Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 23, 2020 21:37:38 GMT 1
49 røde roser. Det var så mange blomsterhandleren havde tilbage på nuværende tidspunkt, sent om aftenen. Han vidste ud fra en kæde af sms'er, at Isobel arbejdede sent og han havde lovet at møde hende på Louvre, hvor han ville få en lille privat rundvisning og så måtte de se hvad natten ville bringe. Han var opløftet og glad om hjertet, trods branden stadig tyngede hans sjæl. Meget ambivalent at stå her med roser, mens hans livsværk lå i ruiner. Han vidste ikke om det var for meget med roser, men han var jo lidt rusten i alt det her dating halløj. De havde ikke mødtes siden bådturen, men havde udvekslet mange opkald og sms'er. For første gang i sit liv følte han, at der var noget andet end hævn, der fyldte hans sind. Men var det begær? Forelskelse? Han vidste det ikke. Han trykkede på dørtelefonen til personaleindgangen, som hun havde givet ham adressen til og afventede. En skinger stemme, der i hvert fald ikke var Isobel svarede ham og han forklarede, hvorfor han var der, hvilket endte med, at han blev lukket ind. Han fulgte skiltene til hendes kontor og bankede på med et hjerte, der ligeledes bankede.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 24, 2020 11:43:58 GMT 1
Normalt modtog Isobel ikke private besøg når hun var på arbejde. Kun en enkelt gang havde hun haft besøg af Matthew, og efter det havde hun ligesom besluttet sig for at museet ikke var dér hun skulle invitere sine eskapader. Men det var efterhånden et godt stykke tid siden, og et menneske var måske lidt nemmere at holde styr på end hendes bror, der insisterede på at de skulle have sex foran Mona Lisa. Det var ikke just det forløb hun havde planlagt nu dog, og hun tænkte Augustin måske var af en anden lidt mere stoisk støbning. Hendes kontor lå på en af de lange gange med administrative arbejdere. Hun var forholdsvis anonym på arbejdet, vellidt og den der altid havde kage med om fredagen, så hun satte sit præg på det sociale fællesskab i hendes afdeling. Hun var ikke leder eller stræbede efter det selvom hun var blevet tilbudt det flere gange. Hun foretrak at være på lige fod med de andre omkring hende. Hun var ambitiøs omkring sit arbejde og for mange var det et drømmejob at være kurator på Louvre. Hun havde ikke brug for mere. Hun åbnede op da han bankede på døren. Sekretæren ude ved skranken havde meddelt hende om en mands ankomst, og hun var ved døren forholdsvis hurtigt efter det. "Hej," sagde hun med et smil og åbnede mere op. Hun stoppede lidt ved synet af roserne men smilet blev på ingen måde mindre. "Nej, er de til mig?!" hun slog hænderne sammen af fryd. Hun var klædt en del mere afdæmpet end sidste gang de havde set hinanden, men stadig præget af hendes forkærlighed for rødt, nedringet og attraktivt. Smykkerne var knap så kostbare og iøjnefaldende, og hun havde en blazer over sig som en måde at fremstå en smule mere business casual på.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 24, 2020 12:07:59 GMT 1
Hun var om muligt blevet endnu smukkere siden sidst, men inden han fortalte hende det, rakte han lidt akavet roserne frem imod hende. Han havde selvfølgelig haft tanker om samkvem med hende, men det var ikke noget han havde tænkt sig at fuldbyrde hverken i dag eller i morgen. Han var nok lidt af den gamle skole, når det kom til sådan noget og efter mange år alene var han vant til det. “Du ser smuk ud i aften, cherie,” sagde han ømt og svarede hendes smil med et af sine egne. “Er du færdig for i aften eller kommer jeg for tidligt?” Han var altid punktlig, ellers var der noget galt.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 24, 2020 12:14:58 GMT 1
"Jeg er lige blevet færdig," sagde hun med et smil og tog imod roserne. Hun fandt en pyntevase, der har stået og været kedelig for sig selv på hendes bord og satte roserne i sammen med lidt vand fra en karaffel som personalet insisterede på at hun skulle have, selvom hun havde sagt flere gange at hun ikke drak vandet fra hanerne i Paris på grund af forurening. Hun placerede roserne på skrivebordet og ordnede dem lidt inden hun greb sin håndtaske og nøgler og tog ham med ud af kontoret. Hun låste efter sig og vendte sig imod ham. "Nå, skal vi?" hun holdt en arm ud for at han kunne tage den og de satte kurs ud af de administrative gange og ind i det kæmpemæssige kompleks der var Louvre. "Har du virkelig aldrig været her?" spurgte hun undrende mens hun førte ham rundt blandt billeder og skulpturer. Hun elskede museet om aftenen når der var lukket. En del arbejdere gik rundt og gjorde rent, andre tjekkede malerier og skulpturer efter og noterede om nogen skulle ned eller op eller til vedligeholdelse.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 24, 2020 12:23:51 GMT 1
“Dejligt!” sagde han og lagde lidt mere selvsikkert end sidste gang, en arm om hende for at følge hende ned ad gangen og ud mod udstillingerne. Han var ikke ligefrem mega interesseret i kunst, men kunne godt sætte pris på godt håndværk. “Nej, aldrig har jeg sat min fod her,” svarede han hende, “Men hvordan har du haft det, Isobel? Jeg er ked af at vi begge har så travlt hele tiden,” beklagede han. Han ville vide alt om hende. Hun var en smule mystisk på en eller anden måde, som pirrede hans nysgerrighed. Hvad mon hendes hemmelighed var? Han havde blottet sig ret meget for hende sidst, dog ikke om hans erhverv. Hvordan skulle han nogensinde fortælle hende om det?
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 24, 2020 12:36:29 GMT 1
Hun strøg en lok bag øret mens hun overvejede hvad hun skulle svare. Deres fodtrin fyldte stilheden efter hans ord og rungede ud i de affolkede sale. "Jeg har haft det... godt?" svarede hun lidt tøvende og så til siden på ham med et lille smil. "Vi er vel begge voksne," hun lo lidt, "det er travlt at være." Hun trak på skuldrene og stoppede op da de havde nået nederste niveau og stod under pyramiden. Lyset fra projektørerne udenfor kastede sig ind i glasset og ned til dem. Det var hendes favorit indgang til museet. Den omvendte pyramide hang som svævede den over dem alle, et kunstværk hun elskede mere end de fleste andre. Hun havde tænkt lidt på om hvordan hun skulle få sagt at hun havde, well, børn og sådan. Det havde afskræmt en del elskere igennem tiden, men det var jo ikke fordi hendes børn var hjælpeløse små tumlinger. De var alle selvstændige omend unge vampyrer.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 20:11:46 GMT 1
"Det er jeg glad for at høre," svarede han. Han vidste at hans tid var kostbar og han kunne ikke finde på noget mere værdifuldt at bruge den på, end hende. Han ville så gerne fortælle hende dette, men det var måske en smule for kliché og han havde allerede givet hende alle blomsterhandlerens roser. Det var vel kliché nok for i dag. "Nå, men... Vis mig så din verden," sagde han og gestikulerede mod kunsten omkring dem. Han tænkte, at hun kunne fortælle lange historier om det hele. Deres fodtrin gav genlyd, på gulvet hvor så mange før dem havde gået. Han var iklædt et pænt jakkesæt. Hvad hun aldrig skulle vide var hvor lang tid det havde taget at vælge et slips.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 26, 2020 20:43:02 GMT 1
Hun ledte ham med sig gennem museet og fortalte lidt om de forskellige kunstværker hun havde hjulpet med at rekvirere til udstillingerne. Hun fortalte også konteksten af nogle af dem, der ikke var endt som en del af en samlet udstilling, for ligesom at give et perspektiv på tingene. Louvre var en kæmpemæssig institution og var meget mere end bare et museum. I virkeligheden var det blevet bygget op fra bunden og var nu endt med klasserum til læring og uddannelse og mange andre afdelinger, som hun selv kun kendte til perifert. De endte ved caféen der lå i det gamle forsvarsministeriums lokaler. Der var åbent for personalet indtil klokken 20. Hun nikkede derind. "Har du lyst til en kop kaffe eller et glas vin?" spurgte hun. "Eller er det," hun smilede lidt undskyldende, "det clasher ikke for meget med din behandling?"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 20:48:42 GMT 1
Han lyttede interesseret, men måtte indrømme, at han ikke kunne forstå det hele. Hun var meget veluddannet, dette var ham klart. Han selv havde kun sin fysiske kunnen og ikke nogen videreuddannelse bag sig. Han var dog ikke dum. Han havde været god og regelmæssig i det skole han havde taget og havde også været på vej på universitetet, da hans mor blev dræbt og tændte lysten for hævn i ham. "Årh, jeg ville ønske jeg stadig måtte drikke kaffe, men er under behandling lige nu -" sagde han undskyldende, han havde fået strenge formaninger på at stoppe med at ryge, drikke og koffein. Rygningen var lidt svær, trods han ikke røg ret meget. "Men et glas god sodavand," drillede han, han ville gøre alt for at nyde hvert et øjeblik med hende, "Det er en hård behandling, de har mig i," fortsatte han sin undskyldning. Han havde tit overvejet at helt stoppe behandlingen. De kunne ikke kurere ham alligevel.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 26, 2020 20:53:03 GMT 1
"Så lad mig byde på det," hun lagde en hånd på hans arm og gav den et lille venligt klem, som en mor der lige har forkælet sit barn med en slikkepind, og de gik ind i caféen. Der var måske to andre der sad ved et bord og snakkede. Isobel vinkede kort til dem. Det var en fra hendes egen afdeling og en kustode. Hun bestilte en sodavand til ham og et glas rødvin til sig selv inden hun udvalgte et bord med smuk udsigt over byen. En lille, let klassisk melodi spillede i højtalerne og man kunne høre lidt klirren fra gryder og pander ude bagved caféen. "Hvor længe har du været i behandling?" spurgte hun mens hun tog en slurk af sin vin uden at afsætte mærker fra læbestift på glasset.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 20:57:59 GMT 1
"Siden jeg var 13, on and off, du ved," svarede han og tog en slurk af den søde, boblende drink, "De har prøvet med knoglemarvstransplantation, men det virkede ikke, så jeg er dømt til at ..." Han stoppede sig selv. Han havde en meget mørk og sarkastisk holdning til sin egen kommende dødsdag og hele sit sygdomsforløb, men det var jo ikke sikkert hun delte den slags humor. "Hvad med dig? Har du nogle hemmeligheder jeg skal høre om?" spurgte han for at lede samtalen væk fra ham. Han hadede at snakke om sig selv, fordi der var så mange ting, han ikke kunne fortælle hende. Han vidste jo ikke om hun vidste noget om vampyrer. Og hvis hun gjorde, hvad hendes mening var om dem. Han havde ført mødt mennesker, der sympatiserede med de grufulde væsner.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 26, 2020 21:06:43 GMT 1
Hun studsede lidt over at han altid ville snakke om hende når han endelig var begyndt at snakke om sig selv. Hun ville jo aldrig kunne lære ham at kende hvis ikke han åbnede op og fortalte lidt mere. Jovist var en sygdom en vigtig ting at have i mente, men det betød heller ikke det var alting en person var. Hun ville gerne vide om han havde drømme og den slags. Hell, hvad han lavede. Men hun lod det være for nu. Hans fortælling om sin sygdom gjorde alligevel nok indtryk til at hun ikke ville skubbe ham yderligere. Hun snoede en finger om en af sine krøller og så eftertænksomt ud af vinduet inden hun svarede. "Jeg tror ikke man kan sige jeg har så mange hemmeligheder som jeg måske gerne ville have," sagde hun med en lille latter i stemmen og så tilbage på ham. "Men lidt har vel også ret?" hun blinkede til ham hen over kanten af vinglasset inden hun tog endnu en tår.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 21:12:44 GMT 1
"Fortæl mig én af dem, Isobel, så fortæller jeg en af mine," drillede han og klinkede sit glas mod hendes vinglas. Han trængte til at blive fuld og ville næsten ønske han kunne skide på behandlingen og drikke sig i hegnet med hende, bare for at de kunne blive mere komfortable med hinanden. Men han fik det så satans dårligt både på dagen og dagen efter. Han var vel for gammel og syg til den slags. Han fulgte hendes blik ud af vinduet og smilede let. Paris var en smuk by, det kunne ingen modsige. "For eksempel, har du aldrig fortalt mig om din familie eller hvor du bor?" foreslog han, stadig med en smule drilleri i stemmen. Hun behøvede ikke fortælle ham noget, hun ikke ville, men han var alligevel nysgerrig, hvilket også kunne høres som en undertone.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 26, 2020 21:17:50 GMT 1
Hun satte glasset fra sig og lod en fingerspids køre rundt langs kanten mens hun betragtede ham. "Well, min bror er forretningsmand, kedelig og tør," sagde hun med himmelvendte øjne. "Min anden bror er træner på et militærakademi," hun lod til at tænke sig om. "Jo, vi bor mellem Paris og Versailles i et stort hus alle sammen. Mig og dem og," hun så op på ham med øjenvipper der sitrede let, "mine 4 børn." Nu var måske det bedste tidspunkt at springe bomben på, og hun synes selv det var så mildt gjort som muligt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 21:23:20 GMT 1
Han gik helt i stå med glasset halvvejs oppe mod sine læber, da hun nævnte sine børn. Det havde han alligevel ikke troet. Og hvorfor egentlig ikke? Hun virkede så selvstændig og moderne, ikke som en mor. Ikke at han troede hun var en dårlig en af slagsen, nu hvor han tænkte over det. Der gik lidt for lang tid fra hun droppede sin bombe, til han svarede og han håbede ikke, at dette fik ham til af virke uinteresseret eller overdrevent chokeret. "Fire børn?" gentog han. Han var jaloux. Med det samme. Tænk at nogen kunne få lov at gøre hende gravid - og ikke mindst fire gange! "Hvor gamle er de?" spurgte han lidt tamt, fordi han stadig fordøjede det hele.