Alt hvad der var sket de sidste dage, var noget hun intet forstod af overhovedet! Vampyr? Hun var blevet vampyr? Hun troede ikke på det til at starte med og egentligt var hun ikke helt sikker på at hun om hun overhovedet troede på det, eller om det bare var en måde at holde hende her på. Hun savnede sin familie, men havde ingen kontakt til dem. Hun var flyttet ind på nogle barakker, langt fra den standart hun var vant til men det var vel bedre end ikke at have noget sted at bo?
Hun var denne nat blevet bedt om at iføre sig noget basic tøj, da hun skulle have undervisning i skuespil? Det blev da kun mere og mere mærkeligt dette, hvorfor skulle hun være skuespiller? Ja hun fattede intet af det hele endnu, men mon ikke det kom en dag? Melanie var på vej mod lokalet i håb om at finde det i første forsøg, stedet var stort og hun havde vitterligt svært ved at finde rundt på egen hånd. Hun havde fået mad, eller rettere blod hun kunne åbentbart ikke spise rigtigt mad mere men skulle drikke blod, så sulten var slukket.
døren til lokalet åbnede hun og trådte ind, det var ikke lige frem så spændende at møde ind i et tomt lokale. "Mon jeg farede vild igen?" mumlede hun for sig selv før hun vendt rundt kort og kiggede ud på døren for at se om der stod det rigtige, det gjorde der. Hun trådte ind og tog plads ved det eneste bord der stod i midten af lokalet, det undrede hende at de andre borde stod op af væggen.
Post by Angelique Bourbon on Oct 6, 2020 20:45:33 GMT 1
Matthew havde gjort det igen. Angelique havde rullet med øjnene af ham, da han havde bedt hende om at undervise hans nye kreation. Hvad var der dog, med den mand og at skabe nu for tiden? Måske han kedede sig, men hun vidste bedre end at spekulere på sin faders beskæftigelse. Hun skubbede den knirkende egetræs dør op med begge hænder som hendes lysende blå blik straks faldt på den unge kvinde. Et venligt smil spredte sig over hendes læber, selvom hun mest af alt havde lyst til at lukke døren og gå igen. ''Hej, jeg hedder Angelique'', introducerede hun sig med den sødlige børnestemme. Hun trykkede døren i bag sig med en vis autoritet. Hun var i dagens anledning iført en lyseblå silkekjole med lange puffede ærmer og flæser i bunden, endnu en gave. ''Det er dig der er Melanie? Jeg skal lære dig at begå dig som vampyr'', fortalte hun, der var ingen tid til småsnak.
En hvis utålmodighed spredte sig i Melanie's krop, hun havde ikke lyst til at sidde her og glo. Hun trængte til at komme ud og gå eller løbe eller gøre noget andet! Hun måtte bare ikke gå nogen steder om dagen og skulle holde sig inde på hendes værelse indtil det blev mørkt! Det var kedeligt! Hun brændte inde med en masse energi mente hun selv om man kunne det når man var vampyr anede hun ikke, men hun skulle vidst nok snart få lært noget om at være vampyr?
Det var jo også lige præcis derfor hun sad der i lokalet, fordi hun skulle tilbage på skole bænken og lære om at være vampyr. Melanie blev dog afbrudt af at en lille pige trådte ind i lokalet og talte til hende med en sødlig børne stemme, hun måtte bide sig hårdt i underlæben for at ikke at komme med et grin. Seriøst? Hun skulle undervises af en lille pige? Blikket med hastigt vendt ned i bordet for vitterligt at holde et grin tilbage. "Flot kjole" sagde hun og vendte først nu blikket op efter at have fået lidt mere styr på sig selv. "Altså hvis man var fra det forrige århundrede" mumlede hun. "Men ja jeg er Melanie" tilføjede hun. "Sikker på du ikke er gået forkert? Altså undervise mig? Mon ikke det er en anden Melanie du taler om? "Spurgte hun og prøvede lige at undgå at ramme punktet at pigebarnet var et lille barn og Melanie var voksen.
Post by Angelique Bourbon on Oct 6, 2020 21:07:39 GMT 1
Hun nåede knapt at stille sig foran Melanies bord, inden det første øjenbryn hævede sig over tøsens frækhed. Hun sænkede selv sit blik for at betragte sin kjole, inden hun så forvirret tilbage på den unge pige. Hun forstod ironien, og hun lod læberne skilles inden hun svarede: ''Og du ser ud som om at du har fået en kartoffelsæk over hovedet, havde din mor ikke råd til andet Dobby?''. Hun var chokeret over hendes frækhed, men det stoppede ikke Angelique fra at svare igen, hun havde trods alt fået en masse øvelse fra Gabriel. Hun sendte hende et kort, nedladende blik og følte den sidste lyst til at undervise hende fordufte. Men hun havde lovet Matthew at være sød. Derfor nikkede hun blot og gik mod tavlen. ''Ja det er dig jeg skal undervise'', svarede hun tørt, idet hun skubbede en skammel hen foran den gamle kridttavle. ''Vi skal snakke om skuespil idag, for som du nok ved så bliver vi ikke ældre end den dag vi bliver forvandlet'', gav hun sig til at fortælle med autoritet i stemmen som hun tog det første skridt op på det første trin og så det andet på hendes skammel for at kunne nå tavlen.
Melanie prøvede ihærdigt at tage sig sammen og ikke være alt får hård ved den lille pige, men måden hun kiggede ned sig en smule forvirret virkede det til. ”Jo det havde hun, men i det mindste havde min mor råd til ordentligt tøj og ikke noget fra det forrige århundrede” kom det en anelse for kækt fra hende, det skulle ikke have været kommet så kækt ud af hende, men hun havde ikke nået at stoppe sig selv.
Dog lænede hun sig tilbage på stolen, og studerede hende nøje, men hun gjorde det virkelig ikke nemt for Melanie. Særligt ikke da skamlen blev fundet frem og skubbet til tavlen. ”uhm, ja det ved jeg” Sagde hun og huskede godt at have fået det fortalt, men det var jo kun en god ting, evig smuk og lækker. Dog som hun trådte op på skamlen kunne ikke hun holde sit grin tilbage som kom ud som en sprutten. ”Skal du låne en stol? Måske den passer bedre i højden?” kommer det fra hende som hun bed sig i læben for ikke at bryde endnu mere ud i grin. ”Kan du alfabetet? Ellers kan jeg lære dig det?” spurgte hun og rettede sig op på stolen for at prøve at mande sig op og tage det bare lidt seriøst, men det var svært.
Post by Angelique Bourbon on Oct 6, 2020 21:26:59 GMT 1
Angelique bed sig selv i læben for at kontrollere sine spydige ord. Det var Matthew der havde givet hende kjolen, Isobel værdigede hende knapt et blik længere. Istedet fokuserede hun på tavlen og tog sig i at have lyst til at knurre af den unge vampyr. Magen til frækhed! Latteren slog imod hende som tidevandsbølger, og hun standsede midt i sit gørende og skulede til hende over skulderen. Men istedet for at kommentere, trådte hun elegant ned fra stolen og gik med hastige skridt mod tøsens bord. Hun strakte sig over bordpladen og svang hende en utilgivende hård lussing. Klasket rungede gennem lokalet inden Angelique så bistert på hende og hvislede: ''Jeg blev født længe før du, neovampyr'', hun spyttede ordet 'neo' ud, inden hun slog hånden i bordet. ''Jeg nægter at acceptere julelege, ydmygende grin eller sjove kommentarer, så jeg anbefaler at du opfører dig ordentligt. Forstået?''. Hendes blik lynede som kun Matthews kunne alt imens hun ikke blinkede.
Melanie kunne tydeligt fornemme at hendes ord ramte hende, og særligt som hun så hende stoppe helt op. Hun satte hånden for munden for ikke at sige noget forkert, men det var altså en anelse nuttet dette her. Dog som hun kom gående mod hende og strakte sig over bordet og hendes hånd kom flyvende og ramte hendes kind noget så hårdt! Hun nåede ikke at reagere eller gøre noget før hun røg en tur ned på gulvet og henad gulvet, med et ømt støn. Hendes hånd gled op på hendes kind, den sad! og den havde siddet godt og den gjorde ondt! Det kunne ses på hende, og stille ja det blev hun for nu da.
Hun rejste sig og så på hende, lysten til at gå direkte over til hende og stikke hende en lige højre var bestemt tiltalende, men det kunne være hun måske liiiige skulle vente lidt med den, den kunne jo komme senere. "Ja" Svarede hun på om hun havde forstået hendes ord. Hun Satte sig tilbage på stolen efter at have rejst den op igen og lænede sig tilbage med en hånd på hendes kind.
Post by Angelique Bourbon on Oct 6, 2020 21:50:32 GMT 1
Angelique svarede hende ikke. Istedet vendte hun ryggen til hende. Slaget havde siddet godt og perfekt. Hun var sikker på at hendes fader havde været stolt om han havde set hende svinge en hånd som hans. Hvor mange gange havde hun ikke set ham tildele disse gennem årene? Derfor var det med en hvis selvtilfredshed at hun endnu engang gik op af de små trin. ''Du kommer aldrig til at ældes, men du vil stadig udvikle din intellektualitet. Ligenu er du ny, dum og uviden. Om nogle hundrede år'', eller tusind tænkte hun som hendes tanker kort strejfede hendes bror, ''vil du begynde at udvikle associationer.. Blive rigtig voksen så at sige'', hun vendte sig endnu engang mod det utaknemmelige skarn. Angelas eget femårige ansigt mødte hendes og hun lagde blidt armene over kors. ''Når du møder menneskser på gaden, bliver du nødt til at skuespille. De kan ikke vide at du er vampyr, det er imod vores kodeks''.
Melanie så på hende, var hun flov? Ja bestemt at få sådan en flad fra en lille pige var ikke lige frem noget hun havde lysten til at andre skulle vide! Men hun forstod nu heller ikke hvorfor det var et barn der skulle undervise hende? Det gav ingen mening? Hvordan kunne hun vide mere om livet end Melanie? Hun var jo tydeligt ældre end hende! Altså hvis man kiggede på deres fysiske krop. Men som hun begyndte at forsætte med at forklare og tanken om at vampyrer jo ikke ældres, gik det op for hende at hun måtte være blevet forvandlet som barn? "Jeg er ikke dum" mumlede hun for sig selv.
Som Angelique vendte sig mod hende og lagde armene over kors, og hun fortalte at hun skulle spille skuespil hvis hun mødte et menneske. "Hvorfor?, altså jeg mener ved de ingen ting?" spurgte hun og følte sig pænt dum, hun havde jo heller ikke vidst det. Altså Matthew? Matthew var vampyr men hun havde ikke vidst det før hun blev forvandlet. Hun følte en knude i maven og så ned i bordet, det var så underligt og hun forstod det stadigvæk ikke. Lysten til at gøre grin af den lille pige var der ikke rigtigt mere, ikke at hun ikke synes det var til grin og håneligt at blive undervist af en lille pige, men mere fordi hun nok burde vide alt dette. Altså vide hvad hun fortalte, for hvis hun ikke kom til at få denne viden ville hun så ende med at lave store fejl? Måske skabe kaos måske endda bryde de kodeks der var?
Tankerne for rundt og hun var vitterligt forvirrede over dette. "Hvorfor blev du forvandlet? Er alle vampyrer mennesker der er blevet forvandlet?" Spurgte hun og så på hende, hun ville ønske at hun havde sørgede for at have bare lidt skrive redskaber med så hun rent faktisk kunne skrive det her ned og huske det.
Post by Angelique Bourbon on Oct 8, 2020 19:47:16 GMT 1
Angelique vædede sine læber imens hun samlede et svar. ''Fordi de er mennesker, og mennesker kan ikke klare sig hvis de ved at der findes noget mægtigere end dem selv'', svarede hun tørt, hendes eget menneskesyn var blot at de var mad, forunderlige væsner, døgnfluer som hendes bror kaldte dem engang de røg pibe på taget. Angelique vendte sig endnu engang mod tavlen da tøsens spørgsmål rungede. Hun vendte sig sagte, kiggede på hende med to lyseblå øjne der i et kort øjeblik så helt sørgmodige ud. Det var Matthews værk. En indskydelse, et forsøg. Hun vidste at hun blot var hendes faders produkt, som en gemen pyntegenstand. ''Fordi jeg var værdig'', svarede hun blot, hun havde ikke lyst til at gå i detaljer med nogen hun ikke kendte. Ej heller havde hun lyst til at blive stemplet eller ynket om. ''Desuden er vi ikke 'dus''', kommenterede hun en anelse spydigt som hun gav sig til at skrive på tavlen. ''Nogle er født som vampyrer, andre er forvandlede. Det er svært at vide jo mindre man spørger. Men det er selvfølgelig anset som en anelse uartigt'', hun skrev nogle små noter inden hun hoppede ned fra taburetten og så på Melanie. ''at være vampyr er et privilegie. Jeg håber at du også ser på det sådan''.
Tros for den syngende lussing, var det ikke lige frem et venskabsbånd der var ved at danne sig imellem den lille pige og Melanie selv det var sikkert og vist! Måden hun nedværdigede mennesker, måden hun nedværdigede Melanie! Ja måske var hun ikke længere menneske, men hun havde været det! Og med et syn på mennesker som denne lille tøs havde, gjorde hende vred. ”Eller måske du rent faktisk mener at vampyrer ikke kan klare sig uden mennesker, er du bange for sandheden? Hvad skal vampyrer have for at overleve..” Sagde hun og tav kort, hun havde så svært ved at indrømme og sige til sig selv at hun levede at blod nu! Intet andet end blod! ”blod” sagde hun og så på hende.
Melanies blik ramte Angeliques blik og hun nåede at registrere hendes sørgmodige blik, hun fnøs af hende ”Værdig? De ligner ikke ligefrem en der selv ser dig som værdig” Sagde hun og så på hende, ”Du havde ikke noget valg havde du?” Spurgte hun forsigtigt og en anelse usikkert. ”jeg havde ikke” kom det stille fra hende. ”Du var kun et barn var du ikke? Altså den gang, du siger selv vi ikke ældres. Du fik ikke lov til selv at bestemme gjorde du?” Spurgte hun roligt men tydeligt med en skarp tone. ”Det jo lidt svært at vide det, hvis man ikke må spørge om det” sagde hun og viste at når hun gik ud af dette lokale havde hun nok glemte halvdelen, netop fordi hun ikke skrev tingene ned, men hun havde ikke tænkt over at tage noget skrive med og på. ”Jeg ved ikke hvordan jeg ser på det, jeg stadigvæk forvirrede og så mange spørgsmål” Sagde hun og trak på skulderne.
Post by Angelique Bourbon on Oct 11, 2020 16:53:20 GMT 1
Angelique rynkede på næsen ved Melanies pludselige forsøg på at spille heltinde. Hun betragtede hende med en stram mine, inden hun på ny vædede sine læber og lagde hovedet en anelse på skrå som hun svarede: ’’Det har ikke noget som helst at gøre med hvorvidt vi kan klare os uden dem eller ej. Jeg er ikke bange for noget. Det handler om at mennesker vil blive bange eller erklære krig mod os hvis de vidste vi levede af dem, dit stupide pigebarn’’. De sidste ord snerrede hun ad hende. Hun var tydeligvis tykhovedet, hvorfor havde Matthew dog valgt hende? Tøsens næste ord ramte hende som en kanonkugle. Selvom hendes ord var usikre, var dette langt over grænsen for hvad som var accepteret i deres relation. ’’Ti stille’’, advarede hun, da hun nu alligevel fortsatte. Hun havde ikke lyst til at tale om sin egen eksistens, fordi det var en sørgelig skabelse. Hun knurrede af hende, dyrisk som hun gik mod hende på ny og greb hende i nakkehåret hurtigere end tøsen kunne nå at reagere. ’’Jeg har præcis sagt til dig, at det er frækt at spørge ind til Dåben’’, sagde hun i sin søde børnestemme trods en stenhård alvor lå som en undertone. Hun trykkede med kraft Melanie’s ansigt ned mod bordet, og slap hende idet slaget rungede ud i det tomme lokale. ’’Du har en privilegeret tilværelse nu, idiot’’, hun spyttede på bordet frem for hende, præcis som en ægte franskmand for at vise sin foragt. ’’Tal ikke om min, men fokusér på dit eget, forstået?’’, hun stirrede på hende, de lyseblå øjne lynede som ellers kun Matthews kunne.
Melanie’s ord ramte tøsen det kunne hun se, hvilket et sted ikke var helt meningen og alligevel lidt. Hun ville jo nok bare ramme hende inde i hjertet, men det virkede ikke til at hun havde sådan et. Hvordan den lille pige kom ned til hende og hendes ord, fik hende til at smile kækt, lige indtil hendes hoved blev banket ned i bordet, før hun nåede at sige ”vampyr”. Det knald der hørtes kunne sammenlignes med et kanonslag der sprang og det gjorde ondt på hende! Men det var dråben, det var anden gang den lille tøs fik ramt på hende og var der noget hun ikke tillod så var det en lille møg unge skulle vinde en fysisk kamp! Hvor gammel var hun 4? 5? måske højst, det var flovt og det ikke var noget hun ønskede at have på samvittigheden, dog blev hun siddende lige til der spyttet i bordet.
Det var med en fart der nok overraskede Melanie mere end det ville overraske den lille pige at hun fik rejst sig. ”Det var anden gang og sidste gang du gjorde det lille tøs” snærrede hun ud før i en hurtig bevægelse knyttede hånden og sendte den mod pigens ansigt, ligeglad med om det var et barn og hendes hånd var knyttet og der var knald på. Hun havde endnu ikke helt styr på hendes egen styrke efter hun var blevet forvandlet. ”Jeg finder mig ikke i noget fra en lille tøs, der sikkert stadigvæk pisser i sengen om natten” Røg det ud af hende i vrede og frustration, der kom ikke et eneste svar på det den lille pige havde sagt til hende, for hun fokuserede ikke på det mere lige nu!
Post by Angelique Bourbon on Oct 11, 2020 18:59:04 GMT 1
Angelique var ældre. Langt ældre og mere agil end Melanie. Hun havde lært sig at bruge sine krafter, og betvinge dem. Langt mere end nogen nyskabt nogensinde kunne komme nær den magt hun besad. Hendes sanser blev skarpe idet hun ænsede næven der fløj mod hende. Hun bukkede sig og missede den præcis med det offer at hendes lange pæne opsatte hår faldt ned om ørene på hende. Hun stirrede på hende i chok og forargelse, hvad fanden bildte hun sig ind? ''Det er mig, der er din lærer'', svarede hun mindst ligeså bittert som hun greb i bordkanten og skubbede den mod tøsen der var godt og vel dobbelt så høj som hende. Hun kunne mærke den umiddelbare vrede dunke i hendes tindinger som skyggerne gav sig til at krybe sammen i lokalets hjørner. Hun trådte et skridt bort fra Melanie, kommentaren om sengepisseriet havde irriteret hende grænseløst og det var derfor at hun med et hovedkast sendte den første skygge imod hende for at skubbe hende ind i bordene.
At hun undgik hendes slag, kom et eller andet sted ikke som en overraskelse for hende, hun var lille og ældre vampyr. Hvilket nok gav sig selv at hun ville have bedre styr på sine vampyr evner, eller hvad hun skulle kalde det for nu. ”Uhh, ja men du trådte lidt for meget på mig” Sagde hun og skulle til at gribe fat i tøsens hår før at får fat på hende, men nåede det ikke før noget der lignede røg skubbede hende mod væggen med bordene, rimelig hurtigt som hun ramte bordene med nogle høje lyde og tydeligt også ømme lyde fra hende, som hun lå oven på et ødelagt bord og rullede lidt rundt før hun kom på benene.
”Små piger bruge feje tricks, det næsten nuttet” Sagde hun som hun løb over til hende og grab fat i begge hendes overarme for at løfte hende op fra gulvet så højt hun formåede med hendes armes længde og så langt fra sin krop som muligt. ”Hvad vil du gøre nu? Kalde på hjælp? Græde? Give op?”Spurgte hun og smilede håneligt, en lille pige løftet op i armene i luften, men korte ben og arme. Hvad skulle hun kunne gøre Melanie nu? Næppe noget skadeligt, mente hun.