Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 18:55:23 GMT 1
Havet og roen fra Paris' stormylder havde gjort ham godt. Han så ikke nær så syg ud som han havde gjort for bare en uge siden, da han og Rose var ankommet i ly af natten til det lille hus i Le Havre. I løbet af ugen, var både ham og Rose faldet mere til, selvom hun stadig havde nogle mærkværdige mannerismer. De var ligesom faldet ind i en rutine, hvor han bragte hende et menneske og hun fortærrede det ude på badeværelset (fordi der var det nemmest at gøre rent efter det). Han brød sig ikke om det, men det var sådan det måtte være, når ens datter var vampyr. Lige nu ledte han efter et sådant offer til sin lille pige, der slet ikke var så lille længere. Natten var kølig og han havde ledt et par timer efter en passende person, der ikke ville blive savnet. Han var endt på havnen, for hans tid dér havde fortalt ham, at der altid var nogle fulderikker dernede, som ikke havde hverken familie eller andet netværk. Så kunne han også lige kigge til Elouise, som lå ubrugt hen i vandet og vuggede lige så stille.
Post by Aurelia Darklighter on Aug 31, 2020 19:09:22 GMT 1
Aurelia var taget til Le Havre for at komme væk fra Paris. Hun brød sig ikke meget om storbyen men hun nød at følge sin fars fodspor og se hvad han gav sig til på afstand. Hun havde allerede fundet ud af den lille lejlighed han brugte til sine mere diskrete møder, og tanken forvirrede hende og gjorde også ondt indeni. Hun elskede sin far langt hen ad vejen, men at han ville sætte sin nuværende karriere på spil for at have det lidt sjovt? Det fattede hun ikke. Den friske luft fra havet rensede hendes tanker. Det var en befrielse at komme væk fra trafikstøjen og bare slentre langs kajen hvor der lå private både fortøjret i den store havn. Det var vindstille til trods for at de lå ud til den engelske kanal og himlen ovenover var spættet med lidt skyer. Der var knap nogen mennesker dernede og hun havde sat sig på en bænk med en termokop med blod og sin Mac book for at læse lidt mere i det pdf-dokument hun havde tilegnet sig om biologi og biokemi. Hun overvejede hvad hun skulle bruge sin nye viden til. Måske ansøge om arbejde hos Darklighter Cooperations? Hun kunne ikke koncentrere sig og klappede istedet Mac'en sammen og så sig omkring da hun så en mand gå for sig selv omkring en landgangsbro. Kunne han være bedre end det måltid hun selv havde medbragt? Hun skævede til termokoppen inden hun stak computeren i skuldertasken, hankede op i den over skulderen og langsomt begyndte at gå i retning af ham. Hun bar et par mørke bukser, grøn skjorte og en tykstrikket, grå cardigan som hun trak mere omkring sig for at se ud som om hun frøs lidt i den stille hav-luft.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 19:17:10 GMT 1
Elouise havde det godt, så Augustin gik lidt hvileløst videre ad broen. Han savnede at have Thor ved sin side når han gik her. Det havde altid bare været de to, indtil den skæbnesvangre dag han havde mødt Isobel lige her. Han smilede lettere bittert for sig selv. Alt havde været så meget nemmere dengang. Hvorfor havde han overhovedet snakket med hende? Nå jo, Thor var løbet op til hende, men han kunne have trukket hunden til sig og gået videre. Han kunne bare have gået videre og alt ville være meget nemmere... Han kiggede lige frem og så en yngre kvinde, der vidst ikke hørte til her. Måske en turist? Perfekt. Turister var nemme at få i snak, selv hvis det var franske turister og dem var der mange af blandt de sejlende. Han begyndte at gå i retning af hende og det lod til at hun havde samme idé.
Post by Aurelia Darklighter on Aug 31, 2020 19:25:06 GMT 1
Hun standsede brat da hun så ham komme tættere på, som om de havde den samme tanke, som om de var dirigeret af en højere enhed der havde bestemt sig for at de skulle mødes her og nu. Hun drejede rundt på hælen og begyndte at gå væk fra ham. Hvad nu hvis han var øksemorder? Ikke at hun havde set en økse på ham, og hun kunne forsvare sig ok mod mennesker selv med store slagvåben, men hun var sky og brød sig ikke om konflikter eller konfrontationer. Hun stoppede igen op og drejede rundt for at se imod ham igen mens hun overvejede sine muligheder, inden hun tog beslutningen om at han sikkert var rædsomt farlig. Der var også en sær lugt som det ellers stille luft bar imod hende fra ham, råddenskab og sygdom. Føj, ja, ham skulle hun ikke vide noget godt om! Hun begyndte at løbe i modsat retning af manden. Hun var ikke i den bedste form af en vampyr at være, og hun havde taget lidt for høje sko på til at det var nemt at løbe.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 19:31:48 GMT 1
Augustin tænkte med det samme at hun havde genkendt ham. Måske var hun en af Matthews agenter? Måske var hun en af Paris' veninder? Eller lignende. Så da hun begyndte at løbe, løb han med og til hans store forundring kom han faktisk op på siden af hende uden problemer, selvom hans krop ikke helt ville være med til det. De ramlede sammen i en bunke af lemmer og høje hæle. Hans eget udbrud af smerte ved sammenstyrtningen gav genlyd over den tomme havn. "Hvem er du?" hvæsede Augustin ind i hovedet af hende, mens han holdt hende nede ved skuldrene. Han kunne ikke allerede blive opdaget. Selvfølgelig var han paranoid over enhver, der kom ham nær, ville være vampyr og rapportere tilbage til Matthew - eller endnu værre - Paris.
Post by Aurelia Darklighter on Aug 31, 2020 19:36:31 GMT 1
Aurelia mærkede sammenstødet med jorden som mere et ubehag en smerte takket være hendes vampyrnatur. Hun havde hørt det var bedst bare at lade sig overrumple hvis man blev overfaldet og ikke gøre modstand da det kun ville opildne angriberen. Så hun lå med armene oppe for sig, hænderne forsvarende imellem dem men ellers totalt hjælpeløs under ham med store øjne og så bange på ham. Tasken med computeren lå ved siden af, hun havde slynget den af sig for at undgå at ødelægge hendes dyrebareste eje. "Jeg..." hun stammede overrasket over mandens kraft, men også overvældet samtidig af stanken der hang fra ham og næsten truede med at få hende til at kaste det dyrebare blod hun havde drukket op. "Jeg er ikke nogen, jeg sværger, monsieur!" gispede hun endelig mens hun så bange på ham. "Please, du gør mig ondt," pev hun stille ved grebet om hendes skuldre. Han var tydeligvis oprevet over et eller andet hun ikke vidste en døjt om, og hans sygdom var tydelig i den grå hud og tynde ansigt. Men hænderne var alligevel overraskende stærke.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 19:40:29 GMT 1
Augustin slækkede sit greb en lille smule og lod blikket glide ned over hende. Hun lignede ikke ligefrem en af Darklighteragenterne. Og hun lignede på ingen måde nogen som Paris ville mænge sig med. "Hvorfor løb du fra mig, hvis du ikke er en af dem?" spurgte han og det gik op for ham hvor sindssygt det lød, hvis ikke hun rent faktisk var vampyr, der kendte til ham. Men ligemeget hvad, så havde han hende jo under sig og enten skulle hun dø fordi hun var vampyr, eller også skulle hun blive Roses næste måltid, hvis hun var menneske. "Er du menneske?" spurgte han skarpt for at undgå nogen tvivl. Hvis hun var smart, ville hun svare sandt.
Post by Aurelia Darklighter on Aug 31, 2020 19:45:43 GMT 1
"Øhhh," Aurelia stirrede forvirret på ham. "Menneske...?" sagde hun til sidst lidt tvivlende, for hvad havde han forventet? Kendte han til vampyrer?? "Jeg løb fordi du begyndte at komme tættere på," forsøgte hun anstrengt at forklare. "Du ved... man kan aldrig vide sig sikker her om aftenen... som kvinde... alene... på en havn?" hun bed sig lidt i læben og så bedende på ham, men hun kunne også mærke at det ikke ville nytte noget at stritte for meget imod. Han var skingrende sindssyg, så hun måtte hellere lystre for at undgå de værste repressalier. Hun havde tårer i øjnene og ønskede at hendes far var der til at fjerne denne horrible, stinkende mand fra hende.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 19:51:10 GMT 1
"Vampyr eller menneske?" spurgte han endnu klarere. Uanset hvad hendes svar var, var han vel nødt til at tage hende med tilbage nu, hvor han sådan havde overfaldet hende. Han sukkede og kiggede kort på sit armbåndsur. Tiden var ved at løbe fra ham. Han havde lovet Rose snart at være hjemme og det ville være en dårlig start på deres spæde forhold, at komme for sent til sine aftaler med hende. Han rejste sig og lod hende i et lille sekund bare ligge på jorden. "Følg med!" beordrede han med en bjæffende stemme og gav hende en hånd for at komme op, "Og lad nu vær med at løbe. Hvis du blot er menneske, kan du måske overleve i nat, hvis du gør som der bliver sagt," Det var sjældent Rose lod sine ofre være i live. Det var som om hun ikke helt havde fået styr på sine egne evner endnu.
Post by Aurelia Darklighter on Aug 31, 2020 19:54:37 GMT 1
Aurelia sank en klump af frygt som han rejste sig og hun havde ikke rigtig tid eller råd til at gøre nogle indsigelser imod manden, der virkede opsat på at hun skulle med ham hjem. Var det sådan her kvinder endte med at blive holdt fanget og voldtaget i al evighed til de glemte deres navn og bare var hjerneløse slaver? Puha, hun håbede ikke han ville gøre det, at have ham tættere på end han allerede havde været havde været nok, men hvis de skulle være endnu tættere... Hun rystede tanken af sig og håbede på det bedste selvom hun på ingen måder stolede på ham. Hun tog hans hånd forsigtigt og lod sig hive op fra jorden. "Menneske," svarede hun lidt mere fast. Hun håbede det var en måde at overleve lidt længere på. "Hvad mener du med vampyr?" spurgte hun som hun lod sig hive med.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 20:03:07 GMT 1
"Det behøver du ikke bryde dit hoved med, hvis ikke du ved noget om det," mumlede Augustin. Han havde en klump i halsen, som altid når han tog mennesker med hjem til Rose. Han havde lyst til at skrige og slippe hende fri, men det gik jo ikke. Rose var sulten. Han blødte lidt op og kiggede tilbage på Aurelia. "Hør, der sker dig ikke noget. Jeg har ikke tænkt mig at røre dig," lovede han, "Bare følg med, så ordner resten sig helt af sig selv," fortsatte han mens han hev hende med tilbage mod bilen, der holdt på havnens parkeringsplads. Efter at have fået hende låst godt inde på bagsædet, kørte han mod det lille hus, der lå afsides fra alting i Le Havre. Præcis som han kunne lide det.
Post by Aurelia Darklighter on Aug 31, 2020 20:06:58 GMT 1
Aurelia fulgte tavst med manden. Hun kunne mærke lidt tårer der gled ned ad hendes kinder da han satte hende ind i bilen. Det var ikke fordi hun ikke var stedkendt i Frankrig, men Le Havre var ikke stedet hun havde været oftest, og for at være ærlig havde det heller ikke været planlagt at det var der hun skulle have været endt denne aften. Hun ville have taget til Mont St. Michel, men der havde været lidt for langt for hendes smag, så hun havde taget det næstbedste. Nu sad hun på bagsædet og så byen glide forbi mens hun forsøgte at sidde så meget i bakspejlets synsfelt så han kunne se hende græde stille. "Please, monsieur, lad mig gå," tiggede hun stille med en stemme der var tyk af gråd. "Jeg lover jeg ikke siger noget til nogen. Jeg skal nok tie stille. Bare jeg kommer hjem til min far igen." Hun håbede manden måske besad en smule samvittighed i midten af sit forfærdelige foretagende. "Har du børn, monsieur? Ville du ikke være bekymret hvis din datter ikke kom hjem?"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 20:13:27 GMT 1
Augustins hænder holdt fastere om læderrattet i bilen, selvom de holdt stille foran huset, som om han var nødt til at have noget at støtte sig til for ikke at falde fuldstændigt sammen. "Jeg har en datter," sagde han lavt, "Og det er derfor du er her." Han tog sig selv i at lade en enkelt tåre falde ned af hans egen kind. Det hele var et stort rod. Han ville bare have Isobel tilbage i sin favn. Han ville bare have en familie. Var det virkelig for meget at forlange at prøve inden han skulle dø? "Kom med ind, så skal du møde hende," sagde Augustin og lukkede øjnene kort som i en bøn til at Rose var i godt humør og måske ikke dræbte den unge dame han havde kidnappet.
Post by Aurelia Darklighter on Aug 31, 2020 20:21:52 GMT 1
Aurelia kunne mærke hun rystede af frygt som hun blev taget ud af bilen og ført op til det lille hus der lå ganske afsidesliggende. Det ville måske have været mere charmerende i dagslys og i andre omstændigheder, men lige nu virkede det så frygtindgydende som et stort gammelt palæ der kunne være hjemsøgt. Der var tændt lys i nogle af vinduerne, og de kom op til hoveddøren og ind i entréen hvor hun så sig rundt. Hun forsøgte at suge alle indtryk til sig mens hun så sig rundt så hun kunne huske alt til politirapporten, hun agtede at indgive så snart hun kunne. En pige kom dem i møde fra stuen. Hun var klædt i en kjole der havde set bedre dage. Hendes hår var de smukkeste bronze-røde krøller, øjnene unaturligt isblå og som klare stjerner i hendes barnlige ansigt. Hun så fra manden til Aurelia og lagde armene over kors. "Hun er tynd," sagde hun surt. Aurelia sluttede at det måtte være datteren selvom hun på ingen måde mindede om manden. "Jeg..." hun så lidt forvirret ned ad sig selv og til hendes kidnapper. "Hvad skal det betyde?" spurgte hun.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 31, 2020 20:25:47 GMT 1
"Jeg ved at du foretrækker noget med lidt mere ... bestand," sagde Augustin undskyldende til sin datter, som de snakkede hen over hovedet på Aurelia. "Men jeg kunne ikke finde andre end hende, så det må være godt nok til i aften," Han hev Aurelia ind foran sig og lod Rose iagttage hendes bytte. Han turde ikke lade hende jagte selv, for han var bange for at hun blev væk eller vækkede opsigt med sit udseende. Det var trods alt nemt at genkende hende med øjnene og den lidt mærkelige påklædning, som Augustin havde måttet bestille hjem fra internettet til hende, for at gøre hende tilfreds.