Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 12, 2020 21:35:21 GMT 1
Hun spændte hvad hun kunne i kroppen for at få den til at lystre og begyndte langsomt at samle sig mere og mere. Koldsveden havde lagt sig igen men hun var ikke sikker på hvornår den vendte tilbage. "Ja," sagde hun stille og tårer strimlede ned hendes ansigt men uden at grøde hendes stemme alvorligt. "Siden vi mødtes, siden, ja, alt for længe," hun knyttede hænderne og måtte se bort fra ham for ikke at se hans skuffelse. Det gjorde så ondt i hende men hun havde endelig overdraget sin hemmelighed. "Og siden du ikke ville kunne være sammen med en vampyr..." fortsatte hun nu med lidt mere fast stemme. Hun strøg tårerne bort fra ansigtet og samlede sig helt til sidst. Hun lod det hele vaske over sig som en kold spand vand mens hun så på ham. "... Så må vi vel gå fra hinanden?"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 12, 2020 21:40:42 GMT 1
Ubemærket var også han begyndt at græde. Det gav sig til kende ved store tårer, der flød frit fra hans øjne, men ingen lyd. Verden stod stille. Havde hun bedraget ham i al denne tid? Var han blot et vejbump i hendes uendelige liv. "Hvor længe?" spurgte han som om det betød noget. Det betød ingenting. Alting i ham var gået i stykker og det sås på hans kropsholdning. Var det Matthew Darklighter, der havde forvandlet hende? Nej, for hun sagde det var før de mødtes. Det gav ingen mening. "Isobel," Han gik frem imod hende med armene strakt ud foran sig for at lægge dem på hendes skuldre, "Sig at du lyver, vær nu sød. Det er bare en rigtig dårlig vittighed,"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 12, 2020 21:51:58 GMT 1
"3000..." begyndte hun men måtte stoppe og tage sig til brystet da hendes krop atter truede med at forråde hende. Hun hævede igen en hånd imod ham og bakkede lidt væk mens hun rystede på hovedet så hans hænder fangede den tomme luft. "3565 år," sagde hun endelig og begyndte at føle virkeligheden komme tilbage omkring dem. "Matthew er min bror, min skaber, min herre," forklarede hun stille og sænkede blikket til sin hånd ved brystet. "Jeg ville ønske det ikke var rigtigt, Augustin, for jeg ville ønske vi kunne være sammen til trods... Men da jeg så dit kontor... da jeg så dit arbejde," hun bakkede endnu et skridt langsomt væk. Han måtte ikke komme for tæt på, hun vidste ikke hvad hun ville gøre. Hun ville måske ombestemme sig og sige det var en joke. Blodet på hans sko og hendes hals vidnede om noget helt andet og langt mere reelt problem de ville stå med i fremtiden. "Jeg ville have været den der stod ved din grav og sagde farvel efter at have givet dig det bedste du kunne få: et lykkeligt liv," sagde hun stilfærdigt og holdt hans blik inderligt. "Jeg elsker dig..." hendes stemme døde hen.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 12, 2020 22:00:17 GMT 1
Trods hans modvilje mod at have med blod at gøre, havde han knap bemærket, at han trådte rundt i blod på jorden og hans lysebrune ruskindssko var ganske søbet ind i den tyktflydende væske. "3000, mere end 3000," mumlede han og kiggede væk fra hende og op mod himlen for at få tårerne til at stoppe. Hun kunne lige så godt have stukket en kniv i hjertet på ham og drejet den godt og grundigt rundt - sådan føltes det i hvert fald lige nu. Han kunne ikke afgøre om han var vred. Måske vreden var rettet mod ham selv, for nogensinde at have tilladt sig selv at håbe. "Jeg ville være stoppet!" sagde han så, "For at skåne dig, for at leve længere, for at være med dig længere," Vreden ulmede lige under bedrøvelsen, men han ville ikke skræmme hende. Han villle bare dræbe Matthew, men på samme måde var han jo i en eller anden form for forvrænget gæld til vampyrfyrsten for at lade den 3000+ årige skønhed foran ham blive udødelig, så de kunne mødes netop nu i denne tid.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 12, 2020 22:05:45 GMT 1
Hendes øjne blev store og hun tabte næsten pusten. Endnu en bølge af koldsved truede hende og hun knækkede sammen men der kom ikke mere op mens hun stod sammenkrummet. Hendes hænder famlede til siden og lænede sig op ad en marmorvase der stod ved siden af. Hendes hånd satte et blodigt aftryk men hun kæmpede sig op og stå igen rank og ret imens hun genvandt pusten og næsten satte sig halvt op ad vasen mens hun så på ham, læberne let delt mens hun bare så tomt på ham. "Hvorfor... hvorfor sagde du ikke noget?!" spurgte hun og gråden overvældede hende kortvarigt igen med et hulk og flere tårer men hun fik kontrol over sig igen og rettede sig fri af vasen. Det måtte slutte snart. Hun magtede ikke at se på ham mere. Den mærkelige kvalme, hendes sorg, hans skuffelse. "Jeg kunne have løjet resten af mit liv for dig!" hendes stemme hævede sig men hun vidste det var nyttesløst. Hun tog endnu et skridt bort; den røde stilet klemte gruset under hende på stien de stod på. Hun lyttede efter Matthew og mærkede hans nærvær men han havde trukket sig fra området og var tilbage ved bilen. Hun kunne bare vende sig om og gå men hun var som naglet til stedet.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 12, 2020 22:13:09 GMT 1
Rent instinktivt greb han ud efter hende, så hun ikke skulle falde, men hans hænder fangede kun luft. Han vidste heller ikke om han kunne klare at røre ved hende. "Jeg ville ... Jeg ville overraske dig. Når alt dette var slut," sagde han stilfærdigt og lukkede øjnene for ikke at skulle møde hendes blik. "Og du mener vel resten af mit liv, ikke Isobel," spurgte han i en tone, der var hårdere end han ville have den skulle være, "For jeg ... Jeg er ingenting, bare et sekund i dit liv, i din død." Vreden var nu fremtonet i hans stemme. Han havde lyst til at skrige og rykke håret af sig. Han havde lyst til at slå den forfærdeligt grimme marmorvase i stykker, hamre sine næver ind i det nærmeste træ, til de var blodige. Men han var fuldstændig rolig. Det var som om hans sjæl havde forladt hans syge krop og så på hele oppefra. "Isobel, jeg synes du skal gå nu," sagde han så. Der var ikke trusler i hans stemme, for han ville aldrig nogensinde kunne skade hende.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 12, 2020 22:21:35 GMT 1
Hun gennemrystedes af en grim hulken ved hans ord men hun vidste det var sandt. Det var slut. Alt var ovre. Matthew havde vundet og fået alt. Hun slog armene om sig og vendte ham ryggen. "Farvel, Augustin," sagde hun stille med rystende skuldre. "Lev vel mens du stadig kan." Med fødder der føltes som bly begyndte hun at gå. Skoene slog mod gruset, der sprang lidt op under hende mens hun langsomt bevægede sig bort fra sit livs værste og mest smertefulde oplevelse. Tårerne var tilbage og hun græd som pisket mens fyrværkeriet sprang i luften bag hende i farver, som virkede i sepia eller sort/hvid for hendes blik. Hun slingrede en smule, stadig overvældet over kvalmen i hendes system, men problemet var at hun havde indset hvad der var los. Hun nærmede sig bilen der holdt parkeret og med et sidste blik bagud på sommerfestivalens storslåede afslutningsshow, satte hun sig ind til Matthew og Gabriel der havde haft gang i en luder så Gabriel kunne få lidt at spise. Hun var selv sulten og tog uden et ord det sidste de havde efterladt. Den døde krop blev dumpet i en gyde og der blev ringet til VCS inden de kørte mod palæet, Matthew i midten med armene om hver sin skabning der i hver sin forstand var gået i stykker. Men hvad han ikke vidste var at der var en mere skabning i selskabet, der snart skulle vise sig at blive problematisk. For mens Isobel lå med sit hoved mod hans skulder hvilede hendes hånd mod hendes mave hvor hun mærkede den genkendte følelse af mørke forme sig sammen med hendes krop og den uundgåelige graviditet var begyndt. //out