Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 15:26:51 GMT 1
Aisling tørrede sveden af panden. Hendes lange blonde hår havde hun samlet i en rodet knold på toppen af hendes hovedet og kedeldragten var graciøst bundet om hendes liv. Den hvide tanktop var let plettet af de små rustfarvede dråber der efterhånden var blevet lyserøde under alt den afblegning. Hun havde præcis stoppet et lig i en skraldespand, selvfølgelig efter hun selv havde udtømt det for det allersidste blod der stadig hvilede i mandens årer. Hun brød sig stadig ikke om at jage, og dette var det perfekte dække, også selvom firmaet ikke tolererede sådanne sideløbene aktiviteter. Hun greb hårdt fat i spanden med sæbevand ved siden side inden hun med et dybt suk begyndte at tage sig ved ud af gyden, da hendes øjne faldt på en yngre herre. ''Hvis du er klam, så kan du godt gå din vej jeg har en tazer!'', sagde hun faretruende som hun greb om spanden som skulle hun til at slynge den imod ham.
Post by Callahan Amarantine on Sept 23, 2020 15:34:47 GMT 1
Der var ingen tvivl om at Callahan netop havde bevidnet en vampyr dræne et offer for det sidste blod inden liget blev fjernet af vejen, men han vidste bedre end at bakke ud. Vampyrblodet i hans årer gjorde at hans menneskelugt var fjernet så ingen vampyrer nogensinde fattede mistanke. Hans udseende var også en kende atypisk og skilte ham lidt ud fra de normale mennesker, blond, bleg og blåøjet. Han forholdt sig derfor rolig og tog kvinden i bedre øjesyn. Det velkendte VCS logo var synligt på kedeldragten og han vidste det var endnu en ting han skulle undersøge når han fik tid til at snakke med Augustin igen. Han smilede til sidst undskyldende og holdt hænderne op som truede hun ham med en pistol, men han grinede lidt af hendes attitude. "Så så," sagde han beroligende. "Jeg kan se jeg ikke er den eneste der finder nemme smutveje til et måltid," han nikkede mod skraldespanden der stod tilbage i gyden og ventede på at blive hentet af den næste patrulje fra VCS.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 15:40:38 GMT 1
Hans tydelige forsøg på at berolige hende virkede knapt. Hun sænkede spanden men forblev skeptisk indtil hans milde stemme lød. Hendes hovedet gled let på skrå imens totter fra hendes rodede knold gled ned omkring ansigtet på hende og rammede hende ind som en distræt Mona Lisa. Hans latter irriterede hende, typisk vampyrer. ''Er skandinaver ikke ment til at være knivskarpe til at jage?'', spurgte hun imens hun nu alligevel lod paraderne falde selvom hun forblev hvor hun stod. Hun opdagede hans blik på hendes kedeldragt og hun himlede med øjnene. ''Lov at du ikke rapportere mig, jeg kan ikke lide at jage. Det er nemmere sådan her'', hun holdt spanden på siden af hoften.
Post by Callahan Amarantine on Sept 23, 2020 15:44:16 GMT 1
Han viftede med en hånd af hendes ord. "Selvfølgelig ikke, cherie," svarede han. "Jeg kender det udemærket selv," han gik et par skridt nærmere hende med hænderne foldet bag ryggen og langsomme fodslag mod jorden. Han var i dagens anledning ubevæbnet og halskæden med vampyrtænder var godt gemt under jakkens krave for at dæmme op for efterårets brusende briser, der af og til sled sig igennem byen. Vejret var tarveligt, men han var ikke så optaget af det. Istedet var vampyren foran ham interessant. Han syntes at mindes hendes ansigt et sted fra, eventuelt et af de billeder hans fotografer fik taget i sin tid af Gabriel Darklighter. Kunne hun være hans yndling? Havde lykken virkelig tilsmilet ham endelig efter en måned i den drabeligt kedelige storby? "Callahan," præsenterede han sig som og rakte en hånd frem til et høfligt håndtryk. "Og De?"
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 16:00:44 GMT 1
Der var noget mærkeligt over ham, den måde han bar sig selv på og var afslappet over at han præcis havde taget hende i at stjæle fra firmaet. Men værst var, at han kaldte hende 'cherie' som var hun en mindreårig skoletøs. Hun havde lyst til at fnyse men vidste bedre. ''Er du også fra Irland? Du lyder ikke irsk'', spurgte hun idet hun tog om hans hånd og gav den et kort hårdt klem. Hun glemte ofte hvilken styrke hun havde fået tilegnet sig med blodet. Hun sænkede hånden og smilede forsigtigt til ham. ''Jeg hedder Aisling. Jeg må, øh, hellere komme tilbage på arbejde'', hun nikkede pænt til ham inden hun med et smil forsøgte at bane sig vej forbi ham for at komme tilbage ud på gaden.
Post by Callahan Amarantine on Sept 23, 2020 16:05:13 GMT 1
Det var et mærkeligt spørgsmål at stille når hun selv kunne konstatere at han ikke var fra samme land som hende, men det var stadig interessant nok. Hun passede på beskrivelsen fra en af hans fotografer, så han ville ikke lade hende slippe væk så nemt. Han smilede og blokerede akavet et par gange for hende men lod som om det var en fejlvurdering fra hans side hvilken side hun ville passere ham inden han endelig valgte at træde helt til siden så hun kunne komme forbi. "Irland? Nej det har du ret i jeg ikke er," sagde han og fulgte hende skarpt med blikket inden han vendte sig imod hende og gik et par skridt bag hende. "Er du da... fra Irland altså?" spurgte han og holdt øje med hende på afstand uden at virke for interesseret men samtidig uden at kunne slippe fornemmelsen af at hun ville være et led der kunne bringe ham tættere på hans familiemedlem, Judas, der skulle opholde sig et sted i Paris.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 16:11:24 GMT 1
Aisling kunne ikke lade være med at sende ham et lidt underligt blik. Han virkede mærkelig, måske sådan en der boede hjemme i sin mors kælder og endelig var kommet på første rejse og havde valgt Paris bare fordi det var sejt. Hun måtte hellere få benene på nakken. ''Jep! Det er jeg'', svarede hun kortfattet som hun gav sig til at lede efter nøglekortet i sin lomme. Hun stoppede foran døren og gav sig nu lettere febrilsk til at lede. ''Shit'', mumlede hun inden hun vendte sig om og kiggede på containeren. Det var vel typisk, og freaken var der stadig. ''Har du ikke nogle venner, eller sådan noget?'', spurgte hun inden hun stillede spanden fra sig for at gå tilbage til containeren.
Post by Callahan Amarantine on Sept 23, 2020 16:17:50 GMT 1
Hendes ord var underlige. Hun virkede smådistræt, måske utilpas. Han så blidt uforstående på hende over hendes spørgsmål. Måske var det på tide at droppe skuespillet? Han nærmede sig hende langsomt men med hænderne foran sig for at vise at han ikke var bevæbnet eller ville hende noget ondt. Han vidste hans træning plus vampyrblodet i hans årer gjorde ham stærkere end normale mennesker, men hende her, kunne han fange. Hun var trods alt en nyere vampyr, og han havde mange års erfaring som jæger. "Venner?" spurgte han med et mildt smil, der alligevel havde en undertone af noget tvetydigt over sig. "Det er sjovt du nævner det," han grinede og så lidt til siden inden hans blik atter rettede sig mod hende. "For jeg leder faktisk efter en af dine venner. Gabriel Darklighter."
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 16:23:55 GMT 1
Hun havde allerede åbnet containeren hvor hun nu forsøgte at finde sit kort imellem de mange lyseblå plastikposer. Det var typisk at hun altid skulle være så pokkers klodset. Alligevel, fik benævnelsen af Gabriels navn hende til at skyde et øjenbryn i vejret. Hun rettede sig op og så mod den unge fyr. ''Gabriel?'', spurgte hun inden det lattermilde smil bredte sig på hendes læber. ''Hvorfor sagde du ikke bare det?'', hun trådte ned fra den lille palle hun havde stillet ved siden af containeren og så nu meget gladere ud som hendes skepsis forsvandt. ''Vi er faktisk kærester'', svarede hun en anelse stolt imens hun foldede hænderne foran sig, det var slet ikke gået op for hende hvordan manden overhovedet kunne vide at Gabriel var hendes bekendte. ''Han er nok på arbejde lige nu, men jeg kan sende ham en sms? Callahan, ikke?'', hun rakte nu ned i hendes kedeldragt på ny og gav sig til at rode inden hun fremdrog en allerede smadret ny iPhone.
Post by Callahan Amarantine on Sept 23, 2020 16:27:30 GMT 1
"Åh nej, det behøver du ikke," sagde han hastigt med en fremstrakt hånd som for at standse hende. Han smilede bredt. "Der er ingen grund til at belemre ham. Bare du siger hvor han arbejder, så kan jeg finde ham selv," foreslog han. "Ingen grund til at forstyrre," forsikrede han hende mens han tog hende bedre i øjesyn. Det vakte en del undren i ham at de skulle være kærester når han, fra pålidelige kilder, havde fået opfattelsen af at Gabriel var homoseksuel. Det var nu ikke noget han dvælede alt for længe ved, og man kunne vel skifte preferencer. "Bare et vejnavn er næsten nok," tilføjede han lattermildt mens han frydede sig over at kunne finde frem til Judas snart.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 16:32:42 GMT 1
Hun sænkede telefonen en anelse. Foruden det dæmpede gule lys fra gyden, var det kun det lyseblå lys fra hendes mobil der lyste gaden op. Hun betragtede ham kort, endnu engang med en hvis skepsis der fik hende til at få det mest bitchede udtryk. Hun vippede kort på øjenbrynene som synes hun at han var skør, inden hun lukkede mobilen og lagde den i lommen. ''Mochan Sjuuuz'', svarede hun. ''Altså han arbejder på mou- r- la chjuu'', forsøgte hun sig endnu engang, det franske vil hun aldrig lære at forstå, det vidste hun allerede nu. ''Sådan et sted inde i byen. Stor bygning'', svarede hun som manden blot så mere forvirret ud.
Post by Callahan Amarantine on Sept 23, 2020 16:36:18 GMT 1
Callahan lukkede træt og irriteret øjnene en enkelt gang inden han sendte hende det mest opgivende blik i verden. Virkelig? Kvinden kunne ikke fransk?! Hvad i alverden lavede hun i Paris hvis hun ikke tog sig tid til at lære sproget at kende ordentligt?? Han var forarget ind i sit franske hjerte men han tog sig i det, og smilede istedet venligt til hende. "Kan du måske beskrive bygningen?" spurgte han lidt mere indgående. Det var svært at sige om han bare skulle gribe hende om livet og proppe hende ind i bilen der holdt ved fortovet og bruge hende som guide eller tage hende med til bunkeren hvor de kunne bruge hendes blod, både han og Augustin. "Du kunne måske... komme med og vise vej?" foreslog han. "Jeg er næsten lige kommet til byen og har lidt svært ved at finde rundt, og," han nikkede til kedeldragten hun bar, "du må vel kende de bedste smutveje og den slags, right?"
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 16:44:26 GMT 1
Aisling opdagede godt hans opgivende blik, men det var ingenting som hun ikke havde set før. Det var normalt at franskmænd beklagede sig over at skulle tale Engelsk og Aisling var meget ligeglad. Tværtimod oppede hun blot sin accent idet hun svarede: ''Jo, det kan jeg godt. Min cykel står derovre'', hun pegede på en vældig slidt havelåge med et nyt hjemmelavet sæde. Hun kunne ikke lide at køre heller, så cyklen var hendes bedste transport mulighed. ''Men jeg skal lige finde mit kort, ellers så dræber kontoret mig'', hun rullede med øjnene og vendte sig endnu engang mod containeren som hun rakte ned endnu engang for at lede efter det. ''Du sidder bag på, naturligvis. Jeg har stærke ben så du skal ikke bekymre dig''.
Post by Callahan Amarantine on Sept 23, 2020 16:50:08 GMT 1
Nej, der var ingen måde hun kunne få ham på på det øg af en cykel. De var dødsmaskiner her i storbyen, langt mere end biler, der trods alt tog de værste buler og skrammer. Han smilede venligt afvisende til hende mens han lod hende finde sit nøglekort. "Åh, det skal du ikke tænke på," svarede han og pegede over ryggen til en sort bil der holdt ved fortovet. "Jeg har bil, jeg foretrækker behaget i et sædet frem for en saddel," forklarede han smilende inden han vendte sig fra hende og satte kursen over mod bilen. "Men du kan få din cykel med i bagagerummet, så den ikke strander herude i La Defense."
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Sept 23, 2020 16:54:16 GMT 1
Triumferende trak hun sit nøglekort ud fra containeren og rakte det højt op i luften imens hun afgav sin sejrsdans. ''Jubii! Så har jeg også et job i morgen!'', lo hun imens hun hoppede ned fra containeren og gik mod den lidt ældre mand. ''Har du bil? Hvor gammel er du lige?'', hun så lettere imponeret på ham imens hun endnu engang gav sig til at klappe på kedeldragten for at finde sin nøgle til cykellåsen. ''Og hvis du har bil, hvad laver du så her?'', hun satte sig ned på sine knæ imens hun gav sig til, nu med en hårspænde, at forsøge at lirke låsen op på cyklen. Den nøgle var tydeligvis også long gone.