Post by Angelique Bourbon on Aug 4, 2020 20:12:45 GMT 1
Det var tørt, skrøbeligt og forkullet. Angeliques fingre gled over den sidste abstrakt trekantsformede forbrændte kul ved hendes kæbe. Hun sukkede, det tog en evighed at hele fra inkvisitørernes aktioner. Med et flygtigt blik, stred hun bort fra det store guldindrammede spejl og så på Gabriel i sofaen. Han lignede mest af alt en fordrukken hund i sin t-shirt og jeans. Hun havde allerede påpeget at han burde klæde sig mere anstændigt, men følte at han nærmest så det som en sport at provokere hende. Det lange blonde hår gled frem og skjulte kæben i vældet af krøller imens hun gav sig til at rette på sin blondestrikkede ærme. “Tog du blodet med? Jeg hader at se sådan her ud”, spurgte hun konstaterende som hun gik hen til ham. Hun var knapt ligeså høj som når han sad op, og måtte bruge en puf for at komme op på sofaen elegant istedet for at hive sig op som et gement barn. “Har de fanget ham? Jeg sværger... når jeg får fat i ham så...”.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 4, 2020 20:21:36 GMT 1
"Ja ja, det er på bordet," sagde han og viftede med hånden i retning af hans taske der lå på bordet. Han havde forladt palæet en smule hastigt efter at have holdt sig i baggrunden af sin fars gøren og laden, men han vidste hvad det hele havde betydet. Pigen i børneværelset. Selvom værelset var specialbygget og ekstra lydisoleret tog det ikke en raketvidenskabsuddannelse at vide hvad der var foregået. Han havde set rødt og hastet ud af døren i retning af Angelas lejlighed for at komme væk men også for at levere hende blodet der sørgede for at hun healede efter sin tortur og branden i lagerhallen. "Hey, har du hørt om min fars nye legetøj?" spurgte han en smule henkastet. Det var ikke fordi det var henkastet, og selvfølgelig havde hun næppe hørt om det, men hun var jo bare en ud af en million andre børn der havde lidt den skæbne.
Post by Angelique Bourbon on Aug 4, 2020 20:28:28 GMT 1
Hans ligegyldighed med blodet og ikke mindst hendes hævn snak irriterede hende. Hun rynkede på næsen af ham og vendte ryggen til ham som hun nærmest småløbende stak mod bordet. Med øvede bevægelser flyttede hun stolen ud og klatrede op for at tage for sig. Blodposen føltes lunken i hendes små hænder og hun så knapt op som hun spurgte ligeså ligegyldigt: “Nej? En inkvisitør?”. Matthews legetøj var hende et mysterie, det var altid noget nyt og ligegyldigt. Hun stak grådigt tænderne i posen lidt halvskjult og gav sig til at suge.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 4, 2020 20:38:36 GMT 1
"Geez, skal du ikke... hælde det op i noget?" spurgte han lidt overrasket over hendes sultne måde at drikke blodet på. Han satte sig lidt op og knækkede nakken lidt. "Nej," sagde han som svar på hendes spørgsmål. "Du ved, en ud af en million," han så sigende på hende. Det var svært at sige om han skulle forsøge at forklare mere. Han var lidt usikker på hvordan Angela ville reagere hvis han fortalte mere. De havde i forvejen haft det svært nok før i tiden med at dele deres faders opmærksomhed
Post by Angelique Bourbon on Aug 4, 2020 20:50:11 GMT 1
Det var sandt at det var uligt Angelique at spise så barbarisk. Men sulten nagede og hvorfor skulle hun hente et glas? Alligevel følte hun sig pinlig og som hun sugede posens indhold til sig rødmede hun mere og mere af hans ord. “Jo...”, svarede hun genert som hun sænkede posen og så på ham. “Jeg er sulten. Du var her ikke igår, jeg plejer at spise 2 måske 3 om dagen”, svarede hun matter of factly som hun gav sig til at trykke posens indhold rundt i posen. “Fordi du ved... jeg skal vokse”, hun sendte ham et bredt charmerende smil. De vidste begge, at der ikke var nok blod i verden som vil få hende til at se ældre ud. Hun var fanget. Angelique så på ham ud af øjenkrogen og stivnede ved hans ord. “A hvad gør han?”, spurgte hun tydeligt chokeret som hun følte isen sprede sig i maven. “Men hvorfor det? Hvor gammel er den?”.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 4, 2020 21:04:17 GMT 1
Oh boy, here it goes, tænkte Gabriel og tog sig til panden. "Jeg vil skyde på 10," svarede han inden han rejste sig. Hans egen frustration var også til at føle efterhånden, en kold følelse der spredte sig i mellemgulvet og gik ud til fingrene. Han stillede sig over til vinduet og så ud over byen med knyttede hænder. "Hvorfor?" han vendte sig om mod hende. "Er der brug for en forklaring? Du kender far, han er," han så rundt som om rummet skulle kunne give ham det ord han ledte efter, "specielt indrettet når det kommer til hvad han har lyst til." Han sukkede stille. "Måske.. savner han dig?" han trak på skuldrene. Det var sandsynligt men alligevel ikke hele grunden til at han forgreb sig på børn.
Post by Angelique Bourbon on Aug 4, 2020 21:26:39 GMT 1
Angelique blev rød i hovedet som jalousien vældede op i hende. “Menneske?”, spurgte hun som var ordet ulækkert. Selvom hun ikke kunne forestille sig deres fader vælge en rotte som legetøj. Hun smed posen utaknemligt på bordet og gled ned af stolen. Hun lyttede knapt til ham, det dunkede blot af irritation i hende. “Så har den også fået et værelse?”, spurgte hun som var hun fornærmet. At Gabriel vovede at nævnte at hun var savnet og det måske var hvorfor fik det til st syrne i hende som gammel mælk. Hun gik frem til Gabriel og lænede sig mod vindueskarmen, det var svært for hende at skjule jalousien som hun vidste hendes broder kendte så vel. “Snakker han nogensinde om mig?”, spurgte hun en anelse for hårdt. Hun kunne ikke lade være med at forestille sig hvad som pågik indenfor de fire mure.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 4, 2020 21:40:46 GMT 1
"Det tror jeg," svarede Gabriel og så ned på hende med medlidenhed. "Jeg tror ikke hun bor der eller det er planen at hun skal have noget, men hun var inde på værelset," han lagde en beroligende hånd på hendes skulder men han vidste at det ikke ville nytte noget. Hun var så hjernevasket at det næsten var smertefuldt at være vidne til hendes raseri. "Vil du overhovedet vide det?" spurgte han en kende bittert. "Der er ikke noget for dig hvis du lader ham trække dig tilbage til ham," han vendte hende mod sig, næsten faderligt mens han så insisterende på hende. "Lad være med at gøre noget dumt, Angela. Please."
Post by Angelique Bourbon on Aug 4, 2020 22:00:40 GMT 1
Hun flyttede sig væk fra ham idet han tog hendes skulder. Hun skulle ikke være offer for lånt medlidenhed. “Angelique”, rettede hun ham da han kaldte hende ved familiens kælenavn. Hun stod med foldede arme og gloede ned i gulvet som hun overvejede sine muligheder. “Hvor ækelt”, endte hun med at sige inden hun skød forbi Gabriel ud i gangen. Her iklædte hun sig en fin skræddersyet lyseblå jakke med flæser og åbnede døren hurtigt hvorpå hun løb ned af trapperne og gik med faste skridt gennem paris’s gader.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 4, 2020 22:05:41 GMT 1
"Angela?!" Gabriel blev overrasket over hendes bratte reaktion. Hun var lille og hurtig. Heldigvis havde han lange ben og tålmodighed. "Angela, nej! Kom tilbage!" kaldte han inden han satte efter hende ud af lejligheden, ned gennem opgangen og ud i Paris' gader. Solen var gået ned nu og mørket havde omsluttet byen hvor lysene glødede som små ildfluer i natten. Han spottede hende et godt stykke nede ad gaden og satte i løb. "Vent!" han nåede op til hende og fulgte i hendes tempo. "Stop nu for helvede. Du ved ikke hvad du kan risikere at gøre hvis du tropper op nu!" han forsøgte at tale hende til fornuft.
Post by Angelique Bourbon on Aug 4, 2020 22:20:49 GMT 1
Det lyseblå blik var fremadrettet og hendes krop syntes næsten at svæve som hun gik de tunge skridt gennem gaden. Hun vidste præcis hvor han var, og hvad hun ville gøre. End ikke Gabriels desperate forsøg på at standse hende, gik hende til at overveje sine gerninger det mindste. Jalousien havde omklamret hendes hjerte og bragte hende ned i en hvirvel af vrede, tristhed, nostalgi og afsavn. Hun savnede Matthew. Hun savnede palæet og hun savnede det kendte. Et sted hvor at hendes porcelæns ansigt vil kunne blive genskabt, og hun vil være lykkelig på ny. At Gabriel indhentede hende, gjorde hende blot mere irriteret og hun forsøgte selv at sætte det lange ben frem. Hvordan kunne han finde på, at tage et andet barn? Han havde hende! Sin evige Porcelænsdukke som han kunne pynte ligeså tosset han ville. Under sit tvære ydre, skulede Angelique mod sin bror. ''Han rør kun fordi jeg ikke er der. Jeg vil hjem. Nu''. Det var ikke kun jalousien men følelsen af at være efterladt og bortvalgt der nu fik hende til at hæve blikket mod horisonten. Der vil nok gå en times tid inden de var hjemme. Derfor standsede hun ved et gadehjørne og rakte en hånd i vejret som for at få en taxa.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 5, 2020 3:59:43 GMT 1
Gabriel havde fulgt i hendes kølvand mens han flere gange havde forsøgt at gribe ud efter hende for at få hende til at standse og tænke sig om. Det nyttede ikke noget og hun var glat som en ål der slog smut i vandet væk fra hans rækkevidde. Han havde vænnet sig til tanken om hvad hans far gjorde, hell, han var selv en del af den cocktail der siden barnsben havde præget ham. Det var først op gennem det 19., 20. og 21. århundrede at han var begyndt at fjerne sig fra offerrollen og blev mere selvstændig i og med at hans ydre også langsomt begyndte at ældes i takt med hans erfaringsmæssige alder begyndte at blive højere. Han vidste også at Matthews og hans forhold om nogen var mere kompliceret fordi følelser rent faktisk var involveret, men det ville Matthew aldrig selv indrømme. Det var han for stolt til. Hvad der var op og ned mellem Matthew og Angela havde Gabriel egentlig aldrig overvejet yderligere end et barns forvrængede billede af virkeligheden og hvad der var rigtigt og forkert at gøre mellem datter og far. "Det er jo ikke rigtigt, og det ved du også godt selv," sagde han mens de gik gennem gaderne. Der var lang vej til palæet, natten var heldigvis ung men det var ikke desto mindre en lang rejse til fods. Da hun stoppede op for at praje en taxa kunne han gribe hendes håndled og trække hånden ned. "Angela, stop!" protesterede han. "Han gør hvad han vil, det har han altid gjort, og det kan du ikke komme og ændrer på bare sådan lige ud af det blå! Hvad tror du ikke han vil gøre når han ser dig?!"
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 6:32:12 GMT 1
Angeliques forhold til Matthew var turbulent. Det var kærlighed, det var had, og hun havde svært ved at sætte fingeren på præcis hvad som foregik, men hun vidste at uden ham var hun ingenting. Han var hendes rygrad, hendes evige fader. Gabriels forsøg på at stoppe hende gjorde hende gjorde hende blot mere sikker i sin sag. Det var på tide at komme hjem. At der skulle være konsekvenser havde hun overhovedet ikke overvejet, for hvilke konsekvenser skulle hans yndlings få? Han havde jo selv givet hende 10 år og nu kom hun hjem efter 8, fordi han var ensom? Hun rev hånden til sig, Gabriels hænder føltes som kold gift der bredte sig så snart han rørte hende. Et bistert udtryk gled over hende som hun trodsigt gav sig til at gå igen. Hun vil ikke have en anden situation hvor Gabriel skulle svare for hende, at hun var et uartigt barn eller lignende. Hvorfor var de så forskellige? Matthew gav hende alt. “Jeg vil hjem!”, råbte hun så snart hun mærkede hans berøring igen. Jalousien blev for meget for den lille krop og hun trampede hårdt på det flisebelagte gulv. “Papa har aldrig gjort mig ondt! Hvis jeg er hjemme gør han ikke andre ondt! Forstår du det ikke?”, måske var det naivitet som talte, frem for alt jalousi. Hun var ligeglad med Matthews bytte, hun vil bare ikke have at der skulle være en relation.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 5, 2020 9:39:25 GMT 1
Han stoppede lidt op ved hendes ord og så hende gå længere fremme mens han tænkte. Stakkels pigebarn. Fuldstændig opslugt af vrede og jalousi. Var det pointless at prøve at hjælpe eller måske standse hendes retræte? Han havde ihvertfald syntes det var beundringsværdigt at hun havde fået stablet sin egen tilværelse en smule på benene udenfor palæet. At det så en lidt tvivlsom karriere som rottemager, var en anden side af sagen. Han havde jo selv et ikke særlig beundringsværdigt erhverv, men et erhverv ikke desto mindre. "Angela, stop!" han satte efter hende igen og nåede hendes side men denne gang uden at gribe ud efter hende. "Du ved jo godt det ikke hjælper. Han gør dem fortræd alligevel, med eller uden os," og med os mente han de få der måske kunne danne en eller anden form for relation til Matthew ud over det fysiske behov. "Hvis du tager hjem kommer du aldrig ud igen, kan du ikke se det?" han var ikke sikker på om det var rigtigt, men han vidste at Matthew ville gøre hende til sin porcelænsdukke igen og så var løbet ligesom kørt. Med mindre de kunne lave en eller anden aftale, meeeeen han tvivlede stærkt.
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 9:52:54 GMT 1
Angeliques blå øjne mødte hans. De var fulde af sorg som de forsøgte at finde fornuft i Gabriels ord. For han havde ret, hun vil aldrig blive fri som nu igen hvis hun tog hjem. “Men hvad er der overhovedet for mig her?”, spurgte hun næsten sødladent men med en modenhed der var ulig hendes udseende. Tildels havde Angelique selv ret. For der fandtes knapt andet end livet som rottefænger, lejligheden og de endeløse natter i Paris’ gader. Matthew havde trods alt spærret for alle hendes muligheder for at rejse ud af byen. Hun vidste desuden at han sågar vidste hvor hun befandt sig. For iblandt modtog hun syrenparfumerede æsker med de yndigste skræddersyede kjoler med en enkel lyserød rose. Matthew vidste altid hvor hun var, ihvertfald ifølge hendes egen overbevisning. Angelique sænkede blikket og krammede beskyttende armene om sig selv, som var hun mut selvom hun egentlig bare tænkte. “Men hvad er der derhjemme? Kærlighed, sorg... Jeg føler at selv palæet trods grandiositeten savner liv. Kender du det?”, hendes ord var velovervejede men alligevel så hun ned af vejen hun vidste førte til palæet. “Jeg har hjemvé”, hviskede hun som var det pinligt at indrømme.