Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 22, 2020 23:30:02 GMT 1
Der var så mange valg. Hendes fingre gled over de små hæklede bomuldscardigans for at mærke stoffets blødhed mellem pege- og tommelfinger. Raoul var på teateret, hun havde fået lov til at gå blandt sidegadernes mange småbutikker for at købe ind til den lille ny. I dagens anledning var Aisling iført en nydelig lyseblå sommerkjole, Raouls valg, og håret lå langt og løst nedad hendes skuldre så at de røde udgroninger var synlige. Raoul nægtede, til Aislings store irritation, at lade hende farve håret. Hun vendte prislappen på en lille grøn cardigan og sukkede dybt. Penge var inget problem længere, men det sad alligevel i hende. Hun hængte den tilbage igen på hylden og gik videre til næste. ''Åh gud altså, jeg ved jo ikke engang hvad du er'', udbrød hun en anelse fortabt som hun strøg sig over den fine runde mave der stak ud og pillede ved næsten alting som Aisling vendte sig mod. Med lukkede øjne rakte hun frem og tog to sparkedragter for hylden og vendte sig mod den første og den bedste. ''Hej! Du er en mand, hvilken havde du valgt?''.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 22, 2020 23:35:41 GMT 1
Vanen med at gå i babyforretninger var ikke gået væk. Han brugte det vel som en slags terapi for, alt der var gået galt med Rose og Isobel. Hans datter, som nu lignede en pige på syv og absolut slægtede sin mor på, udseendemæssigt. Han havde kun set hende dén ene gang, men hendes billede sad på hans nethinde. Som regel var butikkerne fyldt med gravide kvinder og deres mænd, så han lod altid som om han var en onkel, der skulle købe gave til babyshower eller lignende. Han havde gået i sine egne tanker da den engelske sætning sneg sig ind i hans øresnegl. Først skulle den lige igennem hjernen en ekstra gang, for han havde aldrig været god til sproget fra den anden side af kanalen. "Uhm... Er det dreng eller pige?" spurgte han på sit eget broken engelsk. Han var jo for høflig til at afslå at hjælpe damen.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 22, 2020 23:41:32 GMT 1
Et smil brød straks indover den unge kvindes ansigt ved hans spørgsmål. Hun trak på skuldrene og svarede på galoperende engelsk med sin tykke irske dialekt: ''Jeg aner det ikke''. Hun var klar over, at mange franskmænd ikke helt kunne hendes sprog men ham her? Han var partikulær rådden. Alligevel, kunne hun ikke lade være med at tilskynde ham en anelse melidenhed og morskab som hun selv kiggede ned på de to dragter. ''Min mand er meget gammeldags... Age-gap couple du ved'', hun trak på skuldrene og lod sine øjne blive smalle som hun betragtede ham indgående. ''Jeg tror faktisk måske han er på din alder, hvis ikke lidt ældre, no offence'', hun hængte fraværende den ene sparkedragt tilbage og kastede den anden ned i kurven til det andet vældig mærkelig sammensatte tøj. Hun anede ikke selv hvad hun vil have til ungen, det var trods alt også Raouls valg at de overhovedet skulle beholde den. HUn var for ung til den slags, og vil hellere feste.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 22, 2020 23:46:27 GMT 1
Augustin kunne ikke helt lade være med at tænke på at Isobel nok ville have været mere behjælpelig i en situation som denne, men pigen her virkede jo helt lost - i hvert fald i forhold til beklædning til babyen. "Jeg," Han gjorde fakter mod sig selv for at understrege ordene, "Jeg har også baby," sagde han med en smule stolthed i stemmen og for at overbevise hende om, at han altså ikke var en creep, der bare hang ud i babyforretningen for at kigge på gravide kvinder. Eller deres mænd for den sags skyld. "Hvis han er, hvordan man siger det, gammeldags? Hvorfor er han her så ikke her?" spurgte han nysgerrigt. Det var sjældent han ligefrem blev opsøgt for sin mening i disse sager. Han var vant til at tage nogle lidt mere liv-eller-død valg og det var egentlig bare meget rart at tale med et normalt menneske.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 22, 2020 23:53:54 GMT 1
Aisling kunne ikke lade være med at være fornøjet over den ældre herres tydelige forsøg på at finde de rette ord. Hun fandt ham kær, og det gjorde også at hun ligeså nikkede ved hver sætning han færdiggjorde som for at hjælpe ham på vej. ''Dreng eller pige?'', spurgte hun straks, og lod sin hånd følge rundingen på sin mave. ''Jeg har allerede en dreng på to, Charles, hvad hedder din?'', hun vidste at hun så ung ud, måske for ung til at have en søn på to, men i Irland var det trods alt almindeligt, specielt i det kvarter hvor hun havde vokset op. Hans næste spørgsmål fik det dog til at gøre en anelse ondt i hende og hun slog straks blikket ned for at skjule smerten i hende ved hans tydelige udeblevelse ved noget hun faktisk ønskede ham ved. ''Årh han arbejder, han er direktør du ved'', hun viftede med hånden, det var tydeligt at hun havde giftet sig til penge. ''Men du er nok ligeså god, er du også konservativ?''.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 23, 2020 0:01:02 GMT 1
"Pige, hun har 3 år," svarede han. Det var lidt en løgn, men det var dér han synes Rose havde været mentalt, da han havde mødt hende, "Hun hedder Rose," fortalte han glad, som om det var en datter han bare kunne tage hjem til og kramme når han ville. "Du er ung," sagde han så forundret, da hun fortalte hun allerede havde et barn, men han ville heller ikke grave i det. De havde jo trods alt lige mødt hinanden. "Ja, jeg er consovateur - det kalder de mig i hvert fald," sagde han, men ordet 'konservativ' var lidt for stramt til hans udtale og endte på fransk. Det kunne hun nok godt forstå. "Din accent, hvor er fra?" spurgte han slutteligt og fulgte hendes hånd med øjnene. Hun var en smuk ung kvinde og han kunne ikke helt se, hvad en gammel fyr i hans egen aldersgruppe ville med sådan en. Hun skulle da have lov til at være fri lidt endnu.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 23, 2020 0:08:13 GMT 1
''Eeej!'', udbrød Aisling som hun klappede i hænderne med et gladt smil. ''Rose og Charles burde da mødes! Det vil være så fint! Så kunne du tage din hustru med også'', hun kunne ikke lade være med at forestille sig et helt venskab med en anden børnefamilie. Lige nu, var Gabriels lillesøster det nærmeste hun kunne komme på en anden 'børnefamilie', og der var ingen leg for hun var allerede blevet alt for stor til at hendes tumling vil kunne følge med. Hun følte sig straks en anelse påtrængende ved den ældre herre, men alligevel nød hun opmærksomheden fra en anden og sågar et menneske. Hun følte sig endnu ikke som en vampyr, ofte glemte hun også restriktionerne som husk mad og bliv indenfor når solen står op. Det var måske meget godt at de havde sikkerhedsvagter på alligevel som kunne hjælpe hende. ''Jeg er fra Dublin, og måske lidt ung men du ved... Kærlighed ved første blik'', hun trak på skulderen og gav sig til at puffe ham længere ned af hylderne. ''Hjælp mig nu, hvis du også er konservativ burde du kunne hjælpe mig, er der noget her i krucen som ikke er pænt?''.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 23, 2020 0:14:07 GMT 1
Hans hustru. Hvor ville han ønske han havde sådan en, tænkte han i sit stille sind, mens hans hoved mekanisk bare nikkede til hende med et smil. Han kunne vel altid finde på en undskyldning for hvorfor det ikke gik alligevel. Eller glemme at udveksle kontaktinformationer med hende - hvad var chancen alligevel for at møde den samme irske dame to gange i Paris' myldrende gader. "Okay," Han tog kurven fra hende af ren venlighed, for at hun ikke skulle bære rundt på den. Mens de gik langs hylderne, tog han et kig på hvad der var i kurven. Nok var han måske lidt farveforskrækket i sin egen påklædning, men han synes nu alligevel at børn skulle have lov til at gå klædt i noget lidt mere spraglet. Derfor samlede han de sorte og grå ting sammen og rystede på hovedet: "Ikke til pige," "Din mand - han er direktør af hvad?" spurgte han nysgerrigt. Hun virkede ikke som den gængse direktørfrue, men måske hun gemte på mere end han lige tænkte.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 23, 2020 0:20:01 GMT 1
Det var med glæde at Aisling tog imod det grå og sorte tøj og lagde dem fra sig på hylden, hun tænkte at det skulle butikkens ansatte nok rydde op. ''Men hvad så? Bare tag det du synes, det er Raoul som betaler'', hun blinkede af ham med et smil så bredt at smilehullerne straks viste sig. Hun havde i dagens anledning fået mandens kort som han nok egentlig ikke vidste at hun havde taget. Men det betalte trods alt bedre, end hendes eget med småpengene fra vampire cleaning service gik ind. ''Øhh det der store teater her i Paris, hvad hedder det nu? Les teatres?'', hendes udtale af det franske var mindst ligeså dårligt som hans engelske, men måske det var derfor at hun så godt kunne lide ham. ''Hvad med dig? Hvad laver du?''.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 23, 2020 0:28:31 GMT 1
Augustin lod fingrene glide henover de fine små kjoler til piger. Sådan en ville han aldrig komme til at se Rose i. Hun var vokset alt for hurtigt og hendes sind var tydeligvis ikke fulgt med. "Til pige," sagde han fast og tog en smuk, lyseblå kjole ned til hende fra den øverste hylde. Han spidsede dog lidt ører da hun nævnte Raouls navn. Han kendte kun en Raoul og det var Raoul Mortem, men det kunne jo ikke være ham, hun snakkede om. Raoul var trods alt et ganske almindeligt navn i en stor by som Paris og han var sikker på, at Raoul ikke ville tage så ung en brud. Det ville selvfølgelig også betyde, at den gravide kvinde foran ham var vampyr, hvilket han heller ikke helt kunne tro på, hun havde for mange menneskelige mimikker og gesturer. "Aah, Le Théâtre," sagde han og smilede lidt af hendes forsøg på at tale fransk. Det var da bare skønt, at de kunne kommunikere på tværs af landegrænser. "Jeg arbejder i sécurité, men efter baby - ikke så meget," gestikulerede han ved at vise 'meget' med hænderne spredt og 'ikke så meget' med to fingre, der næsten rørte hinanden. Det var trods alt sandt, at han ikke havde arbejdet meget siden Rose kom til verden. Han kunne ikke samle sig om det.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 23, 2020 0:36:43 GMT 1
Hendes øjne funklede som de landede på den lille kjole. Hun tog den mellem sine hænder og mærkede stoffet godt igennem inden hun pænt foldede den og lagde den ned i kurven som han bar. ''Det bliver ihvertfald nødt til at blive en pige nu'', svarede hun, som hun tog en anden lyserød cardigan ned fra hylden og smed den i kurven uden rigtig at ænse dets mønster eller størrelse. Det var bare en fin farve. Da han udtalte det rigtigt, forsøgte hun ikke engang men lo blot, hvilket intensifierede ved hans gestik som hun straks mimikerede, for hun kunne ikke lade være med at drille. ''Jeg læste også biologi da jeg blev gravid med Charles, puf!'', hun slog ud med hænderne og klappede sig så på maven. ''Nu arbejder jeg for et rengøringsfirma'', hun gav sig nu til at summe over hagesmækkerne, det var vel nok bedre d evar plastik, men de var fine i bomuld.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 23, 2020 0:45:45 GMT 1
"Rengøring - ikke et job for gravid," sagde han med et hævet, lettere busket øjenbryn. Det kunne selvfølgelig være hun var på barsel, men han kunne alligevel ikke lide tanken om de skrappe kemikalier og så videre rundt om barnet, selv om det endnu var ufødt. Han pegede på en hagesmæk med en fransk joke på og grinede let: La maîtresse demande à Toto : “Quel est le futur de ‘je bâille’ ?” “Je dors !”. "Den siger ... Lærer spørger Toto om hvad fremtiden er af 'jeg gaber' - Toto svarer: 'Jeg sover'," forsøgte han at forklare, mens han selv grinede lidt af joken, selvom den egentlig var ret lam. "Bomuld er bedst, kan vaskes!" sagde han ivrigt og tog den søde hagesmæk med joken og viste den til hende.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 23, 2020 0:54:09 GMT 1
Hun trak på skulderen, ''Du er alt for sød'', svarede hun med et smil idet han udtrykte sin bekymring. ''Det er ikke så slemt, ligenu er jeg mest hjemme fordi Raoul vil passe på mig'', hun rullede med øjnene imens hun rakte ned i sin taske efter en termokop. Det var altid lettere at tage en slurk blod hist og her når indholdet ikke kunne ses. Den var 'menneskevenlig' som hun havde forsøgt at forklare Raoul flere gange. Imens hun tog en tår af den søde væske, så hun med et hævet øjenbryn på hagesmækken. ''Og du er sikker på at det er sjovt?'', spurgte hun, selvom hun ikke selv kunne lade være med at le af joken som tydeligvis morede ham. ''Okay okay, vi tager den, men er det ikke svært at få du ved.. Tomatsuppe og sådan ud af det? Bolognese og sådan?'', med Charles havde de bare brugt famililens gamle tøj, det var første gang hun faktisk havde shoppet. ''Hvad hedder du egentlig?''.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 23, 2020 1:01:38 GMT 1
"Raoul lyder som fornuftig mand," nikkede Augustin til hendes rullen med øjnene. Han kunne godt regne ud, at hun ikke var helt enig. "Tomatsuppe?" spurgte han og lagde hovedet lidt på skrå som en hund, der lytter, "Nej, lægge i blød og det går af," forklarede han. Han havde haft Thor siden han var hvalp, og der havde været værre ting end tomatsuppe på nogle af hans ting. Det stak lidt i hjertet at tænke på hans nu myrdede hund og hans blik blev kortvarigt bedrøvet. "Tilgiv mig min uhøflig, mademoiselle, mit navn er Augustin," Han så ikke, at der skulle være noget galt i at fortælle hende sit navn. Han kunne ligesom ikke være mere i fedtefadet end han allerede var. Han tog hendes hånd og kyssede den hurtigt som en hilsen, men tydeligvis uden nogen form for intentioner bag. Han kunne alligevel ikke tænke på andre end Isobel på den måde.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 23, 2020 1:09:45 GMT 1
Fornuftig? Hah! Hun havde lyst til at le. Raoul var overbeskyttende, magtliderlig og havde en bestemt ejerfornemmelse over hende. ''Årh du ved så meget mere end mig... Er du sikke rpå at du ikke har flere børn end Rose?'', hun så først en anelse opgiven ud, det var svært at skulle agere voksen inden hun følte sig som en. Hun skimtede sorgen i hans øjne, men lod det gå. De var trods alt fremmede i en babybutik. Hun rødmede let ved hans kys, det gjorde hun med alle franskmænd når de gjorde det, der var noget yderst charmerende ved det. ''Augustin'', gentog hun som for virkelig at kunne forstå hans navn og udtale det korrekt. ''Jeg hedder Aisling Mortem ó Caoimh, det staves ikke som det udtales'', forklarede hun med et smil som hun ligeledes greb hans hånd for at presse et selvsikkert kys på hans håndryg inden hun flyttede blikket til resten af butikken. ''Hvad behøvede du egentlig til Rose herinde?''.