Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 21:54:04 GMT 1
Der var noget ved kærtegn. De antændte hende som en ild hvor hans læber ramte. Det var det hun elskede ved mennesker. De kunne nogle ting som vampyrer ikke kunne. Well, der var plusser og minusser på begge sider. Vampyrer var, ja, det var vildt og grænseoverskridende. Der var ikke den ting hun og Matthew ikke havde eksperimenteret med igennem de mange tusind år de havde haft til at kede sig sammen. Men samtidig var mennesker så... blide. Det var som fjerstrøg mod huden, et suk mod en kind, et kys på en øreflip. Det var et helt andet tempo, selv når de troede de kørte i højeste gear. Det var magisk og samtidig så naturligt at det var til at græde af glæde over. Hun gled sin hånd mod hans kind imens hans kærtegn regnede over hende og hun lo stilfærdigt over hans ord. "Skal vi ikke bare sige at vi begge to er lige heldige?" spurgte hun med et glimt i øjet til ham. Hendes tungespids fugtede læberne næsten ubemærkeligt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 22:19:01 GMT 1
"Det kan jeg sagtens leve med," sagde han før han endelig tog skridtet og lod deres læber mødes. Han havde altid fået at vide, at han var god til at kysse, men med hende vidste han næsten ikke hvad der var op og ned. Han havde helt sikkert overscoret her og han var glad for det. Efter et dybt kys trak han sig tilbage og lagde sin pande mod hendes, mens hans hånd sneg sig op blandt hendes kastanjebrune lokker. Det var så længe siden han havde haft denne slags connection med en kvinde, at han var helt overrumplet bare af kysset. Det resulterede i, at hans egne øjne var lidt blanke - ikke af tårer, men af uvished om dette var det rette at gøre. Hvad hvis hun faldt for ham? Hvad havde han at tilbyde en kvinde som hende?
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 22, 2020 13:16:42 GMT 1
Hun lod sig villigt trække ind i kysset og lagde armene om hans hals mens hun gav sig hen, men noget triggerede et eller andet i hende. Det var først nu hun indså at den underlige søluft ikke var havet og omgivelserne. Det var ham. Han... stank? Af sygdom og død, som et lig. Noget brast inde i hende, en hjertesorg inden hun havde nået at hengive sig til forelskelsens sødme. Hvor var det tragisk. Hun mønstrede al mulig evne til at abstrahere fra det men hun kunne ikke lade være med at spekulere over hvad der lå til grund. Hun kendte få andre der havde udstrålet denne lugt, en af dem en tidligere kollega der havde haft brystkræft. Var det dét kemo-terapi og stråleterapi gjorde ved mennesker?? Hendes fingre flettede sig ømt i hans nakke hånd idet han trak sig bort og sad pande mod pande. Noget i hende havde lyst til at flygte over vandet og aldrig se ham igen. Hvor var han en kujon ikke at sige noget! Og så samtidig var der noget andet varmt og omsorgsfuldt der ville ønske hun kunne give ham den bedste tid han havde tilbage på jorden. Hun kendte lugten og vidste at sygdommen var terminal, det var kun et spørgsmål om tid. Hun trak hovedet lidt tilbage og så på ham. "Penny for your thoughts?" sagde hun med et skævt smil. Hans blanke blik indikerede at han var et andet sted end på båden, og hun ville være med ham hvis hun kunne hvorend hans tanker førte hen.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 22, 2020 15:04:52 GMT 1
Han holdt hende tæt et sekund længere end han egentlig burde før han svarede: "Isobel, jeg ..." Men hvad skulle han sige? Han kunne ikke fortælle hende nu, at et liv med ham blev måske 2 år langt. Hvis han var heldig. Det var den prognose han havde fået af lægerne. "Ikke noget, undskyld," sagde han og rystede på hovedet, "Jeg har bare så mange ting i hovedet for tiden," Men hun skubbede dem alle til side, når hun smilede til ham og rørte ved ham. "Nej, jeg vil faktisk gerne fortælle dig det," ombestemte han sig så. Han kunne ikke læse tanker, eller spå om hvad hun sad og overvejede, men han følte allerede sandet løbe ud mellem fingrene, "Jeg er syg," sagde han så, "Dødssyg,"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 22, 2020 15:38:01 GMT 1
"Hmmm," hun lod sin hånd hvile mod hans revers og fingrene gled tankefuldt langs stoffet, observeret af hendes øjne inden hun så tilbage op på ham. Hendes smil var vemodigt men ærligt, måske fordi hun var så bekendt med døden var det ikke noget hun ville lade gå ud over ham. Han kunne vel ikke gøre for at han var syg, og statistisk set var det ret hurtigt at han åbnede op om det. Dette var trods alt kun deres andet møde. Klart, hvis det var kommet et par uger inde i et egentligt forhold ville hun have været en del mere knotten. Men han var ærlig, det kunne hun lide. "Hvad er diagnosen, hvis jeg må spørge?" spurgte hun i et mildt tonefald. Hun ville ikke være skræmt, men nærmere støttende og rolig. Døden var ikke nødvendigvis afslutningen.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 22, 2020 15:43:28 GMT 1
"Leukæmi," svarede han kort, "Har haft det siden jeg var barn og det er kommet stærkt igen på det seneste. Lægerne har givet mig 2 år. Undskyld at jeg sådan læsser af på dig, jeg ville bare-" Ja, hvad ville han? Forklare sig? "Hvis nu det her... Og jeg siger ikke det behøver - men hvis det nu blev til noget," Han gravede sig dybere og dybere ned, mens de gled gennem det mørke vand. Sejlet var spændt i vinden, men farten var stadig doven. "Undskyld, det her var en dårlig idé," afsluttede han så. Han kunne have myrdet sig selv. Slet og ret hoppet overbord og ladet bølgerne tage ham.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 22, 2020 15:50:27 GMT 1
"Nej," sagde hun ganske kort og kontant med et varmt smil. Hun hvilede sin håndflade mod hans kind for at holde hans ansigt i hendes retning. Hun søgte hans øjne med sit blik, inderlig og ærlig. "Det var den bedste idé, min ven. Man skal ikke dø før det er tid, hellere leve mens man kan, uanset omstændighederne," hun kastede et blik til siden hen over båden. "Nyd de mens du kan," hun trak på skuldrene. "Der er ingen der siger din glæde skal ende bare fordi udsigterne til et længere liv gør." Hun så tilbage på ham og strøg sin hånd over hans hår og om til hans nakke igen. "Hvorfor straffe sig selv med ensomhed og kulde de sidste timer hvis man kan være omgivet af kærlighed og varme?" hun smilede stadig. Hvor længe havde han holdt sig selv fra at elske og være elsket bare fordi han troede at det ikke var det værd på grund af hans diagnose.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 22, 2020 15:57:41 GMT 1
Endelig mødte han hendes blik igen, men han måtte tvinge sig selv til det. Det var ydmygende for ham, for selvom alle egentlig vidste han var syg, var det ikke noget folk talte om. "Du har nok ret, men jeg kan ikke tilbyde meget," sagde han med en sørgelig stemme, "Jeg kender dig ikke så godt endnu, men alligevel føler jeg, at du fortjener langt bedre," Han slap hende for kort at rode lidt med instrumenterne for at få dem til at sejle hjemad. De var kommet ret langt ud og natten var begyndt at tage til. Han var ikke bange for at sejle i mørke, men der var ingen grund til at risikere noget.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 22, 2020 16:11:34 GMT 1
"Hvem siger jeg leder efter meget, hm?" hun lagde hovedet lidt på skrå og måtte igen kæmpe en lille kamp med de vilde lokker. Hendes hår havde løsnet sig en smule i vinden og havde nu trukket krøllerne hen over hendes ansigt igen. "Det kan være jeg leder efter lige præcis nok til at verden er et bedre sted, for mig, men også for dig," hun prikkede ham lidt drillende i brystkassen og blinkede til ham.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 22, 2020 20:12:27 GMT 1
Sådan havde Augustin ikke tænkt over det før. Måske han kunne finde nogen - hende - der ville gøre det sidste af hans liv værd at leve. Selvom han havde fået forudsagt, at han ville få det værre og værre. Han vidste selvfølgelig ikke at enhver dødelig hun begav sig i krig med ville dø før hende, da hun var udødelig. "Isobel, du bliver ved med at overraske," sagde han og smilede let. Han kiggede ned på fingeren, der var peget (lol) mod hans brystkasse og tog om den og senere hele hånden med begge sine hænder.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 22, 2020 20:16:38 GMT 1
Hun lod sin hånd hvile i hans mens hun så på ham med et ømt blik og et varmt smil. "Havde du givet op på kærligheden?" spurgte hun sødt og lagde hovedet på skrå mens hun betragtede ham undersøgende. Han virkede ellers eom en mand der ikke ville give op hvis man satte ham en stol for døren. Hendes blik sled sig bort fra hans noble ansigt og hen imod havnen der var begyndt at nærme sig som en faretruende bekendtgørelse af slutningen på deres lille eventyr. Hun sukkede stille og lagde sit hoved mod hans skulder mens de sejlede i havn.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 22, 2020 20:28:27 GMT 1
Han nikkede lidt forlegent til hendes spørgsmål. Augustin var måske ikke en mand, der gav op, men på samme tid havde han sit heltesyndrom, der gjorde, at han ville redde alle fra at omgås ham, så de ikke blev skuffede når de opdagede, at han havde en udløbsdato. "Måske, måske," svarede han og slap hendes hånd, ikke fordi han ville, men fordi havnen kom tæt på, "Men jeg kan måske lokkes til at tage kampen op igen," Han blinkede til hende og styrede dem tættere på havnen.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 22, 2020 20:51:10 GMT 1
De endte ved havnekajen igen og de måtte sige farvel. Isobel synes det var gået alt for hurtigt, men hun var overbevist om at de skulle ses igen. Hun stod på landgangsbroen og så længselsfuldt ind i hans øjne inden hun atter kyssede ham farvel, draperede rævepelsen om skuldrene og gik bort fra båden. Hun stoppede da hun nåede den faste grund under fødderne, kastede et blik over skulderen og forlod havnen for at gå mod Shade og bilen. Hun nåede at sende ham en sms og så forlygterne tændes allerede inden hun nåede bilen. "Nå, hvordan var havet?" spurgte Shade der havde siddet og ventet hele tiden mens de var til søs. "Mørkt og dødt," sagde Isobel med et sært tonefald og et længselsfuldt blik tilbage mod havnen imens bilen kørte bort med retning mod Paris. //out