”Ikke så meget hjulpet en lille vampyr til finde hendes kusine Paris det var sjovt at se hende igen mødt et par andre vampyrer har investeret i et par forskellige ting hvad har du lavet siden sidst” svaret han roligt og tog en tår af sin vin han havde ikke rigtig nogen hensigter han var bare glad for at kunne tale med hende igen og havde en lille forhåbning men den havde han for alle kvinder han mødte han havde for et godt stykke tid siden droppede at prøve at planlægge for fremtiden han kunne så meget bedre lide at koncentrere sig om nuet og få så meget ud af det som muligt i stedet for at tænke om fremtiden som var umuligt at forudsige han havde lært det på den hårde måde
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Oct 11, 2020 18:09:16 GMT 1
“Hmm, Paris siger du?” Isobel så eftertænksomt frem for sig. “Hun skulle vel aldriig være en særdeles rødhåret kvinde med hang til lak ogmlæder? For så er det min niece,” sagde hun med et lidt underfundigt smil mens hun sippede videre af sin vin. Paris havde godt snakket om en mand hun var stødt på, men hun var anderledes mærket af mødet end Isobel havde været, og Matthew havde vidst planer med hvem der end havde udnyttet Paris’ manglende evne til at sige fra når det kom til det seksuelle. Der var Isobel heldigvis bedre til at sætte grænser. “Jeg har faktisk ikke lavet så meget,” hun drejede glasset på bordpladen med en tænksom mine. “Arbejdet, været hjemme,” hun smilede lidt fornsig selv ved tanken om hvor meget nemmere det var nu at være hjemme effter Aurelia var væk, og Matthew gav hende mere opmærksomhed igen.
Han kunne ikke lade være med at grine lidt da hun sagde at Paris hendes niece han havde ikke forventet at de to var i familie med hinanden så han sagde ”ja den selv samme lille verden er den lille pige så din datter eller en anden niece” han kunne se et problem med ham og Paris havde været sammen de begge var voksne og hvis de begge havde lyst til at være sammen det var da deres sag og ingen andre havde ret til at bestemme over deres valg og tog en tår at sin glas og sagde en smule henkastet ”du er heldig at have et hjem bor stadig på et hotel”
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Oct 11, 2020 18:58:42 GMT 1
“Ja det må være Rose du mødte,” svarede Isobel med et smil. “Hun er min yngste datter,” hun udelukkede det faktum at hun nok var et produkt mellem hende og hendes bror og at pigen var mindre end et halvt år gammel men lignede en på otte eller ni år, takket være Matthews eksperimenter på hende. “Har du tænkt på at slå dig ned i Paris?” Spurgte hun. “For så kan du vel kigge efter en lejlighed eller lignende istedet for et hotel?” Foreslog hun med et skuldertræk. Hun vidste Matthew havde gode forbindelser og investeringer i byens boligmarked, men hun var ikke sikker på at hun kunne tilbyde sin hjælp uden Matthews tilladelse.
”Hun virker sød og hun ligner dig men jeg overvejer det men er ikke helt sikker i nu jeg kom oprindeligt her til fordi jeg troede der ville være mere sjov her fordi jeg har hørt rygter om Matthew overvejer at fortæller mennesker om os eller gøre noget andet så jeg kunne faktisk have nogle udfordrende kampe og hvis det ikke skete så var der masser af smukke kvinder som kunne være sjove at være sammen med der har ikke været så mange som jeg hørt der skulle være så jeg er ikke helt sikker på det” sagde han roligt vinen havde fået ham til at glemme ikke at sige hvorfor han faktisk var her det var ikke fordi han skammede sig over det men han var bare bange for hvis nogen viste det ville de prøvede at stoppe ham for at gøre det og han tog en tår at sin glas vin
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Oct 12, 2020 9:02:40 GMT 1
Isobel lo mildt. "Paris' ry har det med både at skuffe og triumfere," sagde hun med en filosofisk overtone. "Så vidt jeg ved ligger Mørkets Råd stadig lidt ude i fremtiden, så det er ikke sikkert hvad der kommer til at være på dagsordenen helt endnu. Der er masser af tid, så hvad kunne få dig til at blive?" hun lagde hovedet lidt på skrå og måtte trække en bølget lok hår væk fra ansigtet da den gled ned over hendes pande. Hun havde svært ved at forestille sig ikke at blive i byernes by. Paris var skøn som den var, livlig, fantastisk, fuld af oplevelser, sanselighed og frihed.
”ja det er rigtigt men så vidt jeg ved er det over to tusind år siden Mørkets Råd gjorde noget som helst så selvom det faktisk ikke bliver noget stort vil der nok være mange som tror det vil være noget stort eller prøve at gøre det til noget stort og for det meste når folk tror noget stort er på vej vil nogle se deres mulighed for at få lidt mere magt” sagde han eftertænksomt han havde set det igen og igen i løbet af sit liv godt nok havde det altid havde været mennesker men et eller andet sted i dem måtte de stadig have noget menneske i dem ellers ville det være for nem for mennesker at opdage vampyrer fandtes og tog en tår af sin glas ”ja det er spørgsmålet” svaret han og hældte mere vin i begge deres glas
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Oct 14, 2020 10:10:19 GMT 1
"Well, nu mødes de hvert hundredende år, så det er nu ikke fordi de ikke gør noget," bemærkede Isobel med et skævt smil. Hun sad selv i rådet sammen med Matthew og Vladimir og de få andre udvalgte som Matthew tog ind i rådet. De var specielt udvalgte for deres gøren og laden i vampyrsamfundet, og det var ikke hvem som helst der blev udtaget til at være medlem af rådet. Hun tog let om sit glas og sippede til vinen eftertænksomt. Hun skulle også overveje hvordan hun kom hjem, og det ville vidst ikke blive modtaget særlig pænt i palæet hvis hun kom hjem beruset. Der var efterhånden en del vin i glasset, måtte hun indrømme, og var ved at være nået til sin grænse. Den bløde fornemmelse i kroppen gjorde hende tilpas afslappet. Hun lænede sig lidt tilbage og strakte sig. Hun kunne godt mærke dagen havde været lang og hun måske burde finde ud af at komme hjemad, men det var også svært at finde ud af hvad hun skulle stille op med Gaius når nu han var så venlig og byde på et glas vin her på caféen. Men samtidig mindede hun sig selv på sin prioriteter, og mønstrede et smil til ham som hun langsomt trak sin pels om sine nøgne skuldre. "Jeg tror hellere jeg må komme hjemad," sagde hun stilfærdigt og rejste sig graciøst. Hun håbede ikke han tog hende det ilde op, men hun måtte videre i teksten, selvom det måske var lidt risikabelt at komme hjem i denne tilstand. En anden mulighed var at hun tog til Glass House og overnattede i suiten så Matthew ikke så hende sådan her.
Det var tydeligt at se Gaius blev overrasket at det hun sagde han troede faktisk at Mørkets Råd faktisk ikke havde holdt møder i de sidste to tusind år så denne op kommende møde var ikke noget særligt så der var ingen rigtig nogen grund til at komme her i første omgang men han glemte det mere eller mindre for nu da hun strakte sig selvom han havde set hende nøgent før men han kunne ikke lade være med at nyde at se på hende og sagde da hun rejste sig op ”ja jeg forstår du har haft en lang dag men kan jeg køre dig hjem det ville være uhøfligt at gøre andet” han vidste godt af han selv var en smule beruset men han kunne stadig køre bil uden alt for store problemer og han gik op og betalte for deres vin og gik over til døren og åbnede den op for hende
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Oct 14, 2020 17:27:48 GMT 1
Uden at tænke synderligt over det tog hun imod hans tilbud, selvom en bilulykke ville være den perfekte dødsfælde for en vampyr. En gnist og en læk benzintank ville være opskriften på den visse død. Men alkoholen havde taget en smule af hendes dømmekraft og hun ville egentlig bare gerne hjem. Hun smilede taknemmeligt til ham. Det var meget venligt af ham at ville sørge for at hun kom sikkert hjem, selvom hans tilbud reelt ville bringe dem i større fare end hvis hun selv havde fundet hjem. “Du kan køre mig til Glass House,” sagde hun henkastet og gik ud af døren og hen til hans bil. Hendes normalt graciøse bevægelser var mærket af vinen.
Han fulgte roligt efter hende over til hans bil han vidste godt der var en risiko at ende i en bilulykke men han var ikke bange for at komme i en bilulykke han var en smule beruset men han havde kørt når han havde været langt mere fuld end han var nu og han var ikke død i nu så han åbnede bilen op og sagde ”Glass House javel” og han satte sig ind i bilen og tog bæltet på og sagde en smule nysgerrig ”kunne jeg måske få dit nummer” og han standsede bilens motor så han var de var klar til at køre når hun var kommet ind i bilen
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Oct 14, 2020 19:12:41 GMT 1
Hun gled ind på sædet ved siden af ham og smilede. “Jeg har kun mit arbejdsnummer,” svarede hun med et lille skuldertræk, “og det er forbeholdt arbejde.” Hun smilede undskyldende men der var desværre ikke så meget at gøre ved det. Hun vidste at hun havde et privat nummer men det var forbeholdt familien og nære relationer. De havde trods alt kun mødt hinanden to gange, så det var ikke noget han ville få. Men hun så nu alligevel frem til at han kørte hende til Glass House. Vinen boblede i hendes årer og varmede hendes hud så hun kunne mærke den kølige luft mod sit blottede kraveben og arme.
Han nikkede forstående at hendes svar det havde taget langt tid før han havde fået sin egen privat nummer og sagde ”ja det er forståeligt” og begyndte at køre roligt mod Glass House han vidste godt kunne køre langt hurtigere end han faktisk gjorde men han kunne ikke se en grund køre hurtigere end han gjorde lige nu sagde en smule henkastet men han havde stadig øjnene rettet mod trafikken ”så er det lige seng når vi når Glass House eller skal du have lidt sjov før det”
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Oct 14, 2020 20:07:04 GMT 1
Hun lænede hovedet mod nakkestøtten og lod den kølige natteluft blæse en smule af alkoholens døsende varme bort fra hendes pande, selvom det var svært at få det helt banket væk. Det var en sær følelse, hele hendes krop var tung af al den vin. Hun havde fået blod dagen før, så måske var det fordi hun netop ikke havde fået noget den aften at det påvirkede hende mere. “Sjov?” Hun så lidt spørgende på ham men nåede ikke at svare idet bilen gled op og holdt ind til fortovet. Hun steg ud af bilen men mærkede tydeligt at hun havde svært ved at stabilisere sig selv og måtte støtte sig mod bilen lidt. “Det kan være du hellere må følge mig op,” sagde hun til ham, dog ikke synderligt pinligt berørt over sin tilstand. Det skete da af og til, men det var ikke ofte.
Han kunne godt se hun havde brug for en hånd til at komme ind så han tog nøgler ud og gik om til hende og sagde ”ja det må jeg hælder” og han lagde en arm om hendes liv bare for at være sikker på at hun ikke ville falde og han kastede nøglerne til en ansat så de kunne tage sig af den og han ville lyve hvis han sagde at han ikke var glad for at røre hende igen men nu var det ikke så meget for sjov skyld som det var for at hjælpe hende ind så han begyndte at hjælpe hende mod en elevator