Post by Callahan Amarantine on Dec 8, 2020 17:35:03 GMT 1
Callahan undertrykte lysten til at fare frem og kvæle ham. Han havde hånden i lommen på zippo-lighteren og den lille dåse hårspray - travel size - mens han stadig overvejede om våbenhvilen stadig gjaldt nu hvor han havde frasagt sig tilbuddet fra Howard. "Hvad ved du om den sag?" spurgte han med en lille panderynke. Han havde fået en smule ud af knægten på Møllen, men det var nogen tid siden og hans spor var gået koldt samtidig med at han havde måttet vende sig mere mod understøttelsen af hans blodforbrug. Det ene tog det andet ud af fokus så at sige.
Post by Howard Q. Rudelius on Dec 8, 2020 18:06:01 GMT 1
Den søde rubinfarvede væske løb ned gennem hans krop og forplantede sig ud i hver en vene. Han modstod lysten til at lukke sine øjne, med tiden havde blodet blot blevet sødere og at drikke sit eget var en sensorisk oplevelse i sig selv. Han vidste nemlig at han ikke kunne tage sit blik af den unge. Det vil give ham en chance, selvom han ikke forventede at manden kunne udrette meget i den korte tid, så havde han stadig en respekt for inkvisitør embedet. ''Ikke meget'', fortalte han blot samtidigt som han sænkede glasset. ''Men jeg ved måske mere hvis du børster dine tænder'', han nikkede mod bordet imens et smil spredte sig over hans læber. Han huskede stadig hvordan han havde placeret hovedet i gaveboksen og sendt den afsted til Gabriel.
Post by Callahan Amarantine on Dec 8, 2020 18:17:35 GMT 1
Hans korstog var efterhånden forstummet, så buddet om at få mere information om hændelsen var ikke noget der vakte synderlig interesse hos ham. Et lille smil bredte sig kækt i hans mundvig og han lagde armene demonstrativt over kors. “Det er uden tvivl en ensom vampyrjæger han er faldet i hænderne på og har endt sine dage hos, sagde han og trak på skuldrene for at understrege sin ligegyldighed. “Ikke noget jeg kan ændre da det nok er en udenfor min organisation. Desuden,” han kastede et blik på bordet med diverse madvarer inden han istedet gik hen og greb en fersken mellem de slanke fingre, bed i den og lod den søde saft glide gennem svælget og ned i halsen hvor smagen bredte sig, sødmefuld og berigende. Han vendte sig rundt og smilede til ham, “det er synd at børste tænder når man har sådan et festmåltid foran sig.” Hans fuldendte læber glinsede af saften og han strøg en tungespids over dem for at få det hele med mens han iagttog Howard i stolen.
Post by Howard Q. Rudelius on Dec 8, 2020 18:28:05 GMT 1
En dyb rungende latter undslap Howard idet den unge mand tog sin første bid af ferskenen. ''Hvilken strålende tale, Callahan Amerantine'', svarede han idet latteren forstummede og han var efterladt af billedet af den snehvide engel med laksefarvet saft glinsede i hans mundvig. Gris. ''Men du har tydeligvis ikke forstået dealen endnu'', begyndte han samtidig som han stillede glasset med sit blod tilbage i vindueskarmen, så den kunne stråle i månedlyset som var det førstepræmien. ''Jeg behøver at se en rutchebane af sanser i dit ansigt. Det sure, til det søde. Du kan ikke bare spise, for det kan jeg se hvem som helst gøre. Paris er madens by''. Howard lænede sig tilbage i stolen og satte sig til rette som han hævede en hånd mod sine læber. Ganske vidst havde han observeret et fusionskøkken, men det havde ikke givet samme opløft som dette. ''Judas blev eftersigende myrdet af en artsfælle'', fortalte han da, som for at lokke manden, hans fingre trommede nu på læderstolens armlæn.
Post by Callahan Amarantine on Dec 8, 2020 18:31:58 GMT 1
Callahan spyttede stenen ud i hånden og lagde den på bordet inden han tørrede hånden i en bomuldsserviet og lagde hovedet lidt på skrå mens han så på Howard. Han forstod manden hensigt nu. Til at starte med havde han regnet med at det var noget sygeligt i ydmygelse eller sådan en eller anden fetish, men sanser. Sanser var en anden ting. Han så dog på glasset der nu indeholdt mandens spyt og blod. Det var ikke en handelsvare længere. “Han havde ingen familie her i Paris, så vidt jeg kunne finde frem til,” svarede han mens han gik langs bordet og så på alting der var at kunne indtage. Chilipeber, lime, hvad end der var i hver sin ende af smagsrækken.
Post by Howard Q. Rudelius on Dec 8, 2020 18:53:15 GMT 1
Sex, kunne han selv have. Cleopatra var villig nok, specielt når deres bånd gjorde alting mere intenst og kærlighedsfuldt. Samtidig kunne han ligeså let få adgang til det, hvis han virkelig ønskede. Det krævede penge eller blot et valg fra hans side. Han lagde hovedet på skrå og smilede som det klikkede for Callahan. Han hævede hånden og gjorde en bevægelse mod bordet, som for at indikere at han ej havde flere svar førend han havde set rutchebanen. Det burde selv en inkvisitør forstå. ''Da jeg var menneske drak jeg den sødeste rødvin og spiste gedeost fra bjergene'', han så drømmende og nostalgisk fremfor sig. ''Iblandt jagede vi et bjørneskind, og spiste fedtet fra uhyrets knogler. Det vilde liv var rigere dengang'', han nikkede nu mod ingefæren som et foreslag til mandens næste debut. ''Judas havde familie. Vi var få som var ham nær'', fortalte han så som han endnu engang nikkede insisterende mod bordet.
Post by Callahan Amarantine on Dec 8, 2020 19:03:29 GMT 1
Callahans ører spidsede til ved tanken om at manden her havde kendt ham. Heldigvis havde han fået nummeret på manden fra Møllen, så han kunne altid tjekke hvis det viste sig at det ikke passede. Han indprentede sig hver en detalje ved manden. Slank, ungdommelig af udseende men tydelligvis umådelig gammel. Øjne, hår, holdning, attitude, så han kunne gengive det præcist og eventuelt granske nogle af de gamle malerier og se om han dukkede op på nogen af dem når han gik hjem til sin google søgning. “Det vilde liv eksisterer stadig idag, det er bare ikke bjørne vi jagter,” svarede han køligt og afmålt inden han hævede et slankt øjenbryn ved synet af hans forslag til næste smagsprøve. Istedet tog han en teske og dyppede i en skål med grønlig wasabi, slikkede den af og lod den krigerisk stærke fornemmelse lamme hans næsebor og frembringe tårer i hans øjne. Han måtte sætte begge hænder i bordpladen inden han tørrede en hånd over sine øjne og rettede sig op. “Hvor færdedes han?” Spurgte han skarpt. “Hvem andre kendte til ham??”
Post by Howard Q. Rudelius on Dec 8, 2020 19:30:35 GMT 1
Et smil af fryd og morbid fascination spredte sig over den gamle vampyrs ansigt. “Smager det som det dufter?”, kunne han ikke undlade at spørge imens han betragtede mandens smerte med Iver. Han vidste at nogle mennesker elskede det stærke, det var tydeligvis ikke tilfældet med denne mand. “Du morer mig. Nok er vampyrer ‘vilde’ men vi er oftest langt mere civiliserede end I mennesker”, svarede han med en fattet tone. “Det er blot undergrundsvampyrerne og de forbandede nosferatu’er som forpester miljøet”. Dom ung havde han været fascineret af de ældste, nu indså han deres sindssyge og frygtede den dag at den skulle blive hans egen. Howard rejste sig nu fra sin stol og tog første skridt mod inkvisitøren, et skridt som knapt lod sig se i hans elegance, istedet så det ud som at han svævede. “Jeg kendte ikke meget til hans omgangskreds. Som sagt så nød jeg blot hans selskab i intervaller. Ikke for klog, men vældig behagelig mand”.
Post by Callahan Amarantine on Dec 8, 2020 19:36:36 GMT 1
Det var svært for Callahan at vide hvad han skulle fokusere på, at manden kom nærmere, at han lod til at kende manden han havde brugt de sidste fem år på at lede efter, eller om han skulle svare ham angående vampyrer og deres civilisation. “Det smager som chili og peberrod, på én gang,” brummede han anstrengt gennem tårerne inden han fik mønstret sig en smule og rettet sig op igen i sin fulde højde og holdt øje med Howard. “Intervaller?” Spurgte han med en lille panderynke. Det havde endnu ikke slået Callahan hvad hans forfader havde bedrevet tiden med på Møllen, og hans tanker kredsede om en romantisk forestilling om at han ville have ønsket at opsøge sin familie hvis han havde vidst nogen var overlevet siden han var blevet kidnappet fra sit barndomshjem.
Post by Howard Q. Rudelius on Dec 8, 2020 19:55:26 GMT 1
''Hvad er peberrod?'', spurgte han nysgerrigt, nu med hænderne foldet bag ryggen og med rank positur som den statsmand han var. Alligevel, trods hans fattede mine lyste hans øjne af et barnligt begær for at se flere reaktioner i mandens ansigt. Han kunne næsten selv føle den stærke prikken på sine læber. Hvis bare manden havde drukket hans satans blod da han først havde tilbudt det... ''Det er ikke ofte jeg befinder mig på Møllen med en yndig kvinde i hjemmet'', svarede han som han sendte manden et sigende blik, han måtte vel vide hvad en hore var, specielt på Møllen som var kendt for at bedrive netop den affære. Howard holdt nu sin arm ud, og gav sig til at rulle sit ærme op for at afsløre den smukke olivenfarvede vene under hans blege hud. ''Judas var en yndig ung mand, meget lig dig selv. Men han var knapt så.... Vred? Der findes en vrede som ulmer i dig'', kommenterede han samtidig som han nu gled sin negl henover de bløde årer og trykkede blidt så det rubinrøde væske begyndte at pible frem.
Post by Callahan Amarantine on Dec 8, 2020 20:06:24 GMT 1
Callahan vrængede instinktivt på læberne og krængede dem afskysvækket tilbage ved synet af blodet. Han brød sig ikke om det når det var så... organisk? Så direkte i kontakt med indehaveren. Det næsten vendte sig i ham, en kort krampe i mellemgulvet der truede med at sende fersken og wasabi og tequila retur, men han knyttede hænderne og trak vejret dybt. Det gik langsomt op for ham hvad manden mente. Intervaller. Møllen. Jovist han havde mere set det som en danseklub, men det kunne selvfølgelig være at hans allerede konservative sind havde svært ved at se igennem alle de euforismerne der dækkede over det lidet ansete erhverv, der fulgte med en stilling på Møllen. Han sukkede lidt for sig selv. “Det er stærkt,” svarede han bare med et skuldertræk men lidelsen fortog sig og efterlod ham i en kortvarig rus af endorfiner efter overvældelsen af det stærke madtilbehør. Han skævede til manden håndled men kommenterede det ikke. “Jeg er ikke vred, men vagtsom,” forsvarede han sig inden han bevægede sig lidt væk fra ham, på trods af kampen i ham der drog ham imod blodet. Han kunne næsten dufte det, noget han havde oplevet på det seneste, og duften dæmpede al madens indflydelse på ham, næsten som om han ikke længere havde smagen af den stærke tequila eller søde fersken i munden. De var næsten som aske sammenlignet med duften af blodet. Det skræmte ham, men han lod det ikke vise.
Post by Howard Q. Rudelius on Dec 8, 2020 20:24:42 GMT 1
Der var noget ved denne løgn som pirrede Howard. Det var mange år siden han havde mæsket sig i prostituterede, og selv dengang var han utrolig nøje med netop hvem han valgte. Han brød sig ikke om berøringer, ej heller brød han sig om beskidte mennesker eller snuskede vampyrer. Han ville bare have Cleopatra. Hans Cleopatra. Ellers var blodet rigeligt, det søde fossende blod. Han forholdt sig selv, konservativ og uden den største mængelse blandt de kødelige fristelser. Selv hans seneste eventyr med fyrsten havde været nok, og han vidste at de næste 50 år vil byde på endnu en konservativ vending. Howard noterede straks mandens tydlige afsky for det piblende blod og trak straks armen tilbage så at han ikke skulle se. Vil du ikke smage? det var en mild tanke han sendte manden, imens hans blik var fastholdt på hans unge ansigt. Vagtsom er blot en god kvalitét i de vildes verden. Jeg lover at jeg ikke vil skade dig, kom og smag, Howards blik havde låst sig på mandens som han gik tættere på bordet og nu langsomt holdt armen frem. ''En aftale er en aftale'', sagde han med et smil.