Post by Gabriel Darklighter on Jul 19, 2020 22:13:28 GMT 1
Hendes ord faldt som en hammer mod en armbolt sammen med lynet og dets glimt tegnede deres ansigter op overfor hinanden som marmorstatuer der stod klar til krig. Hans hænder dirrede af vrede, hele hans krop brusede af raseri, men han forholdt sig rank og uden at gøre mine til de tusind ting han havde lyst til at udsætte hende for. Han tænkte på deres tidligere stunder, deres liv sammen før alt det her; det virkede som mange hundrede år siden at de havde siddet i Darklighterpalæets stue og snakket og spillet med et tæppe om dem begge for derefter at falde i søvn sammen, hans ansigt begravet i hendes blonde, velduftende lokker. Nu stod de overfor hinanden som i et dødeligt anspændt opgør, regnen silende ned af deres ansigter og gennemblødende deres tøj. "Tror du at du gør nogen forskel på hvad han gør og ikke gør? Du var den heldige af os," sagde han indestængt af vrede men tog nogle dybe indåndinger og mærkede hvordan hans rus var begyndt at fordufte sammen med varmen fra asfalten omkring dem. Man kunne næsten se hvordan varmen steg til vejrs som små søjler af damp fra den sommervarme jord. "Jeg vil vædde med at du fik de mildeste kærtegn af os to fordi du er," han så op og ned af hende med afsky malet i ansigtet, "tilpas."
Post by Angelique Bourbon on Jul 19, 2020 22:32:25 GMT 1
Angelique kunne se det på ham. Den ustyrlige vrede som han var trænet i at beholde inde i sig. Den samme vrede som deres fader besad og kunne agere på med et enkelt blik. Måske Gabriel frem for alt var den menneskelige. Et bittert smil malede sig langsomt i hendes porcelænsansigt trods hendes krop forblev af marmor, fordi han havde ret. ’’Jeg fik hvad jeg fortjente, og ligeså gør du’’, svarede hun køligt som hun næsten mekanisk lagde hovedet på skrå. Gabriel havde aldrig forstået hvilken gave han havde fået. Livet, friheden og magten. Alligevel, opførte han sig som en skændsel i alle offentlige situationer og rum, hvor papa ville skamme sig hvis han kendte sandheden. Hun flyttede nu på sig, men kun for at tage et skridt tættere på hans marmor krop så de stod lige op og ned af hinanden. Hendes blik dvælede på hans og hun vidste at han kunne dræbe hende med en enkel bevægelse, det var en unfair fordeling. Som hun stod der og så på ham, huskede hun hvordan de engang havde ligget side om side, hans ansigt begravet i hendes hår, og hvordan hun senere havde ligget i hans favn. Det var århundrede siden, og nu var følelserne andre. ’’Tror du at jeg har valgt at være fanget i en barnekrop for altid, Gabriel?’’, spurgte hun nu køligt som regnens rislen. ’’Ligesom du nu ’vælger’ at sutte pik på fremmede mænd for en skilling?’’, hun vidste at hun provokerede. ’’Hvad er forskellen?’’.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 19, 2020 22:45:54 GMT 1
Han veg ikke en tomme da hun trådte tættere på og deres kroppe stod ret op og ned ad hinanden. Han så ned på hende og langsomt, som vandet skyllede ind over ham og dulmede alle følelser, blev hans ansigt som en blank overflade, følelseskold og forladt. Hans øjne glimtede stadig af den underliggende vrede men det var som om den var sunket i jorden og kun blev lukket ud gennem en lille ventil der lod varmen fra asfalten opstå som damp omkring dem mens regnen silede ned omkring dem nu. Det var som at sluge en kæmpemæssig pille, at lade følelserne gemme sig væk og begrave sig under en tung dyne af intethed, selvom kun et lille stik ville få dem til at eksplodere igen. Hans hænder slappede langsomt af og han rettede sig mere op fra hende. "I det mindste koster det ikke liv sådan som dit foretagende gør," sagde han med en let spydig grimasse inden han vendte sig bort fra hende og lænede sig op ad muren ved siden af dem. Den var kold og fugtig og gennemblødte hans ryg men han var ligeglad. Kulden var velkommen, den var savnet, han kunne mærke hvordan han langsomt bevægede sig mere sikkert og balanceret. Han stod kort med lukkede øjne og ansigtet vendt mod himlen og tillod regnen at vaske hans ansigt inden han atter så ned på hende gennem de tunge regndråber der flød over hans øjenvipper og simrede i kanten af hans læber. "Jeg har mere glæde ud af min tilværelse end du nogensinde får, rotteavler. Hvis du vidste hvor meget jeg hellere ville have dig hjemme end i Hullet..." hans stemme knækkede og han så væk mens hans blinkede for at holde tårerne tilbage.
Post by Angelique Bourbon on Jul 19, 2020 23:14:34 GMT 1
’’Hvornår har du nogensinde brudt dig om liv, du-’’, hun var klar til at give ham en anden runde af iskolde bemærkninger som han afbrød hende. Det var en isnende fornemmelse der skar gennem brystet på hende som hun betragtede Gabriels pludselige reaktion. Hun åbnede let munden og følte nu hvordan regnen prikkede til dem med en ubarmhjertig påtvungenhed. Det var længe siden hun havde tænkt på ’hjem’, de høje lofter og pompøse lysekroner, de silkebløde senge og de familiære ansigter. Hun slog blikket ned og mærkede hvordan hendes kinder brændte af skam over hendes egne selvdestruktive valg. Hvad havde papa ikke sagt? Hun hævede endnu engang sit blik mod Gabriel, som hun med en hvis tøven hævede sine arme og lod dem omfavne Gabriels midte. Det var årevis siden hun sidste havde givet ham noget som lignede et kram, eller vist nogen form for genuin venlighed imod ham. Men præcis dette, forstod hun. Med voksende selvsikkerhed længede Angelique sig mere ind i omfavnelsen og lod dem stå præcis sådan som en evig marmor figur hugget af Strazza.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 20, 2020 13:35:05 GMT 1
Det var som en mavepuster da hun rakte rundt om ham, hendes små arme i et fast, beslutsomt greb som kun en voksen kunne gøre det. Det mismatch der var mellem hendes mentalitet og fysik var slående og han lagde en hånd på hendes blonde, fugtige hår mens han så frem for sig ud i regnen. Gaden var stort set affolket nu, på nær nogle enkelte der hastede igennem den vilde sommernats byge. Et lyn glimtede og tordenen rullede kort efter. Det var ikke langt væk, men regnen var ikke ligeså bastant som da den startede. Lyden var blevet et gardin, et gråt tæppe der omsluttede dem. Han beherskede sine tårer og sukkede tungt istedet for blot at se ned på hende med et vagt smil. "Hvorfor skal vi skændes?" spurgte han stilfærdigt med et sørgmodigt blik på hende. "Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst så dig, men guderne skal vide jeg har savnet dig." Han rakte ned og gav hende et broderligt kram inden han holdt hende lidt ud fra sig. "Hvor bor du nu?" spurgte han med hovedet lidt på skrå. Måske kunne hun overtales til at lade ham crashe hos sig hvis hun havde plads så han slap for at skulle hjem og mærke de uvenlige kærtegn fra sin far.
Post by Angelique Bourbon on Jul 20, 2020 17:32:28 GMT 1
Hånden var tung og varm mod toppen af hendes hoved. Den var bred, feminin og holdt hende næsten som en marionetdukke, men ikke som Matthew gjorde. Denne hånd var mere venskabelig, ikke ejermægtig. Hendes blik veg fra hans da spørgsmålet rungede ud, hun var misundelig over tårerne der samlede sig i hans øjenkroge. Hun havde aldrig lært at græde rigtigt, kun for sjov og leg. Krammet føltes oprigtigt og i en stund overgav hun sig helt i hans favn, så at om han ville kunne han tage hende med. Først da lod hun sit blik møde hans. ’’Jeg vil ikke skændes, for jeg savner dig’’, svarede hun en anelse for køligt for hendes egen smag. Men spørgsmålet om hendes opholdssted fik hende til at se en anelse mistroisk ud, selvom hun vidste at hun kunne stole på ham. ’’Ikke langt herfra’’, svarede hun, og lod sin hånd sænke for at mærke nøglen i sin lomme, den føltes nærmest brandene mod låret. Det var en tyvekost, et sted hun havde stjålet. Men det var hendes.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 20, 2020 17:40:01 GMT 1
Han ville egentlig helst undgå at skulle spørge sin lille sted-søster om husly, men han magtede ikke at skulle hjem til Matthew. Det var for hårdt og strabadserende at tænke på hvad der ville ske så snart han trådte ind ad døren. Desuden var han heller ikke helt sikker på om han skulle røbe Angelas skjulested, og hvis han kunne finde det igen, evt. give Matthew et hint eller to, ville han måske få en mildere straf for at være blevet ude så sent som han gjorde for tiden. "Har du plads til at jeg sover hos dig for en dag?" spurgte han med en trist mine. Det var ikke skuespil, men han ville heller ikke lægge skjul på hvad tanken om at skulle hjem gjorde ved ham. "Jeg kan ikke helt holde tanken ud om at skulle hjem til ham efter i aften."
Post by Angelique Bourbon on Jul 20, 2020 18:28:04 GMT 1
Den mistroiske mine udlignede sig så snart hun hørte tristheden i hans stemme. Hvad hun ikke havde givet for at være i hans fodspor ligenu. At have muligheden for at gå hjem, for at gå ud igen den følgende nat? Stakkels Matthew der skulle håndtere et sådan skarn. Angelique nikkede sagte, inden at hun blidt skubbede sig ud af hans omfavnelse, hun havde trods alt plads i den store herskabslejlighed. ''Jeg slår dig ihjel hvis du siger noget til ham'', truede hendes sødlige børnestemme, som hun gav sig til at gå ned af den lange mørke vej. Deres skridt plaskede sig vej gennem de mørke gader. I nærheden, var knapt i nærheden, og efter en god halv times gang, stod de foran en ældre herskabsbygning. Her tog Angelique en gammel mumiferet finger ud af lommen og pressede den nonchelant mod dørkoden.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 20, 2020 18:55:59 GMT 1
"Min mund er lukket med syv sejl," sagde han og viste med hånden at han låste læberne til og smed nøglen væk over skulderen inden han satte sig i bevægelse sammen med hende. Byen gled bort omkring dem efterhånden som de begav sig afsted, to tavse skikkelser i samme båd, et åndeløst øjeblik, et sekund i verdenshistorien der fulgte det tidsløse skikkelsers rejse gennem den historiske by hvor skyerne langsomt var ved at drive over og regnen erstattet med en klam, lummer natteluft og dampende veje. Himlen var begyndt at blive lysere i horisonten og konturerne af skyerne var tydeligere nu. De ankom til et mere mondænt kvarter uden så mange gadebutikker og hun låste dem ind i en opgang med en fingeraftryksaflæser.
Post by Angelique Bourbon on Jul 20, 2020 19:03:20 GMT 1
Med lettere besvær fik hun skubbet døren op til lejligheden. Den var yndig, ældre og pompøs, som var Darklighter palæet blevet malet hvidt og alt stof omtrukket i lyseblå og lyserød. En prinsessedrøm uden lige. Skoene sparkede hun af, lydløst og hættetrøjen blev sirligt lagt sammen på stolen ved siden af døren. Hun forholdt sig stille og lydløs som hun tændte lyset der kun opviste flere sale i den store lejlighed, og hun så lettere nervøst på Gabriel som om hun var nervøs for hvad han vil sige til hendes pludselige erhvervelse. Hun var trods alt belvet en tyv. ''Du skal sove derinde'', hun pegede på et kammer vendt mod indergården som hun begav sig ind i den store stue og stillede sig på stolene for at kunne trække gardinet fra.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 20, 2020 19:17:46 GMT 1
Gabriel fulgte med uden den store skelen til hendes omgivelser. Det var næsten rokoko tilsat candyfloss, og hvor var det en underlig kontrast til hans normale dystre, gotiske omgivelser. Han smilede lidt af hende mens han kiggede sig omkring. "Du havde altid en sær smag," påpegede han med et skævt smil inden han gik hen til kammerets dør og tog i håndtaget. Døren gled op og afslørede et rum med en enkelt seng og en lang garderobe og lille vindue. Tydeligvis et rum som ejerne ikke havde vidst hvad de skulle stille op med. Han vendte sig mod hende. "Tak," sagde han stille med et taknemmeligt blik på hende.