Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 19:58:00 GMT 1
Hendes vrede og iltre temperament havde fulgt hende fra hjemmet og ind på arbejdspladsen, hvor hun med rykkende bevægelser viste alle, at hun var i meget dårligt humør. Hvad hun ikke ville give for at kunne forlade Desmond, men han havde jo ret - hun havde simpelthen ikke råd på sin løn som rengøringsdame til at understøtte og forsørge tre børn. Og slet ikke Fleur, som viste store evner indenfor fysik og kemi og derfor gerne ville på en privatskole. "Flyt dig lige lidt," sagde hun til en af statuerne hun var ved at støve af. Der var lidt uhyggeligt om natten i palæet og hun gjorde det altid mindre skræmmende ved at tale til sig selv. Hun vidste hun var beskyttet mod blodsugerne, fordi hun arbejdede her, men derfor var de jo lidt halv-uhyggelige alligevel, som de gled rundt i skyggerne. Hun rødmede med det samme da hun så en af dem, med langt hvidt hår, som åbenbart havde siddet og hørt hende tale til de forskellige buster og statuer i biblioteket. "Undskyld, monsieur, jeg ville ikke forstyrre deres læsning,"
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Aug 2, 2020 20:11:08 GMT 1
Natten var ung og Vladimir havde indtaget sin sædvanlige lænestol i hjørnet af biblioteket, vodkaen hentet fra skabet i det hemmelige kontor bag bogreolen og stillet på bordet hvor der altid var krystalglas til rådighed samt en karaffel vin. Det havde været lidt tid siden han havde taget sig tid til at slappe af. Sidste gang han havde siddet i biblioteket var han blevet afbrudt, og nu havde han set frem til en aften hvor han ville starte med en fyraftensvodka for at få tankerne lidt på gled inden han ville se hvad Isobel eller Matthew havde af planer for aftenen. Alligevel var der noget der ikke helt var som det burde. En rengøringsassistent. Matthew havde insisteret på at begynde at hente arbejdskraft udefra for at holde palæet rent, og Vladimir havde startet ud med at synes det var en god idé, men her til aften var han ikke helt sikker. Han så hende gennem en sprække mellem to bogreoler i færd med at støve nogle af de gamle gipsbuster af. "Oh," han nikkede bare kort i hendes retning men havde på fornemmelsen af at hendes rute snart ville tage hende hen til hans hjørne. Hvornår fik han fred til at komme videre med sin bog?!
Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 20:17:03 GMT 1
Molly så hans nik som en opfordring til at blive ved med at snakke og ærligt talt havde hun brug for at snakke med nogen om hendes miserable liv. Så hun gik i gang, mens hun støvede af og støvsugede med lidt intervaller. Hun startede med julefrokosten for så mange år siden her i firmaet, hvor hun havde mødt Desmond. Så gik hun videre til børnene, de to ønskebørn og efternøleren. Kom endda ind på hvordan Desmond havde fået rejsningsproblemer medmindre hun rollespillede som en vampyr, der bed ham, så han kunne blive en vampyr. Det var sådan efternøleren var blevet lavet, men hun var ikke into it. "... og i dag sagde han så at jeg ikke havde råd til at blive skilt fra ham, og at jeg ingen ambitioner har!" fortsatte hun sin smøre, "Men han forstår ikke at der findes andre ambitioner end job-ambitioner. UGH! Jeg vil bare elskes, forstår De?"
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Aug 2, 2020 20:32:55 GMT 1
Vladimir havde ellers vendt opmærksomheden tilbage til sin bog og havde håbet at hun forstod at et nik var en formel hilsen og ikke en opfordring til kontakt. Da hendes talestrøm begyndte havde han nået at hæve glasset til læberne for at tage en slurk og så en kende perpleks på hende efterhånden som hun fortalte om sit privatliv. Vladimir, manden der måske ikke rigtig engang havde et privatliv, og selv hvis han havde ville han ikke kunne snakke om det med andre end sin partner, lyttede til nogle forholdsvis dybe detaljer, og et eller andet sted i ham kunne han ikke undgå at føle en vis snert af medlidenhed med hende. Han lagde demonstrativt et bogmærke i bogen og lagde den fra sig inden han uden et ord rejste sig, skænkede en vodka i et af de andre krystalglas, gik hen til hende og rakte hende det. "Her," sagde han med den russiske accent klingende selv i et kort ord. "Drik." Om det var for at få hende til at få det bedre eller bare lukke munden på hende var lidt svært at sige.
Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 20:37:43 GMT 1
Molly tog imod glasset som hun slukkede for støvsugeren. Det var alligevel det sidste rum for i aften og hvad ville der ske ved en lille drink? Det var ellers meget sjældent at hun drak, for hun skulle jo som regel passe børn og havde ikke megen tid til at gå ud i byen med veninderne eller lignende. Det savnede hun også. Men gud hvor var det her vodka stærkt. Hun lavede en grimasse da det ramte hendes tunge og grinede lidt. "Hvordan kan De holde masken mens De drikker det her?" spurgte hun. Ikke at hun ikke kunne lide det. Hun var trods alt fra Polen, hvor der også blev drukket lidt hårdt alkohol engang i mellem.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Aug 2, 2020 20:43:06 GMT 1
Han vendte hende ryggen og gik bort uden at svare. Han hældte et glas op til sig selv og vendte sig for at se på hende. "Det smager godt så ingen grimasse er nødvendig," svarede han tørt mens han betragtede hende på lidt afstand. Hendes etnicitet var svær at placere men hun var en køn dame, tydeligvis med et lav bag sig men en vis selvbevidsthed. "Og hvis du vil skilles så skal du da bare gøre det," sagde han med et skuldertræk. "Har du ikke forhandlet forsikringsklausul med Lord Darklighter? Det er vel ham der står for din ansættelse, antager jeg. Og man kan få nogle gode økonomiske aftaler hvis man skal igennem den slags. Det samme gælder ulykker eller andre uventede ting." Hvorfor han sagde det var han ikke helt sikker på. Han kunne i realiteten være fuldstændig ligeglad med hende, men noget i ham talte til hans empati.
Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 20:47:39 GMT 1
Hun spærrede øjnene op. Et sip mere og hun havde vænnet sig til den kradse smag - ja, nu kunne hun endda godt lide det, det mindede hende om hjemlandet. Kunne man virkelig forhandle sådan noget? "Jeg ved det ikke," sagde hun "Jeg fik jobbet lige efter jeg var kommet hertil fra Polen, og jeg ved ... Man burde jo nok have læst sin kontrakt hva'?" spurgte hun lidt pinligt berørt og kløede sig lidt i baghovedet. "Måske man skulle snakke med ham," Hun kunne næsten smage friheden i at blive skilt fra Desmond. Hun hadede ham. Det var sjovt som kærlighed kunne blive til had henover sådan et forhold.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Aug 2, 2020 21:09:31 GMT 1
Vladimir bundede sit glas og satte det hårdt ned på sølvbakken der stod på bordet. "Kom," sagde han med en gestus til hende. "Vi kan snakke med ham med det samme. Jeg ved han er på sit kontor." Han tog hende blidt ved armen og tog hende med sig ud af biblioteket uden videre at konsultere med om hun var klar til at forhandle sin kontrakt klokken 19 en torsdag aften. Det var næppe tilfældet men med Vladimir var det ikke sikkert at han tænkte i de samme baner som mennesker ville. Obviously not. Han tog hende igennem palæets store kompleks hen til tårnet der husede Darklighterarkiverne samt Matthews hovedkontor. Det var kun meget få der fik lov til at gøre rent derinde, og Vladimir var ret sikker på at Molly ikke var en af dem. De stoppede kort foran hoveddøren hvor Vladimir hævede sin stok og slog et par slag mod træet inden han trådte ind og måtte standse lidt midt i et skridt da han så Matthew og Isobel i hvad der lignede et meget ømt kram. De korte slag på døren havde trods alt fået deres opmærksomhed så det lignede mere at de havde stået og talt dybt sammen og var endt med at omfavne hinanden for emotionel støtte, men havde vendt sig om for at se mod døren. "Ah, Vladimir!" Matthew smilede og Isobel trak sig lidt mere ud af hans omfavnelse så han kunne rette sig op fra bordkanten hvor de havde været lænet op ad. "Hvad skylder jeg æren?" Vladimirs blik gled kort fra Matthew til Isobel der støttede sig med hænderne i bordpladen og så små-irriteret mod sin bror der tydeligvis lige havde afbrudt dem. "Jeg har en ansat der har brug for hjælp med sin kontrakt," sagde Vladimir uden at kommentere på den akavede stemning og trak endelig Molly hele vejen med sig ind i kontoret.
Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 21:16:59 GMT 1
Molly var lidt betuttet over at skulle med hele vejen op til hovedkontoret. Hun havde aldrig været der før, for da hun fik kontrakten havde hun mødt Matthew nede på et af vestfløjens kontorer. Og var hun overhovedet klar på at forhandle nu? Aldrig havde hun forhandlet noget som helst, andet end hvad der skulle stå på madplanen derhjemme. Det hele blev ikke nemmere af, at de tydeligvis var brudt ind i noget intimt og privat. Hun misundede det lidt. Hun trængte virkelig til at blive godt elsket igennem. "M-Molly Ironstone," præsenterede hun sig og kom til at opdage at hun stadig havde en blå engangshandske på fra rengøringen. Hun rev den hurtigt af og puttede den ned i lommen på uniformen, før hun akavet rakte hånden ud for at trykke Matthews. Det var vel sådan man gjorde, ikke?
Post by Darklighter (admin) on Aug 2, 2020 21:36:27 GMT 1
Matthew havde ikke noget imod at tage imod ansatte der ville forhandle kontrakter. Det var trods alt en del af at være chef for et stort firma, og folk bad om penge hele tiden. Til en så stor grad at han havde en standard procedure. Ikke desto mindre var det måske ikke helt præcist det mindset han havde været i da han og Isobel - efter længere tids adskillelse og hendes arbejde som flirt eller kæreste eller hvad de nu end var for inkvisitørernes leder var noget der krævede absolut fortrolighed imellem dem - havde haft lidt tid sammen endelig. De havde delt det første kys i en måneds tid og ville have været fortsat yderligere fra det hvis ikke det var for Vladimir. Oh well, det måtte vente. Kærlighed var for evigt, passion kunne pauses - for en stund. Isobels irritation var tydelig for Matthew, men han vidste Vladimir var ret uden fornemmelse for folks intimsfære, ihvertfald til en vis grad, med mindre han selv kendte dem indgående. Og selvom han kendte Matthew og Isobel var han ret ligeglad med om han fangede dem på en sofa i en af stuerne eller på kontoret op af bordet, for den sags skyld. "Mrs. Ironstone," Matthew tog imod hendes hånd med et smalt smil der lige knap afslørede en hugtand der ikke havde fortrukket sig helt. "Hvad kan jeg gøre for Dem?" Han nikkede til Vladimir at han kunne blive i rummet. Isobel kastede et mørkt blik på ham inden hun gik ud af rummet uden at sige noget, hendes hofter svajede aggressivt men lukkede trods alt døren efter sig uden at smække den alt for hårdt. Om Molly var jaloux var Matthew ret ligeglad med. Hvis hun vidste mere ville hun måske ikke være så jaloux som weirded ud over at en bror og en søster kunne stå og kysse lidenskabeligt i et kontor.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 21:41:26 GMT 1
Hvor meget skulle hun fortælle? Hun havde jo fortalt Vladimir alt, men det var lidt ved en fejl, at hun var kommet til at lade munden snakke før hjernen var helt med. "Jeg arbejder med rengøring her i palæet og jeg vil ... Min mand arbejder for Dem som revisor," sagde hun lidt kluntet og kiggede lidt hjælpeløst bagud mod Vladimir, som om han kunne hjælpe hende her, "Men jeg vil gerne skilles," fik hun så frem, "Men ser de, monsieur, vi har tre børn og - ja, børn er dyre og Fleur... Hun viser virkelig talent," rablede hun videre i nervøsitet. "Ja, jeg vil bare gerne væk fra ham, ikke at han er grusom mod mig, men der er ingen kærlighed længere," forklarede hun sig.
Post by Darklighter (admin) on Aug 2, 2020 21:49:41 GMT 1
Matthew stod lænet op af skrivebordet afslappet med hænderne foldet foran sig og lyttede til hende. Han skævede til Vladimir, der havde stillet sig bag Molly som en fortrolig støtte. Han var sikker i sin sag om at der var smuthuller, han havde hjulpet nogen før der sad i et tight spot, og han vidste at Matthew havde trukket i de tråde der kunne trækkes i. "Manden er tydeligvis utro og har ikke længere nogen følelsesmæssig forbindelse til Mrs. Ironstone," forklarede Vladimir koldt. Om hun havde sagt det direkte vidste han ikke, men det var ihvertfald det han havde hørt under hele hendes smøre i biblioteket. Måske var han ikke så klar til at dele med andre, men han lyttede mere end folk måske var forberedt på. "Jeg tænkte på paragraf 280 i dit ansættelseskodeks, Matthew. Der kunne vel gøres noget." "Hmm," Matthew så eftertænksomt på Molly. "Hvad er mandens navn?" spurgte han og greb en tablet bag sig som han tændte for at tilgå sine dokumenter.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 21:54:39 GMT 1
"Desmond... Desmond Ironstone," svarede Molly og sendte et taknemmeligt, flygtigt smil til Vladimir, der forklarede sagen så meget bedre end hun selv kunne. "Han er også ... menneske," sagde hun som om det skulle hjælpe noget. Hun vidste godt at både Desmond og hende var lidt nede i hierarkiet, fordi de var mennesker. Men hun vidste også, at der skulle meget til for at få lov til at blive forvandlet. Hun havde ikke selv nogen planer om det. Hun ville ikke overleve sine børn. Det var Desmond vel ligeglad med. Hun fnøs af sin egen tanke og huskede så, at hun var midt i en samtale. "Uhm, han arbejder i sektion 6 af revisorerne," sagde hun så for at dække over sit eget lille udspacede udbrud.
Post by Darklighter (admin) on Aug 2, 2020 22:03:55 GMT 1
Matthew tog et par skærmbriller på og tastede lidt på tabletten og nikkede kort til hende. "Hvis jeg forhandler din kontrakt så skal jeg sikre mig at jeg ikke også skal forhandle hans, ser du," forklarede han hen over brillekanten inden han så ud til at afslutte nogle rettelser i et dokument. "Jeg kan sørge for dækning af omkostninger af eventuel retssag og et halvt års dækning af udgifter til et nyt hjem, men det træder kun i kraft hvis du får medhold i din skilsmissesag. Dvs. du skal kunne dække udgifterne inden jeg kan frigøre nogen form for økonomisk kompensation," han lagde tabletten fra sig og så sigende på hende. "Jeg kan så give en hvis likviditet hos forskellige banker som du kan optage lån i, da jeg allerede har nogle gode forbindelser hos dem," han smilede og så på Vladimir der lagde en hånd på Mollys skulder som en trøst. "Er det noget der kan hjælpe?" spurgte han med en mere omsorgsfuld tone end Matthews forretningsattitude.
Post by Molly Ironstone on Aug 2, 2020 22:11:26 GMT 1
Molly smilede lettet. Hun var ikke bange for ikke at få medhold i sin sag. Hun var trods alt god til at få nørklet tingene til sin egen fordel. "Det kan helt klart bruges, monsieur," sagde hun med håb i stemmen, "Og nu jeg er her - jeg har hørt fra nogle af de andre på holdet, at De har forbindelser til L'école des Surdoués de Paris. Min datter Fleur, hun er kaldt til samtale. Hun er ti. Hun er så klog og høflig, men vi har simpelthen ikke råd til at betale for skolen. Jeg tænkte om der var nogle stipendier man kunne søge gennem firmaet her," Hun følte sig helt svimmel af at spørge, men nu havde hun altså gjort det. Måske Fleur kunne blive til noget, når nu hverken hendes mor eller far kunne finde ud af livet.