Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 15, 2020 22:15:53 GMT 1
Natten var ung og bly, der var ikke så meget larm og spetakel i Tuileries-parken. Folk var på vej hjem fra Louvre der var lukket, og der var unge, glade mennesker der dansede lidt omkring imellem træerne mens de sang og drak. Rachel havde valgt at tage en gåtur for at køle lidt af. Hun havde brugt en time på kirkegården for at ordne blomsterbede for blot at finde ud af at det var en anden sort end den type blomster hun havde forventet, så nu ville de måske ikke overleve, og det havde gjort hende for ked af det til at være blevet der. I det mindste var hun den af gardnerne der vidste mest om blomster der voksede om aftenen. Hun standsede ved en lav mur og så ud over Seinen. Det var et spektakulært syn; byens lys spejlede sig i det krusede, mørke vand og hun mindedes sin sidste tur til Grønland og sælerne der havde svømmet foran båden hun var ankommet i. De søde sæler.
Post by Armando Bellamont on Jul 15, 2020 22:26:53 GMT 1
Den blide brise raslede i bladene på de gamle træer, og svang sig kærligt om hans lange sorte lokker. Dagens arbejde havde været hårdt, så han havde forkælet sig selv med et par nye sko fra Louboutin, en pose som han fornøjet svingede fra sin pegefinger til sin lillefinger som han kom tyst gående gennem parken. Bortset fra et par få tjavser, var det meste af hans hår samlet i en lav hestehale i nakken, og et par moderigtige solbriller sad over næseryggen. Armando nød at se moderigtig ud. Hnas lange Burberry trenchcoat lod sig svinge i takt til hans hårde gang, som var han stadig på podiet idet han spankulerede gennem parken. Midt i sin fornøjede vals fik han dog stoppe brat. ''Rachel?'', kaldte han som hans sydlige dialekt svøb sig kærligt om hver eneste stavelse i hendes navn? Med en elegant bevægelse hjalp han solbrillerne halvt ned på næseryggen så han kunne tage hende i betragtning, denne nattens skønhed. Et smil bredte sig over hans bløde læber som han gik imod hende med åbne arme. ''Du burde ikke være ude nu, der er.. Banditter, røvere og så parken?'', han så spørgende på hende som han drog hende ind i sin favn og pressede sine bløde læber mod hendes i et kærligt men lettere påtvunget kys.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 15, 2020 22:39:33 GMT 1
Hans stemme fik hende til at spjætte sådan som hun havde stået og drømt om Grønland og sæler. Hun vendte sig hurtigt og tog imod hans omfavnelse en smule forvirret og måske en kende betuttet. Sidst de havde set hinanden havde hun været ude af sig selv af sorg over at se en kollektion han skulle gå for indeholde sælskind i deres materiale. Hun havde haft en knugen, en ængstelse i maven lige siden, men den var langsomt forduftet efterhånden som den var blevet erstattet af savn over hans varme, hans menneskelighed og hans mærkelige verden som for hende virkede sær og mangelfuld. "Banditter og røvere?" spurgte hun med et lidt uforstående grin. "Jeg tror da vidst de eneste banditter og røvere der er her er dem der har syet dine sko," hun kastede et blik ned på hans dyre lædersko inden hun så tilbage på ham, stadig smilende men med et sigende, glimt i øjet.
Post by Armando Bellamont on Jul 15, 2020 22:49:58 GMT 1
Det sorte øjenbryn strøg op som han betragtede hende i sin favn. Et morende smil omfavnede hans læber idet han blev nødt til at bide sig i tungen for at diskussionen ikke skulle falde på sælskind og dyrevelfærd igen. Efter de mange år med Rachel, havde han lært at lædervare og pels absolut ikke indfandt sig på hylden i deres vedvarende forhold men nærmere det kaotiske og specielt som roden til hvert eneste skænderi. Han vidste præcis hvordan han skulle trykke på hendes knapper. ''Jeg synes du virker kold, mon chérie'', svarede han istedet i en elegant og afværgende toneidet han satte posen på jorden og gav sig til at tage sin frakke af, for at holde den oppe for hende. ''Her, den skal nok varme dig. Vil du måske have en kop varm kakao? Eller måske noget lidt stærkere? Irish coffee?'', foreslog han som det kærlige blik indfangede hver eneste detalje af hendes ansigt, i håb om at hans kærlighed vil få hende til at glemme hans spontane køb og dyre mærkevarer. Det var trods alt del af hans job, eller nærmere hans image.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 15, 2020 23:12:28 GMT 1
Hun lod ham slå sin jakke om sig i håb om at skjule sin kølighed. Hun havde dog fået mad for ikke så længe siden. Et villigt bloddyr der mødtes hver anden dag med hende på en sidegade til en Starbucks og lod sig dræne. Han var sund og rask og hun kunne stadig mærke en snert af hans varme fra igår. "Uh en irish coffee lyder ikke værst," sagde hun med et varmt smil og hendes øjne glimtede som genstpejlingerne i overfladen af floden. "Hvor skal vi gå hen?" hun kastede et blik rundt efter en åben café efter kl.19 om aftenen. Det var nok ikke fordi det var svært, men hun kunne ikke altid lide at være i byen så hun bekymrede sig ikke just om den slags ting. Der var større, og vigtigere ting på programmet, såsom verden, klimaforandringer, global opvarmning og døde sæler på hendes kærestes skuldre.
Post by Armando Bellamont on Jul 17, 2020 17:53:26 GMT 1
Elegant lod Armando sin hånd glide ned og hvile på hendes lænd. Smilet der prydede hans lyserøde læber var lusket som han gav sig til let at følge hende langs Seinen. ’’Jeg laver gode Irish coffee’s’’, foreslog han lettere henkastet, som han hankede op i posen med sine nye sko. Ophelia vil elske dem, måske han også skulle købe hende et par? ’’Så slipper vi også paparazzierne’’, med disse ord drog han hende ind til sig og plantede et hurtigt kys på hendes tinding. Hun duftede sødt, af magnolier og sæbe. Han havde før vist hende frem til dem, ligesom alle sine erstatninger når det nu gik galt mellem dem. Men det var naturen af deres forhold, det var vildt. ’’Men kun hvis du lover ikke at kommentere på mit tøj’’, sagde han med en tone der indikerede at han var for træt til den slags pjat.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 17, 2020 19:24:57 GMT 1
Rachel valgte at kvæle et ubemærkeligt suk over hans afsluttende kommentar. Hun gad ikke til at rive op i deres skænderier. Han lod til at være i godt humør, og det var hun selv, så der var ingen grund til at rive noget over lige nu ihvertfald. Hun smilede til ham mens de gik. Det var få hun kendte der var lige så forfængelig som ham. Kun Gabriel var et højere niveau, men måske var det netop derfor hun holdt af Armando på et helt specielt plan. “Hvor langt skal vi?” Spurgte hun og lod blikket slide sig fra hans engleansigt til Seinen, der som en mørk strøm glittende flød langs med dem.
Post by Armando Bellamont on Jul 17, 2020 19:40:09 GMT 1
Armando var nødt til at være forfængelig, eller det var ihvertfald det han fortalte sig selv når han kastede et ekstra blik i spejlet. Hver gang han var ude risikerede han at folk tog billeder af ham og det sidste han ønskede var en ny medieskandale over hans uglede morgenhår: sexy or not, han kunne se den blinkende overskrift på sladderbladet. Måske at det var derfor han var så vild med Rachel. Hun flyttede sig så elegant, næsten som at hun svævede. Hendes hud var perfekt, øjnene og selv håret? Hun var en skønhed. Tanken fik ham til at smile. ''Ikke så langt'', svarede han idet han nikkede mod en ældre men top renoveret bygning for enden af parken. Med posen hængende på lillefingeren rakte han ned i sin bukselomme og fremdrog et nøglebundt. ''Jeg har quinoa tærte hvsi du nu er sulten? Åh ja, hvordan gik arbejdet idag?'', spurgte han imens han gav sig tila t låse den ældre dør op.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 17, 2020 20:14:43 GMT 1
“Du kan selv være en quinoa tærte,” sagde hun med et drilsk blink til ham og undgik behændigt hans tilbud om mad mens de trådte ind i den pompøse bygning. Rachel var vant til pomp og pragt, Darklighterne var ikke uvant til den vilde jetset livsstil, men Rachel valgte at gøre det lidt anderledes end sine jævnaldrende familiemedlemmer. “Fint nok, jeg fik lavet en kontrakt med et kildevandsfirma,” forklarede hun. “De vil promovere dyrevelfærd i deres næste kampagne, så det blev en succes.”
Post by Armando Bellamont on Jul 17, 2020 20:36:27 GMT 1
''Er det et ja, eller nej?'', spurgte han med udbredte arme som han lod døren smække bagom sig. ''Jeg bliver bekymret for dig, Chérie, jeg ser dig kun drikke'', de havde allerede snakket om ehdnes madvaner, og Armando havde bestemt sig for at hun nok bare var genert om end ikke en anelse anoretisk. Med en elegant bevægelse førte han Rachel ind i elevatoren og trykkede så at de kom op på den højeste etage til penthouse lejligheden. Den var moderne og stor, måske lidt for stor til en enkel person men Armando havde andet i bagtankerne. Han smed posen på gulvet da de kom ind og nikkede til hendes historie om hendes dagligdag. ''Det er modeuge'', påpegede han blot hvis nu hun skulle bestemme sig for at kommentere på de to tøjstativer der var fyldt med håbefulde designeres klæder som de blot ønskede at Armando skulle vælge. Han havde dog allerede valgt sig et outfit fra Louis Vuitton, en poncho og et par høje støvler, men det behøvede de jo ikke at vide. ''Irish coffee?'', spurgte han igen som han galant og med et let svaj i hoften gik mod det store åbne køkken for at gå igang med at finde kopperne frem til sin espressomaskine.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 18, 2020 21:40:03 GMT 1
Som en del af modeverdenen burde det sidste han bekymrede sig om være hendes spisevaner, men hun forstod klart hans bekymring. De havde ikke kunnet have en date som middag endnu uden at hun måtte afslå så snart hun fandt ud af at stedet måske havde en stol med koskind eller sådan en eller anden undskyldning, som selv HUN kunne se var åndssvag. "Jeg har spist her til aften, ellers tak, mon chere," sagde hun med et mildt smil mens hun så sig rundt i hans penthouse. Hun elskede rummet og dets modernisme. Intet til sammenligning med Darklighterpalæets massive mahogni møbler og indlagte gulddetaljer og what not. Det var alt sammen meget prangende, men hun foretrak det rustikke, naturlige look. Hun satte kurs hen imod rækken af high-end fashion og haute couture creationer der hang på rad og række. "Du kan bare lave den Irish uden coffee, for min skyld," sagde hun med et snedigt blink over skulderen til ham inden hun - uden at røre (hun havde lært at tidligere tiders erfaring) - kiggede tøjet igennem. Det så ikke ud som om der var noget at sætte en finger på og det varmede hende at vide at han ville være ren og naturlig når han skulle gå på catwalken. Rå og menneskelig, som den dødelige han var. "Det ser spændende ud i år," sagde hun inden hun satte kursen over til køkkenet hvor han var i færd med deres drinks.
Post by Armando Bellamont on Jul 18, 2020 22:36:46 GMT 1
’’Aeh, så lad gå’’, svarede han med et nik. Rachel var et mysterium for ham. Han havde knapt set hende om dagen, og når det var så insisterede hun på at de skulle være indendøre, dog havde Armando aldrig brokket sig over det, han fik jo hvad han vil have. ’’Så du vil bare have en Irish? Jeg ved ikke om jeg kan skaffe dig en leprechaun, Cherié’’, drillede han tilbage som han gav sig til at hælde et glas med whisky og is til hende. Hans blå kontaktlinse blik fulgte strengt hver eneste bevægelse hun gjorde nær tøjet, han tog trods alt sit arbejde seriøst. ’’Mmhm, i morgen kommer de med nogle nye frakker fra Saint Laurent, det bliver spændende. Du må gerne blive hvis du vil se dem?’’, foreslog han idet han rakte hende glasset med whisky og rakte sit eget frem for at skåle. ’’Til du og jeg, Cherie’’, sagde han med et glimt i øjet.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 18, 2020 22:44:56 GMT 1
Hun tog glasset og hævedet det til skål med et mildt smil mens hun holdt sine mandelbrune øjne på ham. "Til modeugen," sagde hun som en venlig gestus henvendt til hans arbejde inden hun tog en slurk. Hun var heldig hun havde fået blod forinden ellers havde hun kastet op nu. Istedet blandede whiskeyen sig med blodet der langsomt var ved at blive optaget i hendes system. Det gjorde hende en kende tipsy men ikke så slemt som så meget andet kunne. "Jeg håber det bliver godt. Har du..." hun kastede et lidt forsigtigt blik rundt i tilfælde af at der var hushjælp et sted i nærheden der kunne høre deres samtale, "... forsyninger til at kunne klare ugen ud?" spurgte hun med et let hævet øjenbryn som en tydelig indikation til hvad hun mente.
Post by Armando Bellamont on Jul 19, 2020 14:53:27 GMT 1
Den sødlige mørke væske lod sig kærligt glide ned gennem hans strube. Det var tykt og læskende men ikke som vand. Istedet lod han sig hengive til den varme fornemmelse der spredte sig langt ud i hans fingerspidser. Han gav hende et skævt smil. “Massere, men Rachel....”, begyndte han blidt som han gestikulerede mod den store hvide og bløde sofa hvor panorama vinduet tillod en udsigt over Paris der var som taget ud af vogue. “Skulle vi ikke blive clean?”, spurgte han som de satte sig. Han så indgående på hende, for han havde prøvet før uden den store succes. Hun havde været for lokkende og rusen havde ladet ham være vågen i flere dage i træk hvilket gjorde ham klar til hver eneste job og vellidt i industrien. “Måske... måske starte familie? Vi kunne starte med at du flyttede ind her, hos mig?”, han lænede sig tilbage i sofaen som han forsøgte at få øjenkontakt med de mørke mandler.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 19, 2020 17:38:15 GMT 1
Rachel fulgte Armando og satte sig mens hun lyttede til hans ord. Hendes blik blev fjernt mens det var holdt mod glasset i hendes hænder og hun ænsede knap nok den smukke ravgyldne farve af whiskeyen som lyset brød de små gardiner der flugtede ned ad glasset efter hendes slurk. Hans ord fyldte hende med glæde men samtidig var der en stor sten i hendes mellemgulv. Det var sjovt at han antog at hun tog stofferne sammen med ham, når det nu ikke var det der var tilfældet. Hun forsynede ham blot. Måske antog han bare at alle pushere også selv led under deres last. Endelig mønstrede hun et forsikrende smil og så op på ham mens hun strøg en flygtig lok af det mørkebrune hår bort fra ansigtet. "Jeg ved ikke hvordan det vil gå," sagde hun. "At flytte ind, altså." Hun lagde en hånd på hans knæ. "Du ved jeg har nogle andre døgnrytmer end dig," hendes blik var varmt og kærligt men også trist. "Måske når modeugen er ovre kan jeg give det et skud?"