Det var sort at mennesker på Mont martre selvom vinteren var på vej skinnede solen som om det var sommer og med ingen skyer på himlen var det en dejlig dag at være ude for og sidde i en café og drikke dyre kaffe men Gaius var i ingen café han var på opdagelse rundt han havde et sort jakkesæt og solbriller på han brudt sig ikke så meget at være ude i solen især når den var så stærk som den var i dag men han ville gerne have en ide hvordan det var om dagen for man ikke kunne vide hvornår den information
Paris havde taget Rose med sig ud i byen med strenge formaninger om ikke at miste hende af syne. Alligevel var popidolet blevet optaget i en musikbutik for at diskutere udstyr til hendes næste world tour. Rose havde siddet på en klaverbænk og svunget benene lidt frem og tilbage da hun havde set ud af vinduet og fanget en due med blikket. Modsat palæet var byen fuld af larm og folk og lugte og lyde og lys. Masser af lys. Idag var specielt slem. Rose kunne ikke lide solen, det var ikke som sådan noget der skadede hende, men hun kunne mærke en sær form for smerte, en slags hovedpine, hvilket var noget hun ikke anede hvad var når hun nu var født som vampyr. Det kunne måske nemmest sammenlignes med det menneskene kaldte migræne. Ikke desto mindre var hun sprunget ned fra klaverbænken i musikbutikken og havde sat kursen ud i solskinnet hvor duen sad dum og grim på en stolpe der forhindrede biler i at køre igennem gågaden. Hun var som en lille dukke, klædt i en sort gotisk lolitakjole med matchende sko, det kobberbrune hår sat i en fransk fletning. De isblå øjne hun havde fra sin far scannede omgivelserne mens hun gik hen til duen, der ikke gad vente på hende og fløj hen til næste stolpe. Hun fulgte efter den og hver gang hun var tæt på den flaksede den atter bort. Hun var efterhånden kommet et godt stykke bort fra butikken og hun måtte standse op da hun pludselig indså at hun var på en sidegade og ganske fortabt i den store by.
Gaius viste ikke helt præcist hvor han var men det var ikke så stor problem for ham men han kunne ikke lade være med at more sig over at for de flyvende rotter duerne var blevet dummere og dummere over de to tusind år han havde levet og drejede til en sidegade hvor han troede der var ingen så han blev ret overrasket da han så en realistisk størrelse dukke at en lille pige i en sort gotisk lolitakjole han havde godt nok investeret i et firma som havde planlagt at prøve at lave sådan nogle dukker men den var i Japan og de billeder han havde set at de dukker var ikke just de mest kønne men han faldt lidt til ro da han kom en smule tættere på det var faktisk ikke en dukke men faktisk en lille pige som så virkelig fortabt ud så da han var et par meter væk fra hende tog han sine solbriller at og så på hende med hans brune øjne og sagde venligt på fransk ”er de okay lille frøken”
Rose havde stået og kigget på en port hvis bue var smukt udskåret. Det mindede hende om nogle billeder hun havde set i palæet fra Dantes Guddommelige Komedie og nedgangen til helvede. En stemme fangede hendes opmærksomhed og hun vendte sig rundt for at se både nysgerrigt men også tilbageholdende på en mand der nærmede sig hende. Hun havde svært ved at afgøre om hun skulle svare ham eller lade være. Hendes far havde lært hende at man ikke måtte snakke med fremmede, men samtidig var hun også ret sikker på at han ikke ville hende noget ondt. Hun kendte hovedsageligt kun til sin far og de andre vampyrer i palæet, og det var for det meste kun hendes far hun færdedes med og servicerede om natten i sengen. Så det var sådan hun antog de fleste mænd var og dermed også denne mand, hvilket rungede endnu mere i ræsonans med hendes fars formaninger om ikke at snakke med fremmede. Hun vred hænderne lidt foran sig, genert og utilpas over hele situationen og så til siden på porten uden at svare ham.
Gaius kunne godt se at hun var utilpas så han gik ikke tættere på så han vendte sig mod porten han havde hørt om Dantes Guddommelige Komedie men han havde kun læst de første to dele for han mistede fuldstændig alt interesse for historien efter Vergil var ude at historien plus det slet ikke hjalp at forfatteren var så åbenlyst besat at en pige han havde mødt to gange så vidt han havde forstået men Vergil han havde faktisk kendt ham men han havde altid bedre kunne lide hans Bucolica over hans senere værk Æneiden som de fleste åbenbart alt andre kunne lide mere så han sagde venligt ”jeg vil ikke gøre dig noget jeg vil bare være sikker på du er okay hvis du er det vil jeg bare gå videre men hvis du har brug for hjælp vil jeg hjælpe dig lidt på samme måde Vergil hjalp Dante igennem helvede” han var ikke sikker på hun vidste hvad han havde ment med hvad han havde sagt men han håbede på hun gjorde det og han havde aldrig haft den store rigtig forstået hvorfor nogle var interesseret i meget unge kvinder det var bare så mærkeligt han fortrække kvinder som var tydeligt kvinder såsom Isobel
Rose slog blikket ned i brostenene hvor hendes lakskosnude gned sig lidt mod den kolde overflade. "Jeg... er faret vild, monseiur," sagde hun stilfærdigt. Det var så pinligt. Hvad ville hendes mor ikke sige, endsige hendes far?! Hun var jo en stor pige snart, selvom hun var så ung og hendes far stadig gav hende indsprøjtninger så hun blev hurtigere udviklet end normale vampyrbørn hvilket betød at hun faktisk kun var få måneder gammel men lignede en pige på de otte eller ni år. "Jeg var i en butik med min kusine, og nu er jeg her," forklarede hun lidt opgivende og hævede blikket til ham. Kunne han måske hjælpe med at finde Paris igen?
Gaius nikkede forstående da hun sagde hendes problem han havde selv faret vild en del gange da han var i hendes alder tilbage i rom og sagde venligt ”det er okay vi alle begår fejl en gang imellem mit navn er for resten Jack law” han troede hun var et menneske så han brugte sin nuværende menneske navn han gik lidt tættere på hende men stoppede en meter fra hende og gik ned på den en knæ så han var på øje højde med hende og hev hans klaptelefon og sagde venligt ”kan du huske din kusines mobilnummer eller hvad for en slags butik i var i” han var parat til at hjælpe denne lille pige tilbage til hendes kusine det var ikke helt at uselviske han gjorde det han havde en lille forhåbning at hendes kusine så godt ud og ville være glad for hans hjælp af hun gav ham hendes nummer
Rose så på ham med en panderynke på hendes ellers glatte barneansigt. "Mobil...?" hun vidste ikke hvad han snakkede om. Hendes hjerne arbejdede på højtryk inden hun indså hvad han mente. "Nej, men jeg kan huske det var en musikbutik!" sagde hun og lyste op i et smil til ham. Måske var der håb trods alt. Hun var dog ikke helt sikker på at det var det rigtige at gøre men så længe de var i det åbne og offentlige gik det nok. Hun holdt dog sine hænder for sig selv. Hun vidste bedre end at tage en fremmed mand ved hånden da han ville have langt lettere ved at bortføre hende på den måde, og hun havde leget nok fangelege med Angela og Fleur i palæet til at have lært at løbe hurtigt i hendes fine laksko. "Tror du at du kan finde den?" spurgte hun håbefuldt med store øjne på ham.
Gaius smilede til hende imens han rejste sig op og lagde sin mobil væk og sagde ”alt er muligt så længe man har viljen til at gå igennem det så ja jeg tror jeg kan finde den kom lad os finde den musikbutik før din kusine bliver alt for bange” han vidste godt det ikke ville se godt ud hvis han fandt hendes kusine imens han holdte hende i hånden og han begyndte at gå til den anden ende af sidegaden fra den han havde kommet ind ad og putte sine solbriller på lyttede efter musik og lugtede efter trælak han viste ikke meget om moderne musik men han vidste at en del guitar var at træ så han formodede at de to ting i cirka det samme sted ville være hvor den musikbutik hvor pigens kusine var og han sikret sig at gå i en rolig tempo så pigen kunne følge med og stoppede op hver gang hun kom lidt bagud så hun kunne nå op til ham og efter en femten minutters tid kom de til en musikbutik og han så ned på pigen og sagde ”er det denne her”
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Sept 30, 2020 17:08:03 GMT 1
Hun smilede lidt af hans ord så de to vampyrtænder blev synlige. Hun havde endnu ikke lært at det ikke var så smart at flashe dem i offentligheden men de fleste troede at det var en del af et vampyrkostume hun havde på når hun også gik i sine lolita-kjoler. Hun fulgte med et par skridt bag ham mens de gik tilbage til gågaden og langsomt men sikkert fandt de vej hen til en musikbutik som hun mente ville være den rigtige. Hun nikkede og smilede taknemmeligt til ham inden de trådte ind. "ROSE!" Paris fløj hen og greb Rose om skuldrene, løftede hende op og knugede hende ind til sig som var hun sin egen datter. "Jeg har ledt OVERALT efter dig!" "Rolig, Paris," svarede Rose som et lydigt lille barn og blev sat ned igen og tog sin kusines hånd. "Manden her hjalp mig!" hun pegede på manden der havde fulgt hende hen til butikken. Paris så hen på ham. Tydeligvis vampyr, men af den slags der kunne færdes udenfor i solen. Hun var selv ikke bange for sollyset og hendes tøj var i dagens anledning netstrømper, et mini skirt og en lak-bh samt et halsbånd med påskriften "Daddy's Girl" i dyre swarovski krystaller. De lange stiletter klikkede mod parketgulvet som hun gik manden i møde og tog hans hånd. "Tak for at du fandt min kusine," sagde hun med et smalt smil på de højrøde læber.
Selv efter at han havde set pigens vampyrtænder troede han stadig hun var menneske men bare i en vampyrkostume det var trods alt tæt på den tid af året at mennesker to kostumer på om alt muligt forskelligt monster så han tænkte ikke mere over det og da han kom ind i musikbutikken blev han ret overrasket at se hvad tilsyneladende den lille piges kusine han havde bestemt ikke forventet den lille gotisk lolita klædt pige var i familie med så en let påklædt kvinde som han ville bestemt ikke blive overrasket af se i et bordel men han gjorde sit bedste for at ikke fysisk vise overraskelsen og gav hende hans hånd og sagde ”det var ingen ting er bare glad for at kunne hjælpe navnet er jack law” det var ret tydeligt at han brugte muligheden at tjekke hvor god hendes krop da hun nu var tættere på ham
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Sept 30, 2020 17:40:22 GMT 1
Paris slap ham og vendte med det samme opmærksomheden mod Rose igen. "Er du uskadt?" spurgte hun bekymret og Rose nikkede blot kort inden Paris tog sin mobil frem og ringede efter sin bodyguard der troppede op i døren til musikbutikken. "Carl, vil du ikke være en engel og tage Rose hjem?" spurgte hun og strøg med et træt suk en hånd gennem den røde manke. Rose gik lydigt hen til den jakkesætbeklædte bodyguard og tog hans hånd uden tøven. Hun kendte Carl og var tryg ved ham. Hun vinkede med sin lille pige hånd til manden med det sære, udenlandske navn, inden hun blev eskorteret ud af butikken. Paris vekslede et par ord med butiksbestyreren inden hun atter vendte sig mod manden. "Jack Law," sagde hun med et smalt smil. "Kan jeg byde på en drink et sted i nærheden? Som taknemmelighed for at have fundet min kusine," foreslog hun. Hun havde ikke fjernet sine solbriller så de sorte øjne var stadig gemt bag dem, og det var også mest behageligt. Hendes øjne gjorde altid ondt i sollyset men hun var blevet nød til at tage i butikken her om dagen da det var det eneste tidspunkt de havde åbent og hun skulle have nyt udstyr til sine backing sangere.
Gaius vinkede tilbage til den lille pige som åbenbart hed Rose og han løftede let et øjenbryn at manden som var ret åbenlyst en bodyguard så de to var betydningsfulde nok at de havde en bodyguard men hvorfor ikke have to så hvis Rose gik væk var der en voksen som kunne hjælpe hende tilbage det var det han ville have gjort i hvert fald og han smilede tilbage til hende og sagde ”det er ikke nødvendigt men jeg vil ikke sige nej tak for chancen at have en drink med dem men jeg er desværre stadig ret ny her i byen så jeg ved desværre ikke et godt sted at få en drink”
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Sept 30, 2020 18:09:11 GMT 1
"Åh darling!" hun viftede med hånden af hans ord. "Jeg kender et godt sted, kom med," hun vinkede ham med sig ud ad døren og begav sig hen ad gågaden, drejede et par gange ned ad nogle smalle sidegader og kom til en bar med en lille trappe ned fra gadeniveau og vinduerne var dækket af røde gardiner men et rødt neonskilt i vinduet blinkede "ouvert", så der var åbent. Hun førte an ned til baren, der havde lavt til loftet men et pænere interiør end man regnede med ved første øjekast. Lækre sorte lædersofaer stod rundt langs væggene og fine barstole var langs med bardisken. Få personer var at findes derinde, men alle havde det til fælles at de var vampyrer. I et mørkt hjørne kunne man se et par unge vampyrer være intime sammen men ingen lod til at gøre noget for at standse deres handlinger. Et perlegardin i en døråbning ledte ud til nogle lokaler hvor der var flere gæster end inde i selve barstuen. "Le Petit Prince," sagde hun som hun trådte ind i duften af cigaretrøg og tunge alkoholdunste. "Et af mine yndlingssteder. Nogle bruger det til at få en drink, andre swinger derinde," hun pegede til lokalerne bag gardinet. Hun gik op i baren og nikkede til bartenderen der nærmest automatisk skænkede to glas vodka og rakte dem. Hun vendte sig mod manden og hævede glasset til skål. "Cheers, mate!" sagde hun med et bredt grin og sippede til sin vodka sådan som hendes skaber Vladimir havde lært hende.
Han nikkede forstående at det hun sagde og fulgte roligt efter hende han var ikke sikker på om hun havde en god sted at få noget at drikke men det var hende som skulle betale så hun frit bestemme hvor de drak og da han kom ind i barstuen blev han ret hurtigt sikker at det ville blive hans fortrække bar i Paris han tog imod glas hun rakte ham og sagde ”det kan jeg godt forstå” og helte hele glasset indhold ned på en gang han havde lært at drikke vodka fra et par russiske soldater i løbet at første verdenskrig han havde fået en lille forhåbning at de to snart ville gøre det samme som det unge vampyrer par gjorde over i hjørnet selvom han ville gøre det på baren hvis hun sagde at de skulle gøre det der han var ligeglad med hele baren kiggede på bare så længe han fik noget sjov