Der var en del folk i THÉÂTRE DE PARIS folk havde blevet ind da solen var lige gået ned selvom det var en smule svært at se den for alle skyerne på himlen der skulle være en forpremiere for en moderne fortolkning af William Shakespeares Julius Cæsar men Gaius var faktisk ikke særlig interesseret for showet men han havde fået en invitation fra hvem var han ikke sikker på så han havde kommet bare for at se hvem havde inviteret ham til det her han havde en af simpelt sort jakkesæt på og stod med en glas champagne kiggede rundt for at se om han kunne genkende nogle der
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Oct 22, 2020 14:56:38 GMT 1
Paris var kun på teateret for at få nogle informationer hun skulle bruge til sin opgave for Matthew Darklighter. Hun brød sig ikke om teater eller noget der havde med den type scenekunst at gøre. Hun foretrak koncerter for mange tusind fans istedet for at sidde ned og se på en drønkedelig forestilling som hun højst sandsynligvis havde læst allerede. Hun forstod scenekunst og koreografi og hvordan det kunne gå op i en højere enhed, og til minimum kunne hun være med til at musicals var værd at bruge tid på, men et kedeligt teaterstykke var hun ret træt af. Desværre var det blandt publikum at hun havde fundet sin informant og nu var hun fanget i den fyldte lobby hvor folk mængede sig med hinanden inden stykket gik igang. Hun gemte sine sorte øjne bag de store solbriller og var klædt i en tætsiddende læderkjole og det røde hår var sat op i en høj hestehale. Hendes normale lakstiletter var skiftet ud med hvad Isobel ville kalde acceptable stiletter med remme hen over foden og om halsen bar hun et halsbånd af diamanter. Hun havde taget et glas champagne og endnu et og endnu et for at stilne sin kedsomhed. Skulle hun virkelig vente her hele aftenen inden hendes informant var færdig med at se sit shit-show? Hendes blik gled over mængden af mennesker, ligegyldig og træt af den kedelige mission hun var blevet sendt på. Men hun måtte følge sin onkels ordre. Hun var udlært agent trods alt, og han havde betroet hende med en mission som skulle ordnes. Informanten var en kvinde og hun måtte først møde hende efter teaterstykket. Hvad lavede hun overhovedet på teateret så tidligt? Hun bundede sit champagneglas og tog endnu et fra et fad der passerede hende.
Gaius havde aldrig haft den store interesse for teater det var bare så kedelig han vidste en del kunne lide at se dem men han havde altid fortrak fysisk underholdning end at se på folk spille og han tog en tår af sin champagne og han fik øje på en blond håret kvinde cirka 1,50 meter høj og lignede at hun var i de tidlige 20 med en hvid tætsiddende kjole og han var mildest talt overrasket at se hende her i paris sidste gang han havde set hende var i London tilbage 1720 hvor hun var hans informant og finansielle rådgiver det var faktisk hende som havde fortalte ham at han havde mistet alle sine penge og da hun fik øje på ham gik hun over til ham og tog om hans arm som om de var en kærestepar og sagde sukker sød tone i hendes stemme ”hej mister law har du ventede længe på lille mig” og Gaius stønnede op givende og sagde op givende ”Malory hvorfor har du kontakter mig efter 300 år for at se en teater” og hun smilede til ham som om han havde givet hende en kompliment og sagde ”jeg har bare mistet dig så meget plus jeg skal give nogle informationer til en Darklighter agent så at bruge en stærk mand som dig som beskyttelse”
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Oct 22, 2020 18:51:51 GMT 1
Paris’ hørelse var skarp nok til at fange nogle ord der lød lidt for meget som et brud på diskretion for informanter. Hun vendte blikket mod en lav kvinde der hang på armen af en fyr hun svagt mindedes at have set før, men hun var ikke sikker på hvor. Fedt. Lige hvad hun manglede. En rapkæftet kælling. Hun vendte sig med ryggen til og slugte resten af sin champagne mens hun sendte en sms til Shade om at missionen var afblæst fordi informanten gik og snakkede med civile. Der var ikke andet at gøre. Hun drejede lidt rundt igen for at holde øje med dem på afstand, inden det slog hende, at manden var ham fyren, hun havde været sammen med i Le Petit Prince. Great. Hun rettede lidt på kjolen og så sig ligegyldigt omkring. Enten blev hun indtil stykket var ovre og skyggede kvinden, eller også præsenterede hun sig med det samme. Eller også gik hun. Selvom hun havde mest lyst til det sidste vidste hun også at hun måske ville blive genkendt af manden. En dyb klokke slog an og bebudede at teaterstykket skulle til at gå igang. Hun så en sidste gang over imod dem inden hun fangede sin lille læderjakke fra garderoben ude i siden af foyeren. Hun gad ikke spilde flere timer på et teaterstykke og ville hellere ud i byen og finde noget sjovt at lave. Missionen var trods alt afblæsst nu.
Gaius løftet et øjenbryn at hun havde givet lidt for meget information at give til en som ikke havde noget med det at gøre men han kendte hende godt nok at det var mere for at få en reaktion fra hvem hun nu skulle give information til han ville ikke blive hvis han og denne agent var de eneste to som ikke arbejdet for hende og hun begyndte at hive ham mod garderoben hvor hun fik hvid læderjakke og to den på han havde ingen ide hvad hun havde planlagt han vidste det var bare nemmere at følge med til foyeren hvor han var overrasket at se Paris her havde ikke forventet at se hende her og Malory hev ham over til hende og sagde stadig sukker sødt ”godaften frøken Darklighter jeg har en limousine venter på os udenfor hvis du er stadig klar” og det var tydeligt at Gaius havde ingen ide hvad der foregik og forstod ikke hvorfor han skulle blive hevet i det der skete
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Oct 22, 2020 20:47:36 GMT 1
Paris stod med ryggen til og himlede med øjnene af kvinden. Hvorfor fuck havde hun fået den her mission? Hun vendte sig rundt imod hende og sendte hende et ligeså sukkersødt smil inden hun så fra Malory til Gaius. “En limousine ligefrem,” sagde hun en smule tvivlende. “Det var aldrig en del af aftalen, så du kan godt glemme det. Aftalen var et anonymt møde efter forestillingen kl.20 i teateret. Ingen civile, ingen ofre,” hun satte hænderne i siden og så stift på kvinden uden intention om at give hende noget som helst. Hun sendte Gaius et blik til siden inden hun atter så på Malory. “Desværre, din deal er off,” sagde hun med hensyn til at Gaius stod og var en del af deres lille “gruppering”, som tiltrak sig mere og mere opmærksomhed fra portørerne og tjenerne efterhånden som foyeren blev mere og mere affolket. Hun smilede smalt til Gaius, ikke at hun havde noget at undskylde for Malorys opførsel. Hun gav et kort nik til dem begge og satte kurs ud af teateret for at komme væk. Om de fulgte efter var hun ligeglad med. Malory skulle hun ihvertfald ikke nyde noget af når hun var så kamp dårlig en informant. Udenfor var natten kølig men for engangs skyld var det kun blæst og ingen regn. Hun trak læderjakken om sig og så sig om efter et sted hun kunne komme ind i varmen og få noget at drikke og sunde sig oven på den fejlslagne mission.
”men er kedeligt plus og du er kedeligt” sagde Malory og trak let på skuldrene og gik tilbage ind i teatret og prøvede at hive Gaius med sig men han hev sig fri og begyndte at med Paris han kendte Malory hun havde altid gået alt for meget op at sætte hende op så hun havde alle fordelene det var en af grundene til at han ikke havde taget kontakt med hende siden han havde forladt England og han sagde ”hun har altid været sådan lad mig købe en drink for problemet jeg gjorde” hvis han skulle vælge at være sammen at være sammen med en af de to ville Paris ville vinde vær gang hun prøvede i det mindste prøvede hun ikke at ligne at hun var den klogeste i alle rum hun var inde i selvom han ikke kendte Paris nok til faktisk vide det med sikkerhed
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Oct 22, 2020 21:59:37 GMT 1
Paris gik med hurtige skridt ned ad fortovet men stoppede op og ventede lidt på ham som hun hørte hans ord bag ham. Hun brummede lidt, ikke et decideret ord men mere en lyd, ligesom hendes skaber havde en tendens til at gøre, når hun accepterede et tilbud uden at være helt tilfreds med det. Hvad skulle hun sige når hun kom hjem? Matthew ville smadre hende for at have fejlet missionen og det løb lidt koldt ned ad ryggen på hende. Nok kunne hun lide at være hans kældedægge men ikke når hun var på den forkerte side af hans humør. “Sure, whatever,” sagde hun lidt surt og så rundt. En pub lå ikke langt fra teateret nede ad fortovet og hun genoptog sin gang i retning af den. “Jeg ved ikke hvad du hørte, men du skal nok glemme det,” foreslog hun ham med et kort blik til siden på ham.
”Allerede gjort det var jeres sag ikke min” sagde han roligt han havde ingen interesse hvad der skulle have sket imellem de to eller hvad der skulle have sket imellem dem gik ved siden at hende mod en pub han kunne godt fornemme at hun var bestemt sur så han sagde i forhåbning at det ville hjælpe hende ville hjælpe hendes humør ”hvis du ved hvor hun bor ville du kunne få informationen ude alt det her show ting hun normalt ville gøre” han åbnede døren til pub for hende
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Oct 22, 2020 22:34:41 GMT 1
Paris gik ind ad døren til pubben. Der var røget og en smule snavset. Ikke helt hendes stil. Derinde lignede hun stadig en luksusluder, men hun følte sig alligevel lidt mere anonym end hvis de var på Unity. Hun sendte ham et kort blik over skulderen. “Njah, det ved jeg sgu ikke,” sagde hun med et lille suk og gik hen til den forholdsvist affolkede bar hvor hun bestilte et glas rødvin. “Nej vent, bare stik mig flasken!” Bad hun og bartenderen nikkede og fandt en flaske vin til hende samt et glas. Hun kiggede sig rundt og så et ledig bord i et hjørne hvor hun gik hen og satte sig ind med benene over kors og skænkede vin op til randen af glasset, meget imod det man normalt gjorde med vin. Hun drak grådigt. Hun var træt, sur og tvær. Hun så på ham med en skeptisk mine. “Jeg tror de sender en anden til teateret nu hvor hun snakkede så højt om mig,” sagde hun og stirrede på glasset med lidt modvilje. Det var dårlig vin. Spild af penge. Men lige nu var der ikke noget bedre. Eller, hun kunne altid tage til Glass House og bruge suiten dér. Der var gode vine på køl vidste hun. Matthew sørgede altid for de bedste varer.
Han fulgte efter hende til bar og bestilte det samme som hende og satte sig over for hende og sagde ”skal jeg også glemme det også” og han hældte vinen op i sit glas og tog en tår at sin glas det var bestemt ikke en god vin den kun være god til at blive fuld på og det virkede til hun havde brug for at blive fuld så han sagde ”lad os nu ikke tænke mere på hende og lad koncentrere os om at blive fulde og glemme om alt for et stykke tid” han lagde godt mærke til et par at de andre kunder kiggede på dem og nok tænke at han havde taget en luder til en bar og drikke med hende eller noget andet i den stil men han var faktisk ligeglad med hvad de tænkte han var mere interesseret i at løfte Paris humør op og måske have lidt sjov sammen senere hvis det overhovedet kom op
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Oct 23, 2020 15:14:54 GMT 1
Hun forsøgte med et smil til ham og drak videre. "Yeah, det er nok en god idé at glemme," sagde hun med et skuldertræk og skævede til ham hen over kanten af limousinen. Hun fnøs lidt af sine egne dumme tanker men hun kunne ikke lade være. "Jeg er dog lidt nysgerrig på den limousine, altså," sagde hun eftertænksomt. "Ikke at jeg sætter mig ind i en informants limousine bare sådan uden lige, men det kunne da have været lidt interessant at se hvor den var kørt hen, hva'?" tilføjede hun. Måske mere interessant end teateret i det mindste. Hun sukkede lidt og hvilede hovedet mod hånden mens hun så ned i sit halvt fyldte glas.
Han smilede venligt tilbage til hende og sagde ”hun plejede gøre det samme med hestevogne så hun ville nok køre i cirkler bare for at forvirre dig eller hvis du ville finde en person eller noget som er gemt holde lige ved siden af stedet hvor de var men jeg kan godt forstå hvorfor du ikke ville gå ind i hendes limousine” det havde taget ham et godt stykke tid før han gjorde det med hestevogne men det hjalp også at han var ret sikker på at hun kunne ikke finde en anden person som var så god til kamp men det gav god mening at Paris ikke gjorde det
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Oct 24, 2020 10:30:02 GMT 1
"Urgh, hvor kedeligt," sagde Paris med et suk. "Jeg havde håbet hun havde en eller anden hemmelig hule eller sådan noget, du ved, mere interessant," hun sippede til vinen med en eftertænksom mine. Der var snart ikke mere i hverken glasset eller flasken og hun skubbede sig lidt tilbage i sofaen for at tage bestik af situationen. Shade havde nok allerede underrettet Matthew, så hun stod til en skideballe når hun kom hjem. Hvis hun kom hjem. Hun smilede lidt til ham inden hun rejste sig langsomt, en anelse vakkelvoren på benene efter vinen, men stadig med klart hoved. Hun kunne også altid tage ned på Le Petit Prince og se om der var et godt mandfolk at ruske op i. "Nå men eh, jeg tænker at smutte videre," sagde hun med et træk på skuldrene. "Hvor skal du henad?" spurgte hun.
Han trak på skuldrene og sagde ”ja det har du ret i men det var altså tre hundrede år siden” og hældte det sidste at sin vin i sig og strakte sig lidt han kunne mærke at vinen havde en smule effekt på ham men ikke nok så til at påvirke hans dømmekraft og han havde på fornemmelsen at hun humør bedre end da de kom ind men da hun rejste sig op blev han en smule overrasket at hun sagde hun skulle videre han havde bestemt forventet hun ville drikke blive ved med at drikke for et par timer mere og svaret ”der er ingen steder jeg skal være så hvis du ikke har noget imod det kunne og han rejste sig op og gik over til baren og betalte for deres vine han håbede på hun ville sige ja og at hvor nu det var henne hun ville tage til var et sjovt sted