Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 21:39:39 GMT 1
"Min far kan ikke lide statuer indenfor, de står i haven bagved," sagde Gabriel og pegede med tommelfingeren over skulderen i retning af hvad der ville være havens beliggenhed udenfor. "Men kom, jeg kan vise dig vores gæsteværelser, så kan du få lidt ro til dig og baby," han løftede øjenbrynene et par gange sigende til hende. "Og hvornår er det egentlig sket?" spurgte han da han tog hende med sig op ad trappen. "Dig, gravid?" han grinede lidt af tanken om hans vilde veninde havde en bolle i ovnen. "Godt du er vampyr og kan drikke og alt muligt uden det skader barnet," bemærkede han sigende. "Jeg har en mega god whiskey som jeg har tænkt på vi skulle drikke så du kan glemme din dumme mand lidt!"
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 21:47:31 GMT 1
En rødmen gled over hendes kinder som hun lagde en beskyttende hånd på sin mave. ''Lige inden sådan.. Sidst vi sås'', svarede hun og forsøgte at smile lidt, selvom hun egentlig var lettere pinlig. Hun havde dårlig samvittighed et sted, hun havde forladt Charles derhjemme med Raoul for hun kunne ikke tage ham uden at han vil opdage hende. Sønnen var alt for farglad, desuden ville det være bedre for ham derhjemme. Hun slog blikket ned ved tanken og stoppede lidt i sine skridt. Hun kunne mørke hvordan hendes hjerte nu faldt endnu engang, var det en fejl hun var her? ''Er du sikker på det? Raoul siger at jeg kun skal drikke b- blod'', hun rakte ned i sin taske og fremdrog termokoppen for at vise Gabriel den. ''Noget med baby, du ved...'', hun gled sine lange tynde fingre over sin mave, hvis bare Charles kunne være her også.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 21:52:14 GMT 1
Gabriel hævede et øjenbryn og spruttede af grin. "Nej sgu da, vampyrers udvikling er ikke påvirket af det du indtager, det er påvirket af at du bare sørger for at holde dig selv sund, med blod, men du kan sagtens drikke imens, så længe det ikke er sådan totalt crazy over the top, du ved," svarede han med et smil. "Jeg ved min tante Isobel lige har været gravid og hun drikker gerne vin eller et glas whiskey til at sove på hvis det er nødvendigt. Det er kun menneskers fysik der er påvirket af det man indtager i sådan et mere biologisk omfang," han smilede inden han trak hende med sig videre gennem palæet. "Men hvad gør du? Regner du med at tage hjem til ham?" spurgte han med hovedet lidt på skrå mens de gik gennem store sale, små gange og endte ved hans værelse. Han puffede døren op og viste hende et par værelser der lå op ad hinanden, det ene mere kontor eller computer rum, det andet soveværelse med en meget central seng og et tilhørende badeværelse med jacuzzi og bruseniche. Han gik ind og fandt sin flaske whiskey og et par glas og skænkede en drink til dem begge.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 21:58:16 GMT 1
Aislings første indskydelse var at trække på skulderen. Hun vidste det ikke rigtigt. Hun lod sig vise rummene men så snart de satte sig ved whiskey glasset satte hun sig på sengen og lod sig tumle bagover med begge hænder på den runde mave. ''Jeg tager nok hjem til ham'', svarede hun sagte. ''Om et par dage altså'', hun lagde sine læber mod krystalglasset og gled dem langsomt og blidt over den kølige kant for at langsomt opsnappe alle tonerne i whiskeyen. Det duftede godt. Hun hævede da glasset og tog en slurk, som hun vejede i isn mund i nogen tid inden hun satte det fra sig og rakte ud efter termosen som hun ligeså tog en slurk af. ''På grund af Charles. Jeg har allerede dårlig samvittighed, men det er heller ikke fordi jeg får lov til at se ham meget nu men den lille ny på vej'', hun så på Gabriel med et smil som en dråbe af termokoppen gled ned fra hendes mudnvig.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 22:11:37 GMT 1
"Charles?" Gabriel så undrende på hende med en panderynke og satte sig på sengekanten ved siden af hende. Han rakte instinktivt ud efter hende af en eller anden grund og lagde hånden på hendes knæ som en form for forsikring af at han var her for hende uanset hvad. "Hvem er Charles?" spurgte han og drak en stor slurk whiskey. Han følte at han havde brug for noget til at samle ham lidt for den videre samtale. Hvad hun end havde på hjerte var han klar til at modtage det åbent og ærligt. Han tænkte over de ting han også efterhånden måtte fortælle hende, men hende først. Han ville ikke skubbe på når hun tydeligvis var den der havde brug for support lige nu.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 18, 2020 22:26:28 GMT 1
“Charles?”, spurgte hun morende. Havde hun ikke fortalt om ham? Hun hævede et øjenbryn og lod et smil formet sf kærlighed sprede sig overtjeners fregnede læber. “Charles er min søn, han er grunden til at Raoul og jeg giftede os”, forklarede hun idet hun tog endnu en tår af whiskyen, denne gang mere modigt. Hub lænede sig mod Gabriel, sit hovede på hans skulder og nød hans nærvær og freden. “Han er knapt to. Dejlig dreng. Nysgerrig og så har han super rødt hår, efter mig selvfølgelig. Men en lunefuldhed som sin far” hun kunne ikke lade være med at fortælle sine tanker, imens hun greb Gabriels hånd fra sit knæ og førte den til hendes mave. “Men Raoul mener at jeg er utilregnelig og en dårlig indflydelse så han har ham for set meste”, Aisling sukkede og lod sig nu falde tilbage ned i sengen som hun begyndte at balancere koppen på hendes mave.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 18, 2020 22:35:28 GMT 1
Gabriel kunne ikke lade være med at mærke et sug gå gennem maven da hans fingre nåede at mærke hendes gravide mave. Der var noget magisk over kvinder og den måde de kunne skabe liv. Han havde før været utrolig skeptisk og næsten bange for børn og gravide kvinder, men Aisling tændte noget i ham: nysgerrighed og lyst. Lyst til selv at udforske den verden, muligheden for at skabe liv der ville fortsætte efter han en dag forsvandt fra jordens overflade, enten af egen vilje eller ved hånden af en vampyrjæger. "Har du en unge?" spurgte han med en let latter. "Det vidste jeg sgu ikke," han grinede lidt. "Men altså, det er vel ok? Han er hos sin far så du ved han er i gode hænder indtil videre? Og hvis I ender med at smutte fra hinanden, du ved, sådan, skilsmisse og sådan, så er kvinder altid bedre stillet end mænd i et forhold." Han trak på skuldrene. "Det skal nok gå alt sammen," han lagde sig ned ved siden af hende med whiskeyen foran sig, støttende lidt på den ene albue ved siden af hende så han kunne se ned på hende som hun lå og legede med sin drink på den lille mave.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 19, 2020 11:25:45 GMT 1
''Men jeg vil ikke have en skilsmisse'', svarede hun som nye tårer slap hendes øjne og gled sagte ned af hendes tindinger. Hun kiggede op i loftet og bed sig i underlæben. ''Charles var en upser, men fordi Mortem familien er... Du ved konservative, blev vi gift'', hun drejede hovedet og så på Gabriel. ''Så jeg fik Raoul'', hun lo lidt selvom hendes blik var trist. Da drinken endelig var velbalanceret strøg hun armene op over hovedet og lukkede øjnene. ''Hvis jeg bliver skilt får jeg aldrig Charles at se igen. Det ved du godt, Mortem-familien er mægtig'', et eller andet sted var hun bange for dem. De styrede og kontrollerede, truede og tæskede børnene hvis de opførte sig uartigt. Bortset fra enkelte slag fra både Richard og Madeleine var hun gået fri, men hun kunne ikke byde Charles det liv alene. Hun sukkede dybt og vippede blidt med fødderne. ''Jeg vil være helt okay med bare at bo i et lille hus inde i Paris... Dublin, what the hell, anything. Men jeg må indrømme at det også har sine fordele, tex. så kommer jeg hurtigt til fest hvis jeg har brug for en babysitter'', hun smilede nu drillende nærmest. ''Hvordan vil du have dine børn skal vokse op?''.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 19, 2020 13:41:38 GMT 1
"Pyyh," Gabriel kiggede dybt ned i whiskeyen. "Børn..." sagde han lidt med et nervøst grin. "Jeg har aldrig rigtig tænkt over børn, må jeg indrømme. Måske fordi jeg aldrig rigtig har tænkt på mig som far-materiale, fordi," han kiggede ned på hende og trak på skuldrene, "fordi jeg altid har været sammen med mænd, du ved. Der har aldrig været idéen om børn til stede i de forhold jeg har haft eller har," et skævt smil trak sig ind på hans læber mens han tænkte på idéen om ham og Matthew som forældre. Sammen. En ting var at han selv var hans søn allerede, men at de sammen måske adopterede et barn eller... Nej, han ville ikke have børn med Matthew. Ikke når han vidste hvad risikoen var for at de kunne blive udsat for overgreb. "Mortem er måske mægtig og mafiøs, men det er vi også," han trak på skuldrene. "Måske min far kan hjælpe, han er trods alt vampyrfyrsten," foreslog han smilende og strøg hende beroligende over håret.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 19, 2020 14:38:23 GMT 1
“Ej nu er du fjollet”, udbrød Aisling som hun greb fat i whiskey glasset og vendte sig om på siden for at kigge på ham med et par alvorlige øjne. “Du kan da bare adoptere et barn? Ved du godt hvor mange der ikke har forældre?”, hun hævede pegefingeren med samme hånd som hun holdt whiskey glasset, for at pege på ham. “Og hvis det er fordi ser ikke er nogle vampyrbørn som du kan det med så skal jeg nok være din surrogat”, med det smilede hun som en lille sol og lagde sig tilbage med et klask så whsikeyen skvulpede over kanten. “Hvordan er din far egentlig? Er han rar? Er det ikke underligt at han er ’vampyrfyrste’”, hun sagde det drillende, hvordan kunne hun lade være?
Post by Gabriel Darklighter on Aug 19, 2020 16:02:28 GMT 1
Han smilede stille ved hendes tilbud om at være surrogat. Det ville næsten være perfekt. Hun var jo smuk, fræk og charmerende. Hvem ville ikke have hende som surrogat var måske nærmere spørgsmålet. Han tænkte på hvis Felix og han blev tæt nok knyttet til at de fik flere følelser involveret, og om de ville være far-materiale sammen, men han udelukkede tanken da han mindedes hvordan han havde revet en mands hovedbund af og kylet ud fra Mont Martre. "Min far?" han sukkede, tømte whiskeyglasset og lagde sig ned i sengen. Han lod glasset glide ud ad hånden et sted på toppen af sengen. "Han er... svær at beskrive," han smilede lidt og lukkede øjnene mens han søgte efter ord. "Han er beregnende, veltalende, du kan lide ham hvis du kun bruger 20 minutter med ham," sagde han eftertænksomt. "Alt derefter kan du begynde at mærke hvor kold han er og at alting er en leg for ham til at få hans vilje, lyster og behov tilfredsstillet. Han er en meget, hmm," han rynkede panden, øjnene var stadig lukket i, "lyst-drevet person. Måske kan man holde ham ud hvis man kender ham som jeg gør men..." han sukkede stille og slog øjnene op. Han havde fortalt om det før til Felix, hvorfor var det så svært til Aisling? "Vi... Han og jeg..." han trak hænderne op over ansigtet som for at massere ordene ud. "Vi har et forhold," sagde han stilfærdigt. "Du ved... vi er sammen, han og jeg." Han kunne mærke gruen samle sig i mellemgulvet. Hvad nu hvis hun flygtede ved tanken? Det var ikke til at holde ud men han kunne samtidig heller ikke leve uden at fortælle hende sandheden. Det var vigtigt at der var ærlighed imellem dem, han ville ikke have noget andet.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 19, 2020 17:40:55 GMT 1
''Et forhold?'', spurgte hun og kunne ikke undgå at lyde en smule forarget. Med sin far? Det var uhørt i deres kultur, hvor hun var fra men... Selvfølgelig havde hun også blot været et menneske, og tiden med Raoul havde bevist for hende, at mange ting var, ulig menneskets traditionelle livsstil. Hun lagde stille sin hånd på hans for at fjerne hans lange fingre fra sit ansigt. Det var bedre at se ham i øjnene ved et så seriøst emne. ''Mener du... Ufrivilligt? Eller frivilligt?'', spurgte hun som hun blinkede med sine lange smukke øjenvipper som skulle hun til at springe op og bide hovedet af nogen hvis de gjorde ham ondt på noget sæt og vis. Hun satte sig med en smule besvær. ''Jeg gætter på at det måske er sådan en vampyr ting ikke?''.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 19, 2020 17:55:11 GMT 1
Gabriel mønstrede et smil og satte sig langsomt op ved siden af hende med en hånd på hendes knæ for at berolige hende. "Det er meget en vampyrting," sagde han forklarende. "Jeg vil måske sige at det i starten ikke var frivilligt men det udviklede sig," hans stemme døde lidt hen og han så bort til gulvtæppet som om det var et maleri han skulle studere nøje. "Men min familie er måske lidt sær på den måde. Vi er ikke bange for at bryde konventioner og tabuer," han trak på skuldrene og så tilbage på hende, "du vil måske se det mens du her," sagde han med et sigende blik. "Men der er aldrig nogen tvang. Det er bare en anderledes form for familie-dynamik, hvis man kan kalde det det." Han strøg en hånd over panden som for at tørre usynlig sved af sig. "Men ja, meget bunder og grunder i at de fleste af os er vampyrer per fødsel og ikke forvandling, så der er nogle andre ting der gælder. På både godt og ondt. Og min far er familiens patriark, du ved," han gned sin hånd mod sit lår en smule rastløst inden han rejste sig og greb sit glas og gik hen for at tage endnu en drink. "Vi er ikke en normal familie, men vi er heller ikke normale, hvis du forstår," han vendte sig mod hende med et smil over kanten af glasset og tog en slurk af den mørke, røgede drik.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 19, 2020 17:59:59 GMT 1
Aisling lyttede indgående til sin kammerat. Nok forstod hun sig ikke på det, hvilket kunne ses i den dybe fure af bekymring som langsomt blev mere fremtræden ved hans fortælling. ''Men Gabriel'', hun tog ham i hånden med begge sine hænder og holdt hans hånd tæt. ''Nu er det ikke stockholm syndrom du har vel?'', hun blev nødt til at spørge, for hun blev bekymret. Hvad mente han med at det nu var frivilligt? Hun lod ham gå og fulgte ham med blikket som han skænkede sig endnu en drink. ''Hallo, båtnakke'', kaldte hun som hun rakte sit eget glas frem en anelse kommanderende. ''Hvis du er glad, så er jeg. Fyld lige på mig også'', hun rystede glasset og selvom det ikke var helt tomt endnu, var det vel bedre at fylde på nu inden han satte sig igen.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 19, 2020 18:22:36 GMT 1
Han tog hele flasken hen til sengen og skænkede op til hende så den ravgyldne væske dansede i glasset. "Stockholm syndrome? Nah, jeg tror ikke nogen af os havde regnet med at der ville være følelser involveret på et tidspunkt, men det blev der sgu, og så er det bare fortsat sådan," forklarede han og satte flasken fra sig på gulvet inden han dumpede ned ved siden af hende og klinkede hendes glas til skål. "Jeg tror jeg er den eneste han har følelser for, sådan som ren kærlighedsmæssigt," han drejede glasset lidt rundt mellem de lange, slanke fingre inden han tog en slurk og så på hende, "han har et uovertruffent beskyttergen for alle i familien dog, og det er måske meget det der har sat tonen iblandt os. Vi bruger kinda sex som en form for måde at vise at vi holder af hinanden. Det betyder ikke så meget for os som det måske gør for mennesker. Men jeg ved," han rømmede sig lidt for hans stemme var begyndt at være opbrugt, "når jeg er sammen med ham at der er mere imellem os." Han trak på skuldrene og slugte resten af sin whiskey. "Jeg er glad, så jeg håber du er glad," han lagde en arm om hendes skuldre i et kram og holdt hende lidt ind til sig som de sad der på kanten af sengen sammen.