Regnen faldt let ned på de mørklagte gaderne om Triumfbuen klokken var lidt over et om natten og Gaius havde sit sorte jakkesæt på og han kiggede ikke særlig imponeret på Triumfbuen han var mildest talt ikke særlig imponeret af hvad de franske forsøg på en triumfbue selv efter tusind år teknologiske udvikling og de kunne ikke gøre noget bedre end hvad romerne havde lavet så han kunne ikke forstå hvorfor folk var så imponeret at den her var det bare fordi at Napoleon havde fået den lavet
Post by Darklighter (admin) on Oct 5, 2020 18:00:00 GMT 1
Skosålerne slog mod brostenene så vandet plaskede op fra jorden omkring det sorte læder og kanten af de sorte lærredsbukser. Under den lange læderjakke bar han en sort skjorte og simpel jakkesætsblazer. Det lange, sorte hår hang over hans ryg og skuldre som et tungt gardin af mørke, tynget af regnens taktfaste rytme. Det blege ansigt stod skarpt aftegnet imod nattens skygger, selv gadelampernes skær syntes at have svært ved at trænge gennem med deres dæmpede lys. Kun de isblå øjne skar sig vej igennem natten som syle der kunne æde enhver sjæl, dødelig eller udødelig. Han havde taget en tur igennem Paris for engang skyld for at komme lidt ud og strække benene. Dagen var gået med møder, aftenen med elskov og han havde netop efterladt et lig i en gyde ud til Champs-elysées og ringet efter VCS og sat kursen op mod triumfbuen der stod som en firskåren kolos oplyst af de omkringstående projektører. En mand stod for foden af den og Matthew bemærkede instinktivt den manglende hjerterytme og kulden der kendetegnede en vampyr. En ældre én af slagsen endda. En svag kendt lugt hang ved ham. Havde han været i nærheden af Aurelia? Interessant. Han standsede lidt bag ham mens han lod blikket glide op til triumfbuens udskæringer og dekorationer. Det var ikke noget under man sagde Napoleon kompenserede for sin størrelse med de mange store bygningsværker han havde skabt. "Meningsløst byggeri," pointerede han eftertænksomt.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Gaius vente sig instinktivt mod stemmen som talte og blev ret overrasket af se Matthew her på de paris gader han havde forventet at han kom kun rundt i limousiner og han vendte sig tilbage mod triumfbuen og sagde ”hej Matthew længe siden og det går an på hvordan man ser på den som et forsøg på overgå rom ja i den grad men som et symbol for en nation er den meningsfuldt” men hvis han skulle være helt ærlig måtte han give Matthew ret det var fuldstændig meningsløst for ham nu men det havde engang holdt så meget mening for ham en ting han ville gå under den da han var i den østlige front og havde kun slagmarkens musik at lytte til og så kun frem til krigen ville slutte og han kunne gå hjem og han vendte sig helt om og sagde en smule drillende ” Matthew hvorfor har du ikke sendt mig nogle brevflagermus eller hvad nu du bruger til at sende breve”
Post by Darklighter (admin) on Oct 5, 2020 21:08:12 GMT 1
"Hvorfor skulle jeg sende dig noget som helst?" spurgte Matthew, et smalt smil skåret ind i hans let løftede mundvig og hans blik vendt bort fra vampyren. Han mindedes ham uden problemer Gaius. En kriger, en bruta i hans optik, selvom han havde formået at komme et godt stykke i verden med investeringer og lignende. Små dråber i havet, som Matthew betragtede det. Han var banal, brutal og ligegyldig i hans verden. Og måske mest af alt en lus under hans negl efter Paris, og senere Isobel, havde fortalt om deres enkelte nats møde med manden. Mange ting kunne man kalde Matthew, og mange ting ville han vedkalde sig, og af dem var "jaloux anlagt" måske på nogle måder en underdrivelse. Hans ejerfornemmelser specielt for sin søster og niece var absurd høje, og tanken om mandens handlinger med dem fik det til at krible i hans fingre for at gribe om hans strube og flå hovedet af ham. Men han holdt sig fra det. Mest af alt også fordi han lod til at have været i kontakt med Aurelia efter hun var blevet smidt ud af palæet, noget som Matthew heldigvis havde sørget for at hun ikke kunne viderebringe til nogen i kraft at sin dominans over hendes viljestyrke. For at få magt over hende skulle hun knækkes, og hendes halsbånd bandt hende stadig til ham. "Hvad laver du i Paris?" spurgte han henkastet og gik hen til en bænk for foden af buen og satte sig.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
”For at holde vores venskab oppe efter alt jeg gjorde for dig tilbage i rom efter alt hvem var det som overbeviste senatet at du og alle de andre vampyrer var bare følger at Bakkus vilde mere aspekter og det var faktisk ikke blod men vin” svarede han roligt han vidste godt af han var en kriger og nogle af de andre Sacre Sang vampyr men han var en romer og hvis du ville have noget som helst gøre med politik var du tvunget til at have været i militæret i et godt stykke tid og selvom han havde aldrig været konsul men han havde været længe en senator og gjort et tomt for at få vampyrsamfundet ind i roms kultur og han vidste godt af Matthew var gammel og var meget magtfuld men at få ham selv og resten af sin familie til faktisk at have magt i rom var umuligt for så vidt han vidste var ingen af dem faktisk født i rom så de ville ingen gang have nogle stemme ret og han lænede sig op ad muren et lille stykke fra Matthew og sagde ”det blev lidt for kedelig i america så jeg kom her for at have det sjovt” han havde været en gang så besat at imponere Matthew men nu var han bedøvende ligeglade hvad han tænkte eller mente om ham han var kun interesseret i sin egen underholdning og ikke meget andet
Post by Darklighter (admin) on Oct 5, 2020 22:19:31 GMT 1
"Åh men du glemmer Bacchus og Venus' apostle var forgudet allerede inden," sagde han med et smalt smil til manden, som regnede sig selv som en del af opskriften på hans succes. Men Matthew havde aldrig været afhængig af andres hjælp. Han var en mand der trak i trådene selv, som en edderkop der kontrollerede alle hans midler og kontakter. Han åd enhver forhindring på sin vej, og lod dem stå ved siden af som måske fortjente en smule respekt. Gaius var aldrig en trussel for ham så han havde fået lov til at leve videre, på både godt og ondt. Og nu lod det til at han tog sig lidt for mange friheder med Matthews kvinder. Han havde sat dem på plads, men om de ville rette sig efter ham måtte kræve en prøve. "Hvad kan Paris give dig som Amerika ikke kan? Man siger alting er større ovre på den anden side af atlanten, så hvorfor komme tilbage herover?" spurgte han med et blik på Gaius for at vurdere ham. Hvad kunne han have hjulpet Aurelia med? Han var nysgerrig selvom hun var ude af hans umiddelbare sfære.
”ja du har ret på den front men du er nok blevet for gammel til at huske det men Bacchus vilde følgerne havde en vane at drikke folks blod og spise deres kød rå efter de havde myrdet dem du ved lige som med Orfeus og vi romer var ikke særlig glad for kannibalisme og der er stor forskel på at drikke vin og feste til at myrde folk for at spise dem rå plus der var flere hemmeligheds kulter Bacchus og Venus en de to du og din søster styret” sagde han prøvede Matthew virkelig at forklare hans egen religion han kunne uden problemer huske tre kulter bare for Venus som han var ret sikker på kun en af Isobel havde været en del af og han var faktisk ligeglad at Matthew så Isobel og Paris som hans kvinder de var voksne kvinder som selv kunne bestemme hvem selvom hvis de ikke ville være sammen med ham nogle sinde igen var det fint med ham og hvis de ville kun være sammen med ham i fremtiden var det også fint med ham og så på ham og svaret ”roligt hvis du faktisk prøvet at være ude fra Paris ville du nok forstå og du burde vide af størrelse er ikke alt” det var ikke fordi han ikke ville give et rigtig svar men han havde bare ingen ord præcis hvorfor det var Paris var hvor han følte at være i denne tid det var bare noget man kun ville forstå hvis man faktisk havde været mere eller mindre alle steder på planeten
Post by Darklighter (admin) on Oct 5, 2020 23:13:33 GMT 1
Matthew fnøs og rejste sig og vendte sig imod Gaius med et udtryksløst ansigt. "Er du færdig?" spurgte han koldt med et let hævet øjenbryn. "Jeg har ikke hørt nogen vampyr snakke sådan til deres leder de sidste firehundrede år, og de endte alle sammen en trist skæbne der gør dem ude af stand til at fortælle deres historie til fremtidige generationer," han så bort fra manden til sine negle som om de tiltrak sig mere interesse end manden gjorde. "Der er ingen grund til at begynde at tro at du kan belære mig om noget der er ældre end mig selv," hans tonefald var advarende og isnende. "At tro at du på nogen måde har en hånd med i min succes er direkte stupidt," han så bort fra sin hånd til manden foran ham med en stram grimasse. "Så jeg foretrækker at du holder dig og dit ego til dig selv, og," han trådte et skridt nærmere manden, "sig hej til Aurelia når du ser hende, og sig jeg savner hende i palæet." Et glimt af frydefuld sadisme glimtede i hans isblå øjne ved tanken om at Aurelia fik en besked fra ham. Det ville absolut ødelægge hende at vide at han også kunne finde hende udenfor palæet.
Gaius løftede et øjenbryn ”hvor menneskelig eller hvor barnlig” svaret han roligt troede han virkelig at påpege af han var den første og stærkeste troede han bare fortjente alle vampyrers respekt Matthew havde ikke gjort noget som helst til at fortjene hans og virkelig troede han virkelig at true ham med at slå ham ihjel virkelig ville have nogle effekt på ham han havde trænet vampyr jægere til at jage ham selv han var ikke bange for at dø og sagde roligt ”hvem har sagt jeg er skyld i din succes jeg gjorde det bare hurtigere og nemmere for dig og virkelig du er ingen gang mand nok til at dræbe folk tortureret så hvorfor skulle jeg i alverden se dig som min leder når du opfører dig som et lille menneske barn som er sur at deres vilje ikke blev udført hurtigt nok” og han hev sin klaptelefon frem og kiggede efter beskeder det var ikke fordi han forventede der var ingen beskeder eftersom der var ingen som havde hans nummer han gjorde det bare for at vise Matthew at han havde lige så meget respekt for ham som Matthew havde for ham og sagde henkastet ”er du ikke fra bronzealderen så burde du vide at du er ældre en Venus men ikke Bacchus”
Post by Darklighter (admin) on Oct 6, 2020 0:03:33 GMT 1
Matthew slog ud i en mørk latter og trådte blot tættere på ham. "Det er sjovt, det lød ellers som om jeg skulle sætte pris på dig efter "alt jeg gjorde for dig tilbage i rom"," svarede Matthew med et skævt smil. "Og kun de svage vælger at dræbe en fange. Deres viden er altid mere værd imens de er i live og du kan bruge den, og dræbe dem efter deres viden er blevet brugt," han trak på skuldrene som om det ikke var noget problem. "Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at jeg opfører mig som et barn, jeg tror nærmere det er dig og dine manglende fornemmelse for ord der giver anledning til forkerte konnotationer," svarede han og vendte sig bort fra manden mens han så ud over byen. "Hvilken bronzealder mener du? Den tidligste begyndte i Mesopotamien i 3500 før vor tidsregning, mens den sidste var den nordiske var i 1800 før vor tidsregning," han kastede et nedladende blik over skulderen på manden. "Selvom det kan være bedøvende ligegyldigt når nu den romerske religion ikke er værdig at regne efter," sagde han med et lille fnys inden han trådte et par skridt ud til kanten af den runde form som brostenene lavede omkring triumfbuen. Han så ud over byen med et fjernt blik mens han tænkte over alt og alting der intet havde at gøre med manden bag ham.
”så du lod en fange løbe væk og du kunne i det mindste bare sige tak” var hans eneste svar troede han virkelig at han mente at dræbe fanger før man havde fået alle informationer så vidt han kunne have set havde han fået alt ud af Aurelia og bare havde smidt hende ud når han var færdig med hende og sagde ”du ved Mycenaean Grækenland som var fra 1600-1100 f.Kr det var den sidste fase af bronzealderen i Grækenland før bronzealderen sammenbrud der førte til to hundrede år mørk tid hvor efterfølgende kom Oldtidens Grækenland og efter sigende var det den tidsperiode at Iliaden og Odysseen forgik i” han lod Matthew kommentar flyve efter alt han valgte hans egen ego var nok den eneste gud han kunne finde ud af følge
Post by Darklighter (admin) on Oct 6, 2020 10:47:49 GMT 1
Det lød som om han opremsede viden han havde fundet via en gemen Google søgning. Det gad han ikke engang spilde tid på. I det mindste havde han nu set med egne øjne at Gaius var i byen og han tog en finger op til den lille øresnegl og gav nogle korte instrukser inden han vendte sig imod ham igen, denne gang med et smil som om intet var hændt. Hans plan kunne sættes i værk uden problemer nu. "Jeg håber du nyder Paris," sagde han med et kort nik til hilsen. "Fortsat god aften," han vendte om på hælen og begav sig bort fra triumfbuen med retning af Place de la Concorde hvor Shade holdt i bilen klar til at samle ham op. //out