Post by Angelique Bourbon on Aug 12, 2020 18:22:48 GMT 1
Så snart hun følte hans hånd trykke mod sin, slap hun hans hånd så at hendes egen faldt fladt mod hendes side. Hans ord gjorde hende irriteret, hvordan kunne han finde på at rose hende for noget som han præcis havde straffet hende for? Hendes læber blev om end smallere og hendes øjne lynede som hun vendte ryggen til ham og gav sig til at spankulere ned af den nøje anlagte havestig. Gruset knasede under hendes sandaler og vinden legede med de korte lyse krøller. Det ville være langt i morgen, men det var stadig en reminder af hans forfærdelige opførsel overfor hende. Hun lagde sine arme over kors imens hendes øjne søgte over roserne. Hun vidste at han ikke slap hende så let, hun vidste at han egede hende men alligevel tillod hun sig at surmule trods hendes nye status. “Hvorfor sendte du tøj til mig?”, spurgte hun, en tanke hun havde undret sig over de sidste otte år. Den fint indbundne pakke der som tilfældigt lå frem for lejlighedens dørtrin. Det havde været smukke kjoler, store, yndige af taft og silke.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 18:29:42 GMT 1
Han så hende traske foran sig ned ad havestien, hun var knap højere end buskene der flugtede i sirlige, snoede mønstre omkring blomsterbede og smukke statuer og skulpturer. Hun var som et lille spøgelse der hjemsøgte den udsøgte have, måneskæret der spillede i hendes hår og skar hende ud som en figur i virkeligheden. Han lod hende gå lidt inden han gik efter hende, langsomme, velberegnede skridt der slog i takt med hendes, og så alligevel lidt ude af synkronisering da han behøvede at bevæge sig langsomt for at lade hende holde et lille forspring. Han var en høj, truende skygge bag hende som de gik igennem haven. "Hvorfor skulle jeg ikke sende dig tøj?" spurgte han med et kruset smil på læberne og de isblå øjne funklede mens han holdt sit blik på hendes lille pigekrop. "Jeg ville aldrig drømme om ikke at forkæle min smukke datter."
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Aug 12, 2020 18:40:47 GMT 1
“Løgner”, svarede hun med kraft bag stemmen som hun stoppede frem for en af de smukke marmorskulpturer. En ung kvinde med runde velformede bryster og en lille mave som de unge yndede sig i deres frugtbare år. Angelique lagde hovedet på skrå som hun betragtede formerne med vemod, aldrig vil hun blive ligeså voksen. “Du turde ikke at lade mig gå, det handlede om magt”, hendes ord var giftige, selvom hun vidste at det nok var en grad af sandhed bag hans ord. Han elskede at forkæle hende, og hun elskede ham for det. Så hurtigt som hun var stoppet, gav hun sig til at traske videre gennem haven. “Hvordan fandt du ud af hvor jeg var?”, hun bøjede sig forover og gled ud af sine sandaler da de kom til græsplænen. Med nøgne fødder trådte hun ud på det dugvåde græs og lod sig dvæle i øjeblikket.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 18:50:12 GMT 1
Han fulgte efter hende og slog opgivende ud med armene over hendes ord. "Du ved godt at du aldrig kan slippe for mig, så hvorfor lægge skjul på det?" spurgte han ud i natten, en smule anklagende. De var som et ældre ægtepar der havde hængt sammen for længe ved hoften og endelig oplevede at være adskilt, og ingen af dem var sikre på om det var godt eller skidt. Han havde ihvertfald ikke tabt mindet om hende én eneste dag. Hendes lille fine natkjole i hans skab bevidnede det. Han fulgte hende til kanten af græsplænen og så efter hende. Duggen sprang op som små krystaller der hvirvlede om hendes fødder og kjolekant. Han stod lige bag hende på kanten til græsset, som et rovdyr på kanten til at springe på sit bytte. "En af mine agenter," svarede han. "Han spottede dig en dag ved Mont Martre efter jeg havde udsendt en eftersøgning. Han fulgte efter dig og, well, resten er historie, som man siger."
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Aug 12, 2020 19:00:26 GMT 1
“Jo, når Gabriel overtager som Mørkets Fyrste”, hendes ord var ment til at såre, og hun havde endda lyst til at se på ham, give ham et sigende blik, men gjorde det ikke. Et sted ønskede hun aldrig at han skulle gå bort, og sandheden var nok at hun selv vil gå bort med ham. Hun havde levet for længe og kunne ikke overleve uden. Hvor mange gange havde han ikke reddet hende? Pusset om hende og sørget for hende som sin egen ægte datter? Sandheden var at hun elskede ham. En dyb pulserende kærlighed hvis flamme aldrig kunne slukkes. Hun mærkede græsset mellem sine tær og for første gang fremtrådte en anelse af smil på hendes læber. “Jeg skal lære alle dine agenter op så at de ikke kan finde mig nogensinde igen. Og vise dem konsekvensen hvis de gør”, hun vendte sig nu om og så på ham med et mildere blik og spøgende smil. Hun vidste, såvel som han, at det aldrig ville ske. Hun fandt en hvis charme i at han havde været aå overbeskyttende. “Du lukkede også mine rejsemuligheder, selv toget nægtede at lade mig på”, hun tog det første skridt imod ham så de stod skospids mod tåspids og hun lænede hovedet tilbage for at kunne se sin lange mørke skygge i øjnene.
Post by Darklighter (admin) on Aug 12, 2020 19:10:06 GMT 1
Han så ned på hende uden at fortrække en mine over hendes ord, smilet var en konstant faktor på hans ansigt og istedet for at forblive over hende sænkede han sig ned og knælede foran hende, den ene skospids stadig mod hendes, men det andet knæ i gruset lige foran græskanten. Det hvide lys fra månen farvede stien hvid som han sad, en sort ravn overfor hende, vinden der trak hans hår bort fra hans ansigt og skuldre så han kunne se mere direkte på hende. Samtidig var hun selv lys og hvid som en engel mens græsset var som en sort eng under hende; et bizart, smukt og kærligt Yin og Yang-tegn. "Jeg er sikker på at du ender med at være så god at de opdager dig alligevel," sagde han drillende og prikkede hende på næsen. "Du ved godt Paris ville være tom som en himmel uden stjerner hvis du var rejst. Og ville du virkelig kunne rejse længere væk fra mig?" han hævede spørgende et øjenbryn af hende uden at smilet falmede.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 13:55:26 GMT 1
Angelique rullede med øjnene af ham som det spøgende smil forvandlede sig til et mere genuint. Havde hun faktisk spist, ville hendes kinder være blevet lyserøde ved hans ord. For selvom hun var rasende, så vidste hun også at den ilske der havde forført ham mod de grumme gerninger var forudsaget af den unge pige. Angelique hævede derfor hænderne og lagde dem på hans satinbløde kinder. Hendes hænder var knapt store nok til at dække over dem, selvom hendes fingre strakte sig til begyndelsen af de stærke kindben. ''Hvilken charmør, min elskede'', svarede hun som et mildere blik lod sig omfavne hendes lyseblå øjne. Hun kyssede ham da, som en elskerinde kyssede sin fortabte elsker. Hun lod da hænderne falde, og trådte et hrutigt skridt bort fra ham som var hun genert inden hun vendte sig og løb ud på græsplænen med alt hendes lille krop kunne. Hun kastede sig i det dugvåde græs og rullede om på ryggen som for at kigge på stjernerne. Hendes krop var fyldt med en vis lettelse.
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 14:38:34 GMT 1
De små børnefingre føltes som små stjernekastere mod hans hud og hendes læber smagte sødt. Han trak sig op og stå som hun sprang ud og bort fra ham, en gazelle der løber fri i en indhegning. Duggen sprang op omkring hendes fødder i kaskader, hvide perler der dansede i luften omkring hende og kjolen bølgede i luften. Han måtte skjule et smil under sin egen hånd mens han så hende løbe og kaste sig i græsset. Et tungt suk fjernede en vægt fra hans bryst som han først nu fandt ud af havde været dér. Det var som et splitsekund der var en brændende fornemmelse i hans øjenkrog der kunne minde om en tåre, men den forsvandt med et blink og han fulgte langsomt efter hende ud på den store græsplæne hvor buskene ikke længere holdt resten af naturen omkring palæet bort. Duggen vaskede over hans sko og lagde sig glimtende over det blanke, sorte læder. Han nærmede sig hende langsomt da en bevægelse ud af hans øjenkrog fangede hans opmærksomhed. Den var ude i mørket under træerne men der var noget der bevægede sig i deres retning. Han var standset to skridt fra Angela og holdt blikket mod skikkelsen der brød frem fra mørket og blev aftegnet af måneskinnet. Langlemmet og udsultet, skind der hang på et skelet, nærmede den sig i et let tempo. En af vampyrerne, der havde været genstand for hans eksperimenter før i tiden, øjensynligt. Ansigtet var forvredet, underkæben hang underligt løst og gjorde hovedet aflangt og munden var et gabende hul med knækkede, takkede stumper af tænder. Øjenhulerne var tomme og alt der var tilbage af dens sanser var lugt og hørelse. Den slæbte sig afsted på alle fire imod dem. Matthew sukkede. "Angela, du må nok hellere komme op," sagde han uden antydningen af frygt overfor udyret der nærmede sig dem.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 15:43:14 GMT 1
Lydenn af knækkede grene samt knittren fra græs der blev betrådt fangede Angeliques opmærksomhed langt før Matthew selv gjorde. Langsomt flyttede hun blikket fra stjernehimlen ned til kontrasten. Den magre, udsultede skabning der langsomt tvang sig henover plænen. Det var ikke første gang, at hun lagde øjnene på en dårligt fungerende nosferatu, og det var nok heller ikke sidste gang. Derfor frygtede hun den heller ikke, specielt ikke når hun var i sin faders selskab. Med en doven bevægelse gled hun om på maven, blot for at afsløre hendes nu græsplettede kjole. Hun hvilede ansigtet i hænderne imens hun betragtede Matthews kreatur og lagde det let på skrå da det fik øje på hende. Et venligt smil bredte sig, som hun gav sig til at fokusere alt sin vrede i midten af brystet. Herregud, det skulle jo være godt for noget. ''Jeg klarer den, Papa'', sagde hun mildt som hun med smalle øjne elegant hævede hånden i vejret og knipsede. Med ét for tykke mørke tråde frem som ud af ingenting og greb sig om udyret, der udstødte en rallen af overraskelse. Angelique vippede med sine nøgne månebelyste fødder som morede hun sig gevaldigt. Hun hævede da hånden igen og lavede en apatisk bevægelse med fingeren som en tyk røgsky syntes at omfavne trådende indtil kreaturet var helt hyldet ind og skrigende blot kunne høres som en mumblen. Med det, lod hun mørket løbe sin gang, som hun lagde sig tilbage om på ryggen og hævede blikket tilbage mod nattehimlen. Hun knipsede engang til, og da syntes mørket at eksplodere omkring dem som aske susede gennem luften, og lagde sig ubarmhjertigt på den før frodige græsplæne.
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 15:57:47 GMT 1
Matthew havde ikke rørt sig mens han havde set på kreaturet og Angelas behandling af det. Han smilede smalt og så ned på hende med et let hævet øjenbryn. Græstotter og dug i hendes hår gjorde hende til en lille skovnymfe som hun lå der med håret snart i sin rigtige længde som en glødende glorie af hvidguld. Han rakte en hånd ned til hende for at få hende op og stå. "Ah cherie, du har øvet dig ser jeg?" sagde han med en overrasket undertone og begyndte at børste hendes kjole lidt af for græs. "Du må hellere se at komme ind i bad," mumlede han stille for sig selv. "Den her kjole er dry-clean only," sukkede han.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 16:04:17 GMT 1
Angelique smilede mat til ham og tog da hans hånd for at blive hjulpet op. Asken havde sat sig i hendes hår som små snefnug og på hendes skuldre som et drys af fregner den første sommerdag. Hun lod ham børste sig af, morende over at han kunne bekymre sig om noget så menneskeligt. Derfor hævede hun også hånden og gav sig til at børste toppen af hans hovede af idet han bøjede sig over hende. ''Mhm i Rottehullet... Jeg skulle jo etablere respekt på en eller anden måde'', hun trak på skulderen, og himlede med øjnene over hans kendskab til kjolens vaskeinstruktioner. Selvfølgelig var den også lavet af det fineste silke, men hun havde mindst hundrede lig den i klædeskabet. Det var en af hans yndlingsting at give hende, nye yndige og pompøse kjoler. Som en påklædningsdukke var hun. ''Nårh ja og så sprang jeg en lagerhal i luften, men det har du vel nok læst'', hun smilede hemmelighedsfuldt som hun begav sig lydigt mod palæet.
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 16:22:51 GMT 1
Matthew rettede sig op fra at have ordnet hende og børstede et par grå askefnug bort fra hendes skulder inden han lagde en hånd bag hendes ryg og førte hende med tilbage over græsset i retning af havekomplekset. Snart sluttede buskene rundt om dem som grønne slanger der snoede sig afsted i aftenmørket.
"Jeg hørte en lille fugl synge om en lagerhal for en måneds tid siden," sagde han mens de gik. "Og jeg tænkte nok du var en fast bestanddel af den rotterede," funderede han lidt. "Jeg burde jo egentlig lukke det ned," han kastede et blik ned på hende. "Og med dig tilbage i palæet er der vel ikke nogen grund til at lade være."
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 18:08:58 GMT 1
De passerede igennem haven og vendte tilbage til palæet hvor han smed hende i bad efter hendes rullen rundt i græsset. Med nøjsomme kærtegn fik han vasket hende ren og tørret hendes blonde lokker der efterhånden var så gode som før. Hun førte sig mere rank, som om lillepige væsenet havde fået krone på. En ny fornemmelse for sig selv efter at han havde set hvad hun kunne og havde bestemt sig for at hendes evner skulle bruges til noget istedet for bare at syre hendes sind til med bitterhed og ensomhed. Kærligt pakkede han hende i hvide håndklæder og bragte hende til sin egen seng for engangs skyld. Badet havde været nok, tænkte han mens han hviskede hende i søvn med fortællinger om krige og krigsherrer fra verden over. //out