Post by Angelique Bourbon on Oct 13, 2020 10:46:39 GMT 1
Det var ikke ofte, at hun fandt ham her. Henslængt i en lænestol med fødderne oppe. Hun betragtede ham fra stuens døråbning. En lille sprække der i mørket knapt kastede et svagt lys fra den fakkeloplyste hal. Bogen i hans hænder var som en gammel flamme, det vidste hun, og det var måske derfor at hun netop bestemte sig for at afbryde ham idag. Lydløst gled hun ind i det pompøse værelse og lod døren glide i ligeså lydløst bag hende. Det var som at gå ind i løvens hule, men hun var ikke en jæger men blot en killing. Det store mørkerøde orientalske tæppe kildede mod hendes nøgne fødder som hun stillede sig ved siden af lænestolen. Hovedet lænede hun mod armlænet imens hendes lysende blå blik hvilede på siderne i bogen, en ulykkelig historie der var skjult dybt i alskens kærlighed. Hænderne lod hun nu glide op på armlænet som hun nu flyttede sit blik mod ham. Hendes kinder blussede let pink fra dagens indtag, men også ved tanken om de krav og ord hun havde tænkt sig at bedyre ham med. ''Jeg så dig godt'', startede hun, ligeglad med om hun ødelagde hans koncentration. Han kunne genoptage den senere. ''Jeg så hvordan du morede dig over min elendighed, som en gemen hyæne'', hun hævede et øjenbryn imens hun så sigende på ham, det lyseblå blik lynede med en indre vrede som hun aldrig skulle lade gå ud over ham. ''Se på mig'', krævede hun, hendes hovede ragede præcis op over kanten på armlænet hvor hendes porcelænsfingre lå foldet i spændt tålmodighed.
Post by Darklighter (admin) on Oct 13, 2020 11:00:06 GMT 1
Selvom tæppet havde dæmpet lyden af hendes bare fødder, havde skyggerne hvisket allerede inden hun trådte ind. De havde fungeret som budbringere der gav ham besked om hendes entré i stuens stilhed, kun blidt afbrudt af ildens knitren i pejsen foran ham, hvor det orange skær sprang som gnistrende konstraster til hans isblå øjne, og den blide trommen af regn mod de blyindfattede ruder. Han havde dog ikke tænkt sig at gøre mine til at vise hende at han allerede var opmærksom på hendes tilstedeværelse. Istedet havde han fortsat sin læsning, et glædeligt gensyn med en gammel bekendt fortælling. Hans ene hånd hvilede bag bogens opslåede ryg og den anden imellem siderne hvor neglespidserne skrabede mod papiret af og til når han skulle vende en side. "Mhmm?" spurgte han blot til hendes ord. De var vel en form for bekendtgørelse af hendes observation, en fortræder for hvad der ville komme af beklagelser og præmisser, selvom de sirligt havde gennemgået hendes kontrakt allerede, endda op til et par gange for at være sikre på at alt var som det skulle være. Han foldede bogen sammen så langsomt som han formåede og strøg dets forside med en kærlig hånd inden han lænede sig frem og lagde den fra sig på sofabordet. "Jeg forventer at du ved at underholdning på andres bekostning ligger til mig, Angela," bemærkede han en kende tørt men smilende inden han sendte hende et blik til siden med et hævet øjenbryn.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Oct 13, 2020 11:54:21 GMT 1
Hans lille krøllede smil var ikke nok til at charmere hende længere, ''Nu gør du det igen'', svarede hun. Hendes blik låste sig på hans idet han tildelte hende sin opmærksomhed. Pejsens knitren fyldte det tyste tomrum der blev skabt mellem deres lyseblå blikke, de var som håndhyggede marmorskulpturer der var opslugt af tidens tand imens sekunderne blev til minutter. ''Du griner af mig'', afbrød hun da deres umenneskelige stilhed. Hendes stemme var ligeså tør som hans, og hendes blik var nærmest skuffet idet hun brød deres intense kontakt. Hun vendte sig mod pallen som hans fødder hvilede på, og gav sig til at skubbe den mod hans side, ligeglad med om hans fødder blev tvunget bort fra deres komfortable position. Med et hop så at hendes cremefarvede skørter dansede omkring hende, satte hun sig på sine knæ på pallen så at hun kom en anelse højere op, imens hun genoptog deres blik. ''Det skal du holde op med, det er mit første krav''.
Post by Darklighter (admin) on Oct 13, 2020 14:12:24 GMT 1
Det tog usigelige kræfter ikke at more sig over hendes stædighed og han flyttede fødderne for at lade dem hvile på kanten af sofabordet istedet da hun indtog hans ottoman. Han rettede sig op i stolen og lagde benene over kors, foldede hænderne foran sig og lagde hovedet lidt på skrå mens han studerede hende. "Nå nå, så der er krav på bordet ligefrem," sagde han, smilet var ikke forsvundet, tværtimod havde det bredt sig til mundvigen og kinden, den mikroskopiske muskeltrækning der viste at han frydede sig, både over hendes attitude og over hvor godt han havde oplært hende. "I det mindste var rekrutten dum nok til ikke at se noget, men hvis du mener det generer din undervisning og respekten fra dine elever, at jeg morer mig over dig, så skal jeg gøre mit bedste." Hans tonefald var oprigtigt og han vidste hvor svært det måske i forvejen var for hende at vinde folks respekt, og han måtte give hende ret i, at det næppe gavnede hende at hendes læremester fandt situationerne hun indgik i komiske. Men han havde også en fornemmelse af at der ville komme flere ting fra hende, og overvejede kort om det ville give mening at slå en diktafon til så han kunne indfatte det senere i hendes kontrakt.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Oct 13, 2020 18:26:39 GMT 1
Angeliques blik veg knapt fra hans idet hun betragtede ham. Hun noterede hvordan smilet bredte sig på hans læber og forsøgte at sende et tvært blik, selvom det blot forstærkede hendes barnlige charme. ''Rekrutten så det ikke, fordi de ikke kender dig som jeg gør'', svarede hun imens hun rettede sig mere op på sine knæ og så op på ham som forsøgte hun at blive ligeså lang som han. Hun forstod at hans velvilje for at imødegå hendes ønske var stort, men alligevel irriterede hans tydeligt voksende smil hende. Hun rejse sig derfor på ottomanen for nu at være på samme niveau som ham, som var ottomanen hendes pedestal og hun en ballerina. ''Mit andet krav er at-'', hun stoppede i sine ord idet hun nu kunne se spidsen af hans tænder glimte i mundvigen. Det fik irritationen til at dunke gennem hendes krop.''Nu gør du det igen!'', udbrød hun som hun brokkede sig og slog ud efter hans skulder med en flad hånd. Selvom der ikke var meget kraft bag hendes slag og det nærmere var ment som et kærligt puf, var det nok til at hun måtte tage et skridt frem for at balancere sig selv på den bløde ottoman. Hendes kinder blussede af barnlig irritation som hun foldede sine arme og så utilfredst mod ham.
Post by Darklighter (admin) on Oct 13, 2020 18:37:17 GMT 1
Matthew opgav og slog ud i en mild latter. Måske var det ligeså meget at han havde savnet at tilbringe tid med Angela, efter hans længerevarende eksperimenter med Aurelia. Nu var hun endelig smidt på porten som en trist, plettet karklud der ikke kunne vrides op mere, og Matthew havde tid til nye ting. Nye planer, nye eventyr. Og Angela havde valgt at stille sig først for, så han gav hende sin udelte opmærksomhed denne aften. "Tilgiv mig, min kære," svarede han stadig smilende og fjernede fødderne fra kanten af sofabordet for at rette sig mere op i lænestolen og læne sig frem imod hende. Hendes sure dask var lige så ubetydelige som en flues sværmen, og han bemærkede knap nok hendes slag imod hans skulder. Istedet rakte han en hånd ud for at tage hendes og så på hende, stadig smilende men med et blik der var mere alvorligt og forstående. "Dit andet ønske, ma cherie?" spurgte han med et løftet øjenbryn.
Post by Angelique Bourbon on Oct 13, 2020 18:49:38 GMT 1
Hans latter fik hendes kinder til at blusse og hun spidsede munden og knep sine øjne let sammen for at skule ad ham. Hun vidste at han skulle le, for han kunne ikke lade være. Det var blot en naturlig del af deres leg. Hun beholdt sit udtryk og kiggede trodsigt bort fra ham da han bad om hendes tilgivelse, det var ingenting som han skulle få så let da irritationen stadig sad i hende. Angelique valgte dog at værdige ham i et blik da han tog hendes hånd, og lod efterhånden sit udtryk blive mindre bittert som hun selv lod sin tommel stryge over hans i en kort, mild stund. ''Jeg vil have en tavle som kan hæves og sænkes. Jeg nægter at stå på hverken stigen eller skamlen'', svarede hun højtideligt med et hårdt og bestemt nik så at de blonde lokker føg om hendes ansigt. Det var svært at blive respekteret, sværere når hun knapt kunne nå tavlen. Hun vidste at penge ikke var noget problem, og derfor havde han intet at diskutere med hende omkring dette. Derfor fortsatte hun: ''Og så vil jeg have et kæledyr'', de lyseblå opaler tog mål af ham, det var mange hundrede år siden hun sidst rigtig havde bedt om et kæledyr.
Post by Darklighter (admin) on Oct 13, 2020 18:58:41 GMT 1
Han nikkede langsomt mens hun forklarede sine krav, og hans hånd holdt hendes stadig indtil hendes sidste ord var ytret. Her lænede han sig tilbage og lod en pegefinger glide op langs kinden og tindingen så hans hage og læber hvilede mod resten af hans foldede hånd, den anden lå mod hans lår og hans ben var stadig over kors. "Tavlen kan jeg nemt ordne," sagde han eftertænksomt. "Men du må vidst hellere præcisere hvad for et kæledyr du vil have," hans isblå øjne så indgående på hende. Det var klart der var grænser for hvad han ville tillade der vandrede rundt indenfor palæets fire vægge. "Det vil nok kræve lidt at indrette en stald til en pony," tilføjede han med en svag panderynke mens han overvejede hvor mange ponyer der kunne være i en stald på størrelse med barakkerne, der jo var den gamle staldbygning tilbage fra palæets tidligere historie, den selv samme bygning Gabriel i sin tid var blevet opdaget med stalddrengen.
Post by Angelique Bourbon on Oct 13, 2020 19:16:54 GMT 1
Angelique rynkede på næsen og viste sine tænder i foragt. Det var mindst 50 år siden hun sidst havde været ude og ride. ''Hvis jeg ønskede mig et fartøj havde jeg bedt om en bil, hvilket du desuden havde sagt nej til fordi du synes det er 'mistænkeligt''', svarede hun samtidig som hendes fingre lavede et kort '' tegn. Idet han lænede sig tilbage, tog hun selv friheden og satte sig på ottomanen. Hænderne foldede hun pænt i skødet imens hun betragtede ham indgående, et lille lusket smil bredte sig på hendes læber og gled nu en hånd gennem de lange lyse lokker som hun ved han holdt så kær. ''Jeg ønsker mig......'', svarede hun langsomt, hendes ben dinglede fra puffen og hendes egne isblå øjne mødte drillende hans fra bag masken af hår hun havde trukket frem for sit ansigt for at skjule smilet. Det var et stort ønske, et der krævede en alvorlig bøjning af reglerne, men samtidig så vidste hun også hvordan hun skulle sno ham om sin lillefinger. Hun lod stilheden opfylde dem på ny som hun lod sit hår gå og sendte ham et stort bredt tandsmil. ''En Rotte som skal hedde Benny'', forklarede hun. ''Jeg skal nok selv passe på ham, jeg sværger! Jeg kan også godt selv forvandle ham, og du skal slet ikke være bekymret fordi jeg beholder ham her i palæet'', gav hun sig til at forklare som var det blot en bagatel, et nyt legetøj der som alt andet havde en udløbsdato. Hun smilede strålende til ham, som var det egentlig bare lidt sjovt.
Post by Darklighter (admin) on Oct 13, 2020 19:35:59 GMT 1
Ved hendes ord blev hans blik formørket som i et sekund, og i næste havde han rejst sig med elegant bevægelse for at gå forbi hende og sofabordet og hen til pejsens åbning hvor flammerne dansede slikkende og vridende om de to store brændekævler der lå og hyggede sig i de orange gløders skær. Han lænede sig mod kaminhylden med en arm og støttede panden lidt imod mens han så ind i ilden. Det var et, for at sige det mildt, træls ønske. Hun vidste at hun selv havde været rotte, og han havde stået for hendes forvandling nogle år efter at det var blevet forbudt at lave rotter, så kunne han afvise hende når hun nu selv var én? Han sukkede, rettede sig op og vendte sig imod hende med ilden i ryggen så hans skikkelse blev skåret, sort mod orange, det lange hår som et gardin om hans ansigt og skuldre. “Nej, Angela, det ved du godt jeg ikke kan,” sagde han med en sørgmodig tone, for at fortælle hende at selvom det essentielt var noget han kunne, var det noget der nok ville kræve at hun ikke kunne stille flere krav, eller skulle møde ham oftere på hans værelse, eller lignende ting. Og hvor meget hun var villig til at give var han ikke sikker på, men langt ville være det han havde brug for, for at bøje reglerne til hendes ønske. Ideen havde udformet sig om hvordan det egentlig kunne lade sig gøre, men han ville ikke give hende fornøjelsen af at vide det endnu, før han havde fået det han ville have.
Post by Angelique Bourbon on Oct 14, 2020 21:18:59 GMT 1
Hun vidste at hun kunne vælge at blive rasende, skubbe de kinesiske lamper på gulvet, kalde ham egoistisk og forsømmende og se ham blive såret. Men Angelique var vel vidende om hans bagom liggende intention hvilket straks fik hendes smil til at blegne. Hun stirrede på ham med et viljestærkt blik der slikkede sig op af hans person som flammerne omkring brændekævlerne. Det var den slags mand han var, en mand der hellere så sin egen gevinst på bekostning af andre. Benene lagde hun over kors idet hun lænede sig frem og hvilede sin hage på sine knoer, hvor albuen støttede sig mod hendes knæ. ’’Og jeg vil ikke undervise Melanie mere. Hun er et skrækkeligt pigebarn’’, svarede hun blot imens hendes isblå blik forholdt sig stirrende og intenst på hendes overjordiske mester.
Post by Darklighter (admin) on Oct 15, 2020 14:21:37 GMT 1
Matthew kunne ikke undgå et skælmsk smil af hendes beskrivelse af Melanie. Indrømmet, tøsen var genstridig. "Så må du lære hende hvem der bestemmer," svarede han tørt. "Jeg kan ikke have en træner, der bakker ud bare fordi en rekrut er besværlig. Hvis Vladimir møder en uregerlig rekrut, beder han så om fri fra at undervise dem?" Han løftede et øjnebryn og trådte et skridt hen imod hende, hænderne foldet bag ryggen som en far der belærte sit barn. "Med sådan en attitude får man ikke mange agenter, Angela. Du må hærde dig og balancere straf og belønning for at få deres respekt. Havde du regnet med at det var en dans på roser?" han så sigende på hende inden han sukkede og gik tilbage til lænestolen hvor han lod sig glide ned og sidde atter med benen over kors. "Jeg ved du kan, ellers ville jeg ikke have givet dig opgaven som underviser," afsluttede han med et tonefald der viste en vis form for omsorg for hende, eller i det mindste forståelse med hende. I og for sig kunne man vel kalde det hans skyld at hun ikke kunne få den respekt hun fortjente. Han forestillede sig hvordan hun ville have taget sig ud som ældre, hendes træk udviklede og kroppen højere, kurvet, kvindelig. Hun ville kunne have påtvunget sig mangt et menneskes vilje, men her var hun, dømt til at være barn i alles øjne undtagen hans.
Post by Angelique Bourbon on Oct 26, 2020 14:44:17 GMT 1
Angelique besvarede hans ord med et intetsigende blik. Hun forholdt sig tavs som hun tillod mysteriet at indfinde sig, og ventede på at hans irritation skulle vokse over hendes ligegyldighed over hans ord. Det var først da han var færdig med at tale, at hun lod stilheden vokse mellem dem. Som rovdyr, betragtede de hinanden selvom at selv ikke en bevægelse i hendes pupil kunne ses. Hun havde lært denne dødbringende stilhed, mestret den og gjort den til sin egen over årene. Men aldrig var den blevet kommenteret i hendes nærvær. ’’Jeg vil have kvindeklæder. Bukser, skjorte, en blazer. Jeg har lavet en liste til dig.’’, den drillende sødladne tone var nu erstattet af en kvindes vilje som hun påtvang sig sin vilje frem for sin skaber. Melanie var glemt nu, for hun vidste at det var endnu en kamp hun ikke kunne vinde. Hun rejste sig nu, armene var ligeledes over kors som spejlede hun ham stående fra den gamle ottoman.
Post by Darklighter (admin) on Oct 26, 2020 14:58:55 GMT 1
"Og jeg vil gerne se den liste så jeg kan vurdere hvilke ting, jeg kan skaffe og hvilke jeg ikke kan," svaret faldt prompte, for at vise at han udmærket godt havde bemærket hendes stilhed men at han ikke ville lade hende have fornøjelsen af at tro, at hun kunne bøje og strække ham efter forgodtbefindende. Hans ansigt var neutralt da hun rejste sig, øjnene strålede dog med et blik så sigende at det næsten larmede imellem dem. Hans hænder hvilede roligt på armlænet, kropssproget roligt, kommanderende men tavst, fingrene let spredt mod lænestolens læderbetræk, klar til at gribe for at hæve ham op fra stolen, eller klar til at række ud imod hende for at være imødekommende eller uvenlig. Det var som et still billede midt imellem to bevægelser, men skarpt som om de ikke havde rørt sig i adskillige minutter. "Jeg stoler på dig, Angela," sagde han til sidst og lænede sig frem i stolen mod hende, satte albuerne i knæene og hænderne foldet under hagen mens han betragtede hende, nu med et lille smil i mundvigen, et smil der viste at han værdsatte hende, ja, endda elskede hende hvis man kunne kalde det dét.
Post by Angelique Bourbon on Oct 26, 2020 15:26:16 GMT 1
Det var det samme intetsigende udtryk der mødte hans ord som før. ’’Du kan skaffe det du vil skaffe’’, svarede hun ligeså hurtigt som han, efterfulgt af stilheden. Hun forventede næsten at han skulle lange ud efter hende, beskylde hende for utaknemmelighed og en frækhed. Alligevel, blev hun stående for bag hendes ord lå der en respekt som blot var tilegnet ham, samt viden om at hun aldrig havde talt sådan til ham i andres nærvær. Denne umenneskelige og evige stilhed blandt dem, var tilegnet blot deres samvær og det vidste de begge. Angelique betragtede ham, da han brød stilheden. Da stoffet gled mod hinanden og hans hud berørte hud. Det var først dér, hun lod sit lyseblå blik falde på hans øjne. Hans smil beroligede hende, men hun tillod ham hverken glæden eller forbarmelsen ved at besvare det. ’’Du ligner et menneske’’, svarede hun blot, hvilket hun vidste vil more ham. Det var usagt at der blomstrede et bånd af respekt og kærlighed mellem dem, som et tjørnekrat: tungt og uigennemtrængeligt. ’’Lyset giver dig en varm glød, og når du er afslappet skulle man tro at du havde smilerynker her’’, hun hævede sin hånd og lagde spidsen af sin finger mod enden af sit ene øje. ’’Ligner jeg et menneske i dette lys, papa?’’.