Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 14:50:51 GMT 1
Louvre var affolket, og Isobel havde valgt det som den sidste vagt hun ville have det næste lange stykke tid. Hun havde allerede en lille synlig bule, ikke noget der gjorde at hun skulle skifte over til sin graviditetsgarderobe, men den kunne ses under den røde kjoles stof. Hun havde taget lidt fint tøj på og fået sin assistent til at tage de fine buketter ud til et bud, der ville tage det hjem til palæet. Hun stod i sit kontor og var i færd med at ordne de sidste ting. Hun så sig omkring og stod med armene om sig i et lille kram til sig selv. Matthew havde lovet at komme og hente hende, og hun ventede bare på hans besked. Hendes blik gled over kontoret som hun havde ryddet op og gjort pænt så det var klar til hende når hun kom tilbage. Døren havde hun låst mens hun havde taget et glas whiskey så ingen ville shame hende for det. Babyen ville ikke kunne mærke det alligevel. Det havde de ikke gjort før i tiden ved hendes andre graviditeter ihvertfald.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 14:55:33 GMT 1
Han huskede vejen til hendes kontor og fik sneget sig ind på kontorgangen ved at holde døren høfligt for en af hendes kolleger, der forlod museet. Nu stod han foran døren til hendes kontor og overvejede om hun kunne lugte ham gennem døren og om han bare skulle gå ind eller om han skulle banke på og give hende valget om at lukke ham ind. Han sukkede og kiggede op. Han var tydeligt syg. Han havde tydeligvis grædt endnu mere efter at Paris havde forladt hans lejlighed. Han havde haft lyst til at splitte stedet ad. Han hævede en hånd, der stadig var forbrændt efter han havde taget fat om det brændende brev, med de endnu mere antændelige nyheder. Han måtte se hende igen. Han måtte undskylde. "Isobel?" kaldte han sagte, mens han bankede på.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 15:07:11 GMT 1
Hvad der gav hende et chok mest vidste hun ikke, om det var banken eller hans stemme. Hun tabte glasset på gulvet med et lille "flump". Det gik heldigvis ikke i stykker og hun havde lige drukket den sidste dråbe. Hun vendte sig abrupt rundt og stirrede på døren som var den et spøgelse. Selv uden at han var i rummet kunne hun mærke stanken sive ind igennem alt, som radioaktiv stråling der gennemborede alt og alle. Det var væsentligt værre end ved sommerfesten, og hendes kvalme var ikke imponeret. Skulle hun svare? Døren var trods alt låst men hun vidste hun måtte komme ud før eller siden. Hun mærkede efter sin mobil i jakkelommen. Den havde ikke sagt noget endnu eller givet lyd om at Matthew var her. Hun nærmede sig langsomt uden at lave en lyd og lagde en hånd fladt og sin pande mod dørens træ. Hun kunne mærke ham derude igennem døren. Hun lagde en hånd over sin mund for at skjule et hulk som tårerne vældede op og strimlede hendes ansigt. "Augustin?" hviskede hun sagte. Hun kunne ikke holde det i sig længere. Hendes allerede iturevne hjerte, som lige var blevet syet nødtørftigt sammen igen, begyndte langsomt at sprække.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 15:12:18 GMT 1
"Iso, vær nu sød," sagde han og stoppede sin banken, da han hørte hendes stemme, "Vi er nødt til at snakke - bare snakke!" Det måtte hun da forstå. Hun måtte vide, at det brev aldrig villle være nok til at stoppe ham fra at ville have med hende at gøre, især ikke nu, hvor hun var gravid. Men lige nu talte han til en dør og han kunne næsten regner ud, at den var låst. "Luk op for mig," Han mente det på mere end én måde. Det var som om deres hjerter trods døren imellem dem bankede i takt, som de så tit havde gjort under deres intime stunder. Han huskede Paris' spottende latter som gav genlyd i hans sind. Måske var det her i virkeligheden en dum idé. Men nu var han her.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 15:15:49 GMT 1
"Hvorfor er du her?" spurgte hun med behersket stemme men den knækkede med det samme efter ordene slap ud. Hun kæmpede bravt for at bevare roen men gråden overtog et øjeblik og hun måtte holde sig for munden for ikke at lyde for indlysende følelsesmæssigt påvirket. "Du har ikke noget at gøre her, gå!" sagde hun bestemt men stemmen dirrede og hun vidste at han ville kunne høre det. Hun undrede sig over hvad der havde fået ham til at finde vej til hendes kontor. Var han blevet skør af hjertesorg? Hun kunne ikke fortænke ham i det, hun havde selv mange gange villet svare beskeder og sms'er, indtil Matthew havde skiftet hendes sim-kort i telefonen og taget hendes gamle. Mon han havde set alle de beskeder og opkald?
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 15:20:36 GMT 1
Gav det ikke sig selv, hvorfor han var her? Han bankede med en flad håndflade på døren et par gange igen, for at give sig selv tid til at tænke. Hun havde jo selv skrevet brevet. Hun kendte ham jo. Hans beskyttergen. Han kunne ikke bare lade hende gå igennem dette alene - eller endnu værre, sammen med ham. "Iso, luk mig ind," gentog han lidt tydeligere, "Jeg lover, at jeg gør dig ikke noget," Han vidste ikke hvorfor han havde brug for at understrege dette, men i princippet var de jo fjender, sådan på papiret i hvert fald. "Jeg er nødt til at se dig," afsluttede han, "Jeg er nødt til at have svar,"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 15:27:03 GMT 1
"Svar på hvad?" spurgte hun igennem døren. Hun var forvirret. Havde hun ikke sagt nok til sommerfestivalen? Der var ikke noget nyt på programmet for ham, med mindre han vidste...? Hun lagde en hånd på sin mave og lukkede øjnene et kort øjeblik mens hun tænkte sig om. Nej, hvordan ville det være sket. Det var jo kun Matthew og Angela der vidste noget. Ok, hun havde skrevet brevet men det var kun på foranledning af Paris, og hun var ikke engageret i kampen mod vampyrjægerne, var hun? Hendes hånd gled ned til låsen og håndtaget. Langsomt, pinefuldt langsomt drejede hun den rundt så låsen slog fra med et klik og hun trak døren op for at se ud på ham gennem en sprække. Synet der mødte hende var horribelt. Han så indsunket og syg ud, som om han var ældedes flere år på ingen tid. Grå hud og blanke, tydeligvis forgrædte øjne. Hun så åndeløst på ham inden hun åbnede døren lidt mere for at lukke ham ind. Hun så rundt ude i gangen. Ingen Matthew endnu. Det her ville blive et mareridt at forklare! Hun lukkede døren igen og låste den inden hun vendte sig rundt mod ham, næsten vred over hans tilstedeværelse. "Hvad har du gang i?!" hvæsede hun uforstående. "Er du klar over hvor mange problemer jeg kan komme i for at se dig?!"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 15:31:26 GMT 1
Hans blik blev suget mod den lille bule på hendes mave. Hvis ikke man vidste hun var gravid, ville man kunne tro, at hun bare havde spist et stort måltid mad. Men hun spiste jo ikke andet end blod, måtte han huske sig selv på. "Isobel," startede han sin sætning, men han var så overvældet af sine følelser, at han ikke helt vidste hvor han skulle starte. Han sled sit blik fra maven og så hende i øjnene. "Hvad er det jeg har sagt om at græde?" spurgte han så ømt, "Mit hjerte kan ikke klare det," Han havde den største lyst til at række ud og stryge en hårlok om bag øret på hende, men holdt sig i skindet. "Hvorfor kom du ikke og fortalte mig det i virkeligheden? Hvorfor skulle jeg have det at vide på skrift?"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 15:36:26 GMT 1
Hun sukkede stille mens hans ord ramte hende. Fucking Paris. Hun ville give den heks noget at tænke over når hun kom hjem igen. Skulle hun bare spille med på det? Hun så bort fra ham med armene over kors og lænede sig op ad døren, en underbevidst handling der viste hvor meget hun frygtede Matthews vrede udefra hvis han opdagede dem derinde. "Augustin, jeg synes du skal glemme det," sagde hun og rettede sig op. Hånden famlede bag hende mod dørens håndtag og lås. "Jeg mener at jeg skrev du ikke skulle opsøge os." Hendes anden hånd lagde sig instinktivt over maven. "Vil du ikke være sød at gå? Jeg har ikke mere at sige."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 15:41:11 GMT 1
"Hvordan kan jeg glemme det?" spurgte han på grænsen til vrede, men stadig med så meget bedrøvelse i stemmen, at han ikke rigtig kunne mestre at blive ordentlig gal. Hans fremtoning var farlig at se på og med den ulmende galskab i hans øjne, kunne han nemt have været en meget velklædt psykopat. "Hvordan vil du have jeg skal leve med viden om, at jeg ... At jeg måske ... Er far? Hvordan vil du have jeg skal dø med den viden?" fortsatte han desperat. Hun vidste godt, at han altid havde ønsket sig en familie, men at han var for gammel og syg til at starte en nu. Men situationen var anderledes når hun var udødelig og vampyr.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 15:47:29 GMT 1
Hun pressede læberne sammen for ikke at begynde at skrige af afmagt. Hvem troede han egentlig at han var, sådan at troppe op og kræve at ville snakke med hende!? Hvis hendes gæt var korrekt havde Paris lavet en deal, og det var selvfølgelig godt for kampen mod vampyrjægerne, men at hun var maddingen brød hun sig bestemt ikke om. Hun drejede låsen i døren men lod håndtaget være for nu. "Måske," gentog hun og så mørkt på ham. "Der er ingen måde at vide det før jeg føder. Desuden," hun så til siden, "jeg måtte sige det til Matthew. Og hvis jeg sagde at der var nogen tvivl ville han slå det ihjel uden tøven."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 15:51:52 GMT 1
"Havde du tænkt dig nogensinde at fortælle det?" spurgte han. Hans stemme knækkede, men han var ligeglad. Hun havde set ham i sårbare situationer før. I hans hoved var barnet hans uanset hvis sæd, der havde lavet det. For hun var jo hans. Og han var hendes. Uanset hvad hun var, så var han hendes. "Isobel, jeg..." Ja, hvad, Augustin, tænkte han, hvad vil du sige? 'Jeg vil have dig tilbage', 'Jeg vil dræbe din bror og have dig for mig selv', 'Jeg elsker dig...'. Der var mange ting, der burde blive sagt. Mange ting, der var implicitte i samtalen, men som for god ordens skyld burde blive sagt højt.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 15:58:26 GMT 1
"Nej," sagde hun og hævedet hovedet for at se resolut på ham. Hendes ansigt var forvredet i en smertefuld grimasse over tanken om at holde ham i mørket i så lang tid, men som mor havde hun privilegiet om hvorvidt hun ville lade ham vide at barnet var hans elle ej. "Det skulle være hemmeligt og du skulle ikke vide noget," hun rankede sig mere og mere mens hun hørte sine egne ord. "Og det gør ikke nogen forskel, for det er ikke dit." Hun vidste ikke hvordan han forholdt sig til at hun og Matthew havde et forhold, men der var ikke noget han kunne sige eller gøre for at ændre det. Lige nu var det næsten ligeså smertefuldt at være sammen med Matthew, men alligevel var der trøst i hans favn, fremfor død i Augustins. "Vil du ikke være sød at gå?" hun lagde endelig vægt på dørens håndtag og åbnede den så Augustin kunne forlade kontoret. Hvad hun ikke havde bemærket var at hendes mobil havde vibreret mens de havde snakket, og Matthew havde besluttet sig for at gå ind og lede efter hende eftersom hun ikke svarede på hans besked. Han var endt foran døren hvor han kunne høre stemmerne snakke. Han var ikke uforberedt, men det var de og han greb ud og trak Isobel ind foran sig. "Så mødes vi igen," sagde han og de isblå øjne var som syle der stak sig ind i den kræftsyge mands krop. Hans anden arm greb om Isobels liv og holdt hende tæt med en faretruende styrke. Isobel spærrede øjnene op i chok men kunne ikke få en lyd over læberne over sin brors opførsel. Hun kunne ikke modsætte sig ham. Han var hendes skaber og underlagt hans vilje.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 16:06:37 GMT 1
Synet af Matthew. Hans hånd om hendes liv. Den gravide mave. Hans egen brændende fornemmelse i hånden efter hendes brev, der aldrig skulle have nået frem til ham. Augustin kunne ikke andet end at skubbe Isobel lettere groft ud af Matthews arme for simpelthen at angribe som en vild hund, der ikke har spist i flere dage. Hans hænder lukkede sig om Matthews hals, mens han råbte alskens eder af vampyrfyrsten. Det var dumt. Han kunne jo aldrig vinde denne kamp uden våben, men det føltes godt. "Hun ... er ... min!" råbte han hæst og forpustet af sit angreb, mens han forsøgte at slå Matthew i ansigtet med en knyttet næve. Om han hentydede til barnet i Isobels mave eller Isobel selv var uklart og måske var det egentlig begge dele han mente.
Post by Darklighter (admin) on Aug 14, 2020 16:32:33 GMT 1
Matthew lod Isobel glide ud af armene for at værge for sig mod Augustin. Manden var som en hund med rabies, galskaben lyste ud af de forgrædte, blodsprængte øjne og fingrene dirrede krampagtigt om hans hals. Matthew lo, en mørk, spottende latter over mandens forsøg på at kværke livet ud af ham når det ikke havde været tilstede i mange tusind år. Behændigt greb han mandens knytnæve og vred den om på ryggen af ham med et ryk i den syge krop og greb ham om nakken, de lange, slanke fingre holdt ham i en skruestik. Hans hugtænder var blottede og klar til et hug og ende mandens liv men Isobels bedende hænder for ansigtet og tårevædede ansigt fangede ham i periferien og istedet kastede han Augustin fra sig som en grim klud der ikke kunne bruges til at gøre rent mere og egentlig ville være bedre tjent med at dø. "Lev med dit valg, din syge hund," snerrede han iskoldt. Lysstofrørene over dem i loftet blinkede faretruende og han greb Isobel ved håndleddet. "Hun var aldrig din, hun er sin egens og hun har valgt: mig!" Han så til siden på Isobel der græd som pisket over at se Augustin i så mange smerter men hun klyngede sig til Matthew mens de langsomt bakkede væk ud af Augustins rækkevidde. "Augustin, er du ok?" hviskede hun lamslået over den scene hun netop havde set for sig og været en del af. Hun var rasende på Matthew, men hun vidste det ville ebbe ud når de kom hjem.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us