Post by Cleopatra Amalienna on Nov 4, 2020 0:04:00 GMT 1
Hun holdt sine hænder på hver af hans skuldre for at holde ham hen men samtidig have fat i ham. Hun så på ham som han sad og var hendes skaber men også læremester, mentor og fader i nogle vampyrer øjne, som de kaldte det. Hun så ham mere som en mand der havde vist hende vejen ud af nød og elendighed i et ulykkeligt ægteskab. Hun lagde sit blik målrettet mod hans, deres ansigter nære og hun mærkede hans stålsikre vilje som et slag imod sit eget døde hjerte. "Hvad nu hvis hun er død?" spurgte hun med en mild panderynke og så indgående på ham. Hun elskede sin tyngde imod ham, det var rart at være sammen med sin skaber, så nær. Det havde været nogle år, hvad, tyve eller tredive? "Hvad hvis hun er død, Marcus?" hun lagde sin hånd imod hans kind og drejede hans ansigt imod hendes, spørgende, indgående, direkte.
Post by Howard Q. Rudelius on Nov 4, 2020 0:17:40 GMT 1
Han havde lyst til at flå kjolen af hende, kaste hende i sofaen og succomb itl sine egen natur. Men istedet strøg han hende over håret, og fejrede i stilhed sin cølibat. Han kunne dufte whiskyen ved hendes læber, og den lokkede ham nærmere. Han kunne mærke hendes ånde mod sine egne læber som hans blå blik faldt på hendes brune. Han kunne let forsvinde hen i dem, som var de det eneste der fandtes i det mørke rum. ''Så laver vi bare en ny, Cleopatra'', svarede han som var det en selvfølge. Han elskede Aurelia, savnede hende, forgudede hende. Men hendes eksistens var midlertidig, det var noget han havde accepteret i sit evige liv, at ingenting foruden ham, vil holde evigt. ''Og de vil være perfekt. Credo fra fødslen, ingen irriterende teenager...''.
Post by Cleopatra Amalienna on Nov 4, 2020 0:26:35 GMT 1
Det var som om hun blev spiddet af en frossen syl af hans ord. Hun var bare en ting der kunne laves om. Hendes krop skulle bare være en maskine for ham. Hvad ville hun få ud af en ny datter andet end at Quintins konstante overvågning over hende. Hun skiftede ikke holdning, måske istedet lænede hun sig tættere imod ham og lod den ene arm glide om hans nakke og den anden holde dens plads mod hans skulder. Hendes ansigt var iskoldt, og han så ligeså iskold ud som hende selv. "Hvis jeg siger nej, hvad så?" spurgte hun og den eneste indikation om hendes bagtanker var et øjenbryn hævet over hendes øje. "Jeg er ikke bare en maskine du kan bruge til din egen lyst, såsom andre," sagde hun syrligt og gjorde mine til at glide ud af hans arme men mere et let træk væk fra hende som han kunne nå at gøre indsigelser imod for at forklare sig og måske undskylde.
Post by Howard Q. Rudelius on Nov 4, 2020 13:44:16 GMT 1
En maskine... Hvor moderne af hende at påkalde sig selv den term, han havde næsten lyst til at le. Hans greb strammede sig om hende ved hendes bevægelse, selvom han ville lade hende gå hvis det var hendes ønske. ''Jeg taler ikke om lyst, Cleopatra'', svarede han, hans kølige blik var fattet og rationelt som han nu strøg hende over ryggen. Aurelia havde opvokset i kærlighed, men fungeret som en skjult fugl fra omverdenen som endnu ikke var klar til hendes brilliant sind, men han selv havde altid tænkt hende irrationel og følelsesstyret. Hun havde ikke arvet sine forældres kølige sind. ''Jeg taler om vores overlevelse. Hvis vi dør, bør vores gener leve videre. Vi er blandt de ældste, vi har overlevet sindssygen af tidens tand, det er ikke mange som kan det så snart de er vokset fra deres egen tid'', han løsnede nu sit greb omkring hende men gjorde intet indtryk af at skulle flytte hverken hende eller sig selv. ''Aurelia er irrationel. Det ved du, men brilliant. Der burde være flere vampyrer som hende''.
Post by Cleopatra Amalienna on Nov 4, 2020 16:12:08 GMT 1
Hun sænkede sit blik til sin hånd som den hvilede mod hans brystkasse, hendes fingerspidser lå langs hans klæders sømme. Han havde jo ret. Der burde være flere af dem, deres gener. Hun så specielt at deres gener kunne brede sig og måske have en chance imod Darklighterne, der spredte sig som smitsom virus i et moderne samfund. Hun lod sit blik vandre op til hans ansigt igen og med en stram mine nikkede hun. “Jeg ser hvad du mener, min kære,” sagde hun eftertænksomt, “og jeg giver dig ret. Måske,” hun strøg sin hånd over hans brystkasse til hans skulder, “selv hvis hun stadig er i livet, kan hun være under hans magt. Hun fik hans blod ved brylluppet, så selvom giftemålet måske er annulleret er hun stadig i hans vold. Så,” hun lukkede øjnene og med en beslutsom mine trak vejret næsten menneskeligt, “det må vel være den plan vi holder os til.” Hun brød sig ikke om graviditet eller tanken om det. Da hun havde båret Aurelia havde hun følt sig stor og besværlig, og i denne moderne tid ville folk sige hun skulle tage barsel og gå hjemme og trille tommelfingre, noget der bestemt ikke huede hende. Men hun fik blod hver nat så hun var godt dækket ind til at begynde processen. Tænk hvis hun fik tvillinger. “Jeg kan spørge mere ind til det næste gang jeg ser Issy,” sagde hun og så endelig op til hans ansigt. “Hvor barnet er blevet af og den slags. Det burde vel være i live og hos ham.” Tanken fik det til at løbe koldt ned ad ryggen på hende.
Post by Howard Q. Rudelius on Nov 4, 2020 18:05:58 GMT 1
''I såfald er hun, og kan hun ikke være vores mere'', svarede han imens han stirrede ud i luften. Han havde allerede sørget over over hende, ladet sig føle skylden og skammen indtil han ikke havde mere tilbage. De havde kaldt det en rituel bønneperiode, meget lig muslimernes. Han havde ikke spist andet end duer, de havde mættet nok tila t han stadig havde følt smerten over sit tab. Det var derfor at luderen havde ladet livet. Han havde dødt så at Quintens sanmity kunne overleve. ''Men derfor har vi stadig brug for hende som leverage'', han kiggede nu kort på Cleopatra som han hævede en hånd og strøg sig over hagen og lod fingerspidserne glide over hans læber. ''Barnet havde også været en forening af vores blod. En sikkerhed i magtkampen... Cleopatra, måske vi skulle forsøge igen?'', hans blik fik styrke som han gennemtænkte sin plan. ''Vi kan skaffe et palæ, leve vores separate liv men herske sammen? Vi har magten over menneskerne... Hvorfor ikke samle en skare af vampyrer?''.
Post by Cleopatra Amalienna on Nov 4, 2020 18:33:29 GMT 1
Hun overgav sig og lænede sig ind til ham mens han talte. Tanken, billederne om et palæ der var deres, et lille imperium, en familie, der måske kunne vise sig som en modstandsdygtig formation imod Darklighterne. Og samtidig ville de skulle arbejde sammen i Mørkets Råd for alle vampyrerne. Og de kunne leve hvert deres separate liv, deres egne forretninger, men fælles danne front, ambitiøse, engagerede, passionerede. Hun lod sin hånd stryge fraværende over hans bryst og stoffet knitrede mod hendes lakerede negle. “Vil du fortsætte dine fornøjelser i Rom så?” Spurgte hun og hævede blikket til hans ansigt som hendes fingre gled op bag hans nakke. Hun havde accepteret. Der måtte gøres hvad der måtte gøres for at skabe en magtmæssig struktur der kunne måle sig med vampyrfyrsten. Ikke at Matthews position som fyrste kunne diskuteres eller udfordres, men man kunne udfordre hans handlinger og beslutninger. Aurelia skulle de nok kunne finde og barnet var jo også en brik i spillet. Lidet vidste hun at der var mere end et og hvad der var hændt i den tid Aurelia havde været i Matthews varetægt. Det kunne kun en snak med Isobel kaste yderligere lys over.
Post by Howard Q. Rudelius on Nov 4, 2020 18:47:07 GMT 1
Et anelse snerpet udtryk sænkede sig over Quinten ved tanken om at opgive sin paveposition i Rom. Det havde taget ham et århundrede at nå der, et århundrede at overbevise kardinalerne at han var ét med Gud, at han var skabt til at overleve og at hans udødelighed var skænket af helgen selv. Han betragtede hende, overvejede sine muligheder og ikke mindst hans tab. ''... Nej. Skal vi skabe vores imperium så kan jeg ikke være pave'', svarede han eftertænksomt inden han nu greb om hende for at hjælpe hende ned og sidde i stolen imens han selv rejste sig. Han foldede hænderne på ryggen imens han gik frem og tilbage foran pejsen, han grublede og funderede på sine muligheder. ''Vi skal være de gode. Velkomme menneskerne, lade dem føle som om at de er velkomne i vores hjem'', fortalte han, allerede havde han glemt tanken om barnet som de skulle skabe. ''Vi giver dem gode benefits, høj løn... Vi lader dem bliver afhængige af os, så at de ser op til os''.
Post by Cleopatra Amalienna on Nov 4, 2020 18:59:50 GMT 1
Det var en sjældenhed at Marcus måtte opgive sine ambitioner, men i og for sig ville kampen for herredømmet over menneskene gennem vampyrernes rækker være mere værdigt for dem. Cleopatra kunne sikkert godt stadig have sin lille forretning på sidelinjen, måske finde en partner hun kunne overdrage det meste af ansvaret til, men stadig stå for det som ansigt og promoter. Det var dér hendes styrker lå og det var derfor hun havde fået så god en forretning op og køre. Og hendes online organisation ville kunne køres videre uden problemer. Hun lagde benene over kors og så ham gå frem og tilbage sådan som hun mindedes han havde gjort det før i tiden foran de store ildsteder i de chateau’er de havde boet i tilbage i middelalderen før de havde gået hvert til sit for at forfølge deres ambitioner. “Vi vinder deres hjerter inden vi spiser dem,” sagde hun stille for sig selv med et smil på læben mens hun betragtede ham og lænede hovedet mod sine adskilte fingre. “Og vores børn kan få dem som deres undersåtter.” Hendes stemme var drømmende mens hendes blik blev hevet til ilden, den orange flakkende skær der gav hans klæder en ferskenagtig farve.
Post by Howard Q. Rudelius on Nov 5, 2020 8:22:55 GMT 1
Som Quinten gik og studsede over sine muligheder strammede hans greb sig yderligere. Han rystede på hovedet. “Vi spiser dem ikke. Vi giver dem vores blod i små mængder, gør dem afhængige. Vi spiser kun dem med spørgsmål”, han stoppede nu frem for pejsen. “Men kun de med genstridige spørgsmål. Vi skal være humane”, han så ind i ilden og fulgte dets flakken. Den rødgule farve mindede ham om de mange aftener i datiden, ind e at lyset blev blåt eller gult gennem fluorescerende industrirør. Tanken om et nyt projekt gjorde ham spændt, et nyt projekt at dedikere denne del af livet til. “Vores børn skal lære at respektere menneskerne, men ikke som Darklighterungerne. Vores skal være snu. En langsigtet plan. Det tager mig nogle måneder at afvikle mit embede i Rom. Jeg vil helst ikke lukke nogle døre alt for tæt hvis Matthew finder på at han vil have vores næste”, han lagde nu armene over kors. “Hvornår er du klar til at bære?”.
Post by Cleopatra Amalienna on Nov 5, 2020 15:09:27 GMT 1
Hun rejste sig fra stolen med en elegant, flydende bevægelse, et glansbillede fra fortiden, levenliggjort her i en verden af neonlys og betonblokke. Lyset varmede hendes hud, kyssede hendes blodblussende kinder og hun gik langsomt imod ham mens hun lyttede til hans planer. “Det bliver sublimt,” sagde hun med et smalt smil og foldede hænderne foran sig som hun standsede foran ham. Hun var ham ærbødig og han respekterede hende, de var det perfekte billede på en skaber og en yndling. Aldrig havde han misbrugt sin skaberkraft over hende, ikke ligesom Matthew eller nogen af Darklighterne kunne finde på. “Hvis vi skal være humane, skal vi også se humane ud udadtil,” indvendte hun. “Vi skal investere i velgørenhed, lokalsamfund og styrke de strømninger der støtter os mens vi mistænkeliggør al modstandsbevægelse.” Hun bed sig lidt i læben og så ned ad sig. “Jeg er i og for sig klar nu, og med lidt hjælp fra Isobel ville jeg kunne føde når du kommer til Paris,” hendes stemme var lavmælt mens hun forsøgte at væbne sig indvendig. Hun ville heller ikke sige noget om at det blod hun levede på var gennemsyret af stoffer. Det påvirkede vel ikke et vampyrfoster, så det var ikke nødvendigt at fortælle nogen, vel?
Post by Howard Q. Rudelius on Nov 9, 2020 20:48:09 GMT 1
Quinten stoppede i sine skridt og så nu på hendes med øjne der flakkede i takt med flammernes slikken. Han nikkede. Velgørenhed var vigtigt, og med kirkens penge bag sig ville de aldrig have nogle grubler. Han gik nu til hende, satte sig på knæ foran stolen og tog hendes hånd. Han holdt den blidt mellem sine hænder og løftede den til sine læber. Hendes hud var hård og varm mod hans læber. Han kyssede den, imens han gled sin hånd længere op mod hendes albue. ''Jeg lever i cølibat som pave. Hverken alkohol, stoffer eller en andens kødhar rørt mit de seneste hundrede år'', fortalte han, hans stemme var nu mild idet hans hånd han sig til at kærtegne hendes albue og den anden hendes fingre. ''Lad mig afvikle paveembedet i Rom, på en måde hvor vi bliver understøttet af dem'', bad han inden han sænkede sit blik mod hendes håndled. Han strøg blidt fingrene over de mange armbånd hvis ædelsten og metal glimtede i det gamle lys. Med ét skubbede han dem til siden og bed hende i håndledet. Tænderne gik gennem kødet som var det silke. Hans tunge dansede kort over det røde blod inden han lod gå. Hans hævede sit blik og så på hende med foragt, alt imens hans hænder strammede sig om hendes arm. ''Cleopatra... Tsk... Tsk... Tsk'', han slap hendes hånd, som bortkastede han sig noget ækelt, idet han rejste sig. Han rakte frem efter en serviet på det lille barbord og duppede sig forsigtigt om munden.
Post by Cleopatra Amalienna on Nov 11, 2020 12:30:59 GMT 1
Cleopatra havde knapt tid til at gøre indsigelser imod ham, og hvordan kunne hun når han var hendes skaber? Hun gispede, et lille chok jog igennem hende at han ville tage den frihed at smage hendes blod, men det var vel hans ret, at sørge for at deres afkom ville være rent. Hun spidsede munden i en stram mine inden hun selv tog en serviet og tørrede blodet af sin hud inden hun gik forbi ham og hen til kaminen hvor den blussende ild stod op som dansende luer omkring brændekævlerne og tegnede hendes kurvede silhuet med lethed. "Jeg vil afvente din tilbagekomst fra Rom så," sagde hun og strøg sig flygtigt over håndleddet. Hun vidste hun måtte finde bedre blod den kommende tid for at han ikke skulle blive skuffet og udsætte planerne. Det var vigtigt at få dem gennemført. "Hvor skal vi bo?" spurgte hun og vendte sig for at se på ham. "Jeg vil ikke opgive min lejlighed her, den skal være mit refugium," tilføjede hun, en skjult hentydning til at han skulle forberede sig på ikke at kunne valse ind i tide og utide.
Post by Howard Q. Rudelius on Nov 11, 2020 12:55:10 GMT 1
Quinten var mildest talt skuffet over hendes forbrug han nu kunne mærke brænde på spidsen af sin tunge. Han havde taget sig friheden at gå ud i det lille pairiske køkken for at skylde munden. Et lille smil kunne han ikke lade være med at undslippe idet han opdagede hendes underfundighed med køkkenpladsen, da han tog en stillet ud af det ene køkkenskab. Han rumsterede lidt indtil at han fandt et glas, og tændte for vandet for at lade det rinde. Han havde ingen hensigt i at netop dette sted skulle forblive hendes. Det var det lille snært at mistillid han tillagde alle sine bekendte, men derfor kunne hun vel få sin falske tryghed nu hun krævede det. Han tog nu en slurk af sit vand og imens han skyldede sin mund stillede han sig i dørkarmen for at betragte hende. Han havde lyst til at kaste sig over hende, ligesom de havde gjort på skind og ægtetæpper. Han spyttede nu den letrødlige væske ned i glasset. Her blandede det sig langsomt, som farvelade i en vandskål. ''Jeg køber et palæ. Her i byen. Måske på Ile de la cite. Jeg sender dig nøglen når det er købt'', han vendte nu ryggen til hende på ny for at hælde vandet ud i vasken og skyldede efter. Derefter gik han igang med at vaske glasset af, en gammel vane for at fjerne sine spor. ''Jeg har bestemt mig for, at jeg sender dig bloddyr fra nu af. Så må du undvære jagten og føle abstinenserne''.
Post by Cleopatra Amalienna on Nov 11, 2020 13:17:19 GMT 1
Hun fulgte ham tavst med blikket som han forlod stuen og gik ud i køkkenet som hun havde fået stilfuldt moderniseret med glatte overflader og minimalistisk interiør. Hun vidste at han ville prøve at bestemme over hende og hun modsagde ham ikke i at ville sende hende bloddyr. Måske skulle hun gøre en indsats for rent faktisk at komme sin hang til stofblodet til livs. Det var lidt svært for hende at beslutte sig for, men måske var han nødvendig i hendes liv for at holde hendes lyst til den søde rus fra livet? Hun rettede på sin stramme pencilskørt nederdel og trak endelig sin blazer af sig og smøgede den hvide skjortes ærmer en smule ned inden hun satte sig tilbage i stolen og lyttede til vandet der løb ude i køkkenet. "Ile de la cite er et glimrende valg," sagde hun lidt henkastet mens hun betragtede ham gennem den brede døråbning ud til køkkenet. Han var så sirlig, så metikuløs. Hun måtte smile lidt over det når hun tænkte på hvordan hun var faldet for ham, og på sin vis stadig holdt de samme følelser for ham. Normalt ville en skaber og en yndling glide fra hinanden følelsesmæssigt, og de havde hvert deres liv og hver deres agenda, men følelserne var der stadig et sted, gemt inde bag pligter og karriere.