Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 19:18:11 GMT 1
Han havde netop afsluttet aftenens opvisning og havde efterladt scenen til en af de andre dansere. Backstagerummet summede af fest og farver denne vilde torsdag aften kort efter lønningsdag. Der var whiskey og gin i stride strømme, dansere det klædte sig af og på og sminkebordene var besat af flere end der kunne være foran. Fjerboaer, g-strenge og glitrende pasties stod op i ansigtet, men han nød det. Det var aftenen efter han havde beordet Aisling til at opgive sit barn, aftenen efter han havde kylet et andet 2-årigt barn ud fra en bro i Paris, aftenen efter han havde forsøgt at få et overtag hos sin far men endnu engang måtte bukke under. Whiskey og blod dulmede det værste, men han kunne ikke lade være med at mærke samvittigheden nage under huden, som små negle der skrabede i en betændt piercing. Han slængede sig så lang han var i en rodet sofa blandt hæklede cardigans, en enkelt vildfaren stilet og et par glemte boksershorts, mens han lod lyden fra omgivelserne blive til et gardin der lagde en dæmper på hans indre kaos.
Post by Judas Amarantine on Aug 25, 2020 19:22:07 GMT 1
Judas havde siddet i baglokalet det meste af aftenen. Han havde kostume-tjans indtil Gabriel gik af og havde sørget for at folks bh'er kunne knappes op når det skulle ske og diverse andre genstande kunne bruges on-stage i et snuptag. Nu var hans vagt imidlertid overstået og han gik rundt blandt performerne og stedets glædespiger, der langsomt sivede ud tilbage i hovedsalen for at underholde gæster på scenen og blandt båsene så der kunne blive solgt noget champagne. Han så Gabriel ligge for sig selv på sofaen og gik over til ham med et lille smil. “Hey,” hilste han og satte sig på kanten af sofaen da hans ven ikke lod til at ville trække benene til sig så han kunne sidde ned. “Det var en af de vilde danse i aften, hva'?” spurgte han.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 19:26:07 GMT 1
Gabriel havde egentlig troet at alle var gået ud af baglokalet og han havde ligget med lukkede øjne mens stemmerne havde fortaget sig. En enkelt fjer var danset ned og strejfet hans kind kildende. Han værfede den væk og skævede til sin ven inden han fik trukket sig ordentligt op og sidde så ryggen lænede mere mod armlænet end ryglænet. Han satte whiskeyen for munden og så mørkt på ham uden et ord mens han drak. Han satte endelig flasken ned i skødet og så ned på sin hånd. Han kunne se han rystede. "Tror jeg trængte til det," sagde han med fjern stemme.
Post by Judas Amarantine on Aug 25, 2020 19:28:45 GMT 1
Judas lagde hovedet lidt på skrå og en urolig rynke formede sig på hans pande. Det lignede ikke Gabriel at opføre sig sådan her. Eller, det skete fra tid til anden når hans far var træls, i mangel på bedre beskrivelse. Men det var som regel noget han snakkede om med Judas. Det her var anderledes. Der var en barriere imellem dem, og Judas mærkede et lille stik af jalousi over at blive holdt ude af sin vens liv. "Hvad da?" spurgte han og bevægede sig tættere på. Han lagde en lang, spinkel hånd på sin vens ben for at forsikre ham om at han var her hvis han havde brug for det.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 19:33:44 GMT 1
Gabriels blik gled fra sin egen hånd til Judas'. Han rakte langsomt ud og tog den inden han så op på sin vens milde, drengede ansigt. Det var nogle gange svært at forestille sig Judas havde været udsat for så meget pinsel og smerte før i tiden. Han var altid glad, altid en positiv person i Møllen. Det var en fryd af have ham dér til at løfte stemningen. Men det var også svært nogle gange at rumme al hans glæde. Gabriel trak sine ben til sig og svang dem over kanten af sofaen, dog uden at ville rejse sig. Han gled en hånd gennem håret og så frem for sig på det lave bord der indeholdt væltede flasker, glas, fyldte askebægre, smykker i et kaotisk, syndigt, glamurøst rod. "Hvis du nogensinde blev skaber, ville du så nogensinde misbruge din magt over din yngling?" spurgte han og lod atter sit blik sænke til deres hænder.
Post by Judas Amarantine on Aug 25, 2020 19:39:18 GMT 1
Judas bed sig lidt i læben mens han tænkte over sin vens spørgsmål. Det var svært at forestille sig at være skaber når han var så ung. "Nej," sagde han stille. "Nej, det ville jeg nok ikke. Ihvertfald ikke hvis det var én jeg holdt af. Hvis det var et uheld eller noget, så måske," han trak på skuldrene og så fra deres hænder til sin vens bekymrede ansigt. "Hvad da?" spurgte han og furen på panden blev endnu dybere. "Gabriel, hvad der der sket?" Han var oprigtigt bekymret efterhånden. Det lignede slet ikke Gabriel at snakke om sådan noget.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 19:43:07 GMT 1
Gabriel slap hans hånd og gled begge hænder frustreret over ansigtet. Hans øjne kiggede ud mellem fingrene, over den vilde backstage-setting de sad i, mens han selv følte at hele verden virkede underligt fjern. Som om han ikke var til stede selvom han sad lige dér i sofaen. "Jeg har skabt én," sagde han stille og hans ord var dæmpet af hans håndflader, men han vidste alligevel at Judas nok skulle fatte hvad han sagde. Han så til siden på ham. "Jeg har skabt én og det var ikke meningen, og jeg har skullet bruge min magt over hende fordi min far beordrede mig." Han så ned på sine hænder mens han stadig mindedes tyngden af Charles og hvordan han havde ladt barnekroppen falde ned i Seinens mørke vand. "Jeg har gjort forfærdelige ting..." hviskede han stille hen for sig.
Post by Judas Amarantine on Aug 25, 2020 19:46:19 GMT 1
"Hvad har du da gjort?" spurgte Judas og tog begge hans lange, slanke hænder og gned dem lidt for nærmest at vise ham at der stadig var en virkelighed omkring ham. Dissociation var typisk for den stakkels Darklighter, og Judas vidste hvordan man fik ham nogenlunde tilbage til sine omgivelser. "Det kan da ikke være så slemt," han forsøgte sig med et smil men indeni kunne han mærke gruen vælde op i sig. Gabriel var sjældent brødebetynget, og Judas havde set ham gøre en del dumme ting som man normalt måske ville have dårlig samvittighed over. "Har du... har du slået en vampyr ihjel?" spurgte han med sænket stemme. Det var det eneste han kunne tænke var nok til at slå den unge vampyr ud af kurs.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 19:48:00 GMT 1
Gabriel nikkede uden at svare på hans ord. Det virkede som om hans hals og stemmebånd ikke fungerede og han satte atter flasken for munden og drak en stor tår som for at få nerverne dulmet ned igen og styr på sine ord. "Han var 2," sagde han stille mens hans blik var fjernt og hvilede på en døende glød i askebægret på bordet.
Post by Judas Amarantine on Aug 25, 2020 19:49:59 GMT 1
Judas tog en hånd op for munden og så måbende på Gabriel. "Undskyld, hva'?" spurgte han både overrasket og forfærdet. "Et barn, Gabriel, et vampyrbarn?" Han sad og blinkede med øjnene som for at prøve at vågne op af en ond drøm, men lige lidt hjalp det. Han vendte altid tilbage til backstage rummet og hans vens forpinte ansigt. "Men... hvorfor?" han havde svært ved at forbinde de to ting, barnemord og hans bedste ven som altid ville det bedste for dem, han kunne se led.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 19:55:13 GMT 1
"Det er en lang historie," Gabriel slog det lidt hen med et suk og balancerede whiskey på sit knæ uden at se på sin ven. "Pointen er at jeg har sørget for at moren har glemt barnet, og hun skulle også overdrage en nyfødt til min far, som jeg også har sørget for at hun har cuttet emotionelle bånd til," forklarede han. Det hjalp lidt at få sat ord på hvad han havde gjort, selvom det var meget vagt. Han have ikke nævnt Aisling endnu, selvom Judas måske kunne regne det ud på et tidpsunkt. For hans blik så han blodet på de hvide fliser og hørte hendes ord "jeg hader dig" runge ud inden hun skiftede til sit glade, uproblematiske jeg, som om intet var hændt. Han hævede langsomt blikket til Judas og en tårer sneglede sig ned ad hans kind. "Min far brugte sin magt over mig så jeg kunne ikke sige fra," gråden gjorde hans stemme tyk og hans læbe dirrede, "og jeg... hun... Jeg har ødelagt hende. Hvis hun nogensinde finder ud af det..." hans stemme knækkede og han begravede sit ansigt ind mod sin vens skulder mens han græd og klamrede sig til ham.
Post by Judas Amarantine on Aug 25, 2020 19:59:57 GMT 1
Judas sad som lamslået men lagde alligevel armene om Gabriels rystende skuldre mens hans tyssede på ham og beroligede ham med blide strøg over håret og ryggen. "Shh, hvis du var tvunget til det er det jo ikke din skyld," hviskede han forsigtigt i et forsøg på at finde mening i galskaben. Han kyssede ham på panden og rokkede ham akavet lidt frem og tilbage. Han holdt ham lidt ud fra sig og hjalp med at tørre hans ansigt fri for tårer. "Lyt til mig, Gabriel. Det er ikke din skyld."
Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 20:02:03 GMT 1
"Jo.. det... er," Gabriel forsøgte at få kontrol over sin stemme ind imellem ordene og så på Judas med blodsprængte øjne. "Den nyfødte, ja, men den anden dreng? Nej. Det var bare damage control, og det valgte jeg selv," han knyttede hånden og så bittert ned på den. Flere tårer ramte hans fingre og sivede ned mellem furerne i hans hud. "Jeg er et monster..." hviskede han stille.
Post by Judas Amarantine on Aug 25, 2020 20:05:23 GMT 1
Judas næsten smækkede sine hænder omkring Gabriels ansigt og så fast på ham. "Gabriel, nej," sagde han forsikrende. "Det er ikke din skyld. Den skade der skete var din fars skyld, og derfor har han tvunget dig ud i det her. Du skal ikke tage det på dig!" hans stemme var næsten desperat for at få sin ven til at forstå logikken. "Det er en hård situation, men du må bare komme videre og arbejde dig fremad," han forsøgte atter med et smil og denne gang var det lidt bedre. "I skal nok klare jer, dig og den her yngling," han strøg ham over håret. "Jeg er kinda glad på dine vegne over at du har skabt én," indskød han med et lille skuldertræk og skævt smil.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 25, 2020 20:11:49 GMT 1
Gabriel tvang sin bevidsthed tilbage til rummet og lyttede til Judas' ord. Det gav meget godt mening, men... "Men jeg elsker min far selvom han er et svin," sagde han stilfærdigt og så på Judas. "Hvordan kan jeg det når jeg ved hvad han har gjort? Ikke bare nu men..." han himlede med øjnene og fik strøget de sidste par tårer væk fra ansigtet, "generelt? Den mand har skadet flere mennesker og vampyrer end jeg tør tænke på, og det er alt sammen for egen politiske vinding og lyst og tilfredsstillelses skyld. Hvordan kan jeg blive ved med at blive trukket ind i hans spind? Jeg synes jeg kæmper og jeg kæmper, og hver gang jeg siger til mig selv at jeg ikke vil tilgive ham, så ender jeg alligevel med det!"