Post by Fleur Ironstone on Aug 9, 2020 20:35:14 GMT 1
Fleur sad helt stille i sit lille gemmested i biblioteket. Tårerne trillede ned af hendes kinder, mens hun prøvede at samle sig om den bog, der lå foran hende. Matthew havde lige haft hende med i værelset og selvom hun havde helet fysisk ville minderne bare ikke gå væk. Hun bladrede hvileløst et par gange i bogen uden at forstå hvad der stod i den og hun landede på et billede af den videnskabsmand hun læste om. Var det virkelig det værd? Hun kunne få lov at udfolde sine evner og ville for evigt være i stand til at udvikle sig - bare ikke fysisk. Hun kiggede op fra bogen og sukkede. Vladimir var ikke i biblioteket i dag og hendes mor var mystisk nok også væk. Hun var helt og aldeles alene.
Post by Angelique Bourbon on Aug 9, 2020 20:43:36 GMT 1
Hvor længe skulle hun blive der?, natten var knapt halvvejs igennem og alligevel sad hun hun stadig dér, og flæbede som en gammel kone. Det var let at skue irritationen i Angeliques ansigt, en barnlig jalousi som ikke kunne afhjælpes med ord fra hvem som helst. Hun så på tøsen fra bag bogreolen, det var på tide at give igen, at vise hende hvem som bestemte. Som var det magi, gik hun frem fra bag bogreolen og ændrede sit ansigt til er mere sympatisk og sødt udtryk som hun gik frem til bordet og kiggede på pigen med sine store runde blå øjne. Under armen havde hun en ny fin tøjkanin, en ironisk gave fra Matthew. Hun hadede den egentlig, men det var en perfekt prop til just dette skuespil. “Hvorfor græder du?”, spurgte hendes søde blide stemme som hun blinkede mod den lille pige.
Post by Fleur Ironstone on Aug 9, 2020 20:47:42 GMT 1
Et chok gik igennem Fleurs krop, da hun hørte Angeliques stemme. Hun havde virkelig troet hun var helt alene. Måske hendes vampyrsanser ikke var helt udviklede endnu. "H-Hej," sagde Fleur lidt forundret over at se så ung en pige her. Hun tænkte slet ikke på, at vampyrer kunne være meget ældre end de så ud, for hun var jo selv kun knap 11 fanget i en 10-årigs krop, "Jeg... Jeg græder bare fordi nogle mennesker er ... slemme. Hvad laver du?" spurgte hun venligt. Hun var vant til sine mindre søskende og talte til Angelique som om hun var en af dem.
Post by Angelique Bourbon on Aug 9, 2020 20:54:09 GMT 1
Et perplekst udtryk stred over Angeliques ansigt, som forstod hun ikke helt hvad Fleur mente. Det var endda oprigtigt, for hun undrede sig over hvordan denne utaknemlige tøs ikke kunne se den gave Matthew havde givet hende. Livets evige blod. Angelique ragte da hånden frem og lod et smigrende smil indfinde sig. “Du skal ikke lade slemme mennesker gøre dig ked sf det. Jeg hedder Angelique”, fortalte hun som var hun modig. Hun havde trods alt overhørt Gabriels samtale med hende med en vis grad af jalousi, skulle hun også stjæle hendes bror nu? “Jeg er også vampyr”, fortalte hun gladeligt som hun ragte tøsen et lommetørklæde fra sin silkekjoles folder. “Men jeg blev forvandlet da jeg var 51/2, jeg er 10 nu”, forklarede hun med et overbærende smil.
Post by Fleur Ironstone on Aug 9, 2020 20:58:55 GMT 1
"Jeg hedder Fleur," sagde Fleur og tog imod lommetørklædet. Det føltes mærkeligt at snakke med en anden på hendes alder, der var i samme situation som hende, men med det samme var hun glad for at have mødt Angelique. Hun duppede sine kinder med lommetørklædet og prøvede at smile lidt til barnet foran sig. "Var du også syg?" spurgte hun. Gabriel havde fortalt hende, at det var ulovligt at forvandle børn og hvis Angelique var blevet forvandlet så tidligt, måtte det jo være noget af den samme situation som hende - at der ikke var anden vej ud. "Er det også... Ham, der har forvandlet dig?" hviskede hun til sidst.
Post by Angelique Bourbon on Aug 10, 2020 6:45:07 GMT 1
Et overbærende smil spredte sig over hendes læber imens Fleur duppede sine øjne. Angelique vidste af hun blev nødt til at ligge sine kort ret hvis hun skulle få fortroligheden fra Fleur, derfor lod hun en sky af noget ‘mørkt’ glide over sit blik som hun nikkede. Hun behøvede hverken at gå i detaljer, eller nævne at Matthew var hendes far. “Vil du lege?”, spurgte hun da, imens hun sænkede blikket til bøgerne. Hun havde læst dem før men det kedede hende. “Jeg kender er rigtig sejt sted”.
Post by Fleur Ironstone on Aug 10, 2020 8:18:24 GMT 1
Lege? Det var egentlig det sidste Fleur havde tænkt hun ville komme til at lave i Palæet, men hvorfor ikke? Hun smilede let gennem de lettere opsvulmede øjne. Måske var det ikke så slemt, hvis der var andre som hende. Ikke at det gjorde Matthews behandling blidere eller mere okay, men i det mindste var hun ikke helt alene om det. I hvert fald ikke om at være blevet forvandlet tidligt. "Hvorhenne?" spurgte Fleur til hendes 'seje sted'.
Post by Angelique Bourbon on Aug 10, 2020 8:24:43 GMT 1
Et underfundigt smil spredte sig over Angeliques læber imens hun forsøgte at samle sig så hun kunne holde masken. Fleur, var ligesom alle andre hendes offer, og skuespil var hun dygtig til, takket være Matthew. “Kom! Så skal jeg vise dig det!”, hun viftede med hånden og begav sig ned langs bogreolerne. De mange år i palæet og ikke mindst side om side med Gabriel havde lært hende en ting eller to om det monstrøse bygningsværk. Med lettere besvær fik hun bakset en vældig lille dør imellem to bogreoler op så at en snøret cirkeltrappe viste sig. “Se!”, udbrød hun stolt som hunløv Henning tog fat i gelænderet. “Man kan komme heeeele vejen op på taget her! Man kan se triumfbuen derfra!”, hun gav sig med små lette skridt op af hvirveltrappen. “Fang mig!”, råbte hun efter et par hurtige skridt inden hun satte i løb.
Post by Fleur Ironstone on Aug 10, 2020 8:46:18 GMT 1
Fleur fulgte efter Angelique og overgav sig til sin barnlige side og gjorde derfor sit bedste for at fange den lille vampyr. Hun kunne allerede løbe ganske meget hurtigere end hun havde kunnet som menneske, men hun havde ikke været vampyr længe nok til at have fuld kontrol over sine evner og hun kom derfor næsten til at løbe ind i Angelique, da hun stoppede på toppen af trappen. Hun var forundret over, at have så god kondi, for hun havde aldrig været særlig sportslig ellers. "Må vi godt være her?" spurgte hun halv-ængsteligt. Det sidste hun ville var at gøre Matthew vred.
Post by Angelique Bourbon on Aug 10, 2020 8:53:31 GMT 1
Lykkelig børnelatter rungede i trappeopgangen som de løb til deres hjerters frys. Angelique vidste hvordan hun skulle le på samme måde som barnet, og hun greb præcis ud efter hende så hun ikke skulle falde tilbage ned af trappen ved bumpet. Det faldt havde ikke skadet. “Jeg har aldrig fået at vide jeg ikke måtte”, svarede hun med et ryk på skulderen, hvilket i og for sig var rigtigt. Hun opførte sig altid ordentligt og havde knapt nogle restriktioner inde i palæet. Forskellen var blot at hun havde skaffet sig en selvstændighed i årene som rottemager, en som hun knapt havde ladt vise før. Angelique åbnede døren mod taget og smilte til den unge frøken. “Hvad ved du egentlignom vampyrer?”.
Post by Fleur Ironstone on Aug 10, 2020 8:57:29 GMT 1
"Ikke ret meget," svarede Fleur ærligt, "Men jeg mødte ham Gabriel og han fortalte mig lidt... Og så har jeg læst nogle af bøgerne i biblioteket," Hun huskede mødet med Gabriel som et barn husker juleaften. Det havde været så lettende at snakke med nogen om vampyrer og om overgrebene, som forstod en. Måske Angelique havde det på samme måde. Fleur trådte ud på taget efter Angelique og kiggede sig rundt. Vinden blæste i hendes tøj og hår og gav hende en underlig knude i maven - som om vejret forsøgte at fortælle hende, at de ikke burde være her.
Post by Angelique Bourbon on Aug 10, 2020 9:04:09 GMT 1
Angelique trådte ud på den lille platform med tøsen. Hun satte sig og med et smil klappede hun ved siden af sig. Hun overvejede at skubbe hende allerede, lade tagkantens spyd gøre jobbet for hende. Dumme forkælede, snobbede tøs. Angelique gav sig til at pille ved kaninens ører, det irriterede hende at Gabriel havde ladt sig selv snakke med et sådan lowlife som dette. “Bøgerne er skrevet sf mennesker, de ved ikke noget om at være vampyr”, svarede hun, en løgn men det kunne Fleur jo ikke vide. “Til eksempelvis solen. Den kan man godt tåle, hvis man har drukket koldt blod inden”.
Post by Fleur Ironstone on Aug 10, 2020 9:07:49 GMT 1
"Synes du ikke det er lidt ulækkert, det der med blodet?" spurgte Fleur som hun satte sig ved siden af Angelique. Hun kiggede tænksomt på Angelique. Hun kunne slet ikke se for sig, hvordan den lille pige kunne jagte og få blod. Det virkede helt forkert for hende. "Min mor giver mig blodet, så jeg ikke selv skal jagte. Altså hun jagter for mig. Min mor er også vampyr," fortalte hun ivrigt, "Hvad med dine forældre? Hvordan er de?"
Post by Angelique Bourbon on Aug 10, 2020 9:31:40 GMT 1
Angelique slap en let latter og lagde hovedet på skrå. Vinden legede med hendes lange lyse lokker som hun smilte stort til den yngre. “Det er ligesom tomatjuice”, svarede hun men lod det gå usagt hvordan hun fik fat i det. Hun var træner til at jage selv som helt lille. Angelique lagde sig tilbage og så op i nattehimlen. “Det ved jeg ikke. Jeg kan ikke huske dem”, svarede hun. Delvist sandt. Hun vidste st hun var blevet stjålet fra kongefamiliens vugge men at hun ikke havde været nok værd for løsesummen: en politisk strategi. Hun kiggede på Fleur som endnu et smil spredte sig: “har du været en flagermus endnu?”, spurgte hun og lavede store øjne som for at få det til at lyde endnu mere spændende.
Post by Fleur Ironstone on Aug 10, 2020 12:33:58 GMT 1
"Hvordan kan du ikke huske dine forældre?" spurgte Fleur overrasket. Hun overvejede kort at glemme Desmond. Det ville hun aldrig kunne. Hun var jo fars pige, helt ind til benet. Men på samme tid havde hun jo lidt en ny far nu, i Matthew, der bestemte over hendes liv og legeme. Tankerne blev hurtigt jaget på flugt ved Angelas næste spørgsmål. Jo, hun havde set vampyrfilm, hvor vampyren blev til et af de små flyvende kræ. Men det var jo bare film. Eller? "Nej? Det troede jeg bare var en myte?"