Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 2, 2020 18:51:00 GMT 1
Han prøvede virkelig ikke at reagere, men det var svært, fordi billedet nærmest rykkede alle hans indvolde rundt i maven på ham - sådan føltes det i hvert fald. Det ville han jo ikke gøre, Isobel var uskyldig. Men så igen, det havde hans moder også været dengang for mange år siden. "Du rører hende ikke," sagde han nu med meget uvenlighed i stemmen. Hans overbeskyttende gen havde taget over og han havde totalt glemt hvem han stod overfor. Lige nu tænkte han bare på at komme væk og få ringet til Isobel, for at kunne tage hende med til et safe house, så hun ikke kunne blive fundet, "Hun er ikke en del af det her ræs," fortsatte han, "Hun er bare et menneske,"
Post by Darklighter (admin) on Aug 2, 2020 19:18:53 GMT 1
Augustins reaktion var præcis det som Matthew havde forventet. En fryd gik igennem ham, næsten lige så tilfredsstillende som når blodet brød frem efter hugtænderne havde boret sig ind i halsen på et hjælpeløst offer eller ligeså opfyldende som en orgasme under en voldtægt. "Åh jeg har tænkt mig at røre hende, det kan du være sikker på," snerrede Matthew køligt og afventende. "Selvom de bare står på siden så ved du godt, at alle omkring dig bliver en del af din kamp før eller siden. Det er bare et spørgsmål om tid." Hans smil var smalt og de isblå øjne glimtede med næsten lige så stor fjendtlighed som Augustin udstrålede lige nu. Lysene i parken var langsomt begyndt at vende tilbage efterhånden som den var affolket. De stod på en af plænerne lidt fra stisystemet overfor hinanden.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 2, 2020 19:23:24 GMT 1
"Jeg sværger, monsieur Darklighter," hvæsede han, "At hvis De krummer ét hår på hendes hoved, vil jeg personligt dræbe alle De holder af, hvis der da er nogen De holder af her i livet - eller døden," Det var svært at få ham op i det røde felt. Han var god til at holde hovedet koldt, men lige nu så han rødt. Han var gal. Frustreret. Sur. Faktisk havde han svært ved at beskrive følelsen inde i ham? Var det forelskelsen, der gjorde det? Han havde ikke oplevet det før på denne måde. Han tog et par skridt bagud og lagde hånden på pistolen. Han havde brug for en afledningsmanøvre for at komme væk, men han vidste godt at pistolen ikke ville gøre meget ved Matthew. Men måske den kunne stoppe ham bare et splitsekund - nok til at Augustin kunne komme væk fra stedet og ind på et sted, der ikke var så affolket.
Post by Darklighter (admin) on Aug 2, 2020 19:36:29 GMT 1
Matthew slog en høj latter op, højere end normalt, mens han så Augustin trække sig bagud. Han valgte ikke at følge efter men stod som en urørlig klippe i nattemørket og holdt skarpt øje med ham. "Tsk tsk tsk. Du kender mine agenter, Augustin," sagde han med et smil og et legende tonefald. "Måske... har jeg allerede krummet hendes smukke, lange, kastanjebrune krøller." Han forholdt sig rolig, afventende men han havde svært ved at undertrykke den sadistiske glæde der vældede op i ham ved at se Augustins kvaler.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 2, 2020 19:41:29 GMT 1
Augustin følte sit hjerte briste. Måske var det ikke en tilfældighed, at de havde mødt hinanden i nat. Måske var det Matthews måde at advare ham mod hans foretagende på. Uden at sige mere bakkede han endnu et par skridt og trak lynhurtigt pistolen. Han skød ikke mod Matthew, for det ville ikke hjælpe noget. I stedet ville han gerne tiltrække så mange mennesker som muligt, så han affyrede et par gange op mod nattehimmelen. Og det virkede, for der hørtes skrig i nærheden og meget snart sås det blå blink fra en politibil. Dette ville være hans redning, men han måtte hurtigt væk. Augustin ville dog ikke vende ryggen til Matthew, det ville være at gøre det for nemt for ham. Han holdt øjenkontakten og satte pistolen tilbage i hylsteret ved sin side. I stedet trak han mobiltelefonen op, for med det samme at tjekke op på om Isobel var okay. Han vidste ikke at Matthew nok ikke ville skade hende grundet deres familiære bånd.
Post by Darklighter (admin) on Aug 2, 2020 19:47:01 GMT 1
Augustins afledning var effektiv. Politi og militær var vel allerede i området, og han vidste at det var på tide at fordufte. "Indtil næste gang, monsieur Jerreau," han nikkede kort med et smalt smil til den desperate inkvisitørleder og trak sig bort fra området i ly af mørket, der næsten åd ham op og efterlod stedet hvor han netop havde stået tomt, som om han aldrig havde været der til at starte med, et hul i intetheden. //out