Aisling skiftede retning, og Richard var efter hende i et splitsekund. Han havde regnet hende ud. Hun ville hellere gøre et dumt forsøg, der alligevel ikke ville lykkes end bare at høre efter og blive ved dem. Richard strøg efter pigen hen over balkonen, men han sagtnede snart farten, da han nåede op på siden af hende, og han ikke behøvede andet end at lunte for at følge med hende. Vel at mærke indtil hun skvattede og faldt bagover. Richard stoppede op og stillede sig foran hende med blikket ned mod hende. "Hvordan synes du selv, det gik?" Spurgte han med et løftet øjenbryn og et lille smil, før han bøjede sig ned og rakte hende sine hænder i et tilbud om at hjælpe hende op.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 29, 2020 12:33:31 GMT 1
Aisling var både lattermild og blid i sin person, men som hun lå og kiggede op på den mørke nattehimmel, indså hun hvor meget hun savnede byens lys og lyde. Hun tystnede derfor og strøg hånden over den voksende mave som for at tjekke at også barnet var okay. Graviditeten med Charles havde været helt anderledes, hun havde gjort som Raoul sagde og nærmest knækket nakken for at gøre ham tilfreds. Men dengang var hun også nyforelsket, nu var historien ganske anderledes. Hun havde opdaget at provokere og det var nærmest blevet hendes lod i livet. Et suk undslap hende og hun rakte hånden ud for at tage imod Richards. ''Det var vel et forsøg værd'', svarede hun idet hun blev hjulpet op. ''Jeg ved ikke hvad der er med hende, men hun gør mig så utrolig rastløs'', hun flyttede hans hænder ned på maven som at indbyde ham til at røre. Noget hun knapt lod Raoul nu om dage.
Aisling var god nok. Det var Richard skam klar over, det var også derfor, han ikke vat gået til nogen yderligheder for, at Raoul ikke skulle være sammen med hende. Så havde hun nok ikke været i live i dag. Men han mente nu personligt, at hun var god for ham. Måske ikke som det mest åbenlyse lige nu, men på et eller andet tidspunkt, skulle det nok komme. Hun skulle nok få ham til at åbne lidt op en dag. Richards hænder lukkede sig om hendes, og han hjalp hende dermed på benene igen. Han lod hende føre hans hænder til maven. "Det er ikke unormalt. Du skulle have set Madeleine, da hun var gravid med Gerard. Jeg tror, de fleste har det sådan."
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Aug 2, 2020 21:35:52 GMT 1
Richards lange tynde fingre føltes mærkelige, næsten kolde over hendes fremtrædne mave. Hun nikkede, en anelse betuttet inden hun begyndte at gå tilbage mod huset uden så meget som at give ham et øjeblik til at hvile i at holde om den ufødte baby. ''Jeg vil gerne have at hun skal hedde noget irsk. Nu fik Raoul 'Charles', men næste gang er det altså min tur'', begyndte hun med en finger i vejret, som var det absolut nødvendigt og meget vigtigt. ''Og nu skal hun altså have noget at spise, ellers bliver jeg vanvittig'', hun så sigende på den ældre vampyr, selvom hun ikke havde vist ham det helvede som Raoul var udsat for derhjemme.
Da Aisling vendte tilbage til huset, trak Richard hænderne til sig og gav sig til at følge med. Han var dog klar til at tage fat i hende, hvis hun skulle prøve på noget igen. "Så kald hende noget irsk," sagde Richard med et træk på skulderen. Det gik han ikke så højt op i. "Bare navnet ikke er grimt." De nåede huset, og her overhalede Richard Aisling, inden de nåede døren, så han kunne åbne den for hende. En vane han nok aldrig ville komme af med, men hvorfor skulle han også det? "Hvis du nu lader være med at løbe din vej den her gang, vil et gå meget hurtigere," påpegede han og afventede, at hun ville passere ham, så han kunne lukke døren efter dem og sætte kurs mød køkkenet, der blev brugt til at opbevare lagret. Richard tvivlede stærkt på, der nogensinde var blevet lavet et eneste måltid derinde.