede bort når vagterne så på dem og gjorde sit allerbedste for ikke at blive set. Utroligt at Raoul havde turde efterlade hende uden hverken Richard eller Madeleine. Hun greb Gabriel ved armen og åbnede først lettet op som de kom ud. Hun lagde godt mørke til hans langsomme gang, hans arrede håndryg. “Hvad har du lavet?”, spurgte hun imens hun med noget besvær hoppede op på motorcyklen og tog fast i ham. Livet var for kort til hjelm, selv nu.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 21:03:20 GMT 1
"Årh jeg blev holdt fanget af vampyrjægere," sagde han henkastet for at hun ikke skulle tage det for alvorligt. Han havde fået sin lille hævn over Augustin og han havde slikket sine sår. Han var kommet videre selvom hans krop stadig var igang med at heale. Det tærede på ham energimæssigt, men han havde det væsentligt bedre. "Min far fik forhandlet med dem så jeg kunne komme hjem igen. Det var lidt heftigt, men nu er jeg her!" han sparkede motoren igang og satte motorcyklen i bevægelse så de kunne komme væk. Han blæste på fartgrænsen og nød følelsen af vind mod ansigtet og hendes arme om hans liv som de kørte gennem den parisiske nat.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 21:10:43 GMT 1
Det var med bekymring at hun greb om hans liv. Var sådanne ikke farlige? Vampyrjægere altså? Aisling trykkede sit ansigt imod hans ryg idet de styrtede bort fra museet og lang ud for Paris. Hele vejen tænkte hun på det han havde sagt. Bekymrede sig og ville spørge mindst tusind ting. Havde han været bange? Var det en løsesum? Var han uskadt? Hun knugede aif ind til ham, måske nærmere for at lade vide at hun tænkte på ham. For først da de ankom til palæet og han stoppede maskinen med et hvin vovede hun at hoppe af måske lidt for hurtigt. “Er du okay? Sådan helt okay?? Skal jeg banke nogen?”.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 21:15:44 GMT 1
Han grinede af hendes ord mens de steg af motorcyklen foran hovedtrappen op til palæet. "Nej du skal ikke banke nogen, jeg er stort set kommet mig," sagde han og lagde en arm beskyttende om hendes skuldre mens han satte kursen op ad trappen til hoveddøren, der gled åben som var de ventet indenfor. "Det tog lidt tid, og jeg har stadig lidt ar hist og her," han gned sin håndryg fraværende, "men jeg er ovenpå, takket være min familie. Såeh, ja, velkommen til mit ydmyge hjem!" han slog ud med armene og drejede rundt en omgang i den store entrésal. "Hvad synes du?" grinede han til hende.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 21:35:50 GMT 1
''Er du sikker?'', spurgte hun idet hun fulgte med h am, beskyttet under hans arm imens hun viste ham sine knugede næver. ''Jeg er venstrehåndet, så jeg slår hårdt'', hun hævede sine øjenbryn som at forklare imens hun slog drillende ud efter ham, selvom at slaget var ganske mildt. Hun smilte af ham, det var som at sorgen var forsvundet på vejen til hans hus. Hun kiggede op, måbende. Hjemmet hun og Raoul boede i var ligeså stort udvendigt. Pyntet og vældig fint. Men dette var gotisk, mørkt, rødt... Hun drejede rundt på hælen for at tage alt i betragtning. ''Raoul har også en sådan hal, men vi har flere statuer'', svarede hun, selvom det var tydeligt at hun var imponeret. Det var let at imponere hende, hun havde aldrig levet med meget. SIne tre storebrødre og hendes forældre var stuvet sammen i et lille rækkehus udenfor Dublin's bykerne. Dette var støre end hvad hun nogensinde havde turdet drømme om.