Post by Armando Bellamont on Jul 26, 2020 11:50:20 GMT 1
“Men jeg kan vel være vågen med dig? Kræve at jeg får arbejde om natten istedet?”, foreslog han med en tone det var en anelse for desperat. Problemer havde de mange af, store som små. Men Armando troede også påa t de vil forsone sig så snart de fik en bedre hverdag sammen. En anelse forsigtigt men kærligt strøg han hånden over hendes mørke hår og smilte venligt. “Jeg vil have en familie med dig, et ordentligt liv. Ikke bare kokain, fest og skænderi”, han forsøgte at lade sine ord være så indgående som muligt inden han tog en slurk af sin drink. Der var mange huller i deres forhold, såsom hvor hun boede henne, det anede han ikke. Selv noget så banalt som hendes telefonnummer kunne han ikke finde online. Men nu var håbet tændt i ham, for at vidste nu med sikkerhed at de vil finde ud af det efter modeugen.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 28, 2020 21:01:27 GMT 1
"Ok," begyndte Rachel og rettede sig op for at stille sit glas fra sig på det fine sofabord foran dem. Hun tog hans hænder i sine med et alvorligt men indgående blik på ham. De var begge to besluttet på at få deres forhold til at fungere, koste hvad det ville, og hun ville tage første skridt, "jeg har et forslag. Hvis vi starter med der hvor det går galt, kan det være at det vil blive nemmere, hm?" hun smilede uskyldigt. "Jeg har for eksempel tænkt på i lang tid at jeg ville spørge dig om hvilken farve øjne du egentlig har?" hun smilede stadig men hendes øjenbryn var hævet sigende til ham.
Post by Armando Bellamont on Jul 28, 2020 21:39:28 GMT 1
Spørgsmålet slog ham i maven som en mavepuster. Han mistede helt mælet som han sad og kiggede i hende i øjnene. Nok havde han brugt kontaktlinser de sidste ti år af hans liv, men han var aldrig blevet spurgt så bramfrit om det virkelig var hans egen øjenfarve. Normalt havde folk blot antaget at han havde dem på for karrierens skyld. ''Blå'', svarede han uden tøven, trods der var en nervøsitet at skue i hans trænede øjne. Han slog sit blik ned og løsrev sig fra hendes hænder. Hun kunne havde spurgt ham om hvilket som helst andet. Armando fremdog da et lille lommespejl og hævede det for at tjekke at linserne sad som de skulle, de var trods alt specialbestilt og lavet præcis til hans øje. ''Blå, det er bare fordi jeg har et dårligt syn'', forklarede han med et hurtigt blegt smil inden han vendte sig mod Rachel igen. ''Hvor bor du?'', spurgte han da som for at lade som om at der ej var nogen ko på isen.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 29, 2020 13:49:17 GMT 1
Det var tydeligt at han løj så det rendte, men hun ville ikke lade ham slippe så nemt. "I et palæ mellem Versailles og Boulounge-billancourt," svarede hun henkastet inden hun vendte tilbage til sit spørgsmål. "Men du har før haft briller på for et modefirma hvor du nævnte at du så bedre," hun mindedes en kampagne for Chanel han havde lavet, hvor hun havde besøgt ham på settet, og han i stolen sad og snakkede om at han måske ville investere i et par briller. Det var aldrig sket, dog, og hun havde sidenhen været mere nysgerrig på hans syn og øjne. "Og der er farve i dine linser," hun bed det i sig at hun engang havde snuset rundt i hans badeværelse, fundet en gammel pakke med linser og åbnet dem for at undersøge dem nærmere. "Hvorfor have blå kontaktlinser hvis dine øjne allerede er det??" hun smilede men det var et underfundigt smil, som for ligesom at understrege at hun ikke lod sig spise af med hans forsøg på at fjerne opmærksomheden fra det hun mente det handlede om: ham.
Post by Armando Bellamont on Jul 29, 2020 19:20:31 GMT 1
Det var som at hendes ord slog pusten ud af ham. Hvordan kunne hun vide at han havde kontaktlinser i, specielt farvede? ''Men det var inden jeg fik kontaktlinser, cherié'', svarede han blankt, det var løgn men han nægtede at tabe ansigt, istedet forsvandt hans smil og blev erstattet af et irriteret udtryk. Han rejste sig, og med ryggen til hende slog han en blid latter op, en sådan som han fremmanede på sine photoshoots for at se ud som at han lo. ''Nejnej, man får bare mere blå øjne når man bruger dem chérie. Mine øjne har altid været blå'', forklarede han som han stred tilbage i køkkenet hvor han lettere ferbrilsk gav sig til at mixe endnu en drink, trods den han havde stadig var halv fuld. ''Fortæl mig mere om dit palæ? Hvorfor har jeg aldrig set det? Tør du ikke vise mig frem?'', spurgte han, trods han stadig stod med ryggen til hende.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 29, 2020 19:49:41 GMT 1
Der var noget sødt over hans afvisende adfærd. Hun lagde sin egen irritation på hylden og begyndte at se mere ind under mennesket Armando, som hun alligevel havde dated i snart to års tid. Det var så tydeligt at han løj men hun var stædig, noget hun havde fra hendes mor. Hun tog sin drink i hånden, for ligesom at vise ham at det var kinda obvious at han prøvede at undgå hende ved bare at gå over i køkkenet for at lave en ny men det i virkeligheden var en undvigelsesmanøvre. "Sweety," hun rejste sig og gik over til ham i køkkenet og stillede sig ved siden af ham mens hun så ham febrilsk mixe sin nye drink. "Det ville være så meget nemmere hvis du var bedre til at lyve," hun smilede overbærende, satte drinken lidt fra sig og lænede sig mod køkkenbordet med begge hænder mens hun så eftertænksom ud. "Jeg er ikke bange for at vise dig frem, jeg tror bare ikke min familie vil..." hun ledte lidt efter ordene, "have det svært med os." Hun så på ham med hovedet lidt på skrå. "Kan du ikke tage dine linser ud så?" foreslog hun. "Hvis du har brug for et spejl kan jeg gå med ud på badeværelset..."
Post by Armando Bellamont on Jul 29, 2020 20:11:25 GMT 1
Armando undgik med vilje hendes blik, selvom hans bevægelser var kejtede og hans stemme når han talte forfjamsket. Han var aldrig blevet sat i et hjørne sådan her, og han havde ikke lyst til at have et andet skænderi med hende. Derfor undgik han hendes spørgsmål såvel som hende, og tog istedet kun de ingredienser som stod tæt på ham. Det vil sige at drinken efterhånden blev en mærkværdig blanding af danskvand, mynte, lime og lidt hvid rom. ''Er de religiøse da?'', spurgte han bramfrit, som han nu tog en slurk af din drink og måtte nærmest spytte det ud da det smagte af søvand. Han vendte sig mod hende nu og måtte pænt skubbe hende til siden for at kunne smide vandet ud. ''Cherié, jeg kan ikke se uden dem. Du vil se mig uden linser hvis nu du faktisk sov her istedet for at smutte om morgenen''.
Post by Rachel Corona Darklighter on Jul 29, 2020 21:14:22 GMT 1
Hun greb hans håndled og trak ham væk fra køkkenet i retning af badeværelset mens hun grinede af ham. "Kom nuuu," bad hun, og hun var mere insisterende end hun måske normalt ville være med ham. "Vis mig din øjenfarve, dit fjollehoved, og hold op med at lyve for mig!" hun skubbede døren op til det store, hvide badeværelse hvor alting var renskuret og duftede af citron. "Min familie er ikke religiøs, de er bare," hun ledte lidt efter ordene mens de gik over til spejlet, "konservative," hun så sigende på ham inden hun vendte sig mod spejlet og rettede på håret. Hun var vel forfængelig ligesom resten af sin familie. Hun vendte sig mod ham igen og stod nu mellem ham og døren ud. "Kom så, tag dem ud," hun nikkede opfordrende til ham med en hånd på hoften.
Post by Armando Bellamont on Aug 2, 2020 10:39:06 GMT 1
Badeværelset var stort, moderne og duftede af citron. Det var også let at have er hjem der var tiptop i stand når man blot kunne ansætte en polsk rengøring. Molly hed hun vidst, han anede det ikke men hun gjorde et udmærket job. “Nej”, svarede han hende tørt og lagde armene over kors imens hans endte hende det ondeste blik han kunne præstere. Han havde ikke lyst til at tage sine linser ud og specielt ikke når det kom kommanderende fra en snothvalp. Armandos øjne løb over hende, fra fødderne til hendes ansigt. “Hvorfor bor du ikke selv så? Du er hvad? 22?”, spurgte han denne gang med en hvis småirriterer tone som han forsøgte ag puffe hende væk fra døråbningen så han kunne gå væk. Hvorfor vil hun så gerne se hans øjne? Det var måske et lille offer, men hvis hun sladrede... hvad vil pressen ikke sige? Vil han overhovedet være på toplisten over verdens mest drømmende øjne?
Post by Rachel Corona Darklighter on Aug 2, 2020 11:05:03 GMT 1
Hun grinede af ham. Hele hans stunt, hele det her setup. Som om han ville dø af at vise hvem han rent faktisk var. Hun var vant til folk og deres forfængelighed men Armando var en helt speciel størrelse alligevel. "Nå, jamen så er der heller ikke flere svar fra mig," svarede hun ham med en ikke skuffet men mere overlegen mine. Han skulle ikke tro han kunne komme og rykke rundt med hende hvis ikke hun fik sin vilje. Hun kastede et dovent blik ned på sine negle uden at flytte sig ud af stedet, som om han interesserede hende mindre og mindre. "Man skulle næsten tro det gav sig selv jo, quid pro quo," bemærkede hun lavmælt men højt nok til at han skulle høre det.
Post by Armando Bellamont on Aug 2, 2020 13:16:54 GMT 1
Minen blev stram idet hun lo. Hvorfor skulle hun være så skide fastholdende? Skulle han opdigte en sygdom for hvorfor han ikke kunne tage linserne ud? Armando vidste nu, at operationen i Abu Dhabi var nødvendig for at han skulle kunne holde sig i nogenlunde trit med virkeligheden, men også så han kunne bibeholde sit forhold med Rachel. Det handlede jo ikke blot om en lille gæld, men om en milliongæld og den internationale mafia der var efter ham. En forbryder i sit skalkeskjul. Selvom at han ikke længere lignede sit sande jeg, var han gennem årene blevet så paranoid for at blive opdaget at han knapt turde at vise noget så basalt som sin øjenfarve. Det var trods alt ikke alle der havde to fregner i højre øje. ''Det er fint nok, men du bliver nødt til at flytte dig'', bad han om en anelse tørt. Hvorfor skulle hun også stille sig der? Hendes næste ord irriterede ham dog og han slog armene ud som kun en ægte franskmand kunne gøre det. ''Hvad vil du have? Jeg har allerede sagt til dig at mine øjne er blå! Og så vil du have at jeg tager mine linser ud? Non! Du betér dig som en møgunge!''.
Post by Rachel Corona Darklighter on Aug 2, 2020 18:39:36 GMT 1
"Det er ellers synd, du kunne have fået den største hemmelighed ud af mig, men ak, det sker næppe nu," sagde hun, drejede rundt på hælen og marcherede demonstrativt ud af badeværelset så hendes hofter vuggede aggressivt. Han skulle ikke tro at han kunne kalde hende møgunge uden at hun kvitterede med fornærmelse fra første skuffe. Hun ville aldrig synke så lavt som til at stikke ham en lussing, selvom hun havde lyst til det, men hun vidste det ikke ville gavne en skid på ham. Derfor stred hun med faste skridt tilbage til køkkenet hvor hun tog sin drink og slugte den i et drag inden hun kiggede efter hvor hun havde lagt sin jakke.
Post by Armando Bellamont on Aug 3, 2020 9:14:23 GMT 1
Armando tog sig til panden og gled hånden ned for at gnide sig i øjnene med tommel- og ringfingeren, imens han sukkede dybt og mærkbart. Iblandt var hun så utrolig umulig. Desuden, hvilken hemmelighed skulle hun have? Armando var sikker på at hun et eller andet sted blot var en forkælet rigmandsdatter der kedede sig lidt for meget, hvilket var derofr hun brugte så meget tid på charity-arbejde. Han fulgte efter hende gennem lejligheden, men holdt sig i baggrunden hvor han lænede sig op af væggen med armene over kors. Han lignede mest af alt en reklame fra Armani som han stod, med øjnene knebet sammen og betragtede hende sluge sin drink. ''Skrider du nu?'', spurgte han, hun skulle ikke tro at hun skulle få nogen melidenhed eller tiggen fra hans side. Istedet gik han forbi hende, greb hendes glas og kastede det vredt mod køkkenet så det splintredes til tusind bidder, for at få hendes opmærksomhed. ''Hvorfor gør du altid det her? Bare fordi jeg ikke gider tage mine linser ud, behøver du ikke opfører dig som en trodsig og forkælet tøs'', hans ord var hurtige og anklagende som han viftede med armene i store gestikker. Frustrationen kom fra et godt sted dog, et sted af kærlighed til hende og ønsket om at hun skulle blive. Men det var her kommunikationen gik galt, og dramatikken satte ind.
Post by Rachel Corona Darklighter on Aug 3, 2020 9:48:20 GMT 1
Glassplinterne knaste under hendes sko som hun drejede sig vredt imod ham, et perfekt billede på hvad der gik galt imellem dem. I det mindste var de ikke lavklasses idioter med børn, faldefærdigt hus, ubetalte regninger og dårligt arbejde, og hun var på sin vis ok nok med at de havde udfald hvor de ikke sås i længere tid og han føjtede lidt med andre, men det var hende han skulle vende tilbage til, hende der var hans kæreste trods alt. Men det betød ikke at alt var idyl. Mere ville have mere, og hun forstod også godt hans ønske om at ville prøve at flytte sammen, men lige nu virkede det som en by i Rusland. "Forkælet, virkelig?!" snerrede hun arrigt og hendes hænder knyttede sig ved hendes sider. "Har du set dig selv i spejlet for nylig? Din luksus er jo forkælelse i ordets klareste forstand. Jeg beder dig om en simpel ting og du opfører dig som et pattebarn der har fået at vide det skal i bad men ikke gider!" Hun trådte nærmere ham og var ikke helt klar over selv hvor meget af hendes energi der rent faktisk påvirkede omgivelserne. Det var som om lyset var dæmpet i den store lejlighed, som om nogen havde skruet ned for det, og hendes vrede grimasse afslørede at hun havde mistet kontrollen over sig selv for en hugtand var kortvarigt synlig under hendes overlæbe. Hendes grønne øjne ætsede sig vej igennem Armando.
Post by Armando Bellamont on Aug 3, 2020 10:01:00 GMT 1
Som et hvert andet menneske, var Armando mere bekymret over hvad der befandt sig lige under næsen på ham, frem for det store billede som lyset der dæmpedes og jorden der syntes at ryste under ham. Han opfattede det mere som irritationen der var begyndt at grue inde i ham som hun gik mod ham. ''Hah!'', udbrød han imens han slog hånden ud mod hende i endnu en grandios gestik. ''Jeg har arbejdet for dette! Jeg er ikke født og opvokset i et palæ!'', som en hver anden franskmand spyttede han på gulvet ved ordet 'palæ' som gav det ham en grim smag i munden. Han tog et skridt tættere på hende, hun kunne ikke skræmme ham med sit sure fjæs. Han vil hellere udfordre hende, end at lade hende gå, det var vel ilden der holdt deres forhold spicy. ''Jeg var køkkendreng! I Bellamont! Jeg var så fattig at jeg hedder Bellamont! Og du flipper udover at jeg ikke vil tage mine kontaktlinser ud? Du er sådan en psycho-bitch'', han havde lyst til at slå hende, men holdt sine hænder til den bredfavnede gestikulation, han elskede hende trods alt.