Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 19:04:41 GMT 1
Thor havde han ladet blive hjemme i dag. Det var over en måned siden han havde mødt Isobel her på havnen og fået hendes visitkort. Opkaldet han havde fået lige efter deres møde havde rystet hele hans verden - naturligvis. Over 20 mænd og kvinder døde i et rædselsfuldt og meningsløst angreb på organisationen. Det havde været det største tilbageslag i hans tid og det havde lagt sammen med en masse kontroller på hospitalet, som han måtte aflyse og reschedule. Han havde derfor ikke haft en fridag siden, hvor han kunne trække stikket og invitere den fortryllende kvinde ud. Han gik ombord på sejlbåden Elouise og satte kurven med madvarer og vin på bordet under dæk. Det var aften og vinden var frisk, men ikke lige så slem som da de havde mødtes. Fint vejr til en sejltur, tænkte han. Han havde taget en lidt pænere mundering på, en polo og en sort blazer. Der ville ikke blive brug for meget mere jakke i aften. Augustin begyndte så småt at nusse rundt omkring båden, som han altid gjorde inden han lagde fra. I dag var det blot vigtigt for ham, at hans båd så så godt ud som muligt. Han var alligevel lidt nervøs.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 19:25:55 GMT 1
Der var gået en måned. Sandheden var at Isobel ikke rigtig havde turdet håbe på at høre fra manden igen. Augustin. Det var endnu et navn iblandt alle de andre, men hans havde alligevel stået ud, ligesom nogle af de andre fra fortiden, som en klar kold stjerne på en vinteraften. Hun havde måttet tage til takke med hendes bror og nogle måske lidt skødesløse flæng for at patche hendes sorg lidt. Matthew havde været i et bedre humør længe, så det havde hun da nydt, men hun havde alligevel været trist. Det var længe siden hun havde kunnet fange et menneske med et enkelt blik. Så da opkaldet kom havde hun taget den tøvende uden at kende nummeret. Stemmen var den samme, måske lidt raspende og opbrudt af en menneskelig hoste. Hun slog det hen. Ville hun stadig gerne se havet? Ja, ja gerne. Hendes fingre havde ubevidst snoet sig om en af hendes krøller. Søndag aften? Jo, det lod til at blive godt nok vejr. Hun havde fået pladsnummeret ved kajen og tidspunktet. Hun havde fået lov til at tage Shade, der parkerede bilen lidt fra kajen og slukkede lyset. "Ring når du har brug for et lift hjem," sagde han. Hun smilede taknemmeligt inden hun steg ud af bilen og gik langs kajen hen imod båden. Hendes kjole svang sig om hendes ben og nedskæringen var meget bevidst lavere end normalt. Hun havde ikke taget sine dyreste smykker på. Hun ville ikke risikere at de røg i vandet, men det var stadig funklende ædelsten og sølv der fangede lyset fra månen der var stået op over det mørke vand. Hun trak den røde rævepels omkring skuldrene mens hun nærmede sig og gik ud på den lange landgangsbro. Træet knirkede under hendes ikke alt for høje men stadig betragteligt eleverede. Hun trådte nærmere og slog en kno mod skibets side som en fattig undskyldning for et bank på en dør. "Hallo?" spurgte hun forsigtigt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 19:31:28 GMT 1
Augustins hoved dukkede op bag bommen og et smil bredte sig over hans ansigt. Han kunne ikke helt holde blikket på hendes ansigt, men prøvede at være så høflig som en mand i hans situation nu kunne være. "Isobel, så fandt du det! Velkommen ombord," sagde han og rakte en hånd frem mod hende, for at hjælpe hende ned på siddepladsen under bommen, hvorfra han kunne styre med rattet og diverse instrumenter. "Ja, jeg ved godt hun ikke er i den bedste stand," Det var en ret løgn, for båden kunne ikke have fremstået mere snorlige og perfekt - der var bogstaveligt talt ikke en finger at sætte på noget - selv fortøjningerne var rene og snoede, men han undskyldte altid, for han vidste jo ikke hvad hun var vant til.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 19:41:27 GMT 1
Hun tog graciøst imod hans hånd og lod sig føre ned i båden. Hun var ikke vant til at være på gyngende grund, men hun var næsten unaturligt elegant og stabil på bådens bund. En vind trak hendes hår omkring hende men denne gang havde hun været klog og få sat det lidt mere om bag nakken så det ikke hele tiden satte sig læbestiften. "Hun er smuk," sagde hun mens hun så sig omkring. Om han prøvede at imponere hende vidste hun ikke helt. Både var ikke det hun færdedes mest i, men hun var naturligt nysgerrig, og tog det hele til sig med en hånd knugende om rævepelsens ender; hendes smykker skinnede imellem pelsstråene som små gnister i natten. "Jeg må sige," hun satte sig til rette med benene over kors så kjolen gled lidt op og afslørede hendes glatte hud, "jeg er ikke vant til at færdes på vandet. Hvad er det ved havet der er så... tiltrækkende?" Hun kastede håret bag nakken så hendes hals og smykker kom til syne i månelyset.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 19:47:50 GMT 1
Endnu engang måtte Augustin give sig selv reprimande for at lade øjnene glide ned ad hendes hals, i stedet for at holde øjenkontakt. Han anede intet om smykker, men disse så dyre ud. Måske var han in over his head i det her. "Hun har aldrig haft finere besøg end i aften," sagde han. Hans hænder var ivrige efter at have noget at tage fat i, så han greb fast om rebet til bompresenningen og begyndte at løsne den, så sejlet kunne hejses når tid var. Hendes spørgsmål kom bag på ham. Hvad var det egentlig, der trak ham til havet? Var det roen? Var det viden om, at det kunne tage ens liv lynhurtigt på et halvt sekund, i stedet for det blod, der flød i hans årer, som langsomt kvalte ham og hans liv. "Jeg... Jeg tror det er stilheden," sagde han "Og friskheden, og intetheden," Det sidste blev lidt for filosofisk for ham, så han grinede lidt af sig selv, "Giver det mening?
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 20:00:12 GMT 1
Hun satte hænderne i sædet bag sig og lænede sig lidt tilbage mens hun vippede med foden og tog ham mere i øjensyn. Han var et kønt mandfolk, ingen tvivl om det. Velsoigneret og hans kæbe var til at skære sig på. Ganske som hun kunne lide det. Med den ene hånd trak hun rævepelsen væk fra kravebenet og blottede sig yderligere men stadig med nok ynde til at det ikke virkede banalt. Hun ville se hvor langt hun kunne trække ham rundt i manegen og indtil videre holdt han godt trit. "Det giver meget godt mening," svarede hun mens hun lod en finger glide op og ned ad halsen mens hun betragtede ham. "Men... bliver det ikke... ensomt?" spurgte hun med hovedet lidt på skrå.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 20:05:25 GMT 1
"Jeg har jo Elouise," sagde han med påtaget sørgelighed, så lo han igen og blev lidt mere alvorlig i sit svar; "Jo. Ensomheden har vidst valgt mig at danse med generelt," Han sukkede og kiggede tilbage på hende, hvilket resulterede i et ever so slightly hævet øjenbryn. Hun kunne noget med den krop. Han ville ønske han havde selvtillid og mod til at smide blazeren. Han var jo i fin form for en halvgammel mand som ham - endda hans sygdom taget i betragtning. I stedet fik han smidt fortøjningerne og tændt den lille motor, der skulle bakke dem ud fra bådpladsen. Kort efter rendte han lidt rundt i trænet præcision for at få det hele til at køre. Han behøvede ikke et forsejl i dag, for de skulle jo ikke sejle stærkt, bare hygge. Hans øjne blev tit draget til hende og hans smil blev kun bredere for hver gang.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 20:15:29 GMT 1
De gled langsomt fra kajen og natten omfavnede dem som de gled afsted. Båden skar det mørke vand op som en kniv gennem sort budding. Måneskinnet reflekteredes i vandets overflade i frosne toner der ikke klædte den blide sommernat. "Så... fortælt mig om dig selv?" sagde hun efter hun vurderede at ensomhed var for kedeligt et emne. De var kommet lidt ud på vandet og byens lys var som gylden konfetti i horisonten. "Du har en båd som du tydeligvis har haft længe, opkaldt efter din mor som ikke er her længere. Hvordan er du endt her?" Hun så rundt som for at indikere omgivelserne som kontekst til hendes ord.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 20:30:06 GMT 1
"Mit job har bragt mig hertil. Til Paris mener jeg - for jeg bor ikke her," Han gestuerede ind mod land, "Jeg arbejder i sikkerhedsbranchen." fortsatte han uden at uddybe nærmere. Det var det, der gjorde det svært at have relationer. De fleste mennesker levede i lykkelig uvidenhed om nattens monstre og derfor var det umuligt ikke at bygge et forhold på en løgn. "Min mor blev dræbt da jeg var 19," svarede han så på hendes ikke-stillede spørgsmål. Han vidste ikke helt hvad han skulle fortælle om sig selv. Hans liv bestod af arbejde, arbejde, arbejde og så de små frirum som enten blev brugt på hundetræning eller sejlture. "Jeg er begyndt at læse meget på mine lidt ældre dage, men min yndlingsboghandler er desværre lukket på ubestemt tid," sagde han så. "Men jeg vil langt hellere høre om dig, Isobel. Du må have et spændende job på Louvre, alle de kulturskatte," Han havde faktisk aldrig været på det berømte museum, trods han havde boet i Paris i over 20 år.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 20:53:27 GMT 1
"Jeg har arbejdet på Louvre i nogle år som kurator," sagde hun. "Jeg vurderer sjældne genstandes oprindelse og værdi for museet så vi kan finde ud af hvad vi skal udstille og hvad vi ikke skal," hun trak henkastet på skuldrene mens hun så ud over vandet. Der var rart og stille. I Paris var der altid støj, som et gardin der hang lige bag ved én og irriterede ens skulder eller nakke. Hun så på ham med et roligt blik. "Hvis du kan lide stilhed og ro, så er Louvre et sted du måske ville kunne sætte pris på," hun rettede sig lidt op i sædet. "De stille sale, ihvertfald, hvor der ikke er ligeså kendte ting. Mona Lisa?" hun fnøs. "Det er kedeligt i længden, og man er der mere for at se alle de folk der tager billeder af hende, end at se hende selv."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 20:59:23 GMT 1
Han grinede af hendes kommentar om turisterne, der strømmede til for at tage billeder af et billede, de færreste af dem vidste hvad betød. Han vidste det heller ikke selv. "Jeg må hellere få en guidet tour en dag," sagde han med en lidt udfordrende stemme før han satte selvstyrer på rattet, så det holdt kursen medmindre radaren pingede at der var noget han skulle tage sig af. Han satte sig derved tæt på hende, så deres ben rørte hinanden, der var ikke rigtig andre steder at sidde, så det var ikke engang for at være skummel han gjorde det. "Du må virkelig undskylde, at det tog mig så længe at ringe til dig. Det var ikke dig, der var problemet. Vi havde bare en ... en rigtig lortemåned på mit arbejde," sagde han og kiggede hende direkte ind i øjnene.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 21:17:07 GMT 1
Hun rykkede sig ikke for at give ham plads. Det var mest med vilje. Hun ville sidde tæt på ham, mærke menneskevarmen fra hans krop og den ro det gav hende at vide han var der udelukkende for hende. I nuet. Hun lagde en hånd på hans knæ og så smilende tilbage på ham. "Well, så må vi jo hellere sørge for at jeg viser dig rundt nu hvor din," hun værfede en tot af hans hår bort fra hans pande og lod fingerspidsen glide ned ad hans pande til kinden og hagespidsen, "måned ikke er så booked længere, hm?" hun hævede et slankt øjenbryn, en næsten tro kopi af Matthews mimik.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 21:22:36 GMT 1
Han kunne ikke dy sig og slangede en hånd omkring hendes talje. Det blev venstre hånd, så han bandede lidt i stilhed over hans bandager og hvor mærkeligt det måtte føles. Hvad skulle han egentlig sige, hvis hun spurgte hvad der var sket? 'Jo, en lille vampyrtøs bed dem af!' virkede ikke som en helt plausibel forklaring. Hans smil blev mere skævt og han kunne kun drømme om hvor dette ville føre hen. Han var glad for at han havde lavet Thor blive hjemme, for hunden havde helt sikkert spoleret det spændingsfyldte øjeblik. Nej, stop, hvorfor tænkte han på hunden nu? Han var virkelig rusten. "Det ville være mig en ydmyg ære, at få lov at kigge på dig - ups, jeg mener kunsten med dig," sagde han med vilje. Han vidste godt han ikke var verdens sjoveste mand, men han var loyal og god mod de kvinder han havde været sammen med. Måske lidt for loyal til tider.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 21:36:37 GMT 1
Hun lod ham lægge en arm om sig og rykkede sig en smul tættere på. Hendes hånd gled mod hans højre skulder som hun sad lænet lidt mere op ad ham. Hun kunne mærke varmen slå mod sig som om hun krammede en radiator. Det var rart ude på havet, specielt blandet med duften af salt og den mærkelige søluft som åbenbart var kendetegnet ved Le Havre om sommeren. Hendes fingre legede med kanten af hans blazer ved hans krave. Hendes blik sænkede sig til hendes hånd og fokuserede på stoffet mellem hendes røde negle. "Så hvad bliver det, en kunst tur eller..." hendes øjenvipper sitrede da hun så tilbage op på ham, "bare en rundtur?" spurgte hun med et slet skjult smil over hans forsøg på at være sjov.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 21:43:49 GMT 1
Han tog hendes hånd med sin frie og pressede sine læber blidt mod hendes fingre. Han ville selvfølgelig ikke presse hende ud i noget, hun ikke havde lyst til, det var derfor han var lidt tilbageholdende. "Hvad med begge dele?" spurgte han drilsk og fortsatte helt let sine kys op ad hendes håndled, til han nåede til rævepelsen. Han havde godt lagt mærke til at hun var koldere end de fleste, men han tænkte, at hun blot frøs. Burde han give hende sin jakke? Eller var det for kliché? Han kiggede op fra sine små kærtegn og overvejede på tre sekunder hele situationen. En smuk kvinde, her på hans båd, en stille nat. Det var næsten for perfekt til at være sandt. "Hvordan kan jeg være så heldig?" spurgte han lidt retorisk.