Post by Gabriel Darklighter on Dec 3, 2020 16:18:33 GMT 1
Panderynken blev intensiveret yderligere ved hendes ord og hans blik fulgte hende rive og flå roserne af den smukke kjole som sikkert havde kostet flere tusind euro at lave. En prinsesse med primadonnanykker. Hun slægtede vel sin far på, kunne man sige. "Memnon," mumlede han for sig selv inden han gik tilbage fra vinduet og lod sig dumpe ned på sengekanten igen så madrassen gav efter med en blød affjedring. Han lænede sig tilbage i sengens dyb og stirrede op i loftet mens han tænkte. "Men hvorfor skulle de det, Angie?" spurgte han stadig lidt skeptisk, men han vidste også at hun ikke ville fremstille den slags anklager uden at der var en vis form for hold i dem. "Memnon er en af fars tætteste allierede, hell, han er nok en af de få der kan tælles på én hånd, som Matthew ville kalde ven," han foldede hænderne bag hovedet mens han lå og musede frem for sig.
Post by Angelique Bourbon on Dec 3, 2020 16:33:13 GMT 1
Hun var græskkatolsk hvad angik kjolernes pris, faktisk havde hun knapt betænkt prisen af hendes egen levestandart. Hun var vant til at få alt som hun vil have det, og hun nægtede at akklimatisere sig til noget mindre end perfekt og pompøst. Præcis som Matthew havde lært hende. ''Er svaret ikke tydeligt?'', spurgte hun blot samtidig som hun gik til angreb på den franske fletning. Hvem som havde gjort den, anede hun ikke. De små blomster irriterede hende, og med øjnene brændte hun dem op, selvom at hun med fingrene vred dem ud med en styrte som havde fået menneskeligt hår til at falde til gulvet. ''Det var min idé at giftemålet mellem Aurelia og Papa vil være god for Mørkets Råd'', hun gled fingrene gennem sit lange hår for at løsne det til en gylden løvemanke som kransede hendes ansigt. Hun fugtede læberne og fandt sig selv mere lig et vildmandsbarn end en vampyrprinsesse. Hun vendte sig mod sengen og gik nu hen for at kravle op ved hendes brors side. ''Det vil svare til at du blev gift med en kvinde du ikke kender og desuden blive maltrakteret til ukendelighed både fysisk og psykisk, fordi jeg sagde det vil fremme et politisk mål?''.
Post by Gabriel Darklighter on Dec 3, 2020 16:41:35 GMT 1
Han lå og vendte hendes ord mens han nikkede lidt medgivende. "Yeah, ok, det kan jeg godt se," sagde han efter lidt betænkningstid og løftede sig op på albuerne mens han betragtede hende vurderende uden at tage sig synderligt af at hun havde klædt sig af. Han havde trods alt holdt hende tæt i en bruser efter hendes behandling i Augustins kælder dengang han stadig var leder af inkvisitørerne. "Men det er jo ikke en ting at straffe dig for at foreslå - med mindre man er psykopat og tror at man har retten på sin side bare fordi man er uenig," tilføjede han og så hen over sig ud i pastellandet omkring ham. "Hvorfor vil du ikke sige det til far?" spurgte han lidt undrende. "Han burde virkelig få det at vide, Angela," hans blik gled tilbage til hende og han lagde hovedet lidt på skrå mens han forsøgte et lidt opmuntrende smil til hende, som for at fortælle hende at det nok skulle gå hvis hun valgte at sige det videre.
Post by Angelique Bourbon on Dec 3, 2020 16:55:07 GMT 1
''Er de ikke lidt alle sammen psykopater? Altså... De ældste?'', spurgte hun som hun gav sig til at pille ved kjolens silkekant. Hendes blik gled undersøgende over sin bror, idet hun lænede sig frem og gled sine fingre over hans skjortekant for at undersøge materialet. ''Jeg orker ikke mere ballade, Gabriel. Desuden så vil jeg helst ikke have noget med Memon eller Cleopatra at gøre nogensinde igen'', fortalte hun imens hun nu skuttede sig tættere på den anden, hendes hånd hævede sig nu til hans krave for at undersøge knappehullerne. ''Jeg var desuden heller ikke deres mål, de snakkede om nogle andre 'planer'. Gabriel?'', hun stoppede nu sit pilleri og satte begge hænder i sengen så at de regne lagner gav lyd. ''Lad os bare ligge det på hylden, det har ikke noget med os at gøre, og jeg vil ikke blande mig i Mørkets råd'', sandheden var, at hun var skræmt fra liv og sans.
Post by Gabriel Darklighter on Dec 3, 2020 18:31:35 GMT 1
Hun var alt for afvisende til at Gabriel kunne finde det naturligt. Hvad hun end lavede af undvigelsesmanøvre med hans skjorte som om hun ville tage mål af den, lod han sig ikke narre af. “Jovist er de vel psykopater, sådan,” han trak lidt på det, “i forskellige niveauer, kan man sige. Men, Angela, det ændrer ikke ved at det er ulovligt det de gjorde, Mørkets Råds medlemmer eller ej,” svarede han og så alvorligt på hende. “Jeg har set medlemmer af rådet blive brændt i brændekælderen for at se forkert på Isobel, så det her er altså fuldstændig legitimt at han får en straf for sin handling.” Han satte sig mere op i sengen og så ned i sine foldede hænder mens han bed sig i læben. “Det er for alvorligt til ikke at sige det til far.”
Post by Angelique Bourbon on Dec 3, 2020 19:53:46 GMT 1
Et dybt suk forlod Angelique ved hans ord. ''Men forstår du det ikke?'', spurgte hun, samtidig med at hun dumpede ned i den bløde seng. Det lyserøde sengetøj svøb sig om hende som var hun på en lyserød sky. ''Jeg er ikke en Darklighter, jeg er ifølge loven en >rotte<, hvis man fandt mig på gaden har man ret til at bortskaffe mig hvis ikke jeg er i følge'', hun kiggede nu også op i loftet. Trods overmalingen, kunne hendes overnaturlige blik stadig se kanterne på de skyer, månen og stjernerne som i hendes barndom havde været malet over sengen. ''Du er styret af dine følelser, men jeg er taknemmelig for at du føler at jeg er mere, men loven er ikke på min side'', hun foldede armene over sit bryst. Normalt havde hun været rasende, styrtet ud efter hævn eller sladret med glæde. Men hun vidste at sladderen vil være enden på sin egen udgang. ''Jeg vil ikke snakke mere om det'', med dette ord satte hun sig op på ny. ''Er Vladimir i biblioteket?''.
Post by Gabriel Darklighter on Dec 3, 2020 20:02:26 GMT 1
“Men JEG vil snakke om det!” Sagde Gabriel en smule mere fast nu og rejste sig fra sengen. Hun skulle ikke slippe afsted så let. Han vendte sig om imod hende. “Angela, du er en Darklighter. Jeg ved så sent som en uge før du forlod os havde Matthew planlagt at få skaffet dig officielle dåbspapirer! Hvis han kan det er du ikke længere bare en ulovlighed, du vil have en tyngde bag dig i form af dit navn og tilhørsforhold,” forklarede han og strøg en frustreret hånd igennem håret igen. Han håbede hun lyttede og forstod vigtigheden. “Hvis vi nu begge fortæller Matthew det, og hvis han kan få lavet papirerne sådan at de står som udstedt før du kom til London, så vil Memnons handling være 100% ulovlig, uden at nogen kan sige fra eller til!” Han sukkede tung og slog ud med armene. ”Vladimir tog med i byen, jeg tvivler på at han er i biblioteket,” svarede han en smule henkastet inden han vendte sig mod vinduet og gik hen for at tænde en ny cigaret.
Post by Angelique Bourbon on Dec 3, 2020 20:18:20 GMT 1
Angelique hævede et øjenbryn ved benævnelsen af hendes dåbspapirer. ''... Har jeg en fødselsdag?'', spurgte hun overrasket, selvfølgelig havde tanken strejfet hende og ligeledes vidste hun også at hun nok var døbt, men at der overhovedet fandtes papirer på det eller noget havde hun aldrig troet, derfor kiggede hun nu mistroende på Gabriel. Hun lyttede til hans ord men de var for hende uforstående og det var som at hendes hjerne slukkede som hun tænkte på Memnons ord om hendes nærstående død hvis hun sladrede. Hun gled derfor ned fra sengen og undgik spørgsmålet om at skulle sige noget til nogen. ''Kan vi... Kan vi ikke snige os ind på hans gemakker? Så jeg kan tage en af hans skjorter'', spurgte hun istedet som hun nu, som den lille prinsesse hun var, gik gennem den store sal som var hendes værelse.
Post by Gabriel Darklighter on Dec 3, 2020 20:25:24 GMT 1
Gabriel sukkede stille inden han vendte sig mod hende med et smil der nærmest sagde sig selv. “Ja, selvfølgelig har du en fødselsdag,” sagde han. “Den ene dag om året hvor du altid får din vilje, ikke?” Han grinede og rodede lidt op i hendes lyse lokker. “Vi kan da stjæle en af fars istedet?” Foreslog han med et bredt smil. Han var næsten altid klar på at lave lidt ballade når hun foreslog det. Med et tryk skoddede han den næsten nyligt tændte smøg i askebægret og satte det i skjul bag gardinet, selvom røglugten i rummet var til at tage og føle på for selv den mest forkølede tjener i staben. “Jeg ville alligevel låne en af ham,” tilføjede han lavmælt henkastet, om det var til hende eller ham selv var lidt ligegyldigt.
Post by Angelique Bourbon on Dec 3, 2020 21:04:47 GMT 1
''Jeg får altid min vilje'', svarede hun med sit eget stilfærdige smil samtidig som hun slog hans hånd bort fra hendes hår. Det var allerede rodet som en løvemanke på grund af den fjollede fletning og de skavede roser. ''Jeg kan godt lide Vladimirs fordi de er sådan... Pyntede, med fine detaljer og sådan. Fars er lidt for moderne, lidt som dine'', hun greb ud efter hans skjorte igen, en hentydning til grunden af hendes tidligere pilleri. Med det tulrede hun mod døren, fødderne var beklædt af små stofballerinaer som knapt lød mod gulvet ''Men vi kan godt tage en af fars, han har jo taget mit tøj'', hun greb fat i døren på et dramatisk sæt og kastede sit blik overdrevent mod Gabriel. ''Vi kan tage alt hans tøj og erstatte det med de uhyrligheder i mit skab?''.