Post by Gabriel Darklighter on Sept 30, 2020 19:26:56 GMT 1
Det var en stille aften på Unity for engangs skyld, og måske var det en fejl af Gabriel at være kommet derind. Det havde været nogen tid siden han havde sat sine ben et andet spillested end Møllen, og det var svært for ham at være nogen steder for tiden. Den dunkende bas kunne mærkes i gulvet mens vampyrer der tog sig af hinanden på og udenfor dansegulvet sværmede omkring ham. Men der var underligt tomt, som et mellemrum mellem to lange ord. Han følte sig malplaceret og sf den grund bestilte han den tarveligste drink han kendte: en mojito. Det var ikke ofte han gad at drikke den, efter han havde fået en forfærdelig bartender for nogle måneder siden der havde blandet den så den decideret smagte af søvand. Han tog ikke desto mindre imod den og tog et sip. Hmm, bedre. Han så sig rundt i baren for at finde ud af om der var noget interessant der kunne ske denne aften, og hans blik faldt på et yderst velkendt ansigt. ”Armando?” Spurgte han både overrasket og en smule grinende.
Post by Armando Bellamont on Oct 1, 2020 7:30:09 GMT 1
Lucia havde insisteret at de skulle på Unity. Det var ikke første gang Armando havde sat sine fødder her, tværtimod. Men der var noget med atmosfæren som gav ham myrekryb. Måske var den voldsomme tendens folk fik så snart de kom herind. Den hvor de trykkede deres kroppe hårdt mod hinanden, kyssede hinanden som om det var det sidste de gjorde. Folk blev dyriske, som var de 14 år igen og var desperate for nærhed. Det var måske derfor han havde placeret sig i baren imens Lucia var ude med sine veninder. Her sad han, iført en højhalset merinould trøje i sort samt et par beige pressede bukser med hænderne låst omkring sin tequila med store isterninger. Det var en del af hans nye diæt, palæo. Stemmen og ikke mindst latteren fik ham til at hæve et øjenbryn for at skæve mod ejermanden. Han sendte ham et kort elevatorblik, han havde ikke regnet med at se ham her specielt ikke efter den anden dag i palæet. Hvordan vovede han at tale til ham? Armando vendte straks blikket bort, og greb sin telefon fra lommen. Han havde ikke i sinde at nedværdige sig til hans niveau.
Post by Gabriel Darklighter on Oct 1, 2020 9:25:11 GMT 1
"Har Lucia vredet armen om på dig for at få dig herind?" spurgte Gabriel og gled hen til barstolen ved siden af Armando. Han var ligeglad med om han irriterede manden. Det var ikke ham der havde en stang op i røven over deres fortid. Supermodellen kunne bare tage at få lidt humor i livet og slappe lidt mere af, den stuck up bitch han var. Han gled sin mojito lidt fra sig og rettede opmærksomheden mod sin tidligere kollega og kortvarige flirt. Det var 8 år siden, og Armando var en up-and-coming stjerne i modelverdenen. Gabriel var en veteran og det var kort inden han valgte at ditche modebranchen tilgengæld for livet som danser på Møllen. Hvad præcis Armando havde imod ham var han ikke helt sikker på.
Post by Armando Bellamont on Oct 1, 2020 9:37:52 GMT 1
Armando himlede med øjnene idet Gabriel, til hans store irritation, kom nærmere. Han tog et utilfredst sip af sin drink imens han bevarede sit afslappede men hårde ansigt fremadrettet som gik han på en catwalk. Deres romance havde været kort, men intens. Det havde startet i Paris men end efter rejsen til Nice. Alligevel havde manden jo ret, han var kun kommet til Unity på grund af Lucia, fordi hun havde insisteret. Stedet var fyldt af creepy fans som ofte forsøgte at røre ved ham og sågar kysse, det var ikke lige de stoffer han var på til at han gad det. Han kiggede på Gabriel nu, undede ham et blik inden han så på mojitoen og op igen, han havde ellers hørt at stedet var berygtede for søvand. “Behøvede du at være så skrap imod Lucia iforegårs?”.
Post by Gabriel Darklighter on Oct 1, 2020 10:04:02 GMT 1
Gabriel havde svært ved at skjule et grin ved Armandos ord. "Skrap?" klukkede han fornøjet. "Jeg er ikke sikker på hvad du mener med skrap, men hvis du mente det var skrapt så har du tydeligvis ikke set mig skrap," han himlede med øjnene af ham og vinkede til bartenderen for at få hans opmærksomhed og bestilte en whiskey. Hans mojito kunne rende og hoppe lige nu, han trængte til noget der kunne sparke lidt gang i ham. "Hvor længe regner du med at der går før du finder en anden pige at kaste din opmærksomhed på?" spurgte han og sippede til sin whiskey uden at se på Armando. Mandens udskejelser var pressens yndlingsbeskæftigelse og det var ikke ukendt at han havde flere piger på sidelinjen. Rachel havde selv fortalt om det.
Post by Armando Bellamont on Oct 1, 2020 12:10:33 GMT 1
''Bitchy så. Du talte til hende som om hun var dum'', svarede han med et enkelt hovedkast, imens et fornøjet smil spredte sig på hans læber ved Gabriels nye bestilling. Han rettede sit blik fremad igen, så at han ligeledes ikke så på Gabriel imens han trommede let i bordpladen med sine fingerspidser. Han havde hørt det med pigerne før, mange gange. Men han datede aldrig mere end en af gangen, det var bare medierne der fik det til at se sådan ud. ''Er du jaloux?'', spurgte han som han holdt glasset frem for sig, han smilede ud i luften, flirtende og drilskt. Det var mange år siden, og det var endt ligeså brat som det var begyndt. Han havde ikke nogle følelser tilovers for ham, for der var ingenting han rigtig brød sig om ved ham. Trods at han ikke helt kunne sætte fingeren på hvorfor.
Post by Gabriel Darklighter on Oct 2, 2020 12:48:03 GMT 1
Gabriel fnøs hånligt. “Jaloux? Jaloux på hvad, hvem, dig?” Spurgte han og brød ud i en spottende latter. “Hvorfor fuck skulle jeg være jaloux på dig?” Han rystede på hovedet af Armando. “Du ved at Lucia ikke er min type, og desuden har jeg selv forhold som har holdt århundreder,” tilføjede han med et skuldertræk. Det var vel det man bedst kunne Matthew og hans forhold, med alt det indeholdt af medgang og modgang. Nårh ja, så var der Aisling, men det var vel mere et tvangsægteskab for tiden, eller det føltes sådan efterhånden. Han undede ham ikke et blik. Han var træt af hvor blind Armando og havde egentlig næsten glemt alt om ham men nu havde Lucia hevet manden tilbage ind i hans periferi efter Rachel havde smidt ham på porten.
Post by Armando Bellamont on Oct 2, 2020 15:30:36 GMT 1
Ved Gabriels latter, kunne Armando nu heller ikke selv lade være med at smile, selvom at han ikke undede manden et blik. Han hvilede hagen mod sit håndled og lod sine tynde fingre klø sig i det nyredte skæg. Skægget var nyt, men det var også først nu at det var begyndt at vokse ud mørkt istedet for blond. ''Det var nu ikke Lucia jeg mente'', svarede han drillende imens han hævede tequila drinken mod sine læber. Måske det var på tide at finde pulveret frem? Han var håbløs afhængig, det vidste han også selv. Men man var vel kun ung én gang i livet. ''Århundrede. lige frem? Ja jeg synes også at du begyndte at se en kende gammel ud den anden dag. Sort satin har aldrig været din forté'', han hvilede læberne mod glassets kant, følte det køligt og hårdt, ligesom. noget andet. Han skævede nu mod Gabriel kort, sorte jeans... 90'eragtigt. ''Det har jeans nu heller ikke'', påpegede han inden han endnu engang flyttede blikket frem mod bartenderen.
Post by Gabriel Darklighter on Oct 3, 2020 17:15:36 GMT 1
Gabriel grinede lidt for sig selv men han kunne ikke lade være med at tænke at Armandos usikkerhed på sig selv fik ham til at skulle nedgøre alt og alle omkring sig for at føle sig bare en lille bitte smule selvsikker. “Hvad fuck er dit problem?” Spurgte han endelig, træt af at ville være høflig, træt af at ville holde den fine facade. Han gled ned ad barstolen og rettede sig op. Han kunne knuse manden hvis han ville, sandheden var at han havde meget lyst lige nu. “I det mindste er jeg ikke en vendekåbe som dig, slave af dit arbejde og forfængelighed.” Han tømte sit glas og hankede op i jakken mens han kastede et blik op til VIP-båsen som Darklighterne altid havde til råeighed. Der var som regel lidt mere stille deroppe og han kunne få smidt Armando på porten hvis han kom ind i båsen uden at han gad have ham dér.
Post by Armando Bellamont on Oct 3, 2020 17:32:33 GMT 1
Gabriels tydelige nærtagenhed overraskede ham, han hævede kort et øjenbryn og lænede sig på en arm apatisk over bardisken for endelig at rette sit dovne blik mod den blonde mand. Han holdt dovent sit hovede i hånden, og vædede sine læber imens han lod Gabriel spytte sine spydigheder imod ham. Hans ord var sande, han var en slave af sit arbejde og dertil kom forfængeligheden. ''I mit erhverv, cherié'', han løftede hånden og lagde den mod sin brystkasse. ''Er arbejdsnarkomanen gensidig afhængig af sin forfængelighed'', svarede han imens han lod hånden glide ned på sit lår. Der lå mange timer bag at opretholde sin facade, det burde Gabriel af alle vide. ''Du virker som om at du har meget på sinde'', sagde han som var det et spørgsmål. Måske var det alkoholen, måske var det øjeblikket der gjorde at han tildels ønskede mandens selskab. ''Lad os ligge øksen for i aften, non? Jeg giver en drink. Dry Martini, oui?'', han trak nonchalant platinkortet ud af inderlommen og vendte sig endnu engang mod bartenderen for at bestille drinken.
Post by Gabriel Darklighter on Oct 3, 2020 18:24:59 GMT 1
Gabriel stod i et langt sekund og overvejede om han bare skulle skride. Hans problemer var af eksistentiel størrelse. Børn kylet i Seinen, en kinda-kæreste der var mere kæreste med ham end han var med hende samtidig med at være hans yndling, en faster der var heartbroken, en stedmor der var en fødemaskine, en ven der var blevet halshugget og en anden ven der var blevet seriemorder. Og her sad en højrøvet supermodel og mente han kunne snakke med ham om hans problemer. Han nikkede endelig og lod sig glide tilbage på barstolen. “Så lad gå,” sukkede han stille og rystede jakken af sig igen. “Det er sært at tænke på at vi har været i samme branche, hva’?” Sagde han lidt eftertænksomt og tog imod sin drink. Han hævede glasset til en semi-taknemmelig skål til ham inden han sippede til den tørre martini.
Post by Armando Bellamont on Oct 3, 2020 18:42:56 GMT 1
Sekunderne var så lange at drinken nåede at blive serveret. Armando betragtede Gabriel indgående idet han satte sig ved hans side. Det var længe siden at de havde været så tæt på hinanden, og han kunne ikke dy sig for dovent at læne sig tættere mod ham. ''Dior Homme'', kommenterede han idet den bløde opvarmede scent omfavnede hans atmosfære. Den var langt bedre end den tarvelige Lacoste han havde brugt dengang. Alligevel, bredte der sig et lille morende smil på Armandos læber, da han huskede hvordan han havde forgudet den ældre mand og selv sparet sine småklinker sammen for at købe parfumen. Den var selvfølgelig blevet smidt ud i samme øjeblik som han havde bestemt sig for at ignorere Gabriel. Han hævede ligeså sit glas med tequila og tog et sip. Han kunne mærke den lette alkoholiske tåge omkring sig, det var som et varmt tæppe der havde bredt sig om hans krop og endelig gjorde ham afslappet. ''Jeg er forundret over at du byttede det imod... Dansekarrieren, har jeg hørt'', svarede han som han lænede sig mod bardisken, de blå øjne var fikseret på ham.
Post by Gabriel Darklighter on Oct 3, 2020 19:13:23 GMT 1
Gabriel lo mørkt og tog en slurk af sin drink inden han lod glassets fod dreje mod bardisken så den lille linje af væske fulgte med rundt og blev til en glinsende cirkel. “Jaaah, men jeg tror den linje er død for mig eftehånden,” sagde han og strøg en hånd gennem håret mens han så ned på det glinsende væske på den slidte bardisk. “Men så igen, hvad pokker skal jeg så lave, mit universitetsdiplom er fra 1920,” han sukkede og så sigende på Armando inden han huskede at manden var retarderet og basicslly ikke kunne se en vampyr selv hvis den lå i hans egen seng. “Måske skulle jeg vende tilbage til at deale stoffer, det var en god forretning,” tilføjede han med et lille, skævt smil til sig selv. “Gør du stadig i de baner?” Spurgte han. Armando var allerede dybt inde i sit forbrug for otte år siden. At han ikke var sygnet hen var vel plastikkirurgiens vidunderlige hjælp.
Post by Armando Bellamont on Oct 3, 2020 19:27:49 GMT 1
En dyb og kærlig latter undslap Armando idet Gabriel nævnte sit eksamensbevis. Han lagde hånden på sit bryst som han stillede glasset fra sig. ''Du er så sjovt, Gabriel'', svarede han med sine håbløs franskbetonede ord. Gabriel så jo knapt ud at være blevet ældre end 25 selvom Armando vidste at han var omkring de 30 nu. ''Dealing? Non, non'', svarede han imens han rystede på hovedet. Han havde dalet i en kort periode for at få råd til sine egne stoffer. Det var dengang modelkarrieren var ny og han var desperat efter alt som holdt ham bort fra køkkentjansen som opvasker. Det var et under at han overhovedet var blevet scoutet i Bellamont. Men han lod det være usagt at han stadig var dybt afhængig, takket være Rachel. ''Er det dette som går dig på? Karrierevalg?'', spurgte han som han nu greb udefter sin drink. ''Hvorfor kommer du ikke tilbage i modelmiljøet? Hm? Jeg er sikker på at du kunne få et par reklamefilm, du ser jo ikke en dag ældre ud end 25'', roste han imens han rakte sin hånd ud for at klappe på hans.
Post by Gabriel Darklighter on Oct 3, 2020 19:52:27 GMT 1
Det var en sær følelse at mærke mandens hånd på sin. Der var gået otte år siden de sidst havde udveskslet noget der mindede om en berøring. Og sidste gang de havde stået ansigt til ansigt var ikke just fordi at berøringer af nogen art var blevet udvekslet. Han lod sin hånd være. Der var ikke nogen grund til at begynde at skabe mere drama end højst nødvendigt. “Jeg overvejer det,” sagde han og strakte sig lidt dovent inden han smøgede ærmerne lidt længere op på skjorten. Baren var varm, alkoholen varmede og det var præcis det han havde brug for. “Men er det dét være, though?” Spurgte han med et lidt opgivende smil og kiggede nærmere på Armando som han sad der, en adonis i det rene køe og blod. Der var flere vampyrer der sværmede i udkanten af hans synsfelt men fordi han sad der med ham holdt de sig på behørig afstand. De regnede med at Gabriel havde ham med som et bloddyr. Gabriel kunne lugte det på ham. Den måde Lucia tog blodet på fra ham efterlod et usynligt mærke som alle bloddyr næsten havde. Det var som en kemisk ubalance som et rovdyr kunne lugte på lang afstand.