Post by Alois Bonnefoy on Oct 25, 2020 18:25:24 GMT 1
Alois stod lænet indover gryden. Dampen fra de kogende svampe omfavnede hans ansigt og gjorde hans hår vådt. Det hang omkring hans ansigt imens hans blå øjne stirrede ned i grydens indhold. Sådan havde han stået i en halv time. Dybt begravet i sine egne tanker om Champagne, skødet på lejligheden og ikke mindst engelskmandens skadefro grin i det han havde efterladt ham for blot et par timer siden. Var man menneske, vil man knapt have opfattet Alois' lynhurtige bevægelse som han med ét slog gryden af den gamle kogeplade så at alt dets indhold slog som hård regn ubarmhjertigt mod den flisebelagte væg. Det var først da at Alois rettede sig op og slukkede for komfuret. Der var ingen grund til at holde åben for resten af aftenen. Derfor, uden at rengøre svampesuppens rod, tog han fat i sin begietrenchcoat og svang den over sine skuldre. Han kunne mærke nøglebundet let glide omkring hans fingre, som han fremdrog den som han åbnede døren udadtil og lukkede den efter sig med et slag. Han stak nøglen i låsen og slog om, det var på tide han fandt sin egen aftensmad.
Post by Meena Draculara on Oct 25, 2020 19:29:38 GMT 1
Kjolen slæbte hen ad fortovet og de visne blade fra træerne der stod langs med vejen i det fine kvarter, svang sig op om hendes fødder. Skoene klikkede mod fliserne og hun trak brokadejakken mere om sig mens hun skuttede sig i efterårsaftenen. Paris havde været kedelig indtil videre, for at sige det mildt. Hendes palæ var stort men tomt, hendes spisekammer fyldt af blodposer men ingen andre til at drikke dem end hende selv. Hun havde flere gange forsøgt at finde Dakrlighterpalæet, men var altid endt på en eller anden obskur adresse selvom det var dér alle folk pegede hende i retning af. Det frustrerede hende grænseløst når hun ville have fat i vampyrfyrsten at hun ikke kunne det. Når nu de skulle giftes. Hun havde den store sorte bog på bordet derhjemme, en scrapbook med billeder og udklip af alle de planer hun havde for brylluppet. Hun gik i sine dybe tanker da hun mærkede sit bøjede hoved kollidere med en skulder der tilsyneladende tilhørte en anden mand der havde stået på fortovet. Hun bakkede et par skridt bagud og tog sig til det sirligt opsatte hår. “Se Dem for, menneske!” Vrissede hun og så på manden der intet andet havde gjort end at stå i vejen for hende.
Post by Alois Bonnefoy on Oct 25, 2020 20:20:48 GMT 1
Det blide bump mod hans skulder, fik ham blot til at se op med et hævet øjenbryn. Kvindens ord fornøjede ham og han udstødte en let hoverende latter. ''Menneske?'', spurgte han som han vred låsen om og stak nøglen i lommen. Han vendte sig mod kvinden der lignede noget der var taget ud af et skuespil. Efter blot at have kigget på hende, besetemte Alois sig for, at hun efterlod en grim smag i munden på ham. Derfor, uden tøven vendte han ryggen til hende og begyndte at gå. Men ikke uden at give hende et blidt puf med svinget fra hans trenchcoat. Storsnuede vampyrer var der nok af, storsnuede kvinder var der alt for mange af. Han kunne mærke irritationen boble i hans indre, som han begav sig ned af de parisiske brosten. Han blev endnu engang påmindet om engelskmandens ansigt, hvilket fik ham til at fnyse. Det var vel bedre bare at gå hjem.
Post by Meena Draculara on Oct 25, 2020 20:33:47 GMT 1
Meena udbrød et overrasket fnys eller halvkvalt udbrud af forargelse over hans trenchcoat ramte hende. Hun trak forarget sin jakke mere omkring sig og så efter ham, måbende og med et blik både vildt af overraskelse men samtidig også i splid med om hun skulle gøre noget ved sagen. Hans sprøde sarkasme over hendes brug af ordet menneske sagde hende at han måske ikke var en del af den kategori som hun have forventet han var. “Sig mig,” hun satte efter ham et par skridt, “skal De ikke sige undskyld?!” Sagde hun nu endnu mere indigneret end før.
Post by Alois Bonnefoy on Oct 25, 2020 20:42:47 GMT 1
Først nægtede Alois at kigge tilbage mod de klakkende sko der fulgte ham ned langs de våde parisiske gader. Han havde andet at tænke på, hvordan Wiliam havde valset ind i hans liv - igen - påtaget sig en rolle som en ridder - igen - og så skredet med det skadefro udtryk i ansigtet - igen! Det dunkede i hans tinding idet han vendte sig mod kvinden og så på hende med et hævet øjenbryn. Hænderne hvilede i hans jakkelommer og han fugtede sine lyserøde læber. ''Prøv at hør her, Cherié'', begyndte han, som han tog et skridt imod hende. Han var glad for at han havde taget sine hælede Oxfords på. ''Jeg har intet at undskylde for. Jeg er trods alt bare et 'menneske''', forklarede han sig selvom et lille smil havde forvildet sig indover hans læber. Han blinkede kort itl hende inden han vendte ryggen til hende på ny. I virkeligheden drømte han om at blive menneske på ny, men hvordan var man overhovedet menneske idag? ''Desuden tror jeg at du kommer for sent på arbejde, teateret ligger derovre'', han pegede løst ud i luften inden han fortsatte sin gang.
Post by Meena Draculara on Oct 26, 2020 10:33:16 GMT 1
Hvis Meena havde haft nok blod i kroppen til det, ville det have blusset op i hendes kinder og farvet dem røde som en glohed kakkelovn i et løbsk damplokomotiv. Hun slog med brokadejakkens lange sider som en flagermus der stædigt insisterer på at prøve at flyve selvom dens vinger er brækket. Hans ord stak i hendes stolte hjerte og hun fortsatte efter ham med en mine som ville hun spise ham råt. "Ved De overhovedet hvem De taler til, unge mand!" vrissede hun arrigt af hans næsvished. Igen var hans tryk på ordet menneske en god indikation af at han ikke befandt sig i den kategori, men hun var da ligeglad. "Jeg er direkte arving til slægten Dracul fra Rumænien, stiftet af den store Vlad Dracul Tepes selv, og jeg forlanger en undskyldning for at De stødte ind i mig!" kommanderede hun med fagter og gestik der kunne minde om en dronning, der godt vidste at hendes palads lige var blevet sat til tvangsauktion.
Post by Alois Bonnefoy on Oct 26, 2020 12:18:51 GMT 1
Alois slog hovedet tilbage og stoppede i sine skridt. Han snurrede om på hælen og betragtede hende indgående. ''Så du fortæller mig...'', startede han idet han foldede sine hænder bag ryggen. Han kunne ikke lade være med at kigge på hendes brokader, han havde ikke set så luksuriøst farvet stof udenfor farmen siden 1700'tallet, og selv havde han altid insisteret at sort var den eneste rigtige farve for en vampyr. ''At du er arving til en fiktiv karakter?'', hans hævede øjenbryn og halvsmøgede grin sagde det hele. Nok vidste han hvem Dracul var som populærkulturel reference, men bøger havde aldrig interesseret ham, istedet havde han lyttet til kloge mænd gennem tiderne, for han var ikke dum. ''I såfald så undskylder jeg inderligt, cherié, at min 'kåbe' sådan berørte deres i et kort moment som definitivt har en stor betydning for resten af deres eksistens'', han bukkede ved enden af hans halvhjertede undskyldning. ''Og nu, om De vil have mig undskyldt, så er det tide for aftensmad'', han slog ud med hånden og rettede sig op i sin fulde højde inden han vendte ryggen til hende på ny.
Post by Meena Draculara on Oct 26, 2020 14:45:22 GMT 1
Hvor var han forfærdelig! Sådan at påstå at hendes forfader var en fiktiv karakter?! "Hvor vover du-" hendes stemme var kold og hvislede faretruende. Hans smil gjorde hende næsten målløs af arrigskab og hun knyttede hænderne og borede neglene ind i håndfladerne for at holde sig fra at springe på ham. Hun så ham sætte en vis afstand til hende inden hun vendte sig om og gik tilbage til restauranten hvor de var kommet fra. Han havde lugtet af mad, så var han mon tjener eller kok derinde? Eller måske ejeren selv?? Hun var ligeglad! Nogen skulle hendes vrede gå ud over, så hun så sig om for at se at der ikke var andre på vejen end ham, samlede en stor sten op og med al sin vampyrkraft slyngede hun den mod et vindue, hvis rude knustes med en høj klirren og hun så efter ham. "Jeg skal give dig aftensmad!" råbte hun inden hun samlede endnu en sten og sendte den atter mod restaurantens andet vindue, før hun snurrede rundt på hælen og satte i vredt, hastig gang væk fra ham.
Post by Alois Bonnefoy on Oct 26, 2020 14:58:18 GMT 1
Lyden af den splintrede rude skar gennem luften og fik Alois til at vende sig. Her observerede han, med en vis fascination hvordan glasset faldt til jorden som tykke sølvdråber under en monsun. Hans læber formede en lang smal streg inden han satte i løb efter hende. Han var ligeglad med restaurantens rude, han egendele, han kunne altid få nye og skødet stod i hans navn. Men frækheden fra kvinden i den lange brokadekjole, skulle hun ikke slippe afsted med. Han greb ubarmhjertigt om hendes skuldre og trak hende baglæns ned mod jorden. At hun var en kvinde, gjorde ham ikke mildere i hans behandling. Tværtimod. Han spyttede på hende og sparkede ud efter hendes krop mod de våde brosten. ''Hvor vover du at ødelægge min ejendom, din forbaskede immigrant?'', hvæste han, selvom han aldrig havde været mere ligeglad med et objekt i hele hans liv.
Post by Meena Draculara on Oct 26, 2020 15:06:13 GMT 1
Hun gav et gisp fra sig i overraskelse over hans greb og væltede omkuld mod jorden. Slaget gjorde hende intet men det var svært at undgå at tage fra sig og hendes hænder blev snavsede. Fiden kom ud af mørket og hun mærkede den kollidere med hendes ryg inden hun rullede væk og rejste sig, tøj og hår i en vild, strittende samhørighed. "HA!"gjaldede hendes spottende latter. "Så det er din restaurant?" Hun forsøgte at se hoverende ud men hendes tilstand gjorde det lettere komisk. Hun valgte at ignorere det faktum og bakkede alligevel lidt fra ham. "Hvilken vampyr laver menneskemad, som en gemen tjener?!" hun spyttede efter ham og blottede sine hugtænder for at vise sin foragt for ham.