Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 26, 2020 21:33:00 GMT 1
"De er unge mennesker alle 4," sagde hun og søgte forsikrende efter hans hånd hen over bordet. Hun smilede, en lille smule underholdt af hans lange pause og tydelige overraskelse. Hun var glad for at han ikke udvandrede eller noget andet dramatisk. "Den yngste er 20," hun ledte efter et sandsynligt tal som hun kunne bruge. Hun var ikke engang helt sikker på Mareks alder men hun vidste han var yngst trods alt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 21:42:12 GMT 1
Han åndede synligt lettet op. I det mindste var det ikke små børn. Han havde altid selv ønsket sig børn, men havde havde aldrig fundet den rette at få dem med - og han var meget akavet omkring børn. "Og deres far?" sagde han lidt som en eftertanke. Det var tydeligt at han ville anse sin konkurrence, hvis der var en. Han håbede lidt at hun ville sige, at faderen var en dum idiot-bolle, så han vidste, at forholdet var helt ovre. Han mødte hendes blik med sine egne lyseblå øjne. Han var ikke bange for at se på hende, men alligevel lidt ængstelig for at hendes lange øjenvipper og grønne øjne skulle fange ham forevigt.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 26, 2020 22:00:03 GMT 1
"Der var lidt forskellige," sagde hun og slog blikket ned mens hun betragtede rødvinen i glasset. Hun var normalt ikke sky over at fortælle om sin familie, og heller ikke det faktum at hendes børn havde 3 forskellige fædre. Faktisk var hun af og til i tvivl om hvem der var hvilkens, og så var der den usikkerhed for om Matthew var far til Rachel, der altid havde naget hende. "Ingen er i live idag," hun så op på ham og sukkede med et lille smil. "Det er næsten som om jeg har en type." Hendes fingerspidser cirkulerede på hans håndryg.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 22:04:52 GMT 1
Han nikkede lidt for ivrigt da hun sagde de var døde. Ikke at han var sådan mega glad for, at hun havde måttet leve igennem den slags hjerteskærende begivenheder. "Det er jeg ked af at høre," sagde han, helt modsat af sine tanker. Hårene i hans nakke rejste sig lidt, da han følte hendes kærtegn på hans håndryg og han lod hende gøre hvad hun lystede. Lige nu var han total i hendes vold. "Jeg er så glad for, at jeg er din type," sagde han med et let grin og gav sig hen i øjeblikket. Hendes mørke joke ramte et sted i ham, der synes det var skide sjovt, så han grinede i en rum tid. Han kunne lige se hende som en sort enke, der efterlod et trail af døde mænd bag sig. Hvor rigtigt dette var, vidste han ikke.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 26, 2020 22:20:17 GMT 1
Hun ville ikke råbe op om hvorfor de ikke længere var i live. Faktum var at der var flere ting der gjorde at hun havde taget skridtet og taget deres gener og gjort til sine for derefter at eliminere dem fra hendes liv. Både fordi de fleste af dem ikke viste sig at være dem, hun troede de var, men også fordi Matthew ikke brød sig om dem. De var ikke gode nok i hans øjne. Hvis han havde set hvem det var hun var på date med denne aften, havde de andre været det rene vand. Hun smilede af hans ord og trak lidt på skuldrene inden hun drak resten af sin vin. "Jeg ville tilbyde at du kunne komme med tilbage, men jeg tror måske ikke mine brødre er helt klar endnu," sagde hun og gjorde mine til at ville rejse sig. "Men vi kunne måske finde en taxa hjem til dig? Eller... på et hotel??"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 26, 2020 22:33:22 GMT 1
"Isobel, jeg vil ikke-" Han startede sin sætning uden rigtig at vide, hvor den skulle ende, så han tænkte lidt over det midt i sætningen, hvilket nok så lidt halvunderligt ud udefra, "Jeg vil ikke antage, hvad du vil og hvad vi to skal sammen," sagde han så og tog hendes hånd, som nu havde danset over hans i et par minutter. "Og du skal ikke tro, at vi skal noget, bare fordi jeg inviterer dig hjem," afsluttede han så sin meget mærkelige sætning. Ville han invitere hende hjem? Han tænkte hurtigt over hvordan der så ud derhjemme. Thor ville være der. Han havde vist en flaske vin til at ligge og samle støv, som han kunne byde på. Hotel var ikke hans stil. Det var for upersonligt og vulgært.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 27, 2020 12:09:59 GMT 1
"Skal vi ikke bare leve livet lidt sammen?" spurgte hun med et smalt smil. Hun tog hans hånd idet hun rejste sig og svang skuldertasken behændigt over skulderen samt tog jakken som hun havde hængt over stoleryggen og lagde den over sin underarm. Med et lille træk i ham dirigerede hun ham op og stå. "Jeg vil gerne se hvordan du bor," sagde hun med et lille skuldertræk og begyndte sin gang gennem caféen og vinkede et kort farvel til den ansatte bag disken.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 27, 2020 12:37:43 GMT 1
Det skulle hun alligevel ikke spørge to gange om. Han lod sig villigt dirigere ud af caféen og ud af museet, mens han smilede lidt smørret over hele femøren. Det var længe siden han havde haft nogle med hjemme. Da de kom ud til gaden prajede han en taxa og åbnede døren for hende. Han gav derefter hans adresse, selvom det var ham lidt klemt, at de skulle hjem til ham. Han håbede han havde ryddet ordentligt op på sit skrivebord, der lige nu var hans arbejdskontor efter branden. Han kunne ikke lade være med at kysse hende, som de kørte igennem det tiltagende nattemørke mod carréen, der indeholdt hans lille 4-værelses lejlighed i et hæderligt kvarter af Paris. Han betalte taxaen og førte hende mod elevatoren til femte sal. "Velkommen," sagde han lidt ydmygt, da han lukkede dem ind. Thor kom med det samme med en logrende hale for at se hvem der var kommet.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 27, 2020 13:01:54 GMT 1
Hun gav sig hen til ham i taxaen, en hånd mod hans brystkasse og læberne presset lidenskabeligt imod hans. Natten var ung og smagte sød. Måske havde hun efterhånden vænnet sig til hans sygdom, det eneste hun vidste var at hun ikke skulle drikke hans blod. Det var nok det sidste i verden hun ville. Et eller andet sted var det et fantastisk sammentræf at han var på dødens rand så hun ikke selv skulle gøre det færdigt med ham på et tidspunkt når hun blev træt af hans dødelighed. Han boede i en smuk lejlighed. Hunden fik et godkendende klap på hovedet og et nus bag øret mens hun gik ind i lejligheden for at se sig omkring. Hendes fingre vandrede over paneler og dørkarme da hun stoppede op ved en dør ind til hvad der lignede hans kontor. Hun skubbede den lidt op og følte verden blive vendt på hovedet mens hendes blik gled over avisudklip der hang på væggene og billeder af velkendte ansigter, blandt andet Matthew og Gabriel. Hun måtte i de få sekunder det tog hende at se hele hans livsværk beslutte om hun skulle vende om på hælen og flygte eller blive og foregive uvidenhed. Der var ingen tvivl om at han vidste lidt for meget om vampyrer, og det lignede umiskendeligt en vampyrjægers krybbe. Hvor højt i hierarkiet han var, kunne hun ikke umiddelbart bedømme, men et hurtigt glimt af et avisudklip om den nedbrændte lagerhal nær Zoologisk Have, sagde at han vidste hvad inkvisitørerne var - hvis han ikke selv var en del af dem altså. Hvornår havde han tænkt sig at fortælle hende det? Hun vendte sig om med et ømt men lidt forvirret smil til ham. "Er du journalist?" spurgte hun med hovedet lidt på skrå. Hun tog beslutningen i det sekund at blive og se hvad hun kunne få ud af ham. Alt andet lige var det heldigt at de var taget hjem til ham og ikke hende, og nu havde hun hans adresse. Noget brast inde i hende dog, som den hjertesorg hun allerede havde mærket på hans vegne over hans sygdom blot blev endnu værre.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 27, 2020 15:46:32 GMT 1
"Journalist?" spurgte Augustin stadig lidt fjoget idet han vendte sig om fra at have hængt deres overtøj op i gangen. Han havde ikke opdaget at hun var gået på opdagelse i hans lejlighed og ville nok have holdt hende fra kontoret, hvis han vidste det. "N-Nej," sagde han så med et brat fald i stemmen, hvad fanden skulle han sige til hende? "Jeg- Jeg er i sikkerhedsbranchen og disse er nogle af mine ... ja," Han kastede et blik rundt i kontoret, som han var gået med hende ind i. "Nej, ved du hvad? Jeg vil ikke lyve for dig," sagde han så. Det var dumt, rigtig dumt, men han følte han kunne fortælle hende sandheden. "Jeg er... Kender du til-" Han tøvede og sprang så ud i det. Han kunne jo bevise, at de fandtes, hvis hun ikke troede på ham. "Kender du til vampyrer?"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 27, 2020 16:52:10 GMT 1
Hun stod og så lidt tvivlsomt på ham som om han fejlede mere end bare leukæmi. "Vampyrer?" hun gentog hans sidste ord som om hun ikke helt forstod hvor han ville hen i verden med det han var igang med at sige. Hun var skridtet lidt længere ind i rummet mens hun sugede til sig af information. Uden at røre ved noget fik hun langsomt stykket sammen hans baggrundshistorie mens hun vurderede situationens alvor. At han ikke havde regnet hende ud endnu var et plus og hun gjorde alt hun kunne for at virke neutral. "Du vil sige at..." hun stoppede ved skrivebordet hvor der blandt andet lå forsikringspapirer på lagerhallen, en liste med forsendelser af diverse våben og en oversigt med navne som hun febrilsk forsøgte at memorere, "... de eksisterer?" hun vendte sig med en panderynke og så stadig uforstående på ham men uden at virke totalt afvisende. "Altså," hun slog lidt ud med armene, "er du vampyrjæger eller sådan noget da?" hendes tonefald var en smule anklagende men uden at være vred. Han stod mellem hende og døren og hun følte sig meget som en mus der var blevet gennet op i et hjørne af en blind kat.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 27, 2020 17:00:24 GMT 1
Augustin nikkede lidt fåmælt, han vidste ikke helt hvor han skulle begynde i forhold til at forklare hvad han lavede. Men vampyrjæger. Det var ikke en term inkvisitørerne brød sig særligt om. Det emmede af uprofessionalitet. "Jeg er leder af inkvisitørerne - en slags... vampyrjægere, der er mere... well, veluddannede," sagde han og lod hende kigge rundt. han tænkte ikke på, at der kunne være personfølsomme oplysninger herinde, for han havde ikke i sin vildeste fantasi forestilet sig, at han havde en vampyr med hjemme. "Men ja, de eksisterer... Desværre. Det var en vampyr, der dræbte min mor,"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 27, 2020 17:13:34 GMT 1
Hun måtte ubemærket lægge en hånd på en stoleryg da det var som en mavepuster for hende da han fortalte hende hvem han egentlig var. Hun havde godt set en del ting ligge og se vigtige ud men ligefrem... Leder af inkvisitørerne. "Imponerende," sagde hun åndeløst og lod en fingerspid ømt glide over et fotografi af hendes bror en nat ved Seinen inden hendes blik fangede et fotografi af lidt ældre dato. En kvinde der kunne ligne hans mor. Hun samlede det op så de røde negle skrabede lidt mod papirets glatte overflade, og vendte sig imod ham med det i hånden. Hvis hun kunne mærke det isne i hendes krop, havde det været den altdominerende følelse lige nu. "Din mor?" spurgte hun med et mildt smil inden hun så ned på fotografiet igen. Der var ingen tvivl. Selvom Isobel havde udstedt dødsstødet til mange mennesker var det de færreste der forduftede helt fra hendes minder, og denne kvinde havde været en hun, af en eller anden grund, huskede tydeligt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 27, 2020 17:21:19 GMT 1
"Ja..." Han tog fotografiet og kørte en finger hen over moderens ansigt, en bevægelse han havde gjort mange gange før, så glossen næsten var gået af billedet. Det beroligede ham, men tændte også hævnens ild i ham. "Isobel, du må endelig ikke tro, at jeg er farlig, bare fordi - det her," sagde han og slog armene ud, før han lagde billedet på skrivebordet og gik tæt på hende. Han var ikke truende overhovedet, der var intet farligt eller bistert over den mand hun havde lært at kende. Det var kun i jagtsituationen han kunne blive hævngerrig og yderst farlig. "Kom nu med, og tænk ikke mere over det der," bad han og tog hendes hænder.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 27, 2020 17:39:17 GMT 1
Hun lod ham tage både billedet og hendes hænder men havde svært ved at løsrive sit blik fra tingene der hang. Et stort kort på væggen viste punkter markeret med farvede tegnestifter og snore der forbandt hændelser og lokationer. Hendes blik gled ned sydover til det sydlige af Paris, men heldigvis var der ikke meget at se dernedaf, så det lod ikke til at han var på sporet af hvor palæet lå eller hvem der for den sags skyld boede der. "Men hvad går det ud på så?" spurgte hun nu med mere nysgerrighed i stemmen end fordømmelse, mens de langsomt forlod kontoret og de kom tilbage ud i lejligheden. Det var som om det var en helt anden verden herude, en verden der havde været rar og rolig inden hun var kommet til at skubbe døren op. Nu var alt forandret.