Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 17:18:01 GMT 1
Dørmanden havde givet ham et bestemt blik, som var han usikker på om han skulle lade den smukke unge model ind. Men han havde givet sig da Armando havde stukket ham en håndfuld sedler uden overhovedet at kigge på mængden. Han vidste hvem han skulle tale med, og han havde løbet hele vejen til den bar hvor han vidste at manden befandt sig for tiden. Han havde kastet trenchcoaten ved garderoben, og var nu iført et par sorte bukser, og en højhalset sweater. Hans ryg var våd af sved og hans pupiler var opspilede som han tvang sig vej ind i baren. ''G-Gabriel'', udbrød han da han endelig fik øje på manden. Han lagde hånden på hans skulder, og trykkede sine fingre i et fast greb. Verden omkring dem forsvandt som han trykkede sig op af baren for at få støtte. ''Jeg har brug for din hjælp, hjælp mig'', gispede han imens hans anden hånd nu også greb fat i ham og forsøgte at holde sig oppe, hans bekymrede udtryk ændrede sig straks til et charmerende tandsmil, men kun kort inden tanken endnu engang strøg ham, var han blevet blond igen?
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 17:51:01 GMT 1
Gabriel havde tilbragt den sidste tid i Glass House suiten for at komme lidt væk fra palæet. Armando og Lucias sidste stunt havde kostet ham en rum tid i pressens irriterende søgelys, og han havde fortrukket sig til hotellet hvor suiten nærmest var en lejlighed de havde for familiens medlemmer. Men han var så småt begyndt at tænke på at komme tilbage. Matthews vanvid med Aurelia var efterhånden forduftet og der var plads til kærlig respons når de snakkede sammen. Rachel havde også besøgt ham for at opmuntre ham lidt med en håndfuld naturpiller der virkede langt mere syntetiske end naturlige, men stadig med præcis det formål han søgte: eskapisme og afslapning. Denne aften havde han siddet for sig selv i baren efter at have haft besøg oppe i suiten. Hans kropsholdning var rolig, musklerne afspændte og hans hoved klart mens han sad og drak et glas vin og læste i et eller andet magasin om finans. Det var drønkedeligt men han var begyndt at være seriøs omkring hvad der skulle ske med ham i fremtiden nu han havde ladet Møllen være Møllen et godt stykke tid, og legede med tankerne om at gøre noget lidt mere indtjenende. Af og til, i et stille øjeblik, så han Seinens sorte vande opsluge et barns hjælpeløse krop, men han fik altid fjernet sig fra at falde for meget i staver. Armandos entré kunne ikke helt undgås at ses på lang afstand. Han var i en eller anden rådvild tilstand som var han jaget vildt af paparazzierne, men hans øjne fortalte en anden historie, at hans virkelighed nok var mere forvrænget end forfulgt. "Hey, rolig, Armando," sagde Gabriel med en panderynke og forsøgte at stabilisere manden nok til at få ham til at sætte sig på en barstol, hvilket viste sig at være lidt af en udfordring i hans tilstand. "Hvad sker der?" spurgte han alvorligt, men uden antræk til at ville kaste alt i hænderne for at hjælpe ham. Ikke efter det sidste stunt han og Lucia havde trukket på ham.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 18:07:32 GMT 1
Det var med møje at han fik sat sig på barstolen, og kun ved hjælp af Gabriel fik han stabiliseret sig nok til at kunne stirre på manden med sine blå øjne. ''Gabriel'', sagde han med den mest alvorlige stemme han kunne fremmane. Han lænede sig ind mod ham som skulle han hviske en hemmelighed, og ordene stod ham ud af halsen. Han trak vejret hurtigt, og hans hjerte galoperede for at hjælpe blodet at spredes i hans panikslagne krop. ''Gabriel, er jeg blond?'', spurgte han som han hævede hånden på ny og strøg sveden af panden. Han svedte aldrig, ikke efter botoxen i hans armhuler og andre svedkirtler, men nu piplede det som regndråber ned af hans pande. ''Er jeg blond? Har jeg...'', han sænkede stemmen igen og greb nu hårdere fat i manden, hans fingre trykkede hårdt ned i mandens håndled som forsøgte han at samle sig. ''Hvilken farve er mine øjne?'', hans blå øjne stirrede febrilsk på Gabriel, og i det øjeblik takkede han guderne for at baren var lukket for journalister.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 18:13:37 GMT 1
Folk omkring dem så tydeligvis skeptisk på den klart påvirkede mand, og Gabriel fik affejet et misbilligende blik fra bartenderen ved at bede om en stor kop kaffe til sin ven inden han langsomt vristede sin hånd ud af hans jernhårde, desperate greb. "Blond?" spurgte han undrende. "Nej, du er..." han var i tvivl om hvad han skulle svare. "Du ligner dig selv, Armando, slap af," han smilede taknemmeligt da bartenderen kom og rakte ham en kop pulserende varm kaffe og Gabriel stak den til Armando. "Her, drik det her, det hjælper," sagde han. Han havde hørt at kaffe var godt for folk der skulle ned fra en rus. Koffeinen havde en eller anden neutraliserende effekt. Ikke at han selv kunne opleve det, og han tvivlede også lidt, men stolede på hvad mennesker sagde om hinanden i denne situation. "Armando, hvad fabler du om? Hvad er der sket?" spurgte han nu en kende utålmodig. Ikke at magasinet havde været voldsomt spændende men han var heller ikke rigtig i humør til hans drama lige nu, og han havde stadig ikke tilgivet ham og Lucia.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 18:23:32 GMT 1
Han greb på ny ud efter Gabriel da manden forsøgte at få hans hænder bort. Hans blik havde låst sig på ham, og det var først da kaffen blev serveret at han endelig gav slip. “Er jeg blond?”, spurgte han igen, denne gang rystede hans stemme som et espeløv. Han fremdrog sit lille lommespejl og gav sig desperat til at rode i håret, inden han lagde det med et hårdt klask på bardisken. Han tog nu med begge hænder om kaffekoppen men rystede så voldsomt at den varme væske spildte udover hans hænder og brændte hans fingre. De blev røde som klagede de over den brand som nu havde sat sif i hans hud. Men Armando reagerede ikke på smerten, for han følte den ikke. Han kunne blot tænke på kontaktlinserne nu, hvorfor havde han ikke fået den operation? Han hævede koppen mod læberne. “Jeg er i knibe, Gabriel, stor knibe”, hviskede han som han forsøgte at holde koppen stille foran sine læber. “Er jeg blond?”, spurgte han nu som han forsøgte at se sig spejlbillede i den rystende kaffe.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 18:27:32 GMT 1
Kaffen skvulpede ud over alt og dryppede da også på Gabriels bukser. Han himlede med øjnene og sukkede tungt. Mennesker og vampyrers rus var væsentlig forskellig, og de dårlige trips som mennesker kunne få var heldigvis få for de udødelige skabninger. Alligevel havde han oplevet det en eller to gange i løbet af de mange hundrede år han havde brugt rusmidler, og hvor irriterende det end var at sidde her og være vidne til selv, så vidste han hvor ubehageligt det kunne være. "NEJ!" sagde han højt, så de omkringsiddende gæster så en smule forskrækket på dem. Han sendte dem et opgivende blik inden han glædede sig stille over at Armandos hænder vendte deres opmærksomhed mod koppen så de ikke skulle have fat i ham mere. "Hvilken knibe?" spurgte han modløst. Det kunne tage timer at få ham helt ned, men i det mindste havde han suiten som han kunne få ham op til nogenlunde hurtigt.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 18:45:16 GMT 1
Det rungende ‘nej’ sendte er chok gennem Armandos krop som tabte koppen med et brag. Det sorte kaffe flød over gulvet som en brun masse og flød mellem de fine fliser som en gammel furemasse. Han så op på Gabriel, nu med tårer i øjenkanten. “Kan vi gå et andet sted hen?”, bad han modløst. Det var sjældent at han fremstod så ynkelig, faktisk aldrig. Han gned nu sit ansigt i sit ærme tydeligvis i et stadie af panik, og en angst som dunkede gennem hans krop og truede med at sluge ham ned i mørkets hvælving. “Jeg kan leje et værelse, bare lyt til mig”, sagde han, imens han tog sit kort frem og rakte det til Gabriel.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 18:50:31 GMT 1
Gabriel tog hans kort og tænkte det måske var bedst at han holdt fast i det til manden var kommet lidt ned igen inden han bare nikkede kort og lod sig glide ned ad barstolen for at hjælpe Armando med sig ud fra loungen hvor folk sendte den nysgerrige blikke. De krydsede gennem receptionen hvor nogle få blink gennem ruderne ud til fortovet foran Glass House bebudede at der var fotografer der havde fulgt efter den stakkels påvirkede model, og Gabriel ignorerede dem med næsen i sky og kursen mod elevatoren som han gled sit nøglekort igennem og fik dørene lukket bag dem. Han placerede Armando i et hjørne så han kunne støtte sig op ad begge vægge mens de gled opad lydløst. "Hvad foregår der?" spurgte han indgående. Han havde set Armando i et dårligt trip før, men det her var alligevel usædvanligt. Skulle han kyle ham i bad og få ham kølet lidt ned? Det virkede de gange han selv havde oplevet det. "Du snakker som om nogen har truet dig på livet."
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 18:59:46 GMT 1
Et gisp af lettelse undslap Armando idet elevatorens døre lukkede bag dem. Han tørrede endnu engang sveden af panden og greb nu om sin sorte striktrøje og hev den af så at han istedet stod i sin hvide gennemblødte t-shirt. “Nogen har truet mig på livet”, svarede han som han udstødte et af sine famøse pigefnis inden han slog sig for panden og gik hen til elevatordøren. “Men vi kan ikke snakke om det her, vi skal være helt alene, men...”, han stak hånden i lommen og fremdrog den lille lap papir med det svimlende beløb skrevet på. Han rakte det til Gabriel med en rystende hånd. “Lucia kan ikke vide noget. Ingen kan vide noget”, han trak nu vejret hurtigere end før og tog sig til sit højtlydte hjerte som han begyndte at hyperventilere. Han lænede sig forover som forsøgte han at få vejret.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 19:12:15 GMT 1
Gabriel rakte tøvende ud og tog papiret. Det var fint papir, uden tvivl fra et eller andet firma, og han foldede det ud for at læse den helt afsindige sum samt et telefonnummer i bunden. Han memorerede telefonnummeret og skrev det ned i sin mobiltelefon for at tjekke det senere inden han rakte papiret tilbage til ARmando, gik hen til ham og hjalp ham ned og sidde på gulvet i elevatoren, der dog bekendtgav at de var ankommet til den private suite og Gabriel trak ham med sig ud af elevatoren ind over dørtrinnet til suiten, der lå blidt oplyst med et stort hovedrum og åbent køkken, og tilstødende badeværelse og træningsrum til højre og soveværelse og walk-in closet til venstre. Elevatoren lukkede i bag dem og Gabriel lod Armando ligge på gulvet udstrakt. "Hvad fuck har du haft gang i?" sukkede han opgivende og gik hen til køkkenet hvor han fyldte to store glas vand. Han vendte tilbage til manden og hældte det ene glas i hovedet af ham for at få ham tilbage til virkeligheden og standse hans panik inden han rakte ham det andet glas vand. Ville han virkelig vide hvad han havde haft gang i?
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 19:28:28 GMT 1
Armando krummede sig sammen på gulvet som var han i fosterstilling. Endnu engang forestillede han sig rejsen fra Sverige. Kisten der havde lukket sig om ham, køreturen i bagagerummet. Han knugede øjnene tæt sammen indtil det kølige vand ramte ham. Med et gisp satte han sig op, og tørrede vandet bort fra sit ansigt og hår så at det sjaskede på gulvet. “Tak”, hviskede han som han tog glasset og tog en række dybe indåndinger. Vandet drak han hurtigt, og stillede nu glasset ved sin side. Han tog sig til hovedet og knugede sine øjne sammen igen. “Fuck jeg ved ikke engang hvorfor jeg siger det her til dig”, brummede han inden han nu rejste sig med en fornyet afslappet attitude. Han hev den dyngvåde t-shirt af sig, og revealed sin solkyssede krop, som var han en romersk skulptur. Med et suk gik han over og satte sig i sofaen. “Kom her”, dirrigerede han manden og klappede ved sin side. “Du skal love mig, at dette bliver mellem du og jeg, så længe vi lever okay?”, han rakte nu ned i lommen igen for at finde spejlet. Han betragtede sig i det på ny, som for at sikre sig at hans udgroninger ikke fandtes.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 19:34:05 GMT 1
“Ok,” svarede Gabriel en smule varsomt og nærmede sig. Vandet havdet haft den ønskede effekt og havde bragt ham nogenlunde på rette køl igen men han gik alligevel i køkkenet og hentede mere vand til ham så han kunne få skyllet sit system. Han satte karaflen med vand foran ham på glasbordet og lod sig glide ned ved siden af ham i sofaen for at høre på hans kvaler. Havde han begået mord? Var han eftersøgt af FBI? Var han i virkeligheden søn af en efterkommer af zar-familien og var nu jagtet på livet af den russiske mafia? “Mine læber er lukket med syv segl,” sagde han med et mildt smil til ham. Ikke at de nødvendigvis var det, men han ville ikke gøre Armando mere utryg.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 19:42:40 GMT 1
Han tog en dyb indånding og lod sine hænder glide gennem sit hår på ny, han havde nu sænket lommespejlet. “Jeg skylder en masse penge. Eller det var ikke mange penge, men nu er det mange penge. Og det var egentlig ikke mig som skylder penge, men faktisk mig”, begyndte han at fortælle som han rakte ud efter et nyt glas med vand. Hans hænder rystede stadig, og det var tydeligt at hans krop var stresset såvel som hans psyke. Det var bare ophelia han havde fortalt historien, og hun vidste ikke det hele. “Dette vil ruinere mig Gabriel. Jeg skal være far... Jeg ved ikke hvordan jeg skal skaffe de her penge- har du coke? En bane vil få mig ned”, han satte vandet for læberne imens hans blå blik stirrede intenst på manden fremfor ham, han havde helt glemt om Lucias beskidte tricks for et par uger tilbage.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 19:48:23 GMT 1
Gabriel så en smule mørkt på ham men nikkede ikke desto mindre. “Jo, to sekunder,” sagde han og rejste sig og gik hen til sin jakke der hang ved elevatordøren. Han tog en lille zip lock bag op og bragte den med sig tilbage til glasbordet hvor han lagde den foran ham. Det var Rachels og det var godt. Det var nok ikke det smarteste at gøre, manden sad jo ganske rigtigt og sagde han skulle være far snart, men det var for meget forlangt at holde ham ansvarlig lige nu. Lige nu skulle han bare komme sig. “Hvad mener du med at det egentlig ikke er dig der skylder penge men... dig?” Spurgte han med en panderynke og blikket hvilende på manden med de rystende hænder. Han var tydeligvis ude i tovene, men Gabriel begyndte at se et mønster for sig. Måske det var coke’en der holdt hans virkelighedsforvrængning væk. Hallucinerede han til daglig og brugte stofferne til at skubbe sin psykiske lidelse i baggrunden? Han kendte flere der gjorde det. “Hvordan hænger det lige sammen?” Forlangte han at få forklaret og lænede sig tilbage med hænderne foldet bag hovedet.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 19:54:37 GMT 1
En underlig ro lagde sig over Armando da han lænede sig indover bordet med coken. Han fremdrog en seddel og rullede den til et langt og lige rør inden han lænede sig ned for at sniffe den første bane. Den ramte ham Som en hvirvelvind og han lagde sig hastigt tilbage i sofaen imens han gav sig til at stryge sig selv over skuldrene og armene. Han lukkede sine øjne og mumlede noget sagte inden han følte hvordan rusen varmede hans krop som et tyngdetæppe og kyssede ham kærligt i den søde rus som Gabriel havde introduceret ham til alle de år tilbage. Hvordan skulle ham forklare Gabriel situationen? Han bed sig selv i underlæben og betragtede manden med halvåbne øjne. “Da jeg var teenager tog jeg en masse stoffer. I Bellamont”, forsøgte han sig, uden at ville slippe hele sandheden. “Og opbyggede en mindre formue som gæld til mafiaen, og så stak jeg af”, han rakte nu ud efter et tæppe i sofaen som han smøg omkring sig.