Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 19:59:21 GMT 1
Hvordan manden var i live var lidt et under nogle gange for Gabriel at forstå. Hvis han allerede var startet så tidligt som han var, ja, der var sikkert gjort en hel del for at holde ham så køn som muligt og holde stoffernes hærgen fra hans udseende. “Og nu har de fundet dig?” Spurgte han med hovedet lidt på skrå og lod manden overtage tæppet der lå i sofaen. Han havde lidt svært ved at tro at det bare var det. Ikke fordi det ikke var alvorligt at blive forfulgt af en mafia, men han kunne forestille sig værre ting end en narkogæld, hvis han skulle være fuldstændig ærlig. Typisk Armando at blæse en lille sag op, men han lyttede bare indtil videre, skeptisk men afventende.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 20:11:49 GMT 1
Han hævede dramatisk hånden mod sin pande og udstødte et teatralsk suk. “Ja!”, stønnede han. “Efter 12 år!”, han løftede nu sin hånd for at prikke den anden mand i brystet. “Og jeg var sober før jeg mødte dig, Gabriel, min mørke engel”, han tog sig selv til panden igen. Hvordan skulle han nogensinde forklare sig til manden? En idé formede sig da og han rettede sig op med et hurtigt ryk. Han tog et dybt åndedrag. “Ophelia. Du ved designeren, som de altid skriver om”, han pillede sig nu i øjnene, en berørende mange mennesker fandt ubehagelig. “Hun er min søster, altså rigtige søster”, han hævede atter sit funklende skovgrønne blik mod Gabriel og holdt hånden frem med de blå kontaktlinser liggende krøllede og våde i hans tørre hånd. “Hvis de finder hende er hun også død, Gabriel du bliver nødt til at hjælpe mig”, han smed kontaktlinserne på bordet og greb nu fat i mandens arme, han vidste ikke hvor meget han vidste om ophelia.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 20:18:21 GMT 1
Gabriel var efterhånden overbevist om at Armando ikke skulle have taget den sidste bane coke. Han tog pakken og puttede den i lommen mens han lyttede til ham og mærkede manden atter gribe fat i ham. Ophelia var designer for en del af Darklighterne, andet vidste han sådan set ikke om hende. Hun havde engang lavet et jakkesæt til ham men han holdt sig til andre modehuse fremfor indie designere. “Jeg er ikke nød til noget, Armando,” sagde han og rettede sig mere op inden han med insisterende greb fik løsnet mandens hænder fra sig. “Du kan få lov til at sove her for i nat, men jeg tror du skal hjem og måske få ringet til en psykolog eller sådan noget. Det er hårdt at blive far, og jeg har hørt om folk der før har udviklet paranoia i stressede perioder af deres liv. Jeg tror du kunne bruge at snakke med nogen.”
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 20:31:55 GMT 1
“Det her har ikke noget at gøre med dem, Gabriel”, udbrød han ved mandens benægtelse af hans problem. “Forstår du det ikke? Det er mit liv! Det er Ophelias liv! Det er min økonomi og min karriere der står på spil! Det er hele min fremtid!”, handling nu ud med armene, hvordan kunne manden ikke se problemet? Nogle gange opførte han sig som om at han havde alverdens tid. Han tog sig nu til brystet hvor han på ny kunne føle sin hjerte galopere. “Gabriel jeg ber dig, hjælp mig”, han sænkede nu sit hovede og holdt sine hænder foldet frem for sig mod den anden mand. “Tror du jeg finder på det her?”, spurgte han nu med en stemme fyldt med jammer og despair. Han takkede sin tolerance og den gode coke for at han ikke havde hoppet ud sf vinduet nu. “Jeg vil gøre alting for dig, alt du spørger, vi kan”, han så op og slå ud med hånden. “Lege vampyr, eller... eller jeg kan få min agent til st ringe til dig”.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 21:00:21 GMT 1
“Hvad forestiller du dig at jeg kan gøre?” Spurgte Gabriel og rejste sig fra sofaen. Han havde ikke lyst til at være involveret i et eller andet drama, om det var rigtigt eller ej. Mest af alt fordi han endelig selv var kommet væk fra sit eget drama, som der endelig var kommet styr på. “Jeg kan ikke lave mirakler, jeg kan ikke holde mafiaen fra dig hvis det er det du tror jeg kan,” sagde han og gik hen til det store panoramavindue der viste et helt storslået vue over Paris’ skyline. Han lagde armene over kors og vendte sig om mod ham. Der var ikke noget han kunne tilbyde som han ikke selv kunne opnå. Planerne om at komme tilbage i modebranchen havde han lidt skrottet efter igen at have oplevet paparazziernes jagt igen de sidste par uger.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 21:13:29 GMT 1
Armando holdt tæppet tæt om sig imens han betragtede Gabriel. Byens funklende lys omsluttede hans figur i vindue. Utroligt at han havde holdt sig i samme figur i så mange år. Armando rejste sig nu, og gik til ham, med sine skuldre draperede i det moderigtige tæppe. “Jeg har brug for penge...”, indrømmede han da, han kunne ikke skjule hvor berørt han var både af skam og tristhed. “Jeg har ikke det beløb... du har før sagt at... du kommer fra velstand, ikke sandt?”, han hævede sit blik han kunne mærke blodet du ke i sine kinder. “Jeg kan betale dig af.... Det tager mig 5 år... så har jeg beløbet”, forsøgte han sig imens han endnu engang gav sig til at glide hånden gennem det allerede vilde hår. Han satte sig nu på knæ foran sin tidligere elsker og slog ud med armene. “Jeg vil gøre alt for dig de næste 5 år imens jeg betaler dig tilbage, men hjælp mig”.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 21:33:22 GMT 1
Gabriel så ned på Armando. Han havde set ham i mange sammenhænge men ikke sådan her. Aldrig sådan her. Han havde aldrig tigget eller bedt, han havde aldrig været rådvild, desperat, rystende og hyperventilerende. “Ja, jeg kommer fra velstand,” sagde Gabriel en smule langsomt, eftertænksomt, “men det er ikke mine penge men min fars. Og det vil være ham du skulle låne af. Og for at være ærlig,” han rakte ned og hev ham op og stå så han ikke så så ynkelig ud, “jeg vil ikke byde nogen at stå i gæld til ham. Slet ikke så lang tid.” Han smilede men det var et sørgmodigt smil. “Desuden føler jeg ikke at jeg har nogen grund til at ville hjælpe dig siden sidst vi sås, i din og Lucias lejlighed.” Han slap ham og vendte blikket ud over byen i retning af Eiffeltårnets glitrende spir hvor lysene skar sig igennem den grå nat. “Jeg ved ikke om du kan huske det, men det var ikke lige frem en pisse fed oplevelse,” han løftede et øjenbryn sigende af ham. “Og nu kommer du og beder om hjælp som om der ikke er sket noget? Som om vi har været slyngveninder de sidste femten år? Det huer mig ikke helt.” Gabriel var ikke sikker på om Armando kunne se det fra hans synspunkt. Han skyldte ham ikke noget, faktisk måske tværtimod. Han havde medlidenhed med manden, ja, men det betød ikke at han ville hjælpe bare af den grund.
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 21:51:27 GMT 1
Armando lyttede tæt til Gabriels ord. Det var sandt at hans og Lucias trick ikke havde været fair, specielt ikke efter alle årene han havde ignoreret manden. Han sænkede blikket. Det havde været et billigt medietrick, men det havde gjort dem begge relevante. Han tog sig til nakken, imens han lukkede øjnene og kæmpede for at holde tårerne tilbage. Hvem havde han ellers? Lady Gaga? Christian og Ophelia? Ophelia havde fået et føl. Han udstødte et sammenpresset hulk, et forsøg på at holde det tilbage men hans krop forrådte ham. Han vendte ryggen til Gabriel samtidig som han skjulte sit ansigt. Hans krop krampede næsten under vægten af skam og regret. Han var sat op i et hjørne, der var intet han kunne hente. “Jeg har ikke andre jeg kan gå til”, svarede han gennem sine ihærdige forsøg på at holde gråden tilbage. “Du er den eneste jeg kan stole på, den eneste der faktisk tænker”, han gled sin hånd fra sine læber tilbage op i håret som han vendte sig for nu at møde Gabriels blik på ny. “Jeg har brug for dig nu, mit navn er Elliott”.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 22:01:52 GMT 1
Gabriel havde hørt Rachel snakke om det før, at Ophelia havde brugt det navn i en samtale med ham, så han tog det for gode varer og nikkede langsomt. “Elliott,” han smagte lidt på navnet inden han tvang et lille smil frem. “For mig vil du nu altid være Armando, og hvis Elliott ikke er den du vil være nu, så er det jo bare Armando du skal være,” sagde han med et skuldertræk. “Men jeg kan stadig ikke hjælpe dig. Det er min far der sidder på pengepungen,” han gik lidt forbi Armando men klappede ham på skulderen i et forsøg på at opmuntre ham, inden han gik over til et lille barbord og skænkede et glas whiskey til sig selv. Han tog en slurk og vendte sig om mod den frustrerede supermodel der stod i hans hotelsuite. “Hvis du skal have penge, kan du prøve at spørge ham, men han laver en mean handel. Og 5 år er længe i hans kløer. Så vil jeg næsten hellere foreslå at gå mafiaen i møde med åben pande, hvis du forstår.” Han sippede til whiskeyen og nød den røgede smag inden han gik tilbage hen til ham og lagde en arm om hans skuldre for at få ham med hen til sofaen. “Jeg er glad for at du stoler på mig, men jeg kan ikke stille noget op. Der ligger mine beføjelser desværre ikke.”
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 22:25:59 GMT 1
Et dybt suk af lettelse forlod Armando idet Gabriel klappede ham på skulderen. Han tørrede tårerne bort med tæppet og tog tiden til at samle sig imens lyden af whiskey blandede sig med mandens stemme. Han forsøgte at huske tilbage på kvinden på broen. “Det var en kvindelig mafiose.... hun havde kontakt med Ronneby”, byens navn blev sagt på fuldbyrdet svensk, krøllet ‘r’ og å-lydende o. Han gik nu bort og satte sig i sofaen igen, puttede sif mellem puderne som en reklame for et luksushotel. “Hun havde langt mørkt hår, massere smykker... meget elegant dame”, sagde han imens han stirrede ud i luften. “Årh Gabriel, hvad skal jeg gøre? Hvis jeg nu bare var blevet i Sverige, optaget et kviklån eller sådan noget”, han begravede sine hænder i håret og udstødte et frustreret støn.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 11, 2020 22:47:29 GMT 1
Gabriel rynkede panden og satte sig i lænestolen ved siden af sofaen mens han betragtede Armando. “Sverige?” Spurgte han forvirret. “Hvad har Sverige med det hele at gøre? Du sagde du var fra Bellamont,” pointerede han, og et stik i brystet fortalte ham at Armando havde løjet da han havde sagt at han stolede på ham. Hvis han ikke havde fortalt sandheden allerede da han havde fortalt om sin ulyksalige fortid, hvornår kunne han så stole på ham? Kvinden tænkte han sig om. Der var mange som hende i hans tanker, men han fik et uvildigt billede af en smuk kvinde som han havde set Isobel i selskab med et par gange. Hvad fanden var hendes navn nu?? “Jamen, du har et nummer,” han refererede til papiret som Armando havde. “Du kan jo ringe og høre om du kan få hendes hjælp somehow eller låne pengene af hende - hvis du ikke vil til at låne af min far.”
Post by Armando Bellamont on Nov 11, 2020 23:41:07 GMT 1
Han så nu op på Gabriel gennem vældet af krøller. En stram linje formede sig på hans læber og han lukkede sine øjne imens han tog mod til sig. Det var ord som han aldrig havde ytret som nu lå på tungen og stak som chiliflager. Han strammede sin kæbe og vædede sine læber. “Jeg....”, han glemte alt om kvinden i dette øjeblik som hans nu grønne øjne søgte Gabriels. “Jeg skal fortælle dig en historie som virker... ufattelig, men jeg behøver at du forstår mig”, startede han blidt, han lænede sig mod en større sofapude. “Jeg er født i en lille by udenfor Karlshamn i Sverige, ved navnet Elliott Svensson”, startede han forsigtigt imens han tog mål af Gabriel. “Som teenager kom jeg ind i de forkerte kredse.... Opbyggede en gæld, og der blev sat en pris på mit hovede. Jeg var en rigtig ballademager”, han fandt nu sin mobiltelefon frem og gav sig til at scrolle igennem sine billeder. “Min mor ønskede at redde mig, og...”, han gøs. “Har du nogensinde prøvet at ligge i en kiste? Jeg spillede ‘død’ i næsten 24 timer og var nær begravet levende”, han stirrede nu frem for sig som han huskede sin ungdoms panik i den tætte box. Han tog en dyb indånding. “Vi kørte til Bellamont, jeg gemte mig i bagagerummet”, han strakte nu hånden frem for at vise et ældre billede af en ung, fregnet dreng stående i badebukser på en klippe. “Det er mig, inden”, han lavede en hpndbevægelse som for at gøre opmærksom på sit ansigt, uden at fortælle hvad præcis han havde fået lavet.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 12, 2020 17:18:33 GMT 1
Gabriel lænede sig frem for at studere billedet Armando viste ham. Historien var ganske vidst lidt ufattelig men han havde været med til at smugle nazister bort fra Tyskland i slutningen af Anden Verdenskrig og det var fandme også et hyr uden lige. Alligevel måtte han prøve at se det fra den unge mand side. Han var menneske, han oplevede nok aldrig noget lige så nervepirrende igen i sit liv - måske udover i aften. “Sverige, huh?” Sagde han lidt tørt inden han rettede sig op og lænede sig lidt sidelæns i lænestolen ved siden af sofaen. “Hør, vi tager det en aften ad gangen. Prøv at sove lidt på det så kan det være du ved hvad du skal vælge imorgen, ikke? Så kan du tage stilling til om du vil ringe til damen eller om vi skal tage forbi min far.” Han prøvede at smile opmuntrende til ham. Det var lidt en mundfuld at få udleveret, igen med tankerne i baghovedet om deres sidste møde, de sidste mange års fravær af hinandens selskab og deres kortvarige romance tilbage i fortiden. Han ville dog ikke afvise ham, han havde brug for støtte og han skulle ikke ende uden tag over hovedet eller uden hovede, for nu at sige det som det var når mafiaen var inde over sådan en sag her. Han rakte ud og gav hans skulder et klem for at vise at han var der for ham. “Jeg tror det ville gavne dig at få lukket dine coke-blodskudte øjne,” han grinede lidt af ham på den godmodige måde.
Post by Armando Bellamont on Nov 12, 2020 19:26:14 GMT 1
Armando lyttede knapt til den anden mands ord. Han holdt sig til hovedet imens han lod sig opfylde af datidens tanker. Han vidste hans forældre var borte, en bilulykke et år efter Elliotts død. Han gned endnu engang sine øjne da han mærkede vægten på sin skulder. Han hævede sit blik fra det nu vilde hår, og betragtede Gabriel. Egentlig forstod han ikke hvad han lavede i hans lejlighed, eller hvorfor han fandt den pludselige komfort i hans samvær. Han hævede sin arm og trykkede tilbage på mandens overarm i et fast greb. Han lod da gå samtidig som han sænkede mobiltelefonen og kiggede på sit gamle jeg. “Må jeg sove her?”, spurgte han en anelse ude af den som han låste mobilen og kastede den på sofabordet. Han havde viklet tæppet tæt om sig nu og viste ingen velvilje til at rejse sig og gå.
Post by Gabriel Darklighter on Nov 15, 2020 16:28:49 GMT 1
“Yeah, sov du bare,” sagde han og klappede ham på skulderen før han gav slip på ham og rejste sig tungt fra stolen. Han sukkede lidt og tænkte over hvad han skulle foretage sig. Aftenen var alligevel ved at gå på hæld og han gik hen til køkkenet hvor han slog de eletriske skodder til så de langsomt kørte ned over panoramavinduerne og lukkede dem inde i penthouselejlighedens lille kredsløb. “Hvis du smutter imorgen så skriv lige en sms,” sagde han imens han gik mod soveværelset hvor han standsede i døråbningen og vendte sig for at betragte den bløbbede mand på sofaen. “Godmorgen,” hilste han inden han gik ind i soveværelset og smed sig i sengen uden at trække tøjet af sig og faldt hurtigt i søvn, bekymringer og tanker til trods.