Da Gabriels navn blev nemt, trak Raouls ansigt sig sammen i en meget stram mine. "Nå, gjorde han det," sagde han køligt og justererede grebet på Belle, der sad lykkeligt uvidende om hele situationen i hans arme. Hans blik flyttede sig ned til hendes hånd, der lagde sig på kattens pels, og hun begyndte at spinde. "Og jeg skulle tage meget fejl, hvis jeg ikke antog, at det var ham, der overtalte dig til at få lavet den. Ikke sandt?" Han kunne ikke fordrage Gabriel. Ikke at han kendte en hel masse til ham selv, men han brød sig ikke om det forhold, han og Aisling havde. Eller de ting han fik lokket hende til at gøre. "Jeg vil frabede mig, at du får lavet den slags i det hele taget. Det er dybt usmageligt." Hun havde sådan en flot krop, hvorfor skulle den også ødelægges med den slags?
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 23, 2020 15:45:19 GMT 1
Et fjollet smil bredte sig over hendes rødmalede læber ved hans spørgsmål. Overtalt ligefrem? Jo måske, hun havde ihvertfald forsøgt at fortælle ham at Raoul nok ikke vil billige deres dårlige valg. Hun nikkede derfor blot idet hun satte sig på den store bløde himmelseng. Derude var solen nok allerede stået op, hun havde ihvertfald misset den på et hængende hår. Mon Gabriel også havde nået det? Hun kendte til Raouls holdning af hendes venskab men hans næste ‘regel’ fik hende til at måbe som var han uretfærdig. “Men de går jo væk igen?!”, udbrød hun som hun skød op fra sengen for at gå over til spejlet. Hun hev op i silkekjolen og kiggede på den nymalede natsværmer som var placeret som et udemærket trampstamp. Hun så tvært på Raoul og lagde armene over kors. “Jeg må heller ikke noget mere!”.
"Det gør det ikke pænt at se på," sagde han strengt. Måske en smule konservativt af ham, men hun vidste, hvad hun var gået ind til, da hun giftede sig med ham. Det var heller ikke fordi, han ville diktere alt, hvad hun måtte og ikke måtte... Men når hun ikke kunne bruge sund fornuft til at regne ud, hvad der var acceptabelt eller ej, så han bare heller ikke andre muligheder end at sætte regler for hende. Den slags var aldrig nødvendigt, da Adele var i live. Men han havde stadig håb om, at hun en eller anden dag ville vænne sig til deres måde at leve på og acceptere det. Raouls blik fulgte hende, da hun gik hen og satte sig på sengen. "Absolut. Af en eller anden grund vil du bare hellere alt det, du ikke må," påpegede han. Hun måtte da gerne gå i byen for hans skyld... Men at klæde sig om en stripper! Og bare at forsvinde uden et ord og komme hjem med en tatovering? Han måtte sende hende i byen med Lupa en eller anden dag... Hun forstod da at more sig uden at gå på kompromis med familiens værdier.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 23, 2020 16:02:07 GMT 1
“Urghhh!”, udbrød hun irriteret og tog sig til det lange flagrende blonde hår. Hvad var det at han ikke forstod? Havde han aldrig selv været ung i en storby? Eller var det monstro dengang der kun var et lokalt værtshus? “Har du aldrig haft noget sjov i livet, Raoul? Taget nogle chancer?”, spurgte hun surt, fordi hun også vidste at der ikke var meget at diskutere. De var gifte, de var konservative og de havde et barn. Hun måtte underlægge sig hans regler for han var patriarken. Det bedste hun kunne gøre i situationer som disse var at svare ham flabet, kalde ham grove ting eller kaste diverse ting efter ham. Hvilket også var det hun valgte i damme sekund som hun greb en af deres hovedpuder og tyrede den efter ham med al kraft hun havde i sig. “Kom nu Raoul, du er så kedelig din gamle mand!”.
Raoul fortrak ikke en mine ved hendes spørgsmål. Svaret var jo nej, det havde han ikke. Han havde brugt hele sin ungdom til at uddanne sig, og han havde brugt hele sit voksne liv på at sørge for at følge med i den medicinske udvikling. Han var trods alt læge i virkeligheden, selvom han havde teatret. Han var aldrig helt gået fra det, og der var meget at holde sig opdateret på. Det tog rigeligt af hans tid, uden han også skulle tænke på at være social. "Ikke den slags chancer, nej." Kedelig var han måske I hvert fald i forhold til, hvad hun fandt morsomt, men han havde andre ting i stedet. Han var også for introvertet til at komme ud i byen. Så ville han hellere ordne sine ting på teatret. Raoul vendte siden til hende for at beskytte Belle, da hun kylede en pude efter ham. "Jeg har sagt det. Jeg gør mig ikke i den slags. Hvis du vil have nogen med i byen så tag Lupa med i stedet."
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 23, 2020 16:25:34 GMT 1
Hvorfor skulle han absolut holde den dumme kat indtil sig? Aisling greb den næste pude og slyngede den gennem rummet. “Jeg vil ikke i byen med din åndssvage kusine”, råbte hun nu frustreret over hans milde tone og ‘matter of factly’ attitude. “Hun behandler mig som et barn! Gabriel behandler mig i det mindste som at vi er ligeværdige”. Men Aisling var også blot et barn selv i forhold til Gabriel med sin unge alder af knapt 23. Hun bestemte sig nu for at gå mod ham og hævede armene i et forsøg på at overtage katten. Han skulle ikke tro at han havde helle bare fordi at Belle lå og spandt. “Jeg synes du skulle komme med, ud og danse”, hendes blik faldt nu på hans og hun svejede let som verden forsøgte at blive normal igen som det påvirkede blod pulserede i hendes åre. “Ligesom du gjorde til vores bryllup. Boogie?? Var det det du kaldte det?”.
"Hvis du nu lod være med at opføre dig som et barn, kan det være, du ikke blev behandlet som et," påpegede han, hvorefter han lod den ene hånd falde fra Belle. Han slap hende ikke helt, men Aisling kunne i det mindste få lov til ligeledes at røre ved hende. Han stolede ikke helt på, at hun havde ordentligt balance til at kunne håndtere katten lige nu. Han sukkede tung, da hun bragte deres bryllup op igen. Han kunne danse, og han nød det også, men ikke blandt kæmpe forsamlinger, hvor han ikke kendte en eneste person. "Det er noget andet." Og det var det! Det var til gengæld underholdende, og det var det helt generelt, når de mødtes i deres familie. Men en flok fremmede i byen, hvor man bare kunne rende rundt og skabe sig og skrige med på musik, selvom man ikke havde en tone i livet? Ellers tak.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 23, 2020 18:56:19 GMT 1
Brylluppet. Det havde været grandiøst og ligeså prinsesseagtigt som Aisling havde drømt om i sin barndom. Meget kunne man sige om Raoul, men han havde altid været hende hengiven. Selve dagen havde han endda været noget nær lykkelig, ifølge Aislings optik og hun selv havde været ovenud lykkelig i sin store forelskelse. For selvom han var en tør gammel kiks og til tider en chihuahua havde hun aldrig hverken mødt eller set en mand som var så tiltalende som hendes mand. Tanken om brylluppet syntes at slå hende ud af sin vrede, og i stedet lod et kærligt smil brede sig over hendes læber. ''Lad nu katten gå, Raoul...'', svarede hun med et dybt suk som hun nu endnu engang lod sine fingre ligge sig omkring hans hals og stille lod hun sine fingerspidser nusse mod hans nakke. ''Så kan vi danse? Du kunne lære mig det der...'', hun lod ham gå og lavede straks en piuette som blev en anelse halvklodset trods hun holdt sig på sine fødder.
Som Aislings humør skiftede, og stemningen lettede sig en smule, mærkede Raoul også sin vrede fortage sig lidt. Han bøjede sig ned for at lade Belle springe ned på gulvet, da hun bad ham slippe hende. Katten luntede direkte hen til sengen for at hoppe op og lægge sig i denne. Raoul rettede sig efterfølgende op for derefter at mærke hun hustrus hænder om hans hals. Hans skuldre faldt lidt tilbage ved denne berøring, og hans blik blev mildere. "Tror du ikke hellere, du skulle komme i seng?" Spurgte han og sørgede for at gribe blidt fat om hendes arme, efter hun havde snurret rundt, for hun ikke skulle falde. Han trådte et skridt hen mod hende, så han stod helt tæt op af hende, hvilket betød han måtte bøje nakken en del for at se hende i øjnene. "Inden du kommer til skade."
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 23, 2020 22:46:38 GMT 1
Raouls berøring sendte små stød af elektricitet gennem hendes krop, og hans blik fik hende næsten til at smelte. Hun lod sig efterhånden synke tættere ind i hans favn indtil hun kunne ligge sit ansigt mod hans skulder. ''Jeg elsker dig'', sagde hun nøgternt mod ham. Det gjorde hun også, så meget at hjertet syntes at banke når han var i nærheden. I hendes øjne var han den mest vidunderlige, sjove og elskværdige person der fandtes, også selvom han havde opsat en masse dumme regler. Hun forstod jo, et eller andet sted hvorfor. ''Selvom du er en tør kiks'', med disse ord tog hun et skridt tilbage og klappede ham på brystkassen som en anden 'bro', inden hun lod sig forsøge med endnu en piuette der dog endte med at hun skvattede ned i sengen så selv Belle udstødte et overrasket 'Miav'! ''Jeg lover at jeg nok skal klæde mig mere påpasseligt når jeg går ud, okay?'', forsøgte hun at forsone.
Da Aisling gik tættere ind til ham, lukkede Raoul sine arme om hende og lagde hovedet ovenpå hendes. Højdeforskellen var stor nok til, han nemt kunne gøre det. "Jeg elsker også dig," sagde han og strøg sine hænder over hendes ryg, inden han slap hende, da hun trak sig tilbage for at lave sin fejlende piruette. Han lo lidt af hende, inden han selv satte sig hen på sengen ved siden af hende. "Det ville jeg sætte stor pris på," sagde han og placerede sin hånd på hendes lår. "Det er heller ikke fordi, jeg ikke vil have, du kan vælge selv... Men hvis Richard først bliver sur over det, falder der brænde ned." Han gav sig til at ae hendes lår. Han kunne tilpasse sig. Hvis han ville. Men han var bange for, hvor tilpasset Richard var, og selvom han ikke kunne finde på at lægge en finger på Madeleine, var det aldrig til at vide, hvad han ellers kunne finde på.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 25, 2020 7:51:00 GMT 1
''Richard! Richard! Richard!'', udbrød hun og slog ud med armene som forsøgte hun at lave en sneengel i deres bløde sengetøj. Det var altid en trussel om at Richard skulle komme, men han havde aldrig gjort hende noget andet end at udveksle et par ord der fra var venlige i starten. Men efter vigelsen, hvor han nærmest ikke havde stoppet med at stirre på hende, var det somom at han var vendt på en tallerken. Det fik Aisling til at undre sig over om hun ikke havde giftet sig med den strenge af dem. ''Så nu er det Richards skyld at bootyshorts ikke er gode nok?'', hun rullede om på siden og så på ham med sine store runde dådyrsøjne. ''Hvis det også er Richards skyld jeg fik den her fine natkjole og mamelukkerne så må jeg vel hellere skrive et takkebrev?'', foreslog hun drillende idet hun lod sine fingre vandre over sin husbonds lår og op mod brystet hvor hun gav sig til at trykke for at han skulle ligge sig ned ved siden af hende.
Raoul lo over hendes reaktion. "Jeg har ikke noget imod dem. Men jeg ville klart foretrække, hvis du nøjedes med at have dem på herhjemme," påpegede han og gav hendes lår et klem, inden han slap hende. "Men hvis Richard begynder at blive utilfreds med noget, så nøjes han ikke bare med at skælde dig ud for det." Richard var nok den mest utilregnelige person, Raoul nogensinde havde mødt. Det ene øjeblik kunne han være venlig og fuld af tålmodighed og omsorg. Og det næste øjeblik kunne han fare op i et vredesudbrud som intet andet og uddele den ledeste omgang slag. "Det var nu mig, der stod for den del," sagde Raoul med et smil og lod sig lægge ned i sengen, da hun trykkede mod hans bryst. Han løftede den ene arm og lagde den om hende.
Post by Aisling Mortem ó Caoimh on Jul 26, 2020 15:50:19 GMT 1
“Pervert”, mumlede hun til at Raoul mente hun kunne have sine shorts på derhjemme. Hele pointen var jo, at det var dejlig køligt når man var til fest. De kunne tale nok så længe om Richard men hun havde aldrig set ham gal foruden den gang de måtte indrømme hendes graviditet og hun helst ikke vil giftes. Men nu var de her, gifte dom han vil have det men alligevel virkede det aldrig helt nok. Aisling lod sig putte ind til ham som han omfavnede hende. “Nååååårh tak for tøjet baby, det er jeg meget glad for”, sagde hun med den mest sarkastiske stemme hun kunne fremtvinge. Hun lod sine fingre glide gennem hans mørke væld af krøller imens smilet formede sig på hendes læber.
"Kan du bebrejde mig? Har du nogensinde set dig selv i spejlet? Det har jeg da ikke lyst til at dele med alle andre," sagde han oprigtigt. Men det var den anden side af det. Richard var én ting, og det var for Raoul også den nemmeste vej at gå. Den anden ting var, at han nok var en kende overbeskyttende. Han brød sig ikke om den måde, andre mænd kiggede på hende, når hun var iført den slags. Dels fordi han vel var en anelse jaloux, men han ville heller ikke have, der var nogen, der fik gode idéer. Smilet bredte sig på hans læber, og han prikkede hende i siden. "Du bruger det da," sagde han med et lille grin. Han havde aldrig tvunget hende til at have det på, men han vidste et eller andet sted godt, at hun mest af alt gik med det, fordi hun troede, han ellers ville bede hende om at tage det på. I huset bekymrede han sig dog ikke så meget om hendes beklædning.