Post by Angelique Bourbon on Sept 15, 2020 17:09:09 GMT 1
Angelique sendte ham et drillende smil. ''Jeg tror nærmere det er dig som altid er fuld'', svarede hun imens en rødmen gled over hendes kinder igen. Hun var ikke vant til at snakke så frit om alkohol eller i det hele taget at alt hun sagde var fulgt af en latter. Hun fulgte med Gabriel, generet over kroppene som hun betragtede med en vis jalousi og fascination. Det var sjældent hun havde set så mange nøgne kroppe på samme sted. Hun lod sig dumpe ned i stolen fremfor Gabriel og kiggede ned i sit glas med et lille smil. ''Det er et rigtig hyggeligt sted, tak fordi du to g mig med'', svarede hun artigt. Hun hævede blikket mod lofterne og de slidte vægge. ''Men er det ikke lidt... Beskidt? Kan folk virkelig leve sådan her?'', spurgte hun nysgerrigt som hendes lyseblå blik gled rundt i rummet. Hun var vant til palæet, pæne hestevogne, hun så kun det fineste af det fine. ''Gabriel ved Papa godt at du er her? Jeg går ud fra at det er her du bruger din tid, ikke?''.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 15, 2020 20:11:16 GMT 1
“Far? Det kan da være lige meget hvad han ved,” svarede han ligegyldigt med et træk på skuldrene og sippede af sin vin. “Og selv hvis han finder ud af det kan han ikke holde mig fra det, jeg er voksen!” Han smilede lidt til hende. “Folk bor her heller ikke, vi kommer her og samles når der er åbent. Ejeren er vampyr og der var flere vampyrer dernede. Men mennesker er også velkomne, du ved,” han så lidt rundt. Et par unge kvinder sværmede om en mand i en bunkenpuder i et hjørne. “Det er det smukke ved stedet. Alt kan ske og vi nyder bare livet. Der er dog ofte vandalisme mod bygningen fra nogle dumme religiøse pikhoveder,” han sukkede og så ud af vinduet til gaderne nedenfor.
Post by Angelique Bourbon on Sept 15, 2020 20:18:48 GMT 1
''Gabriel dit sprog'', udbrød hun forarget. Det var ikke meningen at hun skulle dømme ham, men hendes baggrund lod hende. Sådan bramfrit sprog var langt fra accepteret derhjemme. Hun hævede glasset mod sine læber og forsøgte da at smage på vinen, et mærkbart udtryk af ubehag steg op i hendes ansigt næsten med det samme. Hun stillede glasset på bordet og lagde armene over kors imens hun så på Gabriel med et hævet øjenbryn. ''Er du sket ikke bange for at han skal blive vred på dig nogensinde?'', spurgte hun, hun vidste at Gabriels straffe oftest var langt værre end hendes egne. ''Jeg kan lugte menneskerne, jeg har aldrig oplevet så mange mennesker på en gang. Er det normalt?'', hun lagde hovedet på skrå.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 15, 2020 20:29:06 GMT 1
“Jooo,” han trak lidt på det, “jo selvfølgelig er jeg bange men,” han smilede lidt, “jeg kan håndtere ham,” han trak på skuldrene. “Jeg kender alle hans tricks og alt han gør, og han holder for meget af mig til at det bliver sådan, du ved, totalt tortur-agtigt, så,” han så sigende på hende. “Alt er ok, jeg er ok, og når vi kommer hjem,” han gled sin finger over glassets kant, “ kan jeg sno ham om min lillefinger,” han grinede lidt for sig selv ved tanken. Han vidste alle knapperne han skulle trykke på for at Matthew holdt igen og blev lidt mildere. Han så på hende og sippede atter til vinen. “Mennesker er overalt, cherie,” forklarede han og nikkede til pigerne og manden i hjørnet. “Se, er det ikke smukt? Opslugt af ren euforisk nydelse og lyst,” han sukkede drømmende, “det bedste i verden.”
Post by Angelique Bourbon on Sept 15, 2020 21:04:36 GMT 1
Angelique hævede et øjenbryn. Hvordan han kunne det, forstod hun ikke. For hende havde Matthew altid bare været hendes far med kærlighed og med regler. Hun havde altid opført sig ordentligt og såvidt muligt ikke lavet ulykker. Både fordi hun ikke turde, men også fordi hun havde lært at respekt var det vigtigste i deres hus. Hun nikkede fraværende ved hans ord imens hendes blik faldt på menneskerne i hjørnet. Hun betragtede dem med hovedet let på skrå, hun forstod ikke selv lysten og ej heller det smukke i det. ''Jeg forstår det ikke'', fortalte hun, hendes ord var langsomme men sande. Måske fordi at hun var fanget i sin egen krop, vil hun måske aldrig føle sådan som menneskerne gjorde. Hun trak på skulderen og gled op på knæene i stolen for at komme lidt højere op. ''Okay lær mig noget jeg ikke ved, noget om den her verden herude! Noget som... Noget som en pæn dame ikke ved!''.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 15, 2020 21:14:42 GMT 1
Gabriel lo og satte glasset fra sig inden han så lidt eftertænksomt på hende. “Det er meget bredt, Angela,” sagde han og lod hænderne støtte sit hoved med albuerne i bordet. “Der er mange ting man skal vide om verden, og jeg kan måske fortælle dig alt som jeg har lært, men det vil aldrig være det samme som de ting du vil få af erfaringer, men jeg tvivler på hvor meget du får brug for det, I mean,” han himlede med øjnene. “Jeg tvivler på at far lader dig komme ud og sådan, jo,” tilføjede han med et skuldertræk.
Post by Angelique Bourbon on Sept 15, 2020 21:20:46 GMT 1
Angelique kunne ikke lade være med at perpleks ud som hun selv lænede sig over bordet. Stearinlysets flamme på bordet flakkede i skæret af deres ansigter, og hun betragtede som Gabriel blev henholdsvis mørk og lys som trækvinden legede med flammen. ''Hvad mener du med det?'', spurgte hun uforstående imens hun rakte hånden frem for at lade sin hånd stryge gennem Gabriels vilde hår som for at sætte det på plads. Desværre var hendes hænder ikke store nok til netop det job. ''Jeg er jo her? Fremtiden bliver måske anderledes for kvinder?'', hun havde aldrig så meget som givet det en tanke at hun skulle blive på palæet. Hun havde aldrig spurgt. ''Jeg kan jo bare sige at jeg er dværg, ligesom du sagde'', hun trak på skulderen endnu engang og sendte ham sit brede glade smil inden hun begyndte at pille ved bordpladen. ''Fortæl mig nu noget du ved''.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 15, 2020 21:31:37 GMT 1
“Truth to be told, jeg ved ikke hvad jeg skal fortælle dig,” sagde han. “Lev livet, stol på dig selv,” han så op mens hun rettede på hans hår og grinede lidt over hendes forsøg på at rette på hans hår. “Hør, det er kun dig selv der kan skabe din egen fremtid. Du er her nu, ja, og nyd det mens det varer, men der er en risiko for at far flipper og låser dig inde i hundrede år eller sådan noget,” han drejede glasset lidt over bordpladen med en eftertænksom mine men blev hevet ud af den da han så en fyr nærme sig. Han havde ikke set ham før og han var klar til at rejse sig og hilse men mandens blik hvilede tydeligvis på Angela og ikke ham. Gabriel rynkede panden og hævede et øjenbryn. “Hvaaa’ er dværgen ledig?” Spurgte manden og lagde en klam hånd på Angelas blonde lokker. Gabriel var stivnet en smule. Det var ikke ofte den slags typer kom her i bygningen, men de dukkede op af og til, dem med en lidt mere pekuliær smag. Han ville ikke svare på Angelas vegne men måske var det en oplagt mulighed for hende at følge med og opleve at jage udenfor palæet for en gangs skyld. Han så varsomt på Angela men kunne ikke lade være med at smile lidt over hele situationen.
Post by Angelique Bourbon on Sept 15, 2020 21:40:10 GMT 1
Hun mærkede hvordan hendes læber forsigtigt skildes og hun måbede over Gabriels ord. ''Og hvorfor skulle han det? Far ved at jeg er kyndig! Han ved at jeg kan håndtere ting og være ansvarlig. Jeg er snart 50!'', udbrød hun imens hun satte begge hænder i bordpladen for at hæve sig en anelse. ''Far er altså ikke helt urimelig, han passer bare på os, men han lytter også og overvejer det vi siger. Han behandler os retfærdigt og... Og jeg er sikker på at når han hører om hvor fint det har gået i aften, at han bare bliver stolt og glad, tror du ikke?'', længere kom hun ikke i sin tydelige forfjamskede desperation inden hun mærkede en svedig hånd på sit lange lyse hår. Hun stivnede og mærkede en kuldegysning risle gennem hendes krop som hun kiggede på Gabriel. Lugten af menneske var tydelig, og langsomt vendte hun sig mod ham. Hun kunne ikke lade være med at se stødt ud som hun udbrød: ''Dværgen? Hvilken frækhed, som at han ejer mig?!'', udbrød hun fornærmet med en nikken mod Gabriel som at han ikke var ligeså meget værd som hende. Hun foldede armene over brystet og så på ham med en trutmund og letoppustede røde kinder. ''Du kan vel spørge mig, og spørge ordentligt. Miss, tak!''.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 15, 2020 21:52:08 GMT 1
Gabriel måtte skjule et grin bag hånden over Angela der pustede sig op som en fornærmet musvit. Manden var lidt overrasket, tydeligvis ikke vant til at forhandle, måske havde han regnet med at Gabriel var alfonsen og Angela en af hans piger. “Ok ok, jamen, eh, er du klar på lidt action her til aften... miss?” Spurgte han lidt ledende men hans smil var uforandret og slesk. Gabriel blinkede sigende til Angela og rejste sig. “Det kan vi da godt finde ud af, kan vi ikke?” Sagde han og tog Angela ved hånden og hjalp hende ned fra stolen inden de gik ind i et tilstødende rum hvor der ikke var nogen. Manden fulgte med og fugtede læberne og slog hænderne sammen ivrig efter at få afløb for sine perversioner. Gabriel bøjede sig ned til Angela. “Brug din charme til at forføre ham og når du har snoet ham om lillefingeren, kan du drikke fra ham. Sådan jager man herude i den vilde by,” sagde han med ef smil og tog hende og manden hen til en bunke puder. “Enjoy yourselves!” Sagde han med et lille grin til dem. Manden, omkring de halvtreds år, lidt halv lasket og klædt i et par mølædte brune bukser og en beige skjorte, dumpede ned og så på hende med et blik som en sulten ulv.
Post by Angelique Bourbon on Sept 15, 2020 22:01:31 GMT 1
Angelique kiggede efter Gabriel med sine store runde øjne som han lukkede døren. Herren ved hendes side havde nok aldrig nogensinde været i bad, så meget forstod hun ved lugten. Hun vendte sig mod den ældre herre og hævede læben en anelse som hun så yderst frastødt ud. Hvordan skulle hun charmere ham? Og hvorfor lige ham? Det ville nok være det mest beskidte blod hun nogensinde havde fået. Langsomt gled hun ned i puderne ved hans side. ''Nu må du ikke røre, okay?'', bad hun med sin sødladne stemme som hun blidt slog sine arme om hans hals. Hun kunne allerede mærke hans små perverse fingre som straks gik igang med at undersøge hende. Hun rynkede endnu engang på næsen og havde faktisk ikke lyst til at vente på noget que. Derfor nussede hun blidt sit lille ansigt mod hans hals inden hun bed til og ganske hurtigt fik tømt ham fra blod, men med en mildhed og sødme som blot fik ham til at lulle hen i en blid søvn imens han låste sin arme hårdt omkring hende. Så hårdt, at selv da hans krop blev omfavnet af døden, kunne hun ikke ryste sig fri fra musklernes låste stilling. ''Gabriel'', kaldte hun en anelse panikken.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 15, 2020 22:10:26 GMT 1
Gabriel så på fra døren mens det hele gik for sig. Det var både forstyrrende men også utrolig komisk at se på, specielt til sidst mens Angela sprællede lidt som en fisk i mandens døde greb. Gabriel knækkede sammen af grin og gik næsten i knæ mens han tørrede lattertårerne bort og gik hen til hende for at komme hende til undsætning. “Sådan!” Roste han hende mens han lirkede mandens døde arme op fra hende og hjalp hende ud af pudebunken, hvor tæpper og skind bar præg af udskejelserne der hændte der hver nat. “Så har du også prøvet det,” han klappede hende på kinden. “Er du ved at være klar til at komme hjemad igen?”
Post by Angelique Bourbon on Sept 16, 2020 10:32:44 GMT 1
Angelique lod sig lirke ud af den beskidte mands greb. Hun var nærmest gået i panik og klynkede som Gabriel fik hende. ud. Hun greb desperat om hans arme og sprællede som en fisk for at hjælpe ham. ''Du skal ikke grine af mig!'', kommanderede hun idet hun slet ikke kunne se humoren i øjeblikket. Så snart hun blev sat ned, gav hun sig til at børste sig af og gøre sig i stand. Heldigvis var ikke en dråbe spildt. Hun kastede et kort blik over skulderen på manden inden hun skævede til Gabriel. ''Skal vi bare efterlade ham sådan?'', hun hævede sine arme som for at blive båret af Gabriel. Blodet havde gjort hende døsig hvilket var let at se på hendes lille krop. Endnu en dårlig ting ved at være forvandlet så tidligt.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 16, 2020 10:38:52 GMT 1
"Ja ja, Manuel tager sig af det senere," sagde Gabriel og tog hende ved hånden for at tage hende ud af værelset. "Alle der kommer her ved at det er på egen risiko. Menneskene ved det ikke. Og lige nu kunne ham der," han pegede over skulderen mens de gik, "ligeså godt være dejset om af alkohol eller sådan noget. Så bare rolig," han smilede beroligende til hende mens de satte kursen ned gennem bygningen. Han sagde farvel til en håndfuld af sine bekendte, hilste pænt til bartenderen, ved navn Manuel, og gled tilbage ud i byens forårsaften. Hesten stod ikke langt fra dem og de galloperede tilbage til palæet mens byen gik i seng omkring dem og mørket blev tættere. Han måtte holde mere om Angelas liv så hendes trætte krop ikke pludselig ploppede ned fra sadlen, men de klarede turen til staldene hvor de fik hesten ind i båsen og gik op mod palæet. Gabriel så op og enkelte lys flakkede i vinduerne som blege, gyldne øjne på et eventyruhyre der slumrer men aldrig rigtig sover. En skygge der forsvandt fra et vindue gav en lille kuldegysning. Han væbnede sig med mod og mærkede absinten i kroppen give ham lidt ekstra mens de gik op til den store hoveddør og trådte tilbage ind i hjemmet. "Ah, endelig hjemme!" sagde han tilfreds men blev afbrudt af en normalt silkeblød, mørk stemme der iskoldt skar igennem stilheden som en stålklinge. "HVOR HAR I VÆRET?!"
Post by Angelique Bourbon on Sept 16, 2020 10:55:25 GMT 1
På vejen hjem syntes hendes krop at vågne på ny. Hun gav sig til at hviske spydige kommentarer, drille og grine sammen med Gabriel på vejen imens de snakkede om deres oplevelser. Hun levede op og så snart de var ved palæet gled hun selv ned fra hesteryggen. Hun fulgte Gabriel indenfor, smilende. ''Du får sikkert fanmail snart, tånegle'', svarede hun drillende inden den kolde stemme skar igennem. Hun hævede blikket og fik straks øje på den høje slanke skikkelse som tårnede sig over dem i mørket. Et smil formede sig på endes læber. ''Hej Papa'', svarede hun tydeligvis glad imens hun nærmest i løb sprang frem for at omfavne hans høje figur. ''Gabriel tog mig med til Mont Matre! Det er så fint! Men også lidt beskidt, men det var sjovt!'', fortalte hun som hun hævede sit ansigt for at kigge på ham, armene stadig knyttet om ham. ''Vidste du at der er så mange mennesker som mødes på samme sted? Og vampyrerne er ligeglade?''.