Post by Armando Bellamont on Nov 16, 2020 17:05:09 GMT 1
Det tog ikke mange sekunder før Armando havde overgivet sig selv til søvnen. Han følte sig selv svæve længere og længere bort i den bløde sofa, hvor tæpperne og puderne omgav ham som omfavnede de ham kærligt. Det var først flere timer efter at han åbnede øjnene til den mørklagte lejlighed. Han satte sig op med en anelse besvær og gav sig til at gnide søvnen ud af øjnene. Hvor fanden var han henne? Han rejste sig, og hørte sin ryg knække sig i takt med at at strækkede sin krop. Det var ikke første gang at han havde oplevet at vågne et andet sted, men dette var langt finere end han plejede. Havde han selv lejet et hotelværelse? Han gik til vinduerne og trak de store tunge gardiner for så at det varme lys vældede ind i lejligheden. Han holdt sig straks for øjnene og udstødte et støn af smerte over det pludselige skift. Da former og farver endelig var blevet tydelige igen, så han rundt i det fine penthouse. Han sukkede og gik med faste skridt mod soveværelset som han åbnede forsigtigt, hvem var skikkelsen i sengen? Han åbnede døren mere så at lyset kunne sive ind i rummet, da han til sin egen overraskelse og milde forfærdelse så Gabriel. Han gned sig i nakken og rystede på hovedet, han måtte vel tage det sure med det søde. ''Øh, Godmorgen'', brummede han, det var tydeligt at det var nogen tid midt på dagen, men lige hvornår vidste han ikke. Men dagen kunne ikke soves væk. Derfor gik han nu med beslutsomme skridt mod værelsets høje panoramavinduer og gav sig til at slå gardinerne fra ét efter ét så at rummet blev badet i lys.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 16, 2020 17:17:29 GMT 1
Gabriel havde sovet forholdsvis let ved tanken om at der var en anden i lejligheden, men havde alligevel været langt nok væk til ikke at registrere Armando var kommet ind før lyset kastede sig ind ad vinduerne som en vred wrestler der forsøgte at vride armen om på ham. Han gav et støn fra sig og trak dynen mere op over hovedet for at skærme mod sollyset. Han tog ikke skade sådan som undergrundsvampyrerne gjorde, men det var ikke behageligt og sendte hans hoved ud i en halv migræne inden han slog dynen bort og svang benene ud over kanten. "Godmorgen!" knurrede han irriteret og gik hen for at trykke på knapperne så skodderne vendte tilbage til deres position foran vinduerne og lukkede lyset ude. Han vendte sig mod ham og så at skodderne i stuen ligeledes var blevet fjernet. "Nå, skal du ringe til damen og låne penge eller hvad?" spurgte han en smule grødet og strøg en hånd gennem det soveuglede hår inden han gik ind i stuen med faste skridt til køkkenet og trykkede på knappen der sendte skodderne ned igen for vinduerne.
Post by Armando Bellamont on Nov 16, 2020 17:28:08 GMT 1
Armando havde stillet sig lænet op af en betonsøjle som han betragtede Paris' tagtoppe fra lejligheden da Gabriel fik trykket på knappen. Han vendte sig mod ham med et hævet øjenbryn, ''Mon ami, du kan ikke sove hele dagen væk'', svarede han blot som var det det mest retfærdige og sandfærdige i verden. Han trykkede endnu engang på knappen så at skodderne løftede sig til soveværelset inden han gik ind i stuen og mod køkkenet hvor Gabriel stod. ''Du er så bleg, du har godt af lidt d-vitamin, drik noget vand så skal det nok hjælpe på tømmermændene'', svarede han som han endnu engang gav sig til at trykke på knapperne for at åbne skodderne. ''Hvad mener du med at låne penge? Jeg har penge'', mumlede han imens han trak en cigaret ud af sin baglomme som han tændte med en rystende hånd. Det var sjældent at han faktisk røg, men det havde været en fast vane mellem de to. Han gik nu mod køleskabet som han åbnede med en fast hånd, til sin overraskelse kun for at finde stedet lastet med vodka og vin. ''Flydende morgenmad?'', mumlede han inden han åbnede det næste skab.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 16, 2020 18:08:27 GMT 1
“For fucks sake, har du glemt hele sidste aften?” Spurgte Gabriel opgivende og gik over til kontrolpanelet så han atter kunne trykke på skodderne og de rullede ned igen og dækkede for solen, inden han vendte sig om med hånden i siden og betragtede manden der ragede rundt i hans lejlighed. Han begyndte at fortryde at han havde taget ham under sin vinge. “Du kommer vel stadig fra Sverige og sådan, right? Elliott?” Han så på ham med et løftet øjenbryn og et trodsigt blik for at vise sin ringeagt for hans forsøg på at overtage kontrollen over lejligheden som om det var hans eget.
Post by Armando Bellamont on Nov 16, 2020 18:17:01 GMT 1
Armando stivnede midt i sin rørelse. Has stod med en låge i hver hånd, udbredt som han kiggede ind i det tomme skab. Han var efterhånden overbevist om at Gabriels diæt måtte bestå af whisky og takeaway. Han vendte nu langsomt sit kontaktlinsefrie blik mod Gabriel, nu næsten ligeså bleg som han. ''Hv-hvad?'', spurgte han, han havde det som om at nogen havde givet ham en mavepuster og han knapt kunne få vejret. Han vendte nu blikket mod skabet igen imens han overvejede sine muligheder. Skulle han le? Græde? Stikke af? Han tog en dyb indånding, og vendte sig nu mod Gabriel med øjnene halvt knebet i i et forsøg på faktisk at se ham i mørket. ''Jeg... Jeg har ingen idé om hvad du.. Hvad har jeg sagt?'', han slap nu lågerne imens han tog sig til sit baghovedet. ''Jeg kan ikke se noget herinde'', brummede han som for at flytte fokus inden han tændte for at få åbnet skodderne på ny.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 16, 2020 18:25:35 GMT 1
Gabriel greb hans hånd og skubbede ham væk fra kontrolpanelet af skodderne. “Lad nu de fucking skodder være og svar mig istedet,” sagde han irriteret og lagde armene over kors. “Du kom vraltende ind som en stiv and igår i lobbyen og bad mig låne dig et ustyrligt beløb,” han trak lappen med pengebeløbet og telefonnummeret skrevet på op ad lommen og rakte ham. Han havde taget et billede af det til sin mobil så han ikke behøvede at memorere nummeret når han kom hjem og gik gennem sin fars database med telefonnumre i Darklighterarkivet. “Noget med en svensk mafia og du i virkeligheden er død,” han nikkede til Armando, “du viste mig endda et billede af dig, uden kontaktlinser og botox fillers.” Han så sigende på ham. “Dit navn er Elliott Svensson, og du er flygtet til Paris. Right?”