Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 17:52:27 GMT 1
Felix sænkede korset og så op på Vladimir, som han lod fingeren glide ud af munden. ''Så tager jeg til Firenze, det er det mindste jeg kan gøre'', ordene kom ud på flydende russisk. Det sprog de plejede at tale sammen inden ulykken, og noget som Felix pludselig huskede at tale. ''Men først efter portrættet er klart, selvfølgelig'', han kunne ikke lade være med at sende Vladimir et sly smil, som han vidste at deres lille hemmelighed lå fint begravet i indret af hans hovede. Han greb nu Vladimirs hånd, en ømhed mellem dem som aldrig var blevet fortalt ej heller vist fysisk i andet end skaberkys og faderlige klap. Men Felix kunne ikke lade være, det var af taknemmelighed at han begravede sine fingre imellem den ældre vampyrs. ''Lad os connecte dem, prøve det af, og måske få grundet det lærred, biblioteket?''.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 18:23:43 GMT 1
Det gav et stød af, hvad var det? Kærlighed? da Felix brugte hans modersmål. Han stod lidt forstenet og så på ham inden han tog sig selv i det og nikkede. Det skulle ske. Et smil bredte sig på hans læber og han gengældte hans berøring med et lille klem inden han tog ham med tilbage til sine gemakker. Her fik han fundet en lille cylinder frem der kun havde en enkelt knap på sig. Han vendte sig om mod ham og viste den frem. Den var ikke større eller tykkere end en tommelfinger, sort og diskret. Han dirigerede Felix til sengekanten og bad ham sætte sig inden han stille sig overfor ham. "Okay, lige nu er chippen ikke aktiveret, det vil sige der ikke bliver sendt nogen elektriske impulser fra den til dit nervesystem," forklarede han. "Når jeg aktiverer den burde den sende nogle impulser afsted der kan afskære dine nerver fra deres baner og på den måde forhindre dig i at kunne bevæge dem eller styre dem." Han så alvorligt på ham og uden videre tøven trykkede han på knappen for at tænde for chippen.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 19:48:38 GMT 1
Felix lod sig dirigere med af den ældre. Han havde bemærket det korte splitsekund hvor manden syntes at dvæle i hans tunges kærtegn af de gamle ord. Det var trods alt Vladimir som havde lært ham dem, et af gangen og med tålmodighed inden han måske for hurtigt havde opsnuppet hele sproget på rejsen til Firenze. Nu sad han på sengekanten. Hans fingre legede med det bløde silke fra madrassen, og han undrede sig i det øjeblik om Vladimir lod solen ind om dagen eller om han sov i mørke. Selvom de havde delt meget over årene, var Vladimirs søvn en af de ting han aldrig havde set. Han nikkede, og observerede hvordan knappen blev trykket på. Således sad de og kiggede på hinanden imens Felix lagde hovedet blidt på skrå og hævede hænderne foran sig. ''Jeg tror ikke det virker Vladimir'', fik han frem inden han med et bump faldt tilbage ned i de tunge dyner og mærkede sin krop rykke i spasmer.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 20:12:32 GMT 1
Vladimir spærrede øjnene op i rædsel da han så Felix’ krop ligge og rykke rundt som en fisk på land. Han faldt på knæ og forsøgte at holde ham. “Nej nej nej, det var ikke det her der skulle ske!” Hans stemme der normalt var rolig i stort set alle situationer havde dn undertone af let panik indtil han fik trykket på knappen igen og deaktiveret chippen. “Felix?? Felix, kan du høre mig??” Han klaskede hans kinder en ad gangen for at se om der var liv i ham endnu. Han ruskede og rykkede i ham. “Felix, please! Svar mig!”
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 20:18:00 GMT 1
Idet rykkende ophørte, lagde Felix sig bradt ned som en fisk og stirrede lige ud i luften. Vladimirs klappende mod hans kinder, føltes først som små dask som en logrende hundehale. Det var først da det hårde klask ramte hans kind og russerens desperation lod ham gennemrystes at han fik lukket sine øjne og blinket. ''Vladimir, hvad skete der'', gispede han som han skubbede den anden væk og rejste sig. Hans lemmer føltes elektirske og han forsøgte ihærdigt at sprælle med både arme og ben i et forsøg på at føle sig levende. ''Hvad har du gjort ved mig?'', udbrød han som han tog sig til hovedet og stirrede fortvivlet på sin frelser. ''Der må være noget galt med den, hvor længe har du haft den liggende?''.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 21:01:36 GMT 1
Vladimir kiggede på remoten i hånden. “En... ti års tid?” svarede han med en panderynke. “Hvad da, kan de havde en udløbsdato? Sidste holdbarhedsdato?” Han rystede remoten lidt for at se om der var noget i vejen med den men der var ingen løse forbindelser. “Ok, nu ved vi at den virker, det kan være jeg kan skrue ned for den indeni et sted,” han kiggede på remoten i hver en vinkel han kunne men der var bogstaveligt talt ingen forskel på nogen af enderne af den på nær knappen. Han så skarpt på Felix. “Er du ok, søn?” Spurgte han bekymret og så indgående på sin yngling. Det skar ham i hjertet at han havde gjort ham ondt, men det beviste at det kunne fungere og Felix kunne være inkapaciteret fra at male.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 21:17:58 GMT 1
Felix hævede øjenbrynet og greb remoten fra hans hænder. Efter at have undersøgt den i hænderne løftede han den mod øret og rystede den forsigtigt. Den klikkede sådan. ''Måske du skal bytte batterier?'', foreslog han, elektronik havde aldrig interesseret ham som sådan, men han havde lært en ting eller to af Gabriel. Han rakte ham remoten endnu engang og betragtede ham undersøge den. Kort strejfede tanken Felix, om det overhovedet havde været en god idé med den operation. Men han nikkede alligevel. ''Ja papasha, men pas nu godt på den, jeg vil helst ikke skræmme nogen eller ødelægge flere værker end nødvendigt'', svarede han med et mildt smil, inden han tog mod til sig og omfavnede Vladimir. Han følte hans smerte, hans vrede og frustration. Men ligeledes ønskede Felix at manden som havde navngivet ham, elsket ham når ingen anden kunne, skulle føle den taknemmelighed han havde i sig.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 21:44:52 GMT 1
Vladimir blev en smule overrasket over omfavnelsen. Han kunne dog ikke skjule et smil og lagde ligeledes armene om Felix for at gengælde hengivenheden inden han trak ham op og stå fra gulvet. “Ja, jeg må hellere finde en teknologikyndig,” sagde han med et lidt nervøst smil og vendte remoten i hånden inden han puttede den i lommen. “Men nu,” han lagde en hånd tungt på Felix’ skulder, “jeg tror det er bedst du får samlet dine ting og taget dem hjem til boghandlen. Jeg kan bistå kontakten angående maleriet og give besked når vi er klar til at komme, da?”
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 21:53:07 GMT 1
Omfavnelsen var kort, intim og intens. Det var sjældent at Felix havde vist denne form for fysisk hengivenhed, han kunne nærmest regne på en hånd mængden af gange han selv havde rørt Vladimir med vilje. ''Måske ikke i lommen, tænk hvis du trykker på den'', udbrød Felix en anelse forfjamsket som han betragtede remoten ryge i hans lomme. Alligevel måtte han stole på at Vladimir vidste hvad han gjorde, men så igen... Hvor meget vidste han egentlig om teknologi? Hånden vejede tungt på hans skulder og et mildrede udtryk fór over hans ansigt. ''Da, papasha'', svarede han som han nikkede ærbødigt, og vendte sig mod døråbningen. Han hævede kort hånden i en mild vinken inden han forsvandt afsted for at pakke.