Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 27, 2020 19:19:00 GMT 1
Det var timevis siden at Raoul havde forladt hende med Richard. Absolut ikke Aislings yndlingsperson, men trods hendes protest havde Raoul ikke været til at rokke. Hun skulle observeres, passes på, som var hun en porcelænsdukke eller værre en abe i Zoo. Kærligt strøg hun hånden over sin bugnende mave, en overraskelse som end ikke hun havde forventet så tæt på Charles’ fødsel. Men det var Raouls store glæde. Hun lænede sig tilbage i den dybe lænestol hun var blevet sat i og gloede ret frem på den gamle vampyr frem sig. Hun sukkede utilfredst og rullede øjnene. ’’Kan vi ikke spille et spil så? Eller gå en tur?’’, spurgte hun ugideligt. Manden havde ikke engang fjernsyn, og bøger havde hun ikke åbnet siden hun læste på universitetet. Frem for hende lå et gammelt fotoalbum henkastet, hun havde allerede set det mindst 500 gange. ’’Kom nuuuu, en tur i Paris? Vi kunne se Seinen? Eiffeltårnet? Eller gå en tur i skoven?’’.
Hvordan det kunne være, at Richard altid var den, der hang på rollen som babysitter, vidste han end ikke selv. Måske fordi han var familiens ældste og overhoved. På den måde forstod han det egentlig godt. Men han var langt bedre til at håndtere de unge, velopdragne Mortem børn. Ikke besværlige hustruer, der ikke kunne styre deres hormoner. "Jeg holder på spillet. Hvad vil du spille?" Spurgte Richard, der selv havde kastet sig ned i en af lænestolene. Madeleine var flygtet for længst. En eller anden dårlig undskyldning med vasketøj. Som om det ikke var noget, det havde folk til at ordne for dem. Men det gjorde, at Richard nu var fanget med pigebarnet.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 27, 2020 20:41:31 GMT 1
Aisling var ved at gå ud af sit gode skind. Hun havde næsten lært tikken af det gamle bornholmer ur udenad, og ifølge det havde hun været der i knapt 5 stive timer. Hvad fanden var det egentlig som kunne tage så lang tid? Han slap hånden så den ramlede mod læderstolen med en tom lyd. ''Du ved, du kunne også bare sende mig hjem? Jeg kan altså godt være alene'', forsøgte hun sig, selvom hun vidste at sagen var tabt på forhånd. Det var hendes overbeskyttende husbond der havde beordret hendes supervision. Hun sukkede dybt og lod sit blik hvile tvært på Richards figur. Hvordan han havde fået en så køn dreng, havde hun slet ikke forstået. Bare deres unger ikke kom til at ligne ham. ''Uno... Eller 'Jeg har aldrig'... Måske Ludo... Har du skak? Nej det gider jeg ikke, det er for gammeldags'', hun gled endnu engang hånden over sin lille runde mave og hev lidt op i trøjen så den blege fregnede hud kunne ses. Hun havde i dagens anledning selv klædt sig på i en højrød trøje og et par smarte sorte bukser. Hun kløede sig ubemærket på den bare hud.
Det var ikke fordi, Richard havde været fortaler for at smide Aisling af her. Men sådan som hun havde det med at rende omkring, ville han alligevel foretrække det, fremfor hun løb ud og gjorde et eller andet, der kunne skade barnet. Han bekymrede sig nok om sine efterkommere til, han helst ikke så det ske. "Jeg er ret sikker på, du ikke bliver hjemme særlig længe, hvis jeg lader dig være alene," påpegede han og lænede sig lidt frem i lænestolen, da hun kom med sine forslag. "Hvad er 'jeg har aldrig'?" Spurgte han. Dels fordi han ikke syntes at have hørt om det før, men også for at få en eller anden form for samtale op at køre, så han ikke skulle sidde og høre på hende brokke sig hele dagen. Forhåbentlig. Ellers var det bedre, hun holdt helt mund, men selvom de ikke kendte hinanden så godt endnu, vidste han alligevel, at hun næppe ville tie stille.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 28, 2020 20:03:01 GMT 1
Aisling prustede af frustration og slog hovedet tilbage i sædet for at kigge op i luftet. Richard havde egentlig ret, hun var nok gået ud på en tur, måske opsøgt Gabriel. Men det var jo ikke sådan at hun vat taget ud og feste? ''Det er så uretfærdigt, I behandler mig som om jeg er et barn'', hun så sigende på Richard med sit unge blik, de havde allerede diskuteret det, og hun vidste der ikke var meget mere hun ikke hverken sige eller gøre. Istedet rejste hun sig med en anelse besvær og gav sig til at strække på sig inden hun gik bag om sin lænestol for at se ned på Richard. ''Det er et drukspil. Men naturligvis kan jeg ikke drikke, men det kan du jo'', det drillesyge blik tonede frem i hendes øjne og hun lagde hovedet på skrå. ''Så jeg siger noget jeg ikke har gjort, og så hvis du har gjort det, så drikker du'', hun vippede en anelse frem og tilbage på sine fødder, Raoul havde bedt hende om at blive siddende flere gange, men det kunne Richard jo ikke vide.
"Fordi du opfører dig som et barn. Det har vi allerede forklaret," sagde Richard med en bagetaliserende bevægelse med hånden. Den havde de taget mange gange efterhånden, og det var utroligt, at den ikke var sevet ind hos hende endnu. Men hun var trods alt også stadig ung, så det havde måske noget med det at gøre. Richard var bare vant til, børn, der blev født ind i deres slægt, havde det med at modnes betydeligt hurtigere end Aisling. Richards øjenbryn løftede sig, da hun forklarede, hvad spillet gik ud på. "Det har du så uendeligt ret i," sagde han, da hun påpegede, at hun ikke drikke, men det kunne han. "Det ville der bare ikke være meget morskab i for dig. Er der noget andet, du hellere vil?" Ikke at Richard skulle sige nej, hvis hun insisterede. Så længe hun bare holdt sig hjemme hos dem og ikke rendt rundt og lavede ulykker, så behøvede han jo ikke være ædru.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 28, 2020 20:38:59 GMT 1
''Det kommer da an på hvad jeg spørger dig om'', svarede den unge neo vampyr som et bredt smil omfavnede hendes lyserøde læber. ''Jeg gad da godt vide hvilket snusk du er Madeleine går og laver'', hun sendte ham et drillende blink, og vidste at hun var en anelse grænseoverskridende. Alligevel, så var der intet som at drille en ældre vampyr, ligesom hun gjorde med Raoul. Med et par hårde og stadigvæk menneskeagtige skridt begav hun sig over til bogreolen hvor hun kørte sin finger over bøgernes gamle falmede læderrygge. ''Vi kunne også gå ud og jage? Jeg tror godt at Brangraine kunne tænke sig lidt frokost'', hun klappede på sin mave, og sendte ham endnu et smil trods det denne gang var langt mildere. Hun havde lagt tryg på det irske pigenavn, omfavnet det med hendes tunge. ''Jeg tror det bliver en pige'', forklarede hun, desuden var at jage en perfekt undskyldning. Hun kunne ikke selv lige at jage, men hvis hun bare kunne få lov til at komme udenfor, havde det været det hele værd.
Richard klukkede ved hendes bemærkning. Det kunne godt være, han var en gammel vampyr, men han var meget mere løssluppen, end Raoul var. Han havde heller aldrig været ligeså stram og ængstelig som den knægt. Han havde taget sin position som familiens første-arving alt for seriøst alt for tidligt. "Nå det kunne du? Det undrer mig, du ikke har spurgt før i så fald," sagde Richard med et udfordrende blik. Det var altid sjovt med de unge. De troede, de havde fanget ham, men blev altid for overrasket, når de ikke havde og var egentlig helst fri for detaljerne i sidste ende. "Desværre. Du skal ikke ud og rende efter nogen sådan der, og jeg har lovet at holde dig indendøre," vedholdt Richard og lagde afslappet armene over kors. Ganske bevidst forsøgte han at ignorere det navn, han lige havde hørt hende komme med. Han kunne tage hende med ud på det store udendørsareal, de havde. Sige hej til hestene eller noget. Det var bare nemmere at holde styr på hende herinde.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 28, 2020 21:21:12 GMT 1
Da Richard tog imod hendes udfordring, spærrede hun øjnene op og hendes mund formede sig til et lille 'o'. Så var der måske mere spas og løjer i den gamle gris end Raoul før havde påstået. ''Jeg har bare været bange for at dine ører skulle falde af'', svarede hun næsvist, som hun forsøgte at få øjenkontakt med ham. En ild havde tændt sig, for kunne hun provokerer, så vil hun absolut forsøge. Hun slængte sig igen i lænestolen med et bump og lænede hovedet tilbage med et smil så de sylespidse hjørnetænder glinsede i skæret fra faklerne. Hun gav sig til hvileløst at glide neglen mellem sine skæve tænder som for at rense dem, trods de ikke kunne være meget pænere. ''Men baby er sulten'', forsøgte hun sig, hvis bare hun kunne få Richard til at forlade hende i bare få minutter, kunne hun i det mindste prøve den store terassedør som h un sendte skjulte længselsfulde blikke efter. ''Har du og Madeleine nogensinde sådan rigtig blodig vampyrsex? Ligesom man ser på tv?'', spurgte hun nu, mest for at provokere ham nok til at han vil gå.
"Jeg tror, jeg har lagt øre til værre ting, end du kan finde på at spørge om." Ikke helt løgn, selvom det nok mere var dødstrussler og andet sjovt. Det var ikke meget, han havde snakket højt om sit privatliv på den måde, men han var ikke genert. Og det var altid sjovt at se de unge blive overrasket og flove over hans åbenhed. Hans blik fulgte den unge dame, som hun satte sig tilbage i stolen. Han havde skam bemærket de små blikke, hun sendte mod døren, så der kunne slet ikke blive tale om, at han lod hende være alene derinde. Han var ikke dum. "Så må du og baby følge med ud og få noget af det, vi har på lager," sagde Richard og trak på skuldrene. Selvfølgelig skulle hun havde noget at drikke, hvis hun manglede det, men han var ikke så naiv at tro, hun ikke ville benytte sig af chancen for at stikke af. "Selvfølgelig har vi det," sagde han ærligt. "Selvom det på tv godt kan være lidt vanilje."
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 28, 2020 22:00:06 GMT 1
Dette var en af de bedre udfordringer, og et smalt smil kunne anes ved hans svar og tanken om mad lod sig fordufte. ''Hvordan vanilje?'', spurgte hun bramfrit, hun kunne allerede se Raouls ansigt hvis han vidste hvad hun sad og lagde op til nu. Egentlig synes Aisling også at det var lidt klamt, men hun havde sådan behov for noget spændning da tiden hjemme ikke længere gjorde noget for hende. Hun var sågar træt af at se Raoul fare op når hun gjorde ham forlegen, men hans onkel her? Var af helt anden kaliber. ''Hvem har størst, du eller Raoul?'', spurgte hun da, inden hun igen rejste sig fra stolen, rastløs og gav sig til at gå mod stuens ende for at pille lidt ved dørhåndtaget. ''Skal vi gå ud og kigge på det der lager?''.
"Det er bare så lovey dovey, du ved. Det ligner nogen gange, de forsøger at stønne så meget som muligt over så lidt som muligt, du ved," sagde han med et træk på skulderen. Selv var han romantisk med Madeleine, men der var også en grænse. Det kunne blive for meget, og det kunne også bare ødelægge humøret. Nogen gange var det bedre at komme til sagen. Richard rejste sig fra stolen og gik hen mod døren for at åbne den. "Aner det ikke. Jeg har ikke kigget der, siden han var så lille, han skulle have hjælp til at skifte tøj," påpegede han. Richard havde intet behov for at rende og måle, og selv hvis han havde, tvivlede han på, at Raoul nogensinde ville gå med til det. Han var alt for genert. "Efter dig" sagde han og lavede et gestus mod døråbningen. "Bare husk du næppe kan rende fra mig med den der." Han nikkede mod hendes mave. Han var ikke så bange for, at hun skulle stikke af fra ham i det store hus med den på slæb.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 28, 2020 22:14:50 GMT 1
''Så du har kigget?'', spurgte hun, selvom hun efterhånden måtte indrømme at hans svar stod hende i halsen. Hun havde regnet med at han blev irriteret, ikke oprigtig glad for at svare på hendes spørgsmål. Hun rystede det af sig og tog det første skridt ud i gangen som hun slog ud med armene for at føle den kølige natteluft der kom dem i møde. ''Er det en udfordring?'', spurgte hun og tog tilløb som forsøgte hun at løbe væk, imens hun kiggede på ham storsmilende. ''Vi kan se hvem som kommer først ned for enden af gangen?'', hun lagde armene om sin mave og løftede op i den inden hun gav sig til at løbe, og først da råbte hun ''Nu!''. Det store hus var uendeligt, og selvom hun eftehrånden havde været der mange gange nu, måtte hun indrømme a thun stadig ikke kunne finde vej om så det gjalt hendes liv.
"Det bliver man engang imellem nødt til, når man har små børn. Det ved du også selv," påpegede han. Lidt underligt, men nej. Der skulle mere til at slå Richard ud af kurs. Især når det kom fra de unge. Var det hans egne forældre, havde han heller ikke været spor interesseret i at høre om den slags. Richard lod Aisling passere ham og gå ud på gangen. Han løftede øjenbrynene over hendes udfordring. Der var ingen mulighed for, hun kunne løbe fra ham. Heller ikke selvom hun nu gav det et forsøg og dermed fik et lille forspring. Han lo lidt af hende, inden han selv satte i løb. Langbenet og adræt som han var, nåede han hurtigt op til hende, men et eller andet i ham slap alligevel ikke tanken om, at det her måske var en fælde, så hans holdt stadig et øje på hende. Paranoid? Det skulle han være den første til at indrømme, men paranoia havde adskillige gange redet hans liv.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 28, 2020 22:36:05 GMT 1
Det var en fælde, for så snart han var oppe ved hendes side, saktede hun farten og stak mod den franske balkondør som hun slog op vældig hurtigt og sprang ud på græsset med alt hvad remmer og tøj kunne holde. Græsset var dugvådt under hendes nøgne fødder, og hun kunne mærke strående mellem sine tæer. Hun vendte sig tilbage mod slottet og rakte ham den midterste finger. Der var fandme ingen der skulle styre hende som hun halvt vræltende løb over græsplænen. Hvad hun tænkte vidstehun egentlig ikke, det var mere en indskydelse end en ordentligt lagt flugtplan. Hænderne lå under maven som for at holde den oppe så den ikke skulle tabes, men det gjorde også at hun havde betydelig dårligere balance. Snart mistede hun også fodfæstet og skvattede bagover med et tungt bump. Dog var Aisling ikke så let at slå ud for hun begyndte blot at le.