Post by Fleur Ironstone on Aug 12, 2020 0:28:36 GMT 1
Fleur havde kørt med Shade før og havde egentlig ikke noget imod ham, selvom hun synes han var lidt uhyggelig med de sorte øjne. Men han havde modsat Matthew aldrig gjort hende noget. "Men jeg er så ung," sagde hun og for første gang følte hun sig faktisk glad for hans tilfredshed med hende. Hun kunne godt lide ros. Det var vejen til hendes hjerte, der ikke længere slog. Vladimir havde allerede fundet ud af det. Matthew ville nok også snart lære hende at kende. "Jeg ville aldrig få en position på afdelingen i denne her krop," Hun tænkte sig lidt om, "Medmindre jeg blev læge," Det havde aldrig rigtig været hendes drøm. Hun ville være fysiker, men hun var god til udenadslære og var egentlig ikke i tvivl om, at det var 'let nok' at blive medicinsk doktor.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 0:36:50 GMT 1
De sad i bilen mens den gled lydløst gennem natten. Han havde ladet hende sidde for sig selv i den ene side af bilen mens de kørte, men vendt imod hende som en opmærksom lærer der lyttede til alle elevens ord og spørgsmål uden indvendinger. "Du skal se, vi skal nok finde ud af noget," sagde han. "Du er klog, eftertænksom og lærenem, Fleur. Det vil kun komme dig til gavn i fremtiden." Bilen gjorde holdt ikke langt fra hospitalet men ikke inde på selve området, da de ikke ville tiltrække sig alt for meget opmærksomhed. "Vi er her, herre," sagde Shade tørt og Matthew tog Fleur med sig ud i den lune sommernat og begav sig hen til hospitalet hvor de trådte ind og gik mod fødeafdelingen. De var et sært par at se gå igennem komplekset til de kom til fødselsafsnit og afdeling for kvindesygdomme.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Fleur Ironstone on Aug 12, 2020 0:43:01 GMT 1
En sygeplejerske tog imod dem i indgangen: "Monsieur, har De og Deres datter en aftale?" spurgte hun og kiggede fra Matthew til Fleur. Deres synlige aldre virkede egentlig meget passende for far og datter, så det undrede hende ikke, at de kom sammen. Fleur kiggede tilbage på sygeplejersken og så på Matthew. Hun havde lyst til at sige, at hun ikke var hans datter, men det var jo hendes egen plan det her. Sygeplejersken var selv tydeligt gravid og Fleur kunne lugte det søde blod allerede fra starten. Dét plus de mange gravide kvinder, der sad lige bag sygeplejersken i venteområdet gjorde hende næsten skør og hun klemte ubevidst Matthews hånd i sin nære blodrus.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 0:50:32 GMT 1
På det whiteboard de havde passeret ved desken til receptionen havde han set hvilke rum der var belagt og hvilke var ledige. Hospitalet var privat og rigt, så det var begrænset hvem der havde adgang til det, og det lignede at der var et enkelt ledigt værelse. Han tog sygeplejersken ved albuen og så hende dybt i øjnene mens en skygge syntes at glide over hendes ansigt. "Min kone er indlagt i rum 338," sagde han mildt. Sygeplejersken tav og nikkede mekanisk som en robot. "Javel, monsieur, følg med," sagde hun tonløst og tog dem med sig ned ad gangen til rummet som hun førte dem ind i, det tomme rum der nu ville blive hendes endeligt. Matthew holdt Fleur i hånden hele vejen ned til rummet men slap hende så snart døren lukkede sig bag dem. "Tag hende!" sagde han som pudsede han en hund på en indbrudstyv.
Post by Fleur Ironstone on Aug 12, 2020 0:55:09 GMT 1
Fleur sprang med en styrke hun ikke selv vidste hun havde direkte på sygeplejersken. Hendes intention var ikke at dræbe, men lige nu var hun så sulten, at det næsten var ligemeget for hende. Hun ramte sammen med den gravide sygeplejerske og sammen faldt de til gulvet, hvor Fleur ramte en pulsåre i halsen, hvilket fik blodet til at sprøjte ud af kvinden. Hun lukkede sin mund over den lille gejser af blod og drak grådigt. Det her var hvad hun havde sultet efter. Hun elskede det og under sin fodring tog hun ikke hensyn til, at sygeplejersken var ved at forbløde.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 1:00:50 GMT 1
Matthew gik langsomt hen imod hende og betragtede den vilde eksplosion der sendte blod ud diverse steder i rummet. Han nærmede sig Fleur og satte sig på knæ ved siden af hende inden han langsomt tog hende om skuldrene og trak hende fra ofrets hals ligeså stille, som løsnede han et barn fra dets yndlingslegetøj. "Rolig, cherie," klukkede han stille over hendes entusiasme. "Lad hende leve, selvom barnet dør," han så ned til kvindens ben hvor angrebet havde sat gang i en alt for tidlig fødsel. I rummet døde motion sensorerne langsomt og mørket greb fat om kvindens bevidsthed så hun langsomt mistede grebet om hvad der var sket. "Du kan lukke sårene med din tungespids," forklarede han og bøjede sig ned for at vise teknikken. Et kort strejf af tungen over de vældige sår var nok til at samle huden igen og han smilede til hende da han så hendes ansigt indsøbet i blod, en rammende beskrivelse af en skadet uskyldighed. "Hvis du kan så lad dit offer leve, specielt når der er to på spil," han rejste sig og fandt papir og noget hospitalssprit i et skab på stuen så han hurtigt kunne fjerne pletter fra gulv og kvinde inden de skulle tilkalde hjælp.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Fleur Ironstone on Aug 12, 2020 1:10:00 GMT 1
Hun betragtede ham indædt slikke kvindens sår lukkede. Efter hun var blevet trukket væk, kunne hun godt se, at hun måske var gået lidt for meget grassat på kvinden og hun fik tårer i øjnene da hun tænkte på det lille barn hun havde slået ihjel ved denne behandling. "G-Går de altid i fødsel når vi bider?" spurgte hun. For så måtte hun indskrænke sin smag endnu mere til kun meget højgravide, hun ville ikke være skyld i, at børn døde. Hun var jo selv død på en måde. Hun havde i hvert fald oplevet døden, under sin forvandling, det var hun sikker på.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 8:28:34 GMT 1
Han fik gjort rent og fjernet det værste blod mens sygeplejersken lå og kom lidt tilbage til bevidsthed. Han tog om Fleurs skuldre og så mildt på hende. "Ingen ved hvorfor, men det er desværre sådan det sker," sagde han og forsøgte et opmuntrende smil til hende. "Det vigtigste er at skubbe så mange tanker om det bort som muligt. Det er ikke din skyld at du er et rovdyr nu, det var din sygdom," forklarede han inden han åbnede døren til stuen og kaldte på en anden sygeplejerske for at alarmere om situationen med hendes kollega. De gled ubemærket bort fra afdelingen og tilbage ud igennem hospitalets kompleks. "Til gengæld skal du have blod sjældnere, måske kun hvert 5. dag, og stadig kan du fungere helt fint," fortalte han.
Post by Fleur Ironstone on Aug 12, 2020 10:12:50 GMT 1
Hendes had for Matthew var stadig very much i live, men hun hørte alligevel efter hvad han sagde. Han ville jo, at hun skulle overleve. At hun havde fået smag for sjældent blod, var ikke hans skyld, så han prøvede vel bare at gøre det bedste ud af en dårlig situation. "Jeg har ikke kunnet finde noget om min sygdom i bøgerne," sagde Fleur. Efter Gabriels kommentar om, at det lød som en opfundet sygdom, var hun blevet mistroisk. "Men burde den ikke gøre mig en svagere vampyr? Det synes jeg, at jeg har læst, men monsieur Vladimir siger jeg er stærk,"
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 14:07:30 GMT 1
"Ja det siger han vel," knurrede Matthew lavmælt da de atter forlod hospitalet og satte kurs mod bilen. Om hun hørte det eller ej var ligegyldigt. Vladimir og han havde en tvist om hende, og de var begge to stædige mænd, der ikke bøjede sig. "Din sygdom burde være eradikeret efter du blev vampyr," svarede han. "Det er selvfølgelig ikke en optimal løsning, men man kan sige at mange der dør unødvendigt at diverse lidelser kunne reddes hvis de blev forvandlet i tide. Desværre kan det ikke altid redde alle, og der er f.eks. bevist at terminelle kræftpatienter ikke kan reddes hvis deres lidelse er så udbredt at organer og den slags allerede er sat ud af funktion. Det ville svare til at drikke blod fra et nyligt dødt lig eller en anden vampyr; det fungerer ikke næringsmæssigt, og ved dåben af en vampyr hvor blodet gives tilbage til den nye, kan det, der gør os til vampyrer ikke bundfælde sig i alle cellerne ordentligt hvis de allerede er ude af spil," forklarede han. De nærmede sig bilen og steg ind. Han vendte sig om imod hende. "Ved din far egentlig noget om dig endnu?" spurgte han interesseret. Desmond var en af hans mange ansatte der var lige så neutral som et stykke hvidt papir i en bunke. One in a million, kunne man næsten fristes til at sige.
Post by Fleur Ironstone on Aug 12, 2020 14:13:38 GMT 1
Hun nikkede eftertænksomt, mens hun satte sig ind i bilen. Han havde ikke svaret på hvorfor hendes sygdom ikke lod til at være internettet bekendt, men hun ville ikke udfritte ham nærmere. "Min far ved ikke noget, eller - Tror mor fortæller ham det snart," svarede hun på hans spørgsmål. Det gjorde ondt på hende, at hun ikke kunne snakke frit med sin far, ligesom hun gjorde om alle andre problemer. En enkelt tåre sneg sig ned af hendes kind, som hun tænkte på dette. "Er Angelique okay?" spurgte hun så i stedet for, for at føre samtalen videre fra hendes elskede papa. Hun havde ikke set den lille børnevampyr siden deres lille eskapade på taget og efterfølgende tortur.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 14:21:19 GMT 1
"Angelique har det ganske fint," svarede Matthew uden tøven. Han bad Shade sætte bilen igang og de gled bort fra hospitalet. Han vendte sig atter mod Fleur. "Nu kører jeg dig hjem," sagde han alvorligt. "Og når det er tid igen til at få blod, så kom til mig og vi kan finde noget. Der er heldigvis en god mængde højgravide kvinder i Paris hver dag, men vi skal sørge for at det bliver nemmere tilgængeligt. Jeg tænker at et internship på et laboratorie i et hospital kan give dig bedre adgang til fødende føde. Og måske skal vi også have trænet lidt af din energi. Du så hvad jeg gjorde ved sygeplejersken ikke? Det kan du måske også lære."
Post by Fleur Ironstone on Aug 12, 2020 14:27:27 GMT 1
Hun ville langt hellere have undervisning af Vladimir. Han var så rar og god til at forklare, mens hun stadig var ræd for Matthews måde at lære fra sig på, men hun måtte jo tage hvad hun kunne få. Hun turde alligevel ikke afvise hans tilbud om at træne. "Tak monsieur," sagde hun høfligt som de kørte igennem Paris' gader og ud til det ramponerede hus i forstaden, hvor Fleur tilbragte sine nætter. Næsten alle hendes dage var tilbragt enten i skolen eller på biblioteket på Palæet. Hun nikkede som farvel til ham efter at have steget ud af bilen. Molly kom ud af huset for at se, hvad det var, der skete i indkørslen og tog imod sin datter med en lille grum fornemmelse af, at datteren havde fået taget endnu en del af sin uskyld. //OUT