Post by Gabriel Darklighter on Aug 5, 2020 10:00:11 GMT 1
Gabriel lagde en hånd på hendes skulder og stoppede op for at fornuften måske kunne nå at bundfælde sig i Angela inden hun fortsatte sit forehavende. "Selvfølgelig har du det, du har jo ikke kendt andet end palæet," sagde han en anelse fortvivlet over hendes håbløse hengivenhed, men også måske en kende lettet over at det lod til at hun var begyndt at tænke sig om. "Jeg skal nok lade være med at stoppe dig hvis det er det du vil, altså hjem, men du skal også bare huske på hvad der er for enden af vejen," han skævede ned ad den lange gade de stod på i retning af Boulogne-Billancourt. Der var biler og mennesker overalt, og de var et sært syn. Himlen over dem var mørkelilla, kanten glødende orange af de sidste solstråler og en enkelt stjerne eller to kunne ses allerede. "Jeg skal også nok lade være med at blande mig, jeg vil bare heller ikke have at du ender med at gøre noget overilet som du vil fortryde om en uge," forklarede han lidt opgivende.
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 11:31:29 GMT 1
Angelique lyttede indgående til hans ord. De var som spundne af mælk og honning og hun vidste godt hvad han vil have. Hun kiggede ned af gaden på de mange mennesker, bilerne, tumulten. Hun hævede hånden mod sin forkullede kæbe der var pænt skjult bag det lange blonde hår. Det var så skrøbeligt at hun var bange for, at så snart hendes hud voksede tilbage af hun vil miste en del. Hub hævede sit blik mod ham og nikkede som havde hun lyttet. “Jeg er blevet brændt, nedgjort og fordummet”, svarede hun imens hendes lyseblå blik hvilede på hans. “Jeg vil hjem nu, du kan komme med eller lade være. Men vi ses derhjemme”? Med de ord nikkede hun endnu engang og drog en nøgle op af lommen. “Lejligheden er din, pas på den”, med de ord begav hun sig ned af den lange gade.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 5, 2020 13:20:28 GMT 1
Nøglen klirrede underligt hult i hans hånd. Hvad fuck skulle han bruge hendes lejlighed til?! "Ej, Angela," han sukkede opgivende og endte med at vende sig imod hende. Ville han råbe at hun skulle komme tilbage for 117. gang? Nej. Det nyttede ikke noget. Hun var for selvstændig, og han var for overbærende. Måske var det han frygtede mest af alt hvad Matthew ville gøre med hende når hun troppede op på palæets dørtrin. Han tog derfor en beslutning om at hun ikke skulle møde ham alene og satte efter hende. "Jeg kommer med dig," sagde han da han atter nåede op til hende. Det føltes som om han var en bil der havde svært ved at komme op i gear men nu besluttede han at holde tempoet sammen mens de begav sig tavse gennem Paris' gader mens natten faldt mere på.
De nåede palæets ydermur og sikkerhedsvagten åbnede uden et ord den enorme gitterport. Gabriel fik et sært deja vu til en ikke så fjern fortid hvor han og Felix havde passeret igennem porten. Det virkede som om det var år siden, selvom det kun var omkring en lille måned. Sommeren var kommet og lakkede nu lige så langsomt mod enden. August var det sidste åndedrag af en gylden tid på året førend byen lukkede sig sammen om sig selv og det tyndede ud i turisterne. De gik gennem skoven og op til statuen og palæet. Den sorte Audi holdt parkeret ved foden af trappen. De tog kursen op til hoveddøren og trådte ind. "Nå, hvor skal vi lede efter ham henne?" spurgte Gabriel og så på Angela. Matthew kunne være absolut et hvilket som helst sted i palæet. Et godt sted at starte ville nok være hovedkontoret, men Gabriel lod Angela føre an. Det var hendes lille korstog.
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 14:49:02 GMT 1
Det virkede urealistisk at stå frem for samme port som hun var gået ud af for 8 år siden. Den tunge parfumerede duft af hjem slog imod hende som hun trådte indenfor i palæet. Hun kunne næsten mørke skyggerne slikke op af sig, som hun ignorerede Gabriel og gik gennem de lange gange. Hun ænsede knapt Felix som gik dem i møde og kun nåede at måbe: “hvilken besynderlig lille skabning!”, inden hun var drejet om hjørnet. Hvorfor Gabriel stadig fulgte hende vidste hun ikke, men det gav en sær følelse af tryghed. “Papa?!”, råbte hun kommanderende idet de nåede til fløjen med hans kontor. Hun var trods alt ikke bange for Matthew overhovedet. Det var blot en længsel, som havde han været borte utrolig længe. Selvom hun var kommanderende, vidste hun dog bedre end at brase ind på hans kontor og bankede derfor på med en viljestyrke ulig mange andres.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 15:13:28 GMT 1
Det var næsten som om den dobbeltfløjede dør gled op før hendes knoer ramte træet, som var hængslerne sat i bevægelse før end der var givet en hørlig kommando på den anden side af døren. Skyggerne var hans redskaber til at få palæet til at fungere. De var som lungerne der holdt stenene og søjlerne og fliserne på plads, panelerne naglet til væggene og lysekronerne hængende i stukrosetterne. Det var Fleurs fortjeneste at Matthew var i nogenlunde godt humør, og han stod stille med ryggen til Angela som hun trådte ind i kontoret. "Nå nå," sagde han, hans mørke stemme flød ud i rummet som luksuriøst vævet, blødt stof. "Var de 8 år nok?" Han vendte sig langsomt, det sorte hår gav et let svaj i den stille luft i kontoret. Gabriel fulgte modvilligt med og holdt sit blik på sin far. Han kunne mærke lige dele afsky men også lige dele knust hjerte. Det var svært at vælge hvilken en af delene han ville læne sig ind i og lade sig opsluge af. Selv ikke Angela ville nogensinde forstå det ambivalente forhold der var imellem de to, men hun var selv opslugt af sit eget dilemma. Hvorfor havde han den effekt på mennesker? Urgh!
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 17:51:48 GMT 1
Det gav et sug i maven på hende da hun sp hans ansigt. Det var som at tiden var gået, og så alligevel ikke. Et bredt veltilfredst smil formede sig på hendes læber og roen sænkede sig i hendes hjerte. Hun var hjemme, og han var glad. Det var som at ilsken der før havde opfyldt hele hendes krop med vrede, var smeltet bort ved synet af ham. Selv vreden om at være forvandlet som barn, som hun før havde fortalt Gabriel om var borte. “Mmhm”, svarede hun en anelse genert med sin sødladne pigestemme. Hun havde mest lyst til at løbe hen i hans favn men en mærkelig form for tilbageholdenhed var faldet over hende, som var hun nervøs over hans reaktion.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 18:08:30 GMT 1
Det var lidt som at se en marionetfører og en dukke i en mærkelig dans hvor dukken havde fået sin egen vilje, men der alligevel var tråde forbundet mellem hænder og lemmer. Han stod med hænderne foldet bag ryggen inden han gik et par korte skridt frem til bordet hvor han knælede uden at taget blikket fra hende. Med to fingre gav han tegn til hende at hun skulle komme tættere på. "Kom her, Angela," sang hans bløde stemme mens et smil spillede på hans læber. Han kunne se trodsigheden lyse ud af hende. Hun gik på en knivsæg, og alting ville blive nemmere hvis hun bare overgav sig til den hjemve der havde plaget hende. Gabriel stillede sig som en stille skytsengel i døråbningen og hvilede skulderen mod dørkarmen uden et ord mens han holdt armene over kors og betragtede scenariet udfolde sig. Han var ikke en del af deres lille konstellation, men han ville ikke lade der ske noget som kunne skade Angela.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 18:52:56 GMT 1
Det nagede hende, at han kendte hende såvel. Hans gestus om at hun skulle komme til ham fik hende til at se om end ikke mere genert ud. Hvorfor tog hun ikke bare skridtet? Hun havde lyst til at se på Gabriel, at få et bekræftende blik men Matthews øjne havde suget hende til sig dom kun han kunne formå. Hjemvén pulserede i hendes bryst og med ét overgav hun sig. Hun rakte armene ud for at lægge dem om hans hals og begravede blidt sit ansigt i den voluminøse manke som hun havde gjort så mange gange før. Hun havde lyst til at græde som hun stod der, græde over alt det onde som var hændt. Hendes forkullede kæbe og traumaet over hvor lidt hendes egen krop kunne selv. “Må jeg gerne komme hjem nu, papa?”, spurgte hun en anelse sørgeligt mod hans hals, trods ingen tårer faldt endnu.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 19:10:24 GMT 1
Som en ravn lukker sine vinger om sine unger, lod han sine arme tage hende ind til sig, et skrøbeligt barn i favnen på sin far. Hans blege fingre strakte sig ud bag hendes ryg og holdt hendes lille krop tæt ind mod sin mens hans anden hånd hvilede bag hendes nakke hvor den legede med hendes blonde lokker. Den søde duft af hende sank ind i hans næsebor som en velkendt parfume der fremkaldte nostalgiske minder fra en svunden tid. Han kyssede hendes pande og kind, hendes tindinger hvor håret kildede hans læber og et afsluttende varmt kys mod hendes læber, symbolsk og forseglende. Han lod hende hvile sit hoved ind mod sig inden han med hende i armene rejste sig og løftede hende let som en fjer. "Selvfølgelig, cherie," hviskede han i hendes øre inden han tog hende med sig rundt om bordet og satte sig i den store kontorstol med det høje ryglæn. Hun var som en lille dukke på hans skød, hoved hvilende mod hans brystkasse og hans hænder der kærtegnede hendes hår og ansigt og skuldre mens han holdt hende tæt. Han sendte et sidste mørkt blik til Gabriel, der rettede sig op og forlod kontoret med dørene der gled i bag ham. "Men hvorfor nu, min engel?" spurgte han og så ned på hende med et smalt smil. Det var uden tvivl Gabriel der havde sladret. Og det at Gabriel havde vidst hvor hun var men intet havde sagt ville koste ham dyrt, men det var en ting til senere, når resten af palæet var faldet til ro.
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 20:11:20 GMT 1
Hans kærtegn kildede, og forsikrede hende med hans ord st alting nok skulle blive okay. Angelique lod sig bære uden at lave hverken ansigt eller brokke sig som hun gjorde med alle andre. Hun var hans, det vidste de begge. Istedet lagde hun hovedet mod hans bryst og lod sig kærtegne. Hendes egne hænder snurrede sig om hans lange sorte hår, separerede det, snirklede det om sin finger i en god tid imens hun fandt sine ord. Hun kunne knapt fortælle ham om jalousien, det var pinligt. “Det er svært uden dig”, svarede hun ærligt, selvom det ikke just var det som havde drevet hende hjem idag. Men hun vidste hvad han vil høre. “Jeg var så ensom... jeg kunne ingenting og”. Hun lænede sig væk fra ham en anelse for at flytte hendes lange lyse hår og pegede på sin forkullede kæbe. “Det vil ikke hele”, udbrød hun hjælpeløst og en anelse ynkeligt. Det var altid bedre at spille lillepige med ham.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 20:27:38 GMT 1
Hans fingre fandt behændigt vej til hendes kæbe hvor han tog blidt om hendes ansigt og studerede skaderne med en alvorlig mine. Det lignede et grimt brandsår men med en sprød skorpe. Han vendte og drejede hende som om han stod med en dyr mingvase i hænderne og kiggede efter skår, skader og krakeleringer. "Ja det ligger ret dybt," sagde han stilfærdigt mens skyggerne jog hinanden rundt langs væggen i en dans der understregede hans vrede. Augustin skulle dø for hans hånd, det var sikkert og vidst. Isobel måtte bare tage sig sammen og komme over hendes menneske-kærlighed. Det skulle han nok hjælpe med. "Kom, jeg har noget der kan hjælpe dig," han kyssede hendes pande blidt inden han tog hende ned på gulvet og rejste sig for at tage hende med ud af kontoret. Hans hånd holdt hendes i et blidt men insisterende greb mens de gik gennem palæet.
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 20:44:38 GMT 1
Angelique sad bomstille som hun lod sig vurdere. Hun vidste at hun var unik, gammel og åbenbart skrøbelig. Men hun var heller aldrig blevet udsat for noget lignende. Ud af øjenkrogen så hun hvordan skyggerne dansede iltert, det fik hende til at skæve til Matthew, hans mine bekræftede vreden og hun tog ham derfor nærmest automatisk i hånden. “Men du kan godt redde mig, ikke Papa?”, spurgte hun allerede overbevist med et kærligt smil over sine buttede læber. Hun fulgte med ham. Som de gik der to skygger, en lang og en kort. Hun i sine fine bløde kniplinger og han i de skarpe kanter. “Papa?”, spurgte hun som de gik ned langs vejen. “Gæt hvad jeg kan!”, hun så hemmelighedsfuldt på ham, selv hun vidste det var unikt.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 20:53:58 GMT 1
"Når jeg er færdig med dig vil du være så god som ny," sagde han med et smil ned til hende. "Nej hvad kan du?" spurgte han en smule uinteresseret men med et let hævet øjenbryn. Hun var et stykke legetøj, et af de dyre slags som kun blev mere værd med tiden. Hendes barneudseende var den perfekte størrelse og form. Hvis han kunne ville han kunne tjene styrtende på det. Men han var klogere end idioterne der smed deres skrald ud i cyberspace så alle landes politistyrker kunne finde dem.
Post by Angelique Bourbon on Aug 5, 2020 21:01:41 GMT 1
Angelique blinkede blidt med de lange mørke øjenvipper imens hendes rosenmund syntes at lade sig forme til et langt hemmelighedsfuldt smil. Hun vidste hvordan man gjorde fordi hun havde spurgt utallige gange, men aldrig havde hun prøvet selv på palæet. Hun flyttede blikket fra ham og så ud som at hun var ligeglad som hun kiggede frem for dem. “Jeg kan forvandle børn til vampyrer”, fortalte hun med en vis stolthed i stemmen, det var blevet hendes magt på grund af hendes alder. Hun var stærk og blev kun stærkere for hver dag der gik. Alligevel havde hun visse svagheder som voksne vampyrer ikke besad, til eksempelvis hendes langsomme regenerering, eller solskyhed. Hun hævede sit blik og så flygtigt på Matthew for at se hans reaktion inden hun så frem igen. “Men ikke voksne, de dør bare”.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 21:18:51 GMT 1
Han var klar over at der var rottespil i Paris, og han vidste også der var et decideret spillested hvor de grumme turneringer blev afholdt. Han lagde to og to sammen og så ned på Angela lettere imponeret. "Så det er dig der har stået for at lave alle de rotter, jeg har fået meldinger om på det seneste?" sagde han, ikke bebrejdende men mere drillende. Der var sektioner af vampyrsamfundet der tog sig af kriminalitet indenfor vampyrernes rækker, og han var i realiteten den sidste instans for den slags beslutninger. Måske var det fordi han selv havde bidraget med et par rotter eller to igennem tiderne, så han tog det ikke specielt tungt. "Det må jeg sige, Angie, du bliver stærkere og stærkere," han smilede smalt. Selvfølgelig blev hun det når hun var hans datter. De standsede foran et panel som han med et træk i en tilsyneladende ligegyldig guldsnor ved et gardin, åbnede. Bagved lå en lang trappe der førte op til et åbent rum som mere lignede et værksted samt et studiekammer. Han løftede hende op med et fast greb om hendes liv og satte hende på et langt arbejdsbord inden han gik over til et kabinet og begyndte at lede efter en specifik flaske.