Post by Felix Pvelius Andromedius on Jul 22, 2020 21:09:14 GMT 1
Det var sandt at Felix fra tid til en anden havde sine klare momenter. De var sjældne og flygtige men når de var, så var han mindst ligeså brilliant som han havde været dengang han var dybt i Vladimirs klør. Desværre havde skadet forudsaget et dybt hul i hans minder og forståelse og dagene, tiden og tankerne havde det med at flyde sammen til et stort rod. Vladimirs stav føltes tung mod hans brystkasse. Men det fik ham til at hæve sit blå blik så det mødte det grå. Med en vældig seriøs mine, nikkede Felix og svarede ’’Jeg har ellers været i bad, så der er ikke så meget støv på mig ligenu’’, han børstede hurtigt sine skuldre af og sendte et stort drenget smil til Gabriel. ’’Men det er længe siden jeg støvede boghandlen af så… Tror du det er derfor de fandt mig?.’’.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 22, 2020 21:30:14 GMT 1
Hvis Gabriel før havde taget sig til panden af frustration, var det denne gang en ægte facepalm. Måske kunne man kalde det dad humour, men Felix var ikke engang klar over at han lavede noget der kunne minde om en dum, dum joke. "Felix, det..." Gabriel sukkede, "det er ok. Det handler ikke om støvet, bare om dig generelt," forsøgte han at forklare mens Vladimir gik tilbage til sin siddeplads i biblioteket og tog sit glas vodka. Gabriel lagde en arm om skulderen på sin ven og førte ham med i kølvandet på sin onkel. "Vladimir kan vi indtage en del af biblioteket med dem her?" spurgte Gabriel og pegede på stablen af bøger de havde efterladt ved bordet. "Hmm," gryntede Vladimir med øjne som smalle sprækker. "Ovre i hjørnet," han pegede til en sektion hvor der stod et enkelt bord med to stole overfor hinanden. Gabriel smilede taknemmeligt og samlede bøgerne op for at sætte dem over på bordet. Vladimir vendte sig mod Felix. "Vi kan sende en håndfuld agenter til din boghandel og tjekke op på sikkerheden så du snart kan vende tilbage, men der går nok en uge inden det er helt safe at være der igen," sagde han alvorligt.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Jul 26, 2020 11:57:41 GMT 1
En rødmen lagde sig over hans fregnede kinder og han så op på sin beskyttende ven. “Tror du at det er derfor din far ikke kan lide mig?”, spurgte han med en stemme som havde svært ved at skjule sin åbenbare foragt for sig selv. “Fordi jeg er støvet? Gabriel du bliver jo nødt til at sige hvis jeg er beskidt, gud hvor pinligt”, ømmede han sig med en hånd på panden. Han havde vel vasket sit tøj, ihvertfald det her jakkesæt. Og han kunne vel huske at han havde været i bad? Desuden var det Gabriel som stadig var iført det blodbesmurte tøj fra gårsdagens vilde aktiviteter. Med et forfjamsket udtryk så han nu på Vladimir og forsøgte at flade Skt vilde krøllede hår ved st lade sine fingre gennem det. “En uge? Og hvad med bøgerne? Hvis de sætter ild til boghandlen er det ikke bare en novelle hist og her men århundredes litteratur om vores race”, selvom han tabte tråden ind imellem, vidste han stadig præcis hvad hans bibliotek indeholdt og hvor værdifuldt det var.
Post by Vladimir K.T. Darklighter on Jul 26, 2020 12:49:07 GMT 1
"Vi vil blandt andet kunne holde øje med om der bliver gjort nogle forsøg på at skade din bolig," sagde Vladimir med et sigende blik på Felix inden han satte sig til rette igen i lænestolen og svang glassets indhold rundt inden han drak en slurk. "Jeg tror heller ikke inkvisitørerne er dumme nok til at fjerne en vampyrs bolig," hans blik hvilede fortsat på den unge vampyr. "De ved du vil komme tilbage dertil, men hvis vi lader der gå lang tid nok mister de højst sandsynligt interessen og bevæger sig videre." Gabriel lod Felix' spørgsmål om Matthews preferencer for ham svæve lidt hen i det uvisse mens han lyttede til Vladimir. Han var stadig forvirret og måske også en kende såret over at hverken Felix ELLER Vladimir for den sags skyld aldrig havde nævnt at de kendte hinanden og Vladimir rent faktisk var Felix' skaber. Men det gav vel mening at Matthew så havde sat Felix til at passe ham lidt mere til og banke noget, ja, kunne man kalde det fornuft?, ind i ham som en del af hans oplæring til at blive vampyrfyrste en dag, hvis det usandsynlige skulle ske at Matthew gik hen og døde. Han skubbede tanken fra sig og spredte nænsomt bøgerne ud på bordet. En del af dem var lasede men kunne stadig læses.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Aug 3, 2020 9:25:20 GMT 1
Felix betragtede Vladimir med et indgående blik. De sølvgrå søer som altid havde betydet varme, hjem og ikke mindst kærlighed, var lette at forsvinde i ved disse lejligheder. Hans egne lyseblå der før havde betragtet verden med et sultent udtryk, var efterhånden blevet mere tomme som virkelighedsopfattelsen var forduftet. Men ind i mellem, som nu, kom sulten tilbage. Felix klikkede med tungen, en gammel vane han havde lært sig under sine kedsommelige år inden Vladimir lærte ham at myrde brutalt og uden tanke om hverken etik eller morale. Dengang han vitterlig ikke havde nogen samvittighed. Det havde han stadig ikke, men det var anderledes. ''Så du siger, at jeg skal vende tilbage til min bolig om en uge, selvom at de ved at jeg bor der? Du tror ikke at der er nogen chance for at de kommer tilbage så snart det ser beboet ud igen?'', stemmen var selvsikker og sproget var slået om til russisk med den franske bondeaccent. ''Jeg tror at jeg behøver at arkiverer bøgerne et mere sikkert sted, om end ikke omlokere'', med disse ord og med øjnene stadig låst på Vladimir, knepsede han hurtig og pegede bagud på Gabriel. ''Lig dem ordentligt, de går i stykker hvis du glider dem over hinanden sådan'', han havde ikke kigget, men han kunne høre hvordan bøgernes kanter blev flænset under neo vampyrens håndtering. Felix var trods alt udpeget af ingen anden end vampyrfyrsten til at oplære Gabriel, men det var ikke alle der kendte til Credo-vampyrens sørgelige skade.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 3, 2020 9:58:43 GMT 1
Gabriel himlede med øjnene. Bøger var vel bare bøger, right?! "Ja ja," svarede han irriteret og fjernede hver enkelt fra hinanden inden han lagde dem i nogenlunde alfabetisk rækkefølge. Han så hen imod Felix og Vladimir som de stod der. Et eller andet sted måtte de have haft en fortid, et liv og en tilværelse. Han misundte dem en smule, skaber og yngling. Det var et helt specielt bånd der gav forholdet mellem mester og lærling mere dybde. Han ville ønske det samme gjaldt for ham men han var født som han var og havde kun båndet til sin far der mildest talt kun kunne beskrives som kompliceret. "Jeg kan høre Matthew ad hvad løsningen kan være," svarede Vladimir. "Jeg skal alligevel ud for i aften, så jeg kan kontakte dig igen når jeg ved nærmere." Han nikkede til Felix og Gabriel som afsked og gik igennem biblioteket, stokkens slag mod gulvet fortonede sig og døren gled tungt i og efterlod dem i stilhed. "Det må jo næsten gøre os til familie," sagde Gabriel lidt drillende. "Du er min onkels yngling. Det er vel praktisk talt fætter til mig?"
Post by Felix Pvelius Andromedius on Aug 3, 2020 10:11:00 GMT 1
Felix nikkede blot, et simpelt nik som betød både forstået og farvel, inden han vendte sig mod Gabriel. Han følte sig mat i kroppen, at møde sin skaber var ligeså fyldestgørende som det gjorde hans arme og ben tunge. Der var et ønske om at bevise sin værdi, at Vladimir havde gjort det rette, men også en skjult vrede over sin tilstand men dog intet han umiddelbart kunne sætte fingeren på om hvorfor. Istedet huskede han frelseren fra hans ungdoms år. Med blide skridt gik han mod bordet og gled fingeren over overfladen indtil han ramte den første støvede bog. ''Vi kan da godt være fættre, I guess'', svarede han på sit milde franske, som et skævt smil indfandt sig hos ham. Han gav sig til at flytte på bøgerne, knapt så forsigtigt som Gabriel selv havde været. Men han vidste vel også hvordan de skulle håndteres og hvor meget de kunne klare. Med ét stoppede han sin gøren og så på Gabriel med sine mørkeblå øjne. ''Jeg vidste ikke du ikke vidste det. Vladimir fandt mig i Frankrig for længe siden. Jeg var knapt 15 da han kom til vores bolig'', han huskede sin fader, kirken, blodet... hvordan det var flydt udover det fine flisegulv og dannet et mørkerødt gitter i furen. Han lagde hånden på maven da en sulten knurren afbrød stilheden og en lyserød rødmen indfandt sig på hans fregnede læber. ''Måske vi skulle tage ned og se det, hvis det stadig eksisterer.... Altså min landsby. Hvilket år er vi nu i?''.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 3, 2020 10:44:59 GMT 1
Gabriel lyttede for en gangs skyld interesseret i Felix' fortælling. Det var vel et godt stykke tid siden, tilbage i 1500-og-noget? "Det kunne være fedt," sagde han til Felix' forslag. "Road trip!" han hujede med armene i vejret. "Men kan du huske hvor det lå henne?" spurgte han med en mild panderynke. Der var noget ved Felix' adfærd som var begyndt at gå lidt op for Gabriel, noget der ikke helt stemte overens, som om der manglede en brik i puslespillet. "Vi er i år 2015, Felle, det ved du da," Gabriel grinede lidt men smilet fortog sig lidt hurtigere end normalt. Hvem fuck vidste ikke hvilket år de var i...??
Post by Felix Pvelius Andromedius on Aug 3, 2020 10:53:18 GMT 1
''Jo mon ikke'', svarede han en anelse forfjamsket. Han vidste det var nede i syden og han var rimelig sikker på at han kunne vejen på fods eller hesteryg fra Firenze. Han trak på skuldrene. ''Ellers så får vi bare smagt lidt landblod'', han lænede sig mod bordkanten. ''Det skulle eftersignende være mere rent dernede, her i Paris ved man ikke altid hvad de har spist'', han trak på skuderen, han mente selvfølgelig også hvor ellers de kom fra. Han havde et had til engelskblod, det var ofte tykt og fedtet, ikke som det blide franske. Det var ikke unormalt for ældre vampyrer at glemme årstallet, men som Credo burde Felix vide det. Han nikkede til Gabriel og smilte opmuntrende. ''Så er det næsten 500 år siden! Men du kører, jeg fik aldrig lært det. Oh'', han sukkede og så næsten nostalgisk ud i luften. ''Hvornår tager vi afsted?''.