Post by Fleur Ironstone on Aug 5, 2020 20:52:25 GMT 1
Fleur havde skreget og protesteret og grædt, men hun måtte indse, at hun måtte med på palæet. Både fordi hun manglede bøgerne til at skrive en rapport hun var i gang med, men også fordi hun var bange for, at Matthew ville gøre hendes forældre - især hendes daddy - fortræd, hvis ikke hun viste sit ansigt på palæet noget oftere. Hun havde hidtil været der én gang uden sin mor eller far, hvor Matthew heldigvis ikke havde været der. Hun frygtede hvad han ville gøre ved hende, og var klog nok til at vide, at der intet godt var i vente.
Molly havde trukket den meget modvillige Fleur med sig på arbejde. Hun ville møde Vladimir igen. Hun havde med vilje taget aften- og nattevagterne på biblioteket og i palæet for at have mere tid til at snakke med ham og han havde endda drukket af hende et par gange, men med meget mellemrum, så hun ikke blev svækket af hans behandling. De gik ind på biblioteket sammen, hende og Fleur, og Fleur forsvandt hurtigt om bag en bogreol, hvor der var en enlig siddeplads, som man ikke ligefrem fandt nemt. Her håbede hun, at hun kunne gemme sig for Matthew.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 21:06:25 GMT 1
Måske var det ligesom en sjette sans man udviklede med tiden, måske var det bare skyggerne der fortalte om deres ankomst, men det havde ikke taget længe for Matthew at opdage at Molly havde bragt Fleur med til palæet og de var i biblioteket. Når man havde fået nyt legetøj var det lidt som om alting blegnede og man fik en form for tunnelsyn, og Fleur var speciel. Der var noget, måske var det det som Vladimir havde forklaret som genius-genet, der gjorde hende mere interessant end en anden gemen unge. Lidt ligesom Angela var speciel i sin forstand også, men på en anden måde. Hun var så også vokset med tiden erfaringsmæssigt. Han havde spekuleret på hvordan han kunne få fat i hende, få hende mere ind under neglene og huden, og han havde fundet en udemærket måde at overbevise hendes dødbidder af en mor om at barnet måtte forvandles, og det kunne ikke gå for hurtigt.
Han havde stået et minuts tid udenfor og set gennem sprækken mellem dørene ind i biblioteket mens Molly gik rundt og Fleur havde gemt sig. En lille tøven fyldte ham før han lagde hånden på håndtaget og skubbede døren op. Hans fodslag slog tungt mod parketgulvet. "Mrs. Ironstone," hilste han høfligt da han var kommet længere ind biblioteket. "Har De et øjeblik?" spurgte han med en alvorlig mine og hænderne foldet foran sig.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Molly Ironstone on Aug 5, 2020 21:11:37 GMT 1
Fleur stivnede i sit lille gemmested, hvor hun havde gang i at skrive noter. Hans stemme skar gennem marv og ben på hende. Hun hadede ham.
"Det er snart Miss, monsieur," sagde Molly fornøjet og kiggede på Matthew. Hendes smil blegnede dog, da hun så hans alvorlige ansigtsudtryk og hun fulgte med ham. Bare han nu ikke havde ombestemt sig for at sponsorere Fleurs skole. Bare skolelederen ikke havde sagt noget om Fleurs humør de sidste par dage. "Hvad er der i vejen?" spurgte hun bekymret, da de var nået udenfor Fleurs hørevidde.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 21:31:33 GMT 1
Han tog hende med bag en reol men han havde strategisk valgt en der var ud for det område hvor Fleur havde sat sig så han kunne se hende igennem en sprække mellem bøgerne og hylderne. Han lagde en tung hånd på Mollys skulder omtrent i samme stil som en læge der skulle fortælle at en patient var dødeligt syg. "Det er Fleur," sagde han og sukkede stilfærdigt med et nedslået blik. "Jeg lagde mærke til det da De var her første gang med hende. Deres datter har incephectoxus," forklarede han. "Det er en blodinfektion der i værste tilfælde kan være dødelig, og den bliver kun værre des længere man venter med at gøre noget. Desværre er den eneste udvej at få jævnlig vaccinationer, men det er ikke engang sikkert det virker, og dødeligheden er stadig høj." Han mødte hendes blik. "Jeg vil tilbyde at forvandle Deres datter for at redde hende. Men fordi det normalt er ilde set at forvandle børn, så skal jeg have Deres samtykke. Det behøver bare være mundtligt samtykke, det er alt jeg behøver." Han så indgående på hende og hans hånd vejede tungt på hendes skulder stadig.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Molly Ironstone on Aug 5, 2020 21:36:24 GMT 1
Molly så helt forvirret ud og spærrede øjnene op, da han fortalte. Øjne som Fleur havde fået fra sin mor, og som udviste cirka lige så meget angst som Fleurs, når hun nu kiggede på Matthew. "H-Hvad mener De, monsieur?" spurgte hun lidt dumt, "Fleur har da aldrig været syg!" udbrød hun. Selvfølgelig var hun bekymret for sin datter og udsigten til jævnlige hospitalsbesøg var ikke rar. Men ligefrem at lade hende blive vampyr? Det var noget af en mundfuld. "Uhm... Hvad med... Må jeg vende det med Fleur eller?" fortsatte hun så, "Eller er det måske bedst at lade være?" Hun tænkte ikke en eneste tanke på barnets far og at det måske var værd at fortælle ham, hvad hun lige nu overvejede at gøre.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 21:47:56 GMT 1
"Jeg er ikke sikker på at Fleur vil kunne forstå," sagde Matthew alvorligt. "Tilstanden har det med at tiltage i årene op til puberteten, og fordi vi som vampyrer kan lugte den slags, lagde jeg mærke til at Fleur lige om lidt vil mærke de første tilstande af sygdommen indtræffe. Der er simpelthen ikke tid," han tog hendes hånd og holdt den med et insisterende blik på hende. "Jeg vil Deres datter det bedste, Mrs. Ironstone. Giv mig Deres tilladelse til at redde Deres datter." Hans stemme var mild og bekymret, en fure i panden viste en inderlig smerte over den forestående pinsel som Fleur ville ende i.
Post by Molly Ironstone on Aug 5, 2020 21:51:34 GMT 1
"Men... Så vil hun aldrig dø?" Hun huskede hvad Vladimir havde fortalt om børnevampyrer og deres manglende evne til at ældes, hvis de blev forvandlede som børn. Fleur fyldte selvfølgelig 11 lige om lidt, så hun var heldigvis ingen tumling længere. Hun tog et dybt åndedrag og slugte en klump. "Vil De love mig... At når jeg så dør engang, vil De passe på hende?" spurgte hun så, åbenlyst overbevist af Matthews salgstale. Fleur ville kunne sprede klogskab overalt, hvis hun fik tiden til det, og det med at være vampyr var jo slet ikke så slemt, tænkte hun. Fleur kunne jo starte med at drikke af hende og Desmond, så hun ikke behøvede at slå ihjel.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 21:59:33 GMT 1
"Mrs. Ironstone, båndet mellem skaber og yngling er en pagt der aldrig kan brydes," sagde han med en forsikrende mine. "Jeg vil altid vide hvor hun er og hvis der er fare på færde, og ligeledes vil hun være i min beskyttelse altid." Han smilede ømt til hende og et empatisk smil bredte sig på hans læber. Hvad han ikke fortalte var at båndet mellem skaber og yngling betød at Fleur ikke kunne modsætte sig hans vilje, uanset hvor meget hun hadede ham. Hans ord blev hendes lov. "Jeg ved det er en hård beslutning, specielt når hun er så ung, men De kunne også blive vampyr og følges med hende, så skal De ikke spekulere på at miste Deres datter nogensinde." Han holdt sine øjne åbne længe nok til at de fik en fugtigere overflade som var han på grådens rand over den lidelse Molly stod overfor. "Det ville være en smuk ting, det er jeg sikker på Deres datter ville synes."
Post by Molly Ironstone on Aug 5, 2020 22:03:13 GMT 1
Molly sukkede endnu engang og kiggede sig tilbage mod Fleurs gemmested. Hun kunne ikke forestille sig at overleve sine andre to børn. Slet ikke når den ene kun var en baby. Det ville hun gerne vende med Vladimir, det med selv at blive vampyr. For hvis hun skulle, skulle det være ham, der forvandlede hende, det var hun sikker på. "Okay... Men... Okay," sagde hun så, "Hvis det er absolut eneste udvej. Vil De... Skal det være nu?" Hun var fandt hans ord betryggende. Hun følte man kunne stole på ham og desuden vidste hun jo, at han var stenrig, så Fleur ville måske kunne udvikle sig mere i hans nærvær og med de midler hun kunne få igennem ham.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 22:06:29 GMT 1
"Ja, det ville nok være bedst," svarede han med et nik. "Vil De overvære eller er det måske lidt hård kost?" han kunne ikke undgå at smile lidt skævt. "Jeg ved vampyrprocedurer måske er en lille smule fjernt for mennesker, så De skal ikke føle Dem tvangsindlagt til at se på, men," han kastede et blik til siden på Fleur gennem bogreolens sprække, "jeg tror hun måske ville føle sig tryggere." Han så sigende iltbage på Molly.
Post by Molly Ironstone on Aug 5, 2020 22:14:12 GMT 1
"Nej!" sagde Molly hurtigt. Hun ville slet ikke se noget som det. Hun hadede skrækfilm og lignende. Nej, det måtte Fleur selv klare, men hun var også en stor pige nu. "Nej, jeg vil ikke se det. Fleur er i gode hænder hos Dem, er jeg sikker på, monsieur Darklighter," Hun kiggede bag sig igen og kaldte på sin datter med en skinger stemme, "Fleur!" Da Fleur ikke kom gik hun et par skridt mod hendes gemmested og tog Fleur i armen med et blidt, men fast tag.
"Maman, jeg vil ikke - jeg er lige i gang med noge- Stop!" klagede Fleur indtil hun så Matthew stå i ventende position, hvorved hun blev stille som en mus og stoppede med at kæmpe imod sin mor. "Nu skal du gå med monsieur Darklighter," sagde Molly bestemt og nærmest tvang Fleur til at stille sig foran sig, selvom pigen tydeligvis ikke ville.
Post by Darklighter (admin) on Aug 5, 2020 22:20:57 GMT 1
Det kriblede end ad ryggen, en rislende fryd af forventningens glæde da hun kom til syne omkring bogreolens hjørne. Hans smil var uændret for at Molly ikke skulle fatte mistanke og bakke ud af deres aftale. Han rakte en hånd frem og lagde den på Fleurs skulder. "Din mor har givet mig en meget speciel opgave," sagde han forsikrende. "Kom med, og jeg skal vise dig det," han smilede bredere inden han med et sidste nik til Molly førte Fleur ud af rummet med kurs mod børneværelset gemt et sted i østfløjen. Han vidste den første opgave ville være at berolige pigebarnet så han kunne dræne hende næsten tør, derefter kunne han udnytte hende mens hun var kraftesløs men stadig i live, hvor han til slut ville give hende sit blod og på den måde døbe hende ind i vampyrernes rækker. Han tænkte på Angela og hvordan hun ville reagere og han måtte undertrykke en latter da døren gled i bag dem og låsen atter slog til og fangede Fleur i rovdyrets hule.
Post by Molly Ironstone on Aug 5, 2020 22:27:20 GMT 1
Molly betragtede hvordan Matthew tog hendes datter med ud af biblioteket med et tungt hjerte. Hun måtte gøre noget. Hun kunne ikke lade Fleur gå igennem det her alene. "Vlad?" kaldte hun lidt for højt igennem biblioteket, for hun måtte snakke med nogen, der vidste noget om dette og hvem anden kunne hun betro sig til end hendes eneste vampyrven. Da hun gik mod hans sædvanlige hjørne af biblioteket så hun ham og hun kunne næsten ikke holde tårerne tilbage ved synet af ham. Ikke på grund af ham, men på grund af de mange ting, der var sket på samme tid denne aften. "Vlad, jeg ved ikke om du hørte hvad monsieur Darklighter sagde, men..." Hvordan skulle hun overhovedet starte. Vladimir måtte vel også have lugtet hendes datters sygdom, - hvorfor havde han tiet med det? "Fleur er syg. Han har taget hende med for at ... for at gøre hende til vampyr,"
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Aug 5, 2020 22:34:45 GMT 1
Vladimir havde siddet stille og roligt, tilbagelænet og hørt på samtalen. Han kendte Matthew bedre end de fleste, faktisk var han nok den, sammen med Gabriel og Isobel, der kendte ham bedst. Derfor kendte han også hans løgne når han hørte dem, og det gjorde ondt. Han vidste Matthew allerede havde gjort et indhug i Fleurs uskyldighed, det her var endnu et slag med en hammer på en mejsel der langsomt ville skære hendes menneskelighed væk og efterlade hende som en sindsløs dukke. Endnu en Angela. Han havde undertrykt et kuldegys, men han vidste også at Matthew var ældst og stærkest, og at han ikke kunne udfordre ham uden at sætte sit eget liv på spil. På det punkt, det eneste ene punkt var Vladimir en kujon. Han vidste det, og han havde hele sit liv kæmpet så godt han kunne mod Matthew, men det var endt som det var denne gang, og han måtte spille med på løgnen. Han rejste sig med et forundret udtryk på hende. "Oh cherie," sagde han medlidende og gik hende i møde for at omfavne hende. "Ja, vi drøftede det i fællesskab," hans tone var inderlig men alvorlig. "Det var den bedste løsning for alle."
Post by Molly Ironstone on Aug 5, 2020 22:40:45 GMT 1
Molly trykkede sig ind til ham med tårefyldte øjne. Hun vidste godt, at det hun ville bede ham om var mere end hvad hun kunne forvente af ham. Men hendes beslutning var taget så snart han holdt om hende. En evighed med Fleur. En evighed med ham. Det lød godt. Og de to andre børn havde jo Desmond - og hende selvfølgelig - indtil de døde. Hun kunne endda være der for dem længere. "Vladimir, du må forvandle mig," tryglede hun ham og greb fast i hans gevandter med små knytnæver, der virkelig udtrykte hendes desperation, "Jeg kan ikke lade Fleur være alene om dette,"