Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 19:21:35 GMT 1
"Selvfølgelig, cherie, bøger er til for at blive læst, ikke sandt?" sagde han med et smil ned til det nysgerrige pigebarn. Han så tilbage på Vladimir der havde armene over kors og en tydeligt irriteret mine inden han lod det falde og vendte opmærksomheden mod Molly. Han tog hendes hånd elegant og kyssede den. "Mrs. Ironstone," hilste han pænt. "Deres datter, antager jeg?" spurgte Vladimir og så mod Fleur. Han tænkte som en gal over hvordan han kunne undgå at Fleur endte i alenerum med Matthew, men han havde ærinder den aften og skulle snart afsted.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Fleur Ironstone on Aug 4, 2020 19:28:31 GMT 1
Fleur trak en kæmpe bog ud, der lod til at være lidt tungere end hun egentlig havde regnet med. Hun kiggede ængsteligt tilbage på Matthew, som om hun havde gjort noget forkert i at komme til næsten at tabe bogen. Da hun ingen formaning fik, slæbte hun bogen med over på den nærmeste læsepult. "Mor, se!" Hun pegede på siden hun havde slået op på efter at have kigget i registret efter noget hun var særligt interesseret i, altimens Molly var mere interesseret i Vladimir, tydeligvis en smule smitten med ham. "Vlad," sagde hun tilbage til ham. Molly vidste godt, at hun burde være mere høflig overfor Vladimir, men for dælen - han havde jo drukket hendes blod. De kunne da i det mindste være dus.
Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 19:42:22 GMT 1
Vladimir kunne ikke undgå at smile til Molly. Det var rart at se hende igen. "Jeg kan desværre ikke blive hængende," sagde han undskyldende og så på Matthew. "Jeg har et par ærinder i byen." "Ah, jamen det kan være du kan eskortere Mrs. Ironstone hjemad mens Fleur her lærer biblioteket bedre at kende?" foreslog Matthew med et sigende blik på Vladimir, der knyttede hænderne langs siden. "Det afhænger af Mrs. Ironstone," svarede han og så på Molly. "Det er intet problem at sende Deres datter hjem med en af mine chauffører," sagde Matthew henvendt til Molly, hænderne foldet ærbødigt foran sig. "De så hvor gode de var da vi kørte hertil. Hun er i sikre hænder her," forsikrede han hende og så på Fleur der var dybt begravet i et opslagsværk om den tidlige atomkraft.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Fleur Ironstone on Aug 4, 2020 19:50:30 GMT 1
Fleur nikkede entusiastisk til sin mor. Hun synes at moderen var lidt pinlig og ville gerne have tid til at læse i stilhed. Molly tænkte sig ikke videre om, hun ville bare gerne have lidt alenetid med Vladimir igen. Måske han jo var tørstig, tænkte hun lidt fjollet. "Okay så, men ikke senere end klokken 17, du skal jo også have noget aftensmad," sagde Molly og smilede til sin datter. "Tak mama!" udbrød Fleur som svar og vendte så sin opmærksomhed tilbage til en af illustrationerne i bogen hun havde fundet frem. Hendes lange brune hår flød ned som et vandfald og gav hende ro fra de voksnes snak. Hun var da ligeglad med om hendes mor blev her. Hun følte sig total sikker og tryg.
Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 20:09:29 GMT 1
Vladimir knurrede umærkeligt med et sidste blik på Matthew. Det her ville gøre alting værre. Han håbede, krydsede alt hvad der krydses kunne mentalt for at Matthew ikke gjorde hvad Vladimir havde på fornemmelsen af at han ville. Han lagde en hånd bag Mollys ryg og mønstrede et smil for at holde sin harme nede. Han måtte bare stole på Matthew, hvilket han vidste af erfaring at man ikke skulle. "Lad os," sagde han og tog Molly med sig ud af biblioteket. Dørens hængsler knirkede og lagde sig tungt i dørkarmen. Stilheden sivede ind mellem reolerne, som stilheden før en storm. Matthew så kort mod døren og vendte sig om mod Fleur der var dybt begravet i sin nye kilde til viden. Han nærmede sig hende med langsomme skridt mens hans blik gled sultent over hende. "Finder du noget godt?" spurgte han og lagde en tung hånd på hendes skulder som han trådte op ved siden af hende.
Post by Fleur Ironstone on Aug 4, 2020 20:21:42 GMT 1
Hun kiggede op på ham og forklarede med meget voksne ord for en ti-årig, hvad det var hun sad og læste. Hans hånd på hendes skulder føltes næsten tungere end bogen, men på samme tid også betryggende. Hun var ikke bange for ham. Fleur bladrede en side efter at have læst den sidste færdig og ænsede ham næsten ikke, før hun havde et spørgsmål. "Monsieur, det her ord, det kender jeg ikke... Jeg tror det er gammelt fransk?" sagde hun og pegede på et langt, videnskabeligt ord, der ikke lige ringede nogen klokker for hende. Hun var og havde aldrig været ræd for at spørge om ting hun ikke vidste, for hun var sikker på, at uvidenhed var roden til alt ondt. Hvis blot hun havde vidst at roden til alt ondt stod med en hånd på hendes skulder lige nu.
Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 20:30:20 GMT 1
"Hmmm," han tog bogen op og nærlæste ordet. "Du kan sammenligne det med et mere moderne ord som fussionsreaktion," forklarede han inden han lukkede bogen sammen med et tungt bump fra siderne der klappede sammen. Han satte bogen tilbage på plads og så tilbage på Fleur. "Kom," han rakte en hånd ud til hende, "jeg har et værelse med ting jeg er sikker på at du vil finde ligeså interessante som bøgerne herinde," sagde han og smilet der lå på hans læber kunne lige så godt stamme fra et rovdyr.
Post by Fleur Ironstone on Aug 4, 2020 20:35:11 GMT 1
Fleurs øjne var klistret til bogen da han puttede den på plads, så hun kunne finde den igen når hun engang fik lov at slippe sig løs i biblioteket endnu engang. Hun tog hans hånd med sin lille varme hånd og fulgte troligt med ham. Igen tænkte hun på om han havde ondt i maven eller sådan noget, for hans smil så noget anstrengt ud for hende. Måske var hun irriterende, tænkte hun. Men hun havde jo ikke rigtig gjort noget, så det undrede hende. "Monsieur, er der noget galt?" spurgte hun lidt nervøst.
Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 20:59:01 GMT 1
"Slet ikke, cherie," svarede Matthew stadig smilende mens han fulgte hende ud af døren til biblioteket. "Faktisk er alting ganske... perfekt." Han tog hende med sig dybere ind i østfløjen som hovedsageligt var værelser og kamre og mindre private stuer, hvor der oftest kun var palæets beboere og en enkelt tjener eller to i færd med at gøre rent. For enden af en af de lange snørklede gange var en dør. Han vidste godt at det ikke var sikkert, faktisk ret meget det modsatte ville være tilfældet, at hun kunne lide værelset der var indrettet med legetøj og børnetegninger på væggene som små trofæer han fik sine ofre til at lave. Desuden var interiøret også forholdsvist forældet, det gule tapet skallede lidt og møblerne var mere som fra et børneværelse i 70'erne, men det var ikke så meget dem der fik rummet til at virke bizart. Det var mere den malplacerede men velovervejede seng der stod derinde. Han stoppede ved døren, tog en nøgle frem og låste døren op. Inden han åbnede så han ned på hende. "Lad mig vise dig et helt vidunderligt rum her i palæet som jeg er sikker på at vi nok skal få det rigtig hyggeligt i. Men," han tog hende ved hånden, denne gang lidt hårdere, "lad os sige det er vores lille hemmelighed," afsluttede han inden han endelig åbnede døren og trak hende med ind. Døren gled tungt i bag dem og låsen slog til så ikke en lyd kunne undslippe rummet.
//black-out
Med behændige fingre fik han klædt hende på igen, fjernet diverse tårer og lod hende sunde sig lidt. Det gik ikke at hun skulle med ud endnu. Han kunne godt mærke det var et stykke tid siden. Det havde grebet om sig men den indre fred og ro var ligeså god som heroin i årerne. Han knappede sin skjorte færdig og rettede på kraven foran det lille spejl der hang på væggen over en lille håndvask med lavendelparfumeret sæbe i sæbeskålen. Med lidt kyndig trøst og semi-knuste bolscher der var klistret sammen i en slikskål fik han tysset hende lidt mere ned inden han tog hende med sig ud af rummet. "Kom, lad os få dig hjem til dine forældre," sagde han mens han gik med hende i et fast greb i hendes hånd.
Post by Fleur Ironstone on Aug 4, 2020 21:06:16 GMT 1
Fleur havde stadig tårer i øjnene efter hans behandling af hende. Hun holdt armene i et kram om sig selv. Nok var hun voksen nok til at læse om atomfysik og forfærdelige historiske begivenheder, men det her var hun altså ikke voksen nok til. "Jeg vil hjem til min far," sagde hun med gråd og smerte i stemmen, hvorefter hun forsøgte at vride sig ud af hans greb. Han skulle ikke røre hende mere. Aldrig nogensinde. Rummet havde også været mærkeligt. Hun kunne godt lide at lege, men ikke med legetøj. Hun var mere en udendørs leg type person. "Vent! Hvor er min halskæde?" spurgte hun panisk efter at have følt efter den. Hun havde fået den af sin far og havde den altid på.
Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 21:13:38 GMT 1
De havde gået i en ret lige kurs fra værelset og ned til entrésalen. Der var stille i hele palæet på nær deres fodslag. Han stoppede op i midten af salen så ned på hende med det samme rovdyrssmil som han havde mønstret tidligere. Han tog hånden ned i lommen og fiskede hendes halskæde frem. Den dinglede over hende som en krog på en fiskesnøre lige udenfor rækkevidde. "Du får din halskæde tilbage, cherie, hvis du lover ikke at sige noget til nogen, og gøre præcis som jeg siger når du besøger palæet igen," sagde han. Hans tonefald var isnende. "Ellers kan det komme til at betyde at din far og mor betaler en rigtig rigtig høj pris. De kunne gå hen og miste deres arbejde her, og måske," hans læber krøllede sig i et syrligt smil, "dø. Forstået?"
Post by Fleur Ironstone on Aug 4, 2020 21:18:53 GMT 1
Hun vidste nu præcis hvad det smil betød. Det havde ikke noget med ondt i maven at gøre. Igen begyndte hun at græde, da han dinglede halskæden over hendes hoved. Hun kunne slet ikke forestille sig, ikke at fortælle om det her til nogen, men hans trusler fik hende til at være stille. "Du er klam!" protesterede hun med en stemme, der mindede lidt mere om hendes mors end nogen anden "Giv mig den!" Hun var sur på sig selv over at have stolet på ham og gået med ham. Hun rakte op imod den og prøvede at hoppe for at nå den, men bevægelsen fik det til at gøre ekstra ondt i hendes lille krop.
Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 21:22:25 GMT 1
"Sig det," sagde han uden at give efter for hendes protester. "Sig at du lover ikke at fortælle nogen om det og gøre præcis som jeg siger når du besøger palæet her, ellers er den her," han trak langsomt halskæden tilbage og lod den hvile i sin håndflade mens han lod sine fingre glide over det lille vedhæng, "min." Han så ned på hende med et hævet øjenbryn for at understrege hvad han mente. Han lod hende ikke slippe så let.
Post by Fleur Ironstone on Aug 4, 2020 21:27:03 GMT 1
"Okay, okay, jeg lover ikke at fortælle det til nogen, men du må ikke gøre papa fortræd!" sagde hun presset og rakte igen op mod hans hånd for at få halskæden tilbage. Det var ikke så meget halskæden, der var hendes motivation. Heller ikke Molly. Men hendes far. Hun var virkelig fars pige og hun var ganske sikker på at Matthew ville gøre alvor af sine trusler, hvis ikke hun holdt sin mund. Hvad mon han mente med, at hun skulle gøre som han sagde næste gang hun besøgte palæet. Hun havde da aldrig tænkt sig at sætte fod her igen.
Post by Darklighter (admin) on Aug 4, 2020 21:34:59 GMT 1
"Det var godt, min pige," sagde han og rakte hende halskæden inden han klappede hende gement på kinden inden han tog sin telefon og trykkede på en enkelt knap der sagde til garagen at der var brug for en bil ved indgangen til palæets hovedbygning. Han tog et hårdt greb om hendes håndled og trak hende med sig det sidste stykke gennem entrésalen og ud af fordøren. Solen var ved at gå ned og var for længst forsvundet. Lyset filtreredes gennem træernes sorte grene, der strakte sig som griske fingre mod den orange himmel. Nathaniel kom op til trappen i den sorte Audi og Matthew trak Fleur ned og skubbede hende ind på bagsædet. "Tag hende hjem til den her adresse," han viste Nathaniel hvilken adresse han havde registreret på Desmond. Om Molly var nået hjem var ikke sikkert. Nathaniel nikkede tavst, satte bilen i gear og gled ud i natten. Matthew så tilfreds efter dem inden han vendte sig om men standsede ved synet af Gabriel der stod på toppen af trappen med en skuldertaske og en beslutsom mine. "Gabriel?" Matthew gik op imod sin søn, der stod som en marmorstatue og så mørkt på ham da han kom op til døren. "Fuck dig," snerrede han giftigt inden han uden yderligere ord gik ned ad trappen og forlod palæet med beslutsomme skridt. Matthew sukkede stille og rystede på hovedet inden han selv fandt vej tilbage ind i palæet. //out