Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 10:55:44 GMT 1
"Vær nu ikke dum, Felix," knurrede Vladimir en kende utilfreds med sin ynglings opgivende attitude. Han rakte ned og hankede op i ham og slæbte ham som et lig hen over gulvet til sengen hvor han hev ham op og ligge. Han tog en fugtig klud fra håndvasken i det tilstødende badeværelse og begyndte at fjerne blodpletterne fra den unge vampyrs hals og ansigt. Hans grå, klare øjne skinnede af medlidenhed med ham. Smerten og sorgen over at miste var noget han kendte alt for godt, men han havde lært at bide det i sig og komme videre, og det var måske netop den lektion ungen her måtte lære for en gangs skyld. "Du kan være der for Aurelia ved ikke at dø, kan vi ikke aftale det?" sagde han stilfærdigt og duppede beroligende kluden mod ungens pande som en far der afkøler en søn i febervildelse. Han forsøgte et smil men det var kun bedrøvet. "Jeg ved hvordan du føler, Felix. Der er ingen anden vej end frem. Måske er palæet ikke det bedste sted for dig at arbejde det næste stykke tid."
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 11:06:50 GMT 1
Felix lod sig håndteres som et gement barn under Vladimirs hårde behandling. Han stirrede ud i luften imens han mærkede den fugtige klud over hans hud, den mindede ham om de bløde kys som Aurelia havde tildelt ham knapt to uger fra denne dag. De trøstende ord fra hans frelser virkede endnu mere meningsløse, hvordan skulle han kunne hjælpe Aurelia ved at leve? At påminde hende om han eksistens og hun om hendes egen? En latter undslap ham ved den ældres formaning til at blive bort fra palæet. Han lo så at lysene blafrede ved deres side og blodet dannede en lang sirlig bane fra hans mundvig. Langsomt drejede han hovedet mod Vladimir og så på ham med et blik som forblev håbløst. ''Så du ved det ikke?'', spurgte han foldede hænderne over sit bryst og stirrede op i loftet. ''Fyrsten har bestilt et portræt af det lykkelige par'', ordene var påtvungne, ulykkelige og var sølet ind i ironi ligesom hans tilhørende smil.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 11:14:13 GMT 1
Vladimir fnøs. Det var uden tvivl Matthews idé om en sadistisk behandling af Felix. "Nej, det vidste jeg ikke, moy syn," sagde han stilfærdigt, de russiske ord for "min søn" faldt uventet fra hans læber mens han sad på sengekanten og betragtede sin fortvivlede yngling. Hvis han havde haft flere tårer i sig ville han have fældet en over hans ulykke, men det var ikke muligt for ham. Han lagde kluden fra sig og placerede en tung, beroligende hånd på Felix' brystkasse. "Du behøver ikke tage den bestilling hvis du ikke vil, Felix," formanede han ham. "Bestillingsarbejde kan afvises." Han vidste godt det ville være dumt at afvise en handel med Matthew, specielt når den var så specifik. "Og hvis du endelig tager den, så skal du også være dit mål værd," hans fingre bankede på hans bryst. "Du skal drikke blod mindst fire gange om ugen, unge mand, du skal opretholde din statur og din tilstand. Jeg vil ikke have du ender som en rosin i et hjørne af Paris!" hans stemme smældede lidt, men det var mere for at være sikker på at hans kommando gik igennem denne gang til den unge vampyr. Hans fingre stoppede deres lidt hårde behandling af ham og han lagde istedet en hånd mod hans kind og sukkede tungt. "Jeg vil ikke miste dig, Felix," sagde han stilfærdigt inden han bøjede sig ned og placerede et ømt, faderligt kys på hans ynglings pande.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 11:30:20 GMT 1
Felix sukkede opgivende, de vidste begge at han ikke kunne takke nej. Ikke uden konsekvenser som kunne følge ham resten af hans liv, og specielt ikke uden konsekvenser for Vladimir. Han hævede sin hånd og lagde den nu på Vladimirs som den nådesløst bankede ham i brystet. Han hævede sit mørkeblå blik mod de grå søer, og fastholdt øjenkontakten imens han lod sig formane. Han vil være bedre nu, drikke sit blod... Tage medicinen, livet som grøntsag, måske en nedgradering til undergrundsvampyr var langt under hans levende selvs fremtidsdrømme. Det var et snært af vilje i ham som nu drog Vladimirs hånd mod sine læber, han kyssede den, såvel som Vladimir havde kysset hans pande. Han hævede sit blik imens hans læber fortsat lå mod Vladimirs knyttede hånd. ''Så fjern mine hænder... Så kan jeg ikke male. Fjern mine fingre, så jeg ikke kan holde en pensel'', ordene hviskede han mod hans hånd men de tog efterhånden til i kraft som han udtalte dem.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 12:20:29 GMT 1
Han følte Felix' ord som en dødsdom ramme ham og slå luften ud af ham. Han bed tænderne sammen, hans øjne blev blanke men ingen tårer faldt. Istedet mønstrede han sin viljestyrke og så medfølende på ham mens han langsomt rystede på hovedet. "Felix... det kan jeg ikke," sagde han åndeløst. "Dine hænder, dit talent, det er grunden til at jeg opdagede dig," hans fingre knugede hans næsten som om han ikke ville give slip. Dog sneg en idé sig ind i hans sind. "Men..." han fugtede læberne mens han tænkte sig om inden han langsomt gav slip på ham og rejste sig, "vi kan kontrollere det," han gik hen til sit glaskabinet og begyndte at rode imellem glas og flasker inden han fandt hvad der lignede en lille diode uden lys men med et lille batteri. "Men det vil kræve," han drejede rundt på hælen med den lille elektronikplade imellem tommelfinger og pegefinger, "at vi river op i nogle gamle sår."
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 12:37:40 GMT 1
''Men Vladimir, du skal'', forsøgte han forgæves uden at lade den ældre tale ud. Det var ungdommens utålmodighed og spontanitet som talte. Han vred sin hånd til sig, hvis ikke Vladimir ville, så måtte han jo selv... Måske Gabriel ville hjælpe, måske i en brandert. Imens han lå i sin afkræftede krop og tænkte på Vladimirs uretfærdige nej og hvilke muligheder som fandtes for at kunne fremskynde sin plan, glemte han helt bort sin skabers eksistens i rummet. ''Det er enten du eller Gabriel, og jeg vil vove at påstå at dit snit er langt mere elegant end Gabriels'', sagde han da tvært idet Vladimirs stemme lød, han vil ikke lytte til ham og hans fjollede idéer, den eneste mulighed var at hånden forsvandt. Øjnene, havde han jo stadigvæk. ''Hvad har du der?'', kunne han alligevel ikke lade være med at spørge som han drejede hovedet mod ham.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 12:45:17 GMT 1
Drengens videbegærlighed var det perfekte værktøj til at få ham med på idéen. Vladimir vidste det var utrolig tvivlsomt at det ville komme til at virke, men det var den sidste udvej han havde. "Det her?" han nikkede til den lille elektronikplade, en lidt forældet udgave af en mikrochip. "Med lidt held, og brug af Matthews operationsrum," han gav en lidt tvivlsom grimasse, "kan vi placere den i dit sår og styre dine hænder og fingres motorik. Så længe jeg er der til at slukke og tænde, kan vi sætte dine hænder ud af spil så du ikke behøver at tage den opgave!" han gik tættere på ham og så mere og mere beslutsom ud. "Det er det, vi gør, Felix," han rakte den anden hånd ud til ham. "Kom med, jeg ved hvor hans laboratorium ligger."
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 12:58:53 GMT 1
Et øjenbryn skød i vejret samtidig som tusind spørgsmål syntes at manifestere hos ham. Men som han skulle til at ytrer dem, var det som at de forsvandt fra hans sind. I sit yderste intellekt havde han nok aldrig gået med til just denne operation, men som han var nu, så han intet problem i det. Han rejste sig, fulgte med Vladimir hånd i hånd som hans blik var rettet stift mod gulvet i frygt for at se Matthew eller nærmere Aurelia. Men samtidig gled hans tommel i en akavet form for kærtegn mod Vladimirs hånd, som for at vise hans taknemmelighed for sin skaber.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 13:12:42 GMT 1
Vladimir tog ham med sig gennem palæet med beslutsomme og hastige skridt. Risikoen for at de kom og forstyrrede husets herre var meget reel, men der var ingen anden udvej. Han var næsten - kun næsten - vred på Felix, over at han kunne finde på at foreslå at fjerne hans hænder. Det lille diskrete kærtegn fra hans yngling gjorde ham endnu mere stålsat på at skulle ordne det her. Måske kunne han få bugt med selve skaden mens han også var igang? Men det var tvivlsomt. Han havde højst erfaring med det hvide snit, så det her var en helt anden problematik. Drengen var jo dybest set hjerneskadet da han havde forvandlet ham. De kom til et sted i en lang gang hvor han med en skosnude pressede en knap nede bag en statue og et panel gled til side og afslørede den lange trappe op. De gik ind og panelet gled lydløst i bag dem som de satte kurs op til værkstedsdækket. Et stort monstrum af en maskine stod og summede med hvad der lignede en ung, fregnet dreng i. En kuvøse af en art vel sagtens, tænkte Vladimir og så sig om. Der var gjort klar til hvad der lignede små glas sat til en større maskine. De var i forskellige størrelser og der var 9 eller 12 af dem. Han nåede ikke at tælle dem. Til den maskine var fastgjort hvad der lignede en gynækologstol, spritny og ubrugt. Han gøs lidt ved tanken om hvad der mon skulle ske med den, inden han tog Felix med sig op på den næste etage hvor der stod gamle operationsbrikse, en ramponeret tandlægestol og andet hospitalsudstyr blandet med torturinstrumenter der lå på det lange bord og hang på et instrumentbræt på væggen. I kabinetter stod glaskolber og væskefyldte kar og flasker. Han guidede sin yngling til den pæneste af briksene og fik ham lagt ned med ansigtet i et hul så han så ned i gulvbrædderne hvor der var mørke plamager spredt hist og her. Han fandt en skalpel, sutur, en lille pumpe til at suge blod bort og dækkede ham til med et plastikklæde samt iklædte sig et forklæde der hang ved en stålvask. Han tændte for den kæmpemæssige projektør der oplyste briksen som var solen steget ned til jorden. "Er du klar?" spurgte han med læberne presset sammen til en smal streg.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 13:21:34 GMT 1
Felix stolede blindt på Vladimir. Det havde han altid gjort, for aldrig havde hans skaber givet ham anledning til andet. Han stirrede frem for sig, ned på det slidte gulv. Det var en mærkværdig følelse af at være pinlig eksponeret som fyldte ham i det øjeblik, men Vladimirs hånd beroligede ham. Han vidste at smerten vil være kortvarig, hvis der overhovedet var en smerte. Det var hans heldige lod som vampyr. ''Ja'', svarede han som han lukkede øjnene og lod Vladimir gøre sin gerning.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 13:37:24 GMT 1
Med en lille trimmer fik han fjernet de brune krøller der dækkede for det lange ar der var i hans baghoved. Den lange flænge var gyselig at se, selv her efter mange hundrede år. Med en tang fik han langsomt løftet skallen forsigtigt og afsløret det følsomme, sarte område der var membranen omkring hjernen. Den var massakreret og man kunne se en dybere fordybning ind i selve hjernens fedtvæv. Han måtte tage mange dybe indåndinger for at gøre sig selv klar inden han med skalpellen løsnede op i vævet for at komme ind til midten af såret. Han mærkede skalpellen skrabe imod noget hårdt og han rynkede panden mens han forsigtigt gravede en lille sølvkrucifiks ud, en rest fra det skæbnessvangre fad. Hvorfor havde han aldrig tænkt på det?! Pumpen sugede til sig af blodet fra der hvor han skar op og han holdt øje med Felix igen og igen for at sikre sig at han stadig var ved bevidsthed, inden han tog den gamle mikrochip og førte ind og syede ind i fedtvævet inden han ligeledes lukkede membranen med den tyndeste sutur han kunne finde. Han holdt vejret under hele seancen og lyttede kun til den mekaniske summen og sugen af pumpen. Han var på ingen måde kirurg, men han havde forstand på anatomi, bedre end de fleste, og han var ikke bange. Han stod og var så fokuseret på sit arbejde at han slet ikke hørte fodtrin bag ham og det var først da en let rømmen kunne høres, at han snurrede rundt og så på Matthew, der stod med armene over kors i døråbningen ned til det nedre niveau i laboratoriet. "Jamen dog," sagde Matthew med et hævet øjenbryn. "Jeg vidste ikke du havde fri adgang hertil, Vladimir. Hvor længe har det stået på?" Vladimir sank en klump. "Kun halvtreds år," sagde han beroligende inden han søgte rundt og fandt det lille sølvkrucifiks. "Se! Jeg tog mig endelig sammen og fandt frem til hvad skaden havde efterladt!" Han smilede i et forsøg på at dække over forehavendet. Matthew sukkede opgivende. Han vidste ikke specifikt hvad der foregik men han var ret sikker på at det ikke kun handlede om Felix' skade. "Og maleren?" spurgte han og nikkede til Felix, som Vladimir langsomt fik lukket sammen i baghovedet med bandager for at holde hovedet fra at bløde alt for meget mens kroppen stadig var afkræftet og måske for svag til at have en alt for hurtig healingsproces. "Det går strålende, ikke Felix?" spurgte Vladimir og hjalp den unge vampyr langsomt op fra briksen. Han smilede strålende til Matthew der himlede med øjnene, gik over til et skab og fandt en pose blod og kastede til Vladimir så han kunne hælde det op og give til Felix. "Her, drik nu, min ven, du har brug for styrken," sagde Vladimir varmt og med funklende øjne, stolt over at have reddet sin yngling, og stolt over at have kunnet gøre en aktiv indsats mod Matthew for en gangs skyld.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 13:54:07 GMT 1
Det sydede i Felix da han hørte stemmen på manden han såvel som andre frygtede. Det var dog anderledes denne gang, for ahn følte et usigeligt had til ham, hvor før var det blot frygt. den måde han havde ødelagt hans Aurelia. At last, hans krop var dog ikke stærk nok til at kunne reagere på vreden og det var med en omtumlethed at han fik sat sig op, lænet op af Vladimir. Hvor mange gange havde han ikke malet Darklighterne? Hvorfor skulle de være så uretfærdige imod ham? Felix forsøgte at få et ord over sine læber, men det var nytteløst. Istedet greb han om glasset og satte det skælvende for sine læber. Som af et trylleslag, syntes hans krop at forvandle sig, hele og hans øjne funklede, idet han sænkede det allerede tomme glas. ''Hvad var det du fjernede, Vladimir?'', spurgte han forundret, det var en trykken som havde forsvundet. Hans stemme var ogås anderledes, dybere, overrasket.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 14:03:12 GMT 1
"Den her, ven," sagde han og lagde det lille sølvkrucifiks i hånden på Felix inden han hjalp ham ned og med en spritgennemblødt klud fik fjernet blod fra hans nakke hvor håret manglede. Det var heldigvis ret langt nede, så de andre krøller kunne dække over den ret brutale trimning han havde foretaget. Han lagde armen om hans skuldre med et smil og tog ham med sig hen imod døråbningen. "Vi er færdige her ser det ud til," sagde han til Matthew der useeligt rystedet på hovedet med et suk og gik i forvejen ned til det første niveau hvor drengen lå i sin kuvøse og sov. Vladimir standsede ved trappen helt ned til palæet og så mod den nye store maskine, de mange glas og stolen. "Er det nyt legetøj?" spurgte han så henkastet som muligt med et nik til det nye inventar. "Nårh det?" Matthew smilede smalt. "Det er til fostrene," forklarede han. Vladimir kunne mærke det vende sig i sig. "Fo-fostrene?" han så på Matthew som om han måtte have spist søm. "Ja, jeg har tænkt mig ihvertfald en håndfuld af dem kunne vokse og måske jeg kunne bruge dele af dem til at indføre i andre," Matthew gled en hånd over maskinen der stadig stod pakket ind i gennemsigtig plastik. "Eventuelt en transplantation så min søn kunne blive gravid via en udvokset livmoder i kroppen, du ved," han trak på skuldrene som om det var ingen sag, "hele verden er fuld af muligheder nu hvor jeg ikke skal spekulere på at finde mine," han skævede til kuvøsen, "eksemplarer ude i verden." Vladimir sank en klump. Det lød forfærdeligt. "Kom," sagde han blot kort for hovedet og tog Felix med sig ned og ud af værkstedet, langt bort fra de uhyrligheder. Han ventede ikke engang på at Matthew fulgte med. Han så istedet på Felix og forsøgte at mønstre et smil selvom hans tanker var bedøvet af de rædselsvækkende billeder på nethinden. "Hvordan har du det, Felix?" spurgte han omsorgsfuldt.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 7, 2020 14:33:05 GMT 1
Felix lyttede knapt til deres samtale. Han var alt for fokuseret på det lille sølvkors i hans hånd. ''Har jeg stjålet det... Fra kirken?'', udbrød han, selvom det selvfølgelig bare havde sat sig fast i alle disse år. Han hævede blikket til Vladimir som de gik ned af gangene, han havde knapt ænset at Matthew havde forladt dem. ''Det bliver vi nødt til at aflevere tilbage, Vladimir'', han hævede korset mellem dem som var det en yderst vigtig genstand, han havde slet ikke tid til at tænke på sig selv i alt dette. Det var indtil at han stoppede i sine spor og tog sig til hovedet. ''Jeg har det fint'', svarede han som hans finger kørte over såret. ''Jeg behøver mere blod, det må se utrolig farligt ud. Ikke sandt?'', spurgte han idet han drog sin finger til sig. Fingerspidsen var blodig, og han tog den straks i munden.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Sept 7, 2020 14:55:12 GMT 1
Vladimir smilede opgivende til Felix og nikkede blot til ham. "Ja, du skal have blod," sagde han både overbærende men også med en alvorlig mine. "Jeg tror dog desværre ikke nogen vil huske hverken kirkefadet eller krucifikset, min ven," han klappede ham på kinden. "Men du kan da tage afsted hvis du vil. Der er intet hastværk med mindre din bestilling fra Matthew har en deadline, for så skal vi nok have koblet den dér," han pegede på hans hoved, "til den remote jeg har der kan aktivere den."